Сабақтың басталуы
(5
минут)
(10
минут)
|
Психологиялық
дайындық
Каллоборативты ортаны
ұйымдастыру
Оқушылар алдында сабақтың
мақсаты мен міндетін қою.
Оқушылар сабақтың тақырыбы мен
мақсатымен танысады.
Оқушыларға роликтерді қарап шығып, өз
түсініктерін айтуды ұсыну. Қазақстандағы пейзаж жанрының қандай
ерекшеліктерін білесіздер?
Казахстанның табиғаты HD
Топқа
бөлу. Табиғатпен
үйлесім.
«Жыл мезгілдері» бойынша
топ бөлу
І топ: «Көктем»
тобы
ІІ топ:
«Жаз»тобы
ІІІ топ:
«Күз»
ІV
топ
«Қыс»
Топтар өз тобын
қорғайды.
Табиғаттың
түрлі (орман, шабындық,теңіз,
таулар, шөл дала, және т.б.) көріністері бейнелеген көшірме
жұмыстар дайындап оқушылар көзқарасын байыту, сонымен бірге
табиғаттың түрлі өзгерістерін (бұлтты, жаңбырлы, тұманды, таң, кеш)
оқушыларға берілген картиналарды талдап, сұрақтарға жауап беруді
ұсынып, орындату.
Көшірмелердегі ауа
кеңістігіндегі көкжиек сызығын визуалды әдістерінің ерекшеліктерін
талдау.
Топтарға
тапсырма
І топ: «Көктем»
тобы
Бұл картинада жалпы не
бейнеленген?
Бұл
картинада табиғаттың қандай күйі бейнеленеген?
ІІ топ:
«Жаз»тобы
Табиғаттың күйін қалай анықтай
алдыңыз?
Алдағы бейнелеу жоспарын қандай түстер арқылы
табамыз?
ІІІ топ:
«Күз»
Алдыңғы жоспардағы заттарды
бейнелеудің ерекшеліктері неде?
Пейзаждағы табиғатты сипаттап
беріңіз?
ІV
топ
«Қыс»
Жұмыстың қандай материалдармен орындалғанын
айқындау.
Натютморт дегенді қалай
түсінеміз?
|
Қазақстанның табиғаты
бейнеленген картиналар / Nature of
Kazakhstan
https://www.youtube.com/watch?v=YDRPEXGOtJU
Топтағы оқушылар сұраққа жауап
береді
|
Сабақтың ортасы
(10
минут)
(15
минут)
|
Жаңа білім беру:
Ауа
перспективасын бейнелеу жарық пен түстік қатынастарға негізделген.
Ауа перспективасын сурет салғанда адамға кеңейіп немесе қағаз
бетіндегі жазықтықта алысқа сүңгіп,еніп бара жатқан көз жетпес
қиырды,ауаға толы орасан зор кеңістікті беруге мүмкіндік
жасайды.Кеңістікті беру арқылы табиғат көрінісін нақты да дәл
беруге болады. Заттар қашықтаған сайын бояу түстері мен реңктерінің
өзгеруінде кеңістік перспективасы үлкен рөл атқарады. Ауа-райы ,
жыл мезгілдері,тәуліктік сағаттық уақыт, жарықтың түсуі, сонымен
қатар ауадағы булану ,шаң және түтіннің болуы да заттардың әр түрлі
көрінуіне әсер етеді. Бейнелеу өнерінде алдыңғы план, ортаңғы план
және артқы план деп алынған ұғымдар пайдаланылады. Алдыңғы планда
барлық заттар барынша көлемді,олардың жарық-көлеңкесімен болуы
мейлінше бір-біріне қарама-қарсы болып қабылданады.Екінші планда
мұның бәрі барынша жұмсарады,ал үшінші планда ауа мұнарына тұтаса
жымдасып кетеді.
Сурет салуды былай үш планға
бөлу шартты түрде алынған.
Ауа перспективасын бірінші
болып байқап, өз шығармаларында бейнелеген Қайта өрлеу дәуірінің
атақты итальян суретшісі Леонардо да Винчи /15 ғ./ Ауа
перспективасының өзіндік заңдылықтары бар,
1
заңдылық - жақын тұрған заттарды нақтылап,алыстағыны жалпылама
бейнелейміз,
2
заңдылық - жақын тұрған заттардың контур сызығы қаттырақ
басылады,алыстаған сайын айқындығын жойып,
мұнарланады,
3
заңдылық – алыстаған сайын ашық түсті заттар қарайып , қара түсті
заттар бозарып көрінеді.
4
заңдылық – жақын тұрған заттар /контрастты/көлемдірек,алыс заттар
жазық болып көрінеді,
Топтарға
тапсырма
Сурет салудың кезеңдері
айтылады. • Қағазға орналастыру заңдылықтары
түсіндіріледі.
І топ: «Көктем»
тобы
Қағазда суреттің үйлесімділік шартын
жоғалтпау. Қойылған
заттарды салу симметрия сызығын сызудан
басталады.
ІІ топ:
«Жаз»тобы
Заттардың жазықтағы бейнесін дұрыс құрай
білу, құрылысын жіктеу, кейбір бөлшектеріне дейін
анықтау.
ІІІ топ:
«Күз»
Тепе-теңдікті сақтай отырып, зат көлемін
толық бейнелеу.
ІV топ
«Қыс»
жарық көлеңкесін ажыратып
бояймыз.
Оқушыларға өз пейзаждарын табиғаттың кез келген
күйін пайдалану арқылы алдыңғы сабақтардан алған білімдері
негізінде орындауын тапсыру. Оқушылар сарамандық жұмысты орындау
кезінде сәндік материалдар мен орындау техникасын
таңдайды.
Оқушылар материалдар мен құрал-жабдықтарды
пайдалану кезінде жеке бас гигиенасы мен қауіпсіздік ережелерін
сақтап отырады.
Оқушылар көрген жұмыстарынан алған әсерлерінен
өздеріне ұнаған табиғатты бейнелеуді жүзеге
асырады.
Жұмыс барысында мұғалім жеке бастың гигиенасына,
қауіпсіздік ережелеріне, материалдар мен құрал-жабдықтарды
пайдалану ережелерін сақтауды басты назарға алады
Оқушылар өздерінің қорытынды жұмыстарын жариялап,
көрсетеді.
|
Суретшілер жұмыстарының
көшірмелері
И.Айвазовский, И.Шишкин, И.Левитан, А. Куинджи,
К.Коровин А.Саврасов, А.Пластов, Жорж Сера, К. моне, Уке Ажиев, М.
Кенбаев, К. Бекмағанбетов,Ә. Қастеев, М.
Тельжанов,
С.Кульбеков, Н. Хлудов, Шарденов Ж.,Анар
Абжанова
|
Саралау
– оқушыларға
қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті
жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап
отырсыз?
Саралау
іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер,
оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын
оқушылардың жеке қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің
жиындық зият теориясы) түрінде болуы мүмкін.Саралау уақытты ұтымды
пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез-келген кезеңінде
қолданыла алады
|
Бастапқы кезең
Алдын ала материалдарды зерттеу бойынша өзіндік
жауаптар.
Оқушылар алдында тапсырма қою үшін дайындалған,
табиғи және композициялық материалдар арасында айырмашылықты
түсінуді көрсететін жазбаша тізімдер
Ортаңғы кезең
Жеке оқушылардың тәжірибеге үлесін бақылау және
ауызша пікірді қамтамасыз ету
Қорытынды кезең
Оқушылардың тәжірибеге тең топтық пікір
білдіруі
|
Пәнаралық байланыс:
ИКТ
|