Қазақстан Республикасының Білім және ғылым
министрлігі «Өрлеу» біліктілікті арттыру орталығы акционерлік
қоғамының филиалы Шығыс Қазақстан обылысы бойынша педогогикалық
қызыметкелердің біліктілігін арттыру институты
PISA бағдарламасының
талаптарына сәйкес есептер құрастыру
Орындаған: Кабдолданова Алмира
Рахимгалиевна
Зайсан қаласы, М.В.Ломоносов атындағы орта
мектебі, КММ.
Өскемен – 2015
Гүлзардың ауданы
Мектеп ауласына тік бұрышты
үшбұрыш тәріздес гүл егетін гүлзардың орны
дайындалды.
Гүлзардың периметрі 48 см, ал үлкен қабырғасының (гипотенузасы) 20
см-ге тең.
Сұрақ 1: Гүлзардың ауданы
Суретті пайдаланып, үшбұрышты гүлзардың кіші
қабырғаларын (катеттерін) табыңыз.
Үшбұрыштың катеттері: 12 см, 16 см.
Тапсырма құрылымы: еркін жауаптармен құрылымдалған
Құзыреттілік: елестету
Аймағы: сандар:
Жағдаят: оқыту
Деңгейі: 2
Код: 1(1) – шығарылуымен толық жауап; Код:1(2)
– тек жауап болса;
Код: 0 – дұрыс емес жауап болса; Код: 9 –
жауап болмаса.
Сұрақ 2: Гүлзардың ауданы
Үшбұрышты гүлзардың катеттері арқылы үшбұрыштың
ауданын есептеңіздер.
Үшбұрыштың ауданы 96 см2
Тапсырма құрылымы: еркін жауаптармен құрылымдалған
Құзыреттілік: Байланыс орнату
Аймағы: сандар:
Жағдаят: оқыту
Деңгейі: 2
Код: 1(1) – шығарылуымен толық жауап; Код:1(2)
– тек жауап болса;
Код: 0 – дұрыс емес жауап болса; Код: 9 –
жауап болмаса.
S= 96 (см2) Жауабы: 96 см2
Жауабы: 12 см, 16 см
Балабақшаның ойын бөлмесінің еденіне толық паркет төсеу үшін неше
Үшбұрыш паркет
қажет?
Жауап: Паркет саны: _____дана
(штук)
Құзыреттілік: талдау
Аймағы: сандар:
Жағдаят: жеке
Деңгейі: 2
Балабақша едені
Қалада балабақша салынып жатыр. Салынып жатқан
балабақшаның ойын бөлмесінің еденіне паркет төсеу керек.
Паркет плитканың түрі: тікбұрышты
үшбұрыш
Сұрақ №1: Балабақша едені.
Ойын бөлмесінің ауданын тап.
Бөлме өлшемі: 5,75 х 8 м.
Құзыреттілігі: байланыс орнату
Аймағы: сандар:
Жағдаят: жеке
Деңгейі: 1
Жауап: _____м²
Пароход өзен ағысымен 3
сағатта жүріп өткен жолын қайтар жолында 5 сағатта жүріп
өткен. Өзен ағысының жылдамдығы 5 км/сағ. Пароходтың
тынық судағы жыдамдығын табыңыз.
1- тәсіл:
|
Жылдамдық
|
Уақыт
|
Жол
|
|
Өзен ағысымен
|
|
3 сағ
|
(х+5)3
|
Ағысқа қарсы
|
|
5 сағ
|
(х-5)5
|
Тынық суда
|
Х км/сағ
|
|
|
Өзен ағысы
|
5 км/сағ
|
|
|
Арықарай теңдеу құрып есептеулер жүргізу арқылы
шығарамыз
2 -
тәсіл:
Қозғалыс есептерінде мына
жағдайларды есте ұстаған жөн:
-Егер катер өзен ағысымен
жүзсе, онда катердің жылдамдығына ағыстың жылдамдығы қосылады:
v1+v2
-Егер катер ағысқа қарсы жүзсе,
онда катердің жылдамдығынан ағыстың жылдамдығы азайтылып
тасталынады: v1-v2
-Егер катер тынық суда жүзсе,
өз жылдамдығы ғана алынады: v1
ІІ вариант Алма сатып алу
Мамасы балаларына алма сатып алды. Оның екеуін
өзіне алды, ал қалғанын үш баласына былай бөліп берді: үлкен
баласына - барлық алманың жартысын және жарты алма, ортаншы
баласына – қалған алманың жартысын және тағы жарты алма, кіші
баласына – жаңа қалған алманың жартысын және алманың жартысын бөліп
берді.
Ескерту: Бірақ ешқандай алма бөлінген
жоқ.
Сұрақ 1: Алма сатып алу
Мамасы қанша алма сатып алды?
Құзіреттілігі:
елестету
Математикалық аймағы: кеңістік және
форма
Деңгейі: орташа
Жағдаят: жеке
КОД 1: Дұрыс жауабы: 9
Шешу жолы : Барлық алма – х, өзіне 2 алма
алды.
қалғаны: (х – 2)
Үлкен баласы: (х-2)/2+1/2
Ортаншы баласы: (1/2( х/2 – 3/2) +1/2)
Кіші баласы: ( ½(х/4 – 5/4)+ 1/2)
Осы балалардың алмаларын қосып, (х -2) –ге
теңестіргенде 9 шығады.
КОД 0: басқа жауап
КОД 9: жауап жоқ
Сұрақ 2: Алма сатып алу
Балалары қанша алмадан алды?
Құзіреттілігі: байланыс
орнату
Математикалық аймағы: кеңістік және
форма
Деңгейі: орташа
Жағдаят: өмірмен байланысты
КОД 1: Дұрыс жауабы: 4 , 2 және 1
Шешу жолы :
Үлкен баласы: (х-2)/2+1/2
Ортаншы баласы: (1/2( х/2 – 3/2) +1/2)
Кіші баласы: ( ½(х/4 – 5/4)+ 1/2)
Х –тің орнына 9санын қойғанда үлкен баласы -4,
ортаншы баласы -2, кіші баласы -1 алмадан алады.
КОД 0: басқа жауап
КОД 9: жауап жоқ
Үшбұрыш
Айнұр мен Гүлнұр тең қабырғалы үшбұрыш тәрізді
гүл алаңына гүл екпекші болды. Гүл аланының қабырғасы 7 м. Әр шаршы
метрге 9 тал гүл егу керек. Барлығы неше гүл көшетіне тапсырыс бере
аламыз?
7 7
7
_________________________________________________________________
Ескерту:
түбір
астынан шығатын санды бүтінге дейін дөңгелектеу
керек.
Сұрақ 1: Үшбұрыш
Барлығы неше гүл көшетіне тапсырыс бере
аламыз?
Құзіреттілігі: байланыс
орнату.
Математикалық
аймағы: кеңістік және
форма.
Деңгейі:
орташа.
Шешу
жолы: Үшбұрыштың ауданын табамыз, ол
S=21м2.
21*9=189
Код1: дұрыс
жауабы 189
Код 0: басқа жауап.
Код 9: жауабы жоқ.
Сұрақ2: Үшбұрыш.
О сы жер учаскесін
Айнұр менГүлнұр тең 2 бөлікке бөліп алды. Айнұр мен Гүлнұрдың гүл
еккен учаскесінің ауданы қандай?
7 7
7
Құзіреттілігі: сандар
Математикалық
аймағы: кеңістік және
форма.
Деңгейі:
орташа.
Шешу
жолы: S=21м2/2
S1=10.5м2. S2=10.5м2.
Код1: дұрыс
жауабы 10.5м2.
Код 0: басқа жауап.
Код 9: жауабы жоқ.