Материалдар / Poeple I know
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Poeple I know

Материал туралы қысқаша түсінік
Осы сабақ жаспарым жаңартылған бағдарламасы бойынша жазылған басқада ұстаздарғада көмегім болар деген оймен салып отырым
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қаңтар 2018
180
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Short-term plan Unit 3: My family and friendsSchool: Sholakkargaly village secondary school

English
Date: Teachers: Bolat Dariyash
Grade: Grade 2 Number present: absent:
Theme of the lesson: People I know
Learning objective(s) that this lesson is contributing to2.L3 recognise with support common names and names of places and the spoken form of a limited range of everyday and classroom words2.S1 make basic personal statements about people, objects and classroom routines2.UE3 use basic adjectives to describe people and things
Lesson objectivesAll learners will be able to:
  • Recognize 8-10 words of body parts
  • Use 4 simple adjectives to describe a person
  • Most learners will be able to:
  • Name 5 -7 body parts
  • Use 6-8 simple adjectives to describe a person
  • Use structures She/He has got…in four sentences


  • Some learners will be able to:
  • Name 10 body parts
  • Use 10 simple adjectives to describe a person
  • Use structures She/He has got…in six sentences


  • Language objectivesStudents learn names of basic adjectives
    ICT skillsUsing SMART board, pictures and videos, working with URLs
    Value linksRespect
    Previous learningJob positions
    Intercultural UnderstandingLearners describe their dolls in three languages
    Cross curricular linksPhysical education, Art
    Kazakh cultureLearners describe dolls in Kazakh language
    Pastoral CareAssure you met all learners’ social, emotional, behavioral and mental needs
    Plan
    Planned timingsPlanned activities Resources
    Beginning5 min(W)Greeting/Speech drill:Hello, hello, hello to you! Hello, hello, I am glad to see you!Hello! How are you today?I am sick,He is bad. She is happy, I am sad. What’s the day today? What is the weather like today?What is the date today?

























    Middle10 min(I/W)







    10 min(W)























    10 min(P)
    Warm up:Learners are suggested to watch a video and repeat the names of the body parts.
  • Give learners a list of words to glue into their vocabularies.
  • Go through the PPT and practice pronunciation as a class.


  • PRACTICE
  • Have learners to look at the PPT and describe a doll/monster using the structure “She/He has got…”


  • Learners Work with books Primary Colors 1. P-49 ex-6. Learners are to choose one picture and describe his/her partner using the structure “She/He has got…”
  • Differentiation: The flexible pacing of this activity also allows for some pupils to go faster and some slower.

    PHYSICAL TRAININGSong “ Head, shoulders, knees and toes”Head and shoulders, head and shoulders Knees and toes, knees and toys Ears and mouth, ears and mouth Eyes and nose, eyes and nose.

    Formative assessment:
  • Describe doll’s body parts and write them down. (short hair, small nose, big eyes, small ears, big mouth, big shoulders)
  • Worksheet #1PPT 1

    PPT 2



















    Primary Colours [Hicks and Little John CUP 2002] 5B











    Worksheet #2

    End5 min

    Homework & Reflection
  • Ask students to take a moment, think and share what they have learnt
  • Revision of the words
  • Draw the picture of person you like and describe at home




  • Additional information
    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners’ learning?Health and safety check
    Students can do the speaking task at a pace that suits their inherent ability.

    The teacher will be able to assess how well the students can speak using studied vocabulary and structures during the speaking, and how sell students have developed their receptive skills during listening. Lessons will be delivered in accordance with health and safety standards.
    Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?1:

    2:

    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1:

    2:

    What have I learned from this lesson about the class or achievements/difficulties of individuals that will inform my next lesson?


    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!