Пропорция. Пропорцияның негізгі қасиеті.

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Пропорция. Пропорцияның негізгі қасиеті.

Материал туралы қысқаша түсінік
Пропорция. Пропорцияның негізгі қасиеті.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:6.1А

Қатынастар және пропорциялар

Мектеп:№3 Талапкер орта мектебі

Күні:

Мұғалімніңаты-жөні:Скакова Жаныл Маканбетқызы

Сынып: 6 «Д»

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтақырыбы

Пропорция. Пропорцияның негізгі қасиеті.

Осы сабақтақолжеткізілетіноқумақсаттары

6.1.2.3 пропорция анықтамасын білу;

6.1.2.4 пропорцияларды ажырату және құрастыру;

6.1.2.5 пропорцияның негізгі қасиетін білу және қолдану;

Сабақмақсаттары

Оқушылар:

- пропорцияны оқиды және жазады;

- пропорция анықтамасын біледі;

- пропорцияларды ажыратады және құрастырады;

- пропорцияның негізгі қасиетін біледі және қолданады.

Бағалау критерийлері

Білім алушы

- пропорцияны оқи және жаза біледі;

- пропорция анықтамасын біледі;

- пропорцияларды ажырата және құрастыра алады;

- пропорцияның негізгі қасиетін біледі және қолданады.

Құндылықтардыдарыту

Өмірбойыбілімалу, құрмет, ынтымақтастық, ашықтық


Пәнаралықбайланыстар

Химия, өмірмен байланысты есептер

АКТ қолдану дағдылары

Интерактивті тақтамен жұмыс жасау дағдыларын жетілдіру

Бастапқы білім

Оқушылар жай бөлшек, бүтін сан, рационал сан ұғымдарын біледі;

Сабақбарысы

Сабақтыңжоспарланғанкезеңдері

Сабақтағыжоспарланғаніс-әрекет

Ресурстар

Сабақтың басы

0 - 5 мин

Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушылармен амандасу, түгелдеу, көңіл-күйлерін сұрау. Оқушыларды топқа бөлу. Оқушылар «Сиқырлы сандықшадан» әртүрлі түспен боялған бірдей дөңгелек фигураларды қалауы бойынша алады. Алынған түстерге байланысты оқушылар 3 топқа бөлінеді.

Үй тапсырмасын тексеру.

Үйге берілген тапсырманы «Көршіңді тексер» әдісі бойынша есептің слайдта берілген дұрыс шешімі бойынша бір-бірімен дәптер алмасу арқылы тексереді, бір-бірін қатесін талқылап, бағалайды.









Слайд 1


Сабақиың ортасы

«Миға шабуыл».

100:20; 10:5; 40:8; 1:5; 50:10; 10:50; ; 5:1;

5-ке тең болатын қатынастардың теңдігін жаз

Бұл теңдіктерді басқаша қалай жазуға болады?


Анықтама: Екі қатынастың теңдігі пропорция деп аталады.

Мысалы, теңдігі пропорция. Себебі, ; .

Пропорцияны әріптер арқылы мына түрде жазады

немесе a:b=c:d

Мұндағы,

Оқылуы: «a ның b ға қатынасы c ның d ға қатынасына тең»

a:b=c:d пропорциясындағы а және d пропорцияныңшеткімүшелері, ал b және c пропорцияның ортаңғымүщелері деп аталады.

Пропорцияның шеткі мүшелерінің көбейтіндісінің мәні орта мүшелерінің көбейтіндісінің мәніне тең

Яғни, a:b=c:d , ad=bc

Бұл қасиет пропорцияның негізгі қасиеті деп аталады

Мысалы: теңдеуін шешейік

Шешуі: Пропорцияның негізгі қасиетін қолданамыз

28

Жауабы: 7



Слайд 2



Топтық жұмыс.

1 топ

1. b–ның қандай мәнінде берілген теңдік пропорция болады?

1) ; 2) ; 3) ; 4) ;

2. Төмендегі берілген сандардан пропорция құрыңыз.

1) 3; 4; 2; 6 2) 2; 3; 6; 9


2 топ

1. a–ның қандай мәнінде берілген теңдік пропорция болады?

1) ; 2) ; 3) ; 4) ;

2. Төмендегі берілген сандардан пропорция құрыңыз.

1) 4; 5; 15; 12 2) 0,6; 1,5; 2; 5.



3 топ

1. c–ның қандай мәнінде берілген теңдік пропорция болады?

1) ; 2) ; 3) ; 4) ;

2. Төмендегі берілген сандардан пропорция құрыңыз.

1) 3; 10; 6; 2 2) 5; 1,5; 2; 0,6.


Дескриптор: Білім алушы

  • - пропорцияның негізгі қасиетін қолданады;

  • - әріптердің орнындағы санды дұрыс анықтап, пропорцияы жазады;

  • - қатынастардың теңдігі бойынша пропорция құрады;

Бірінші болып аяқтаған жұп мадақталып, жұптар бір-бірін от шашу әдісімен бағалап отырады



Қосымша 1


















  • «Бағытыңды таңда» әдісі

(деңгейлік тапсырмаларды жеке орындайды)

А деңгей №93

Мұнайдың 14 литрінің массасы 11,2кг. Мұнайдың 30 литрінің массасы неше килограмм?

Шешуі:

Жауабы: 56 кг

Дескриптор:

-есептің шарты бойынша пропорция құрайды;

-амалды орындайды


В деңгей №102

Тракторшы жыртуға тиісті жердің 76% -ін жыртқанда, 6 га жер жыртылмай қалды. Тракторшы барлығы неше гектар жер жыртуға тиіс еді?

Шешуі:

Жауабы: 25га

Дескриптор:

-есептің шарты бойынша белгісіздерді анықтайды;

- пропорция құрайды;

-амалды орындап шешімін табады.


С деңгей . №111

Жұмысшылар 3 күнде ені 10 метр көпірдің 360 метрін жасап бітірді. Олар 8 күнде ені 12 м көпірдің қандай ұзындығын жасап бітіреді?

Шешуі:

Жауабы: 800 м

Дескриптор:

-есептің шарты бойынша белгісіздерді анықтайды;

-ауданын табады;

- пропорция құрайды;

-амалды орындап шешімін табады.


Деңгейлік тапсырмаларды «Бағдаршам» әдісі арқылы бағалаймын. Толық орындаса жасыл түсті, қателер болса қызыл түсті, орындамаса сары түсті жоғары көтереді.


Қосымша 2


Сабақтың соңы


Үйге тапсырма: Пропорция. Пропорцияның негізігі қасиеті. №112.

Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді:

«Білім желкені» бойынша оқушылармен кері байланыс орнату.


Саралау–оқушыларғақалайкөбірекқолдаукөрсетудіжоспарлайсыз? Қабілетіжоғарыоқушыларғақандайміндетқоюдыжоспарлапотырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Саралаудың жіктеу тәсілі бойынша «сиқырлы сандықша» әдісімен аралас топқа бөлінеді. Тапсырмалар беру арқылы оқушылар топпен, жұппен жұмыс жасайды.

Сабақтың әр бөлімінде оқушылардың жасаған жұмыстарына мадақтау сөздер айту. Топтық жұмыста тапсырманы орындауда өзара бағалау жүзеге асады.

Снитарлық норманы сақтау. Топқа бөлінгенде қауіпсіздік ережесін сақтау.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.


Жалпы баға


Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақтыжақсартуға не ықпалетеалады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?

1:

2:


Сабақбарысындасыныптуралынемесежекелегеноқушылардыңжетістік/қиындықтарытуралыненібілдім, келесісабақтарда неге көңілбөлуқажет?





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
30.11.2025
6
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі