Тақырыбы: «Қ дыбысы»
Мақсаты: «Қ» дыбысымен таныстыру.
Сөйлемді ауызша талдау, жай сөйлемдерді сөздерге бөлу, сөйлемдегі сөздердің ретін, санын анықтау. Қағаз бетіне жаза отырып, сол жақтан оң жаққа сияқты қозғалыс бағыттарын анықтауға үйрету .
Кіріктірілген: сауат ашу негіздері, математика негіздері, қоршаған ортамен таныстыру.
Сөздік минимум: қозы, құлын, қасқыр, қоян, қарбыз, қала, қозы, қуыршақ.
Көрнекілігі: Дыбыстық талдауға арналған суреттер.
Әдіс-тәсілдер: Көрсету, түсіндіру, қызықтыру, ойын жаттығуы.
Барысы:
Ойынменен, қиялдаумен
өсеміз,
Ертегі айтып, жұмбақты да шешеміз.
Білім құмар, қыздар менен ұлдар мыз,
Біз дайынбыз, әр қашанда көмекке.
Татулықпен бөлісеміз әр
кезде,
Бүгінгі күн күндегіден ерекше!
Ойын: «Ойлан тап»
Ойын шарты: Балалар шеңбер жасап тұрады, тәрбиеші қолындағы допты қай балаға лақтырса, сол бала тәрбиешінің қойған сұрағын тез жауап беріп, допты кері лақтыру керек.
-Дыбыс дегеніміз не?
(Айналамыздағы әртүрлі дауыстар, дыбысты естиміз,айтамыз).
-Дыбыстар қандай болады? (Дауысты,дауыссыз)
-Дауысты дыбыстар қандай туспен белгіленеді? (қызыл)
-Дауыссыз дыбыс қандай туспен белгіленеді? (көк)
-Дауысты дыбыс қалай айтылад? (Кедергісіз созамыз)
-Дауыссыз дыбысыс қалай айтылады? (тез айтамыз,кедергілер көп)
-Ал енді бүгінгі ашық оқу қызметіміздің жаңа тақырыбымен
танысамыз.
Артикуляциялық жаттығулар:«салықшы»,«саңырауқұлақ»,«күрекше», «сағас»
Жұмбақ
жасыру:
Кішкене ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоны бар. (Қой)
Орманда журсемде,үйым жоқ. Қарным ашып, ырылдайтын күшім жоқ. (Қасқыр)
Қалқиып ұзын құлағы,
Елеңдеп, қорқып тұрады. (Қоян)
Көкала костюм киеді,
Күннің көзін сүйеді, (Қарбыз) Осы қой, қораз, қасқыр, қоян, қарбыз
сөзідерінде қандай дыбыс естіліп тұр?
«Қ»дыбысы. Тақпақ:
Қазан толы қатықты Қасқыр ала
қашыпты. Қоян қарап қалмапты, Қалқып апты қатықты.
-Қане, балалар қолымызды иегіміздің астына қойып «Қ»дыбысын
айтайықшы. Балалар (үш рет) қайталап айтады. -Иегіміз қолымызға
тиіп тұр ма?
-Неліктен тимей тұр екен? Балалар жауабы:
-Себебі ол қандай дыбыс екен?
Дауыссыз
дыбыс, көк түспен
белгіленеді.
«Қ » дыбысы сөздің басында,
ортасында, аяғында кездеседі екен
(қала,
, мысық,
тышқан)
-Енді осы «Қ» дыбысынан
басталатын қандай сөздерді білесіңдер?
-Қала сөзін буынға бөлейікші?
-Қала сөзі неше буыннан тұрады?
-Ал енді «Қ» дыбысымен таныс болдыңдар
Ал енді тіл ұстарту жаттығуын қайталайық
Тіл ұстарту
жаттығуы:
Қа-қа-қа Ұшып кетті қарға, Қі-қі-қі Кісінеді жылқы,
Қо-қо-қо Қоңыз қолға қонді,
Қу-қу-қу көлге қонды аққу. Бак-бак-бак Үлкен асқабақ, Дақ- дақ -дақ
Тәтті балмуздақ, Ық-ық-ық Пеште пісті тауық, Ой-ой -ой Қоңыр түсті
қой,
Келесі ойынымыз
Үш топқа бөлінейік.
1топ: Аралас суреттердерден «Қ»дыбысынан басталатын көкөністердің
суреттін тауып орналастыру.
2 топ: Сөзден сөйлем құрау тапсырма суреттер беріледі. Сызба арқылы сөйлем құрайды.
Дыбыстарды атап суреттерді орналастыр
-Сонымен қатар балалар біз кез
келген сөзді немесе адамның есімдерін айтқанда қандай әріппен
жазылатынын еске түсіріңдерші. 3 топ: Дыбыстармен сөз құру.
Өткен дыбыстардан сөз құру, дыбыстық талдау жасау.
Балалардың әрекеті
Сөзге бірнеше сөз құрап
Бас әріппен жазатынын
-Суретке бірнеше сөз қатыстырып сөйлем құрайды.
Сызба арқылы сөйлем құрайды.
—
Ал балалар, «қ» дыбысына
байланысты тағы бір ойын ойнап бүгінгі оқу қызметімізді
қорытындылап жіберейік.
Ойын: «Кім тез ойлайды?».
Ойын шарты: Үстел үстінде тұрған заттардың ішінен, ойынға шыққан
бала «қ» дыбысынан басталатын затты таңдап алып, атын атау және сол
сөзге сөйлем құрау.
(Ашық оқу қызметіне жақсы қатысқан балаларды мадақтау).
Ойынға шыққан бала қасықты алып «бұл қасық, қасық – қ дыбысынан
басталады. Біз қасықпен тамақ ішеміз» сөйлем құрайды.Т.б
сөздер.
Рефлексивті түзетуші
-Балалар біз кандай жаңа әріппен және дыбыспен таныстық?
-«Қ» дыбысы дауысты ма, дауыссыз ба?
-Дауыссыз дыбысты қандай текшемен
белгіледік.
-Балаларға «Қазақстан
таттілерін» ұсыну.
Сонымен қатар балалар біз қонақжай халықпыз!
Келген қонақтарымызды таттілермен ауыз
тигізейікші.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Қ» дыбысымен таныстыру.
«Қ» дыбысымен таныстыру.
Тақырыбы: «Қ дыбысы»
Мақсаты: «Қ» дыбысымен таныстыру.
Сөйлемді ауызша талдау, жай сөйлемдерді сөздерге бөлу, сөйлемдегі сөздердің ретін, санын анықтау. Қағаз бетіне жаза отырып, сол жақтан оң жаққа сияқты қозғалыс бағыттарын анықтауға үйрету .
Кіріктірілген: сауат ашу негіздері, математика негіздері, қоршаған ортамен таныстыру.
Сөздік минимум: қозы, құлын, қасқыр, қоян, қарбыз, қала, қозы, қуыршақ.
Көрнекілігі: Дыбыстық талдауға арналған суреттер.
Әдіс-тәсілдер: Көрсету, түсіндіру, қызықтыру, ойын жаттығуы.
Барысы:
Ойынменен, қиялдаумен
өсеміз,
Ертегі айтып, жұмбақты да шешеміз.
Білім құмар, қыздар менен ұлдар мыз,
Біз дайынбыз, әр қашанда көмекке.
Татулықпен бөлісеміз әр
кезде,
Бүгінгі күн күндегіден ерекше!
Ойын: «Ойлан тап»
Ойын шарты: Балалар шеңбер жасап тұрады, тәрбиеші қолындағы допты қай балаға лақтырса, сол бала тәрбиешінің қойған сұрағын тез жауап беріп, допты кері лақтыру керек.
-Дыбыс дегеніміз не?
(Айналамыздағы әртүрлі дауыстар, дыбысты естиміз,айтамыз).
-Дыбыстар қандай болады? (Дауысты,дауыссыз)
-Дауысты дыбыстар қандай туспен белгіленеді? (қызыл)
-Дауыссыз дыбыс қандай туспен белгіленеді? (көк)
-Дауысты дыбыс қалай айтылад? (Кедергісіз созамыз)
-Дауыссыз дыбысыс қалай айтылады? (тез айтамыз,кедергілер көп)
-Ал енді бүгінгі ашық оқу қызметіміздің жаңа тақырыбымен
танысамыз.
Артикуляциялық жаттығулар:«салықшы»,«саңырауқұлақ»,«күрекше», «сағас»
Жұмбақ
жасыру:
Кішкене ғана бойы бар,
Айналдырып киген тоны бар. (Қой)
Орманда журсемде,үйым жоқ. Қарным ашып, ырылдайтын күшім жоқ. (Қасқыр)
Қалқиып ұзын құлағы,
Елеңдеп, қорқып тұрады. (Қоян)
Көкала костюм киеді,
Күннің көзін сүйеді, (Қарбыз) Осы қой, қораз, қасқыр, қоян, қарбыз
сөзідерінде қандай дыбыс естіліп тұр?
«Қ»дыбысы. Тақпақ:
Қазан толы қатықты Қасқыр ала
қашыпты. Қоян қарап қалмапты, Қалқып апты қатықты.
-Қане, балалар қолымызды иегіміздің астына қойып «Қ»дыбысын
айтайықшы. Балалар (үш рет) қайталап айтады. -Иегіміз қолымызға
тиіп тұр ма?
-Неліктен тимей тұр екен? Балалар жауабы:
-Себебі ол қандай дыбыс екен?
Дауыссыз
дыбыс, көк түспен
белгіленеді.
«Қ » дыбысы сөздің басында,
ортасында, аяғында кездеседі екен
(қала,
, мысық,
тышқан)
-Енді осы «Қ» дыбысынан
басталатын қандай сөздерді білесіңдер?
-Қала сөзін буынға бөлейікші?
-Қала сөзі неше буыннан тұрады?
-Ал енді «Қ» дыбысымен таныс болдыңдар
Ал енді тіл ұстарту жаттығуын қайталайық
Тіл ұстарту
жаттығуы:
Қа-қа-қа Ұшып кетті қарға, Қі-қі-қі Кісінеді жылқы,
Қо-қо-қо Қоңыз қолға қонді,
Қу-қу-қу көлге қонды аққу. Бак-бак-бак Үлкен асқабақ, Дақ- дақ -дақ
Тәтті балмуздақ, Ық-ық-ық Пеште пісті тауық, Ой-ой -ой Қоңыр түсті
қой,
Келесі ойынымыз
Үш топқа бөлінейік.
1топ: Аралас суреттердерден «Қ»дыбысынан басталатын көкөністердің
суреттін тауып орналастыру.
2 топ: Сөзден сөйлем құрау тапсырма суреттер беріледі. Сызба арқылы сөйлем құрайды.
Дыбыстарды атап суреттерді орналастыр
-Сонымен қатар балалар біз кез
келген сөзді немесе адамның есімдерін айтқанда қандай әріппен
жазылатынын еске түсіріңдерші. 3 топ: Дыбыстармен сөз құру.
Өткен дыбыстардан сөз құру, дыбыстық талдау жасау.
Балалардың әрекеті
Сөзге бірнеше сөз құрап
Бас әріппен жазатынын
-Суретке бірнеше сөз қатыстырып сөйлем құрайды.
Сызба арқылы сөйлем құрайды.
—
Ал балалар, «қ» дыбысына
байланысты тағы бір ойын ойнап бүгінгі оқу қызметімізді
қорытындылап жіберейік.
Ойын: «Кім тез ойлайды?».
Ойын шарты: Үстел үстінде тұрған заттардың ішінен, ойынға шыққан
бала «қ» дыбысынан басталатын затты таңдап алып, атын атау және сол
сөзге сөйлем құрау.
(Ашық оқу қызметіне жақсы қатысқан балаларды мадақтау).
Ойынға шыққан бала қасықты алып «бұл қасық, қасық – қ дыбысынан
басталады. Біз қасықпен тамақ ішеміз» сөйлем құрайды.Т.б
сөздер.
Рефлексивті түзетуші
-Балалар біз кандай жаңа әріппен және дыбыспен таныстық?
-«Қ» дыбысы дауысты ма, дауыссыз ба?
-Дауыссыз дыбысты қандай текшемен
белгіледік.
-Балаларға «Қазақстан
таттілерін» ұсыну.
Сонымен қатар балалар біз қонақжай халықпыз!
Келген қонақтарымызды таттілермен ауыз
тигізейікші.
шағым қалдыра аласыз













