Қайтымды және қайтымсыз химиялық реакциялар. Химиялық тепе теңдік

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қайтымды және қайтымсыз химиялық реакциялар. Химиялық тепе теңдік

Материал туралы қысқаша түсінік
Қайтымды және қайтымсыз химиялық реакциялар. Химиялық тепе теңдік тақырыбында қызықты тапсырмалар
Материалдың қысқаша нұсқасы

Бекітемін:

Мектеп директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары

__________________ Мамытова Г.Е.

Қысқа мерзімді жоспар


Бөлім:

9.1В Бейорганикалық қосылыстардың сапалық талдауы

Педагогтің аты-жөні:

Күн:

Сыныбы :

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Тақырыбы:

Қайтымды және қайтымсыз химиялық реакциялар. Химиялық тепе теңдік

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

9.3.3.1 – қайтымды және қайтымсыз реакцияларды білу 

9.3.3.2 – тепе-теңдікті динамикалық үрдіс ретінде сипаттау және Ле Шателье-Браун принципіне сәйкес химиялық тепе-теңдіктің ығысуын болжау

Сабақтың мақсаты:

  • Қайтымды және қайтымсыз реакцияларды біледі;

  • Тепе-теңдікті динамикалық үрдіс ретінде сипаттайды және Ле Шателье-Браун принципіне сәйкес химиялық тепе-теңдіктің ығысуын болжайды


Құндылықтар

«Бірлік және ынтымақ» -бірлікпен ынтымақтастықпен жұмыс жасайды

«Жасампаздық және жаңашылдық» - бақылау, өлшеу, эксперименттер мен тәжірибелер жүргізу;



Сабақ кезеңі/

уақыты

Мұғалімнің әрекеті


Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



6 мин

Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды түгелдеу, сыныптың тазалығына мән беру, сабаққа назар аударту. Жағымды психологиялық ахуал орнатады

«Серпілген сауал» тәсілі арқылы үй тапсырмасын сұралады



Жағымды психологиялық ахуал орнатады

Сұраққа жауап береді


Аптаның дәйек сөзімен танысады

Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.




Қағаз қиындылары Окулык

Химия

9-сынып

Сурет

Сабақ ортасы

25 мин

Жаңа сабақ.

Жаңа тақырып бойынша ақпарат береді


Жаңа ақпаратты дәптерге жазып алады.




Кері байланыс:

Мадақтау арқылы бағаланады.

«Жарайсың!»

«Тамаша жауап»т .б


Экран

Қайтымды қайтымсыз реакциялар -1

Окулык

Химия

9-сынып

Сабақтың соңы

10 мин

Сабақты бекіту тапсырмалары. ЕБҚ

1-тапсырма. Жұптық жұмыс

Қайтымды және қайтымсыз реакциялардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын жеке бөліп жазыңдар:

1.Тура бағытта ғана жүреді

2. Қарама-қарсы бағытта жүретін реакция

3. Химиялық тепе-теңдік

4.Бұл реакцияның теңдеуі үшін қарама-қарсы бағдарша қолданамыз

5. Бұл реакцияның теңдеуі үшін теңдік белгісін қолданамыз

6.Химиялық тепе-теңдік динамикалық, жылжымалы болады

7. Жүйеде тепе-теңдік орнасада, химиялық реакцияның жүруі тоқтамайды

қайтымды

ұқсастықтары

айырмашылықтары

Қайтымды



қайтымсыз




Дескриптор: :

қайтымды және қайтымсыз реакциялардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ажырата алады;

Жалпы балл-4

Құндылық:

  • Сын тұрғысынан ойлау және ынтымақтастық – жұппен бірлесе отырып, логикалық сараптама жасайды, теориялық білімін салыстыру арқылы бекітеді.


2-тапсырма Жеке жұмыс

«Терминдерді сипатта!» тәсілі

Қайтымды реакция дегеніміз______________________________________________________

Қайтымсыз реакция дегеніміз______________________________________________________

Химиялық тепе теңдік ____ _


Дескриптор :

берілген терминдерге сипаттама береді;

Жалпы балл-3

Құндылық:

  • Жауапкершілік және ғылыми сауаттылық – оқушы негізгі химиялық терминдерді нақты, дәл анықтай алады.


2 тапсырма Сөйлемді қажет сөздерді пайдаланып толықтыр (айдау , циркуляциялық, суытып, температурасын көтеріп)

Түзілетін аммиактың шығымы өте аз болғандықтан, шикізатты тиімді пайдалану үшін процесті үздіксіз ......................... әдіспен жүргізеді. Түзілген газдар қоспасынан аммиакты .............., сұйыққа айналдырып айырғышта бөліп алады.



Дескриптор:

аммиак алатын қондырғының атын жазады;

қажетті сөздерді тауып, сөйлемді толықтырады;

Жалпы балл-3

Құндылық:

  • Функционалдық сауаттылық және өмірмен байланыс – оқушы теориялық білімді өндірістік жағдаймен байланыстырып, нақты технологиялық процестерді түсіндіреді.

Қайтымды және қайтымсыз реакциялардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын жеке бөліп жазады.






























«Терминдерді сипатта!» тәсілі арқылы иерминдерге сипаттама береді.













Пиза тапсырмасы мәтінді оқып

өндірісте аммиакты алуда қолданылатын қондырғылардың атын жазады.





Тірек сөздерді пайдаланып, сөйлемді толықтырады

ҚБ:
«Бағалау парағы» арқылы бағалайды


































ҚБ:
«Бағалау парағы» арқылы бағалайды















ҚБ:
«Бағалау парағы» арқылы бағалайды


А4 парағы


Маркер

флипчарт


Сабақтың соңы

4 мин

Кері байланыс

« Плюс, минус, қызықты» тәсілі арқылы кері байланыс жасауды ұсынады



Үй тапсырмасы: Катиондарды сапалық анықтау § 17 оку

Қатысушылар «Плюс, минус, қызықты» тәсілі арқылы кері байланыс жасайды

Кері байланыс:

«Плюс, минус, қызықты» тәсілі арқылы

Кесте




















ЖҰМЫС ПАРАҒЫ

Тақырып : Қайтымды және қайтымсыз химиялық реакциялар. Химиялық тепе теңдік




1-тапсырма. Жұптық жұмыс

Қайтымды және қайтымсыз реакциялардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын жеке бөліп жазыңдар:

1.Тура бағытта ғана жүреді

2. Қарама-қарсы бағытта жүретін реакция

3. Химиялық тепе-теңдік

4.Бұл реакцияның теңдеуі үшін қарама-қарсы бағдарша қолданамыз

5. Бұл реакцияның теңдеуі үшін теңдік белгісін қолданамыз

6.Химиялық тепе-теңдік динамикалық, жылжымалы болады

7. Жүйеде тепе-теңдік орнасада, химиялық реакцияның жүруі тоқтамайды


қайтымды

ұқсастықтары

айырмашылықтары

Қайтымды



қайтымсыз




Дескриптор: :

қайтымды және қайтымсыз реакциялардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ажырата алады;

Жалпы балл-4


2-тапсырма Жеке жұмыс

«Терминдерді сипатта!» тәсілі

Қайтымды реакция дегеніміз______________________________________________________

Қайтымсыз реакция дегеніміз______________________________________________________

Химиялық тепе теңдік ____ _


Дескриптор :

берілген терминдерге сипаттама береді;

Жалпы балл-3


3-тапсырма Пиза тапсырмасы


Қайтымды реакциялар

Қазір аммиак синтезін көптеген зауыттарда шамамен 30 мПа кысымда, 450—550°С-та өндіретін қондырғы экономикалық жағынан тиімді деп есептеледі.

Азот-сутек қоспасы (3 көлем сутек пен 1 көлем азот) компрессорда сығылады да синтездік колоннаға беріледі. .

1 тапсырма Өндірісте аммиакты алуда қондырғылардың атын жаз






2 тапсырма Сөйлемді қажет сөздерді пайдаланып толықтыр (айдау , циркуляциялық, суытып, температурасын көтеріп)

Түзілетін аммиактың шығымы өте аз болғандықтан, шикізатты тиімді пайдалану үшін процесті үздіксіз ......................... әдіспен жүргізеді. Түзілген газдар қоспасынан аммиакты .............., сұйыққа айналдырып айырғышта бөліп алады.



Дескриптор:

аммиак алатын қондырғының атын жазады;

қажетті сөздерді тауып, сөйлемді толықтырады;

Жалпы балл-3



















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
28.10.2025
57
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі