Кіріктірілген ҰІӘ жоспары
Тақырыбы: «Қалдықтарға екінші өмір
сыйлаймыз»
Бөлімдер: Қоршаған орта, математика, көркем әдебиет
Жасы: 3 жас
Міндеттері: Балаларды қалдықтарды қайта пайдалану арқылы қоршаған
ортаны қорғауға баулу, қалдық заттармен қарапайым математикалық
дағдыларды дамыту, және көркем әдебиет арқылы қызығушылықтарын
арттыру.
Ұйымдастыру кезеңі
1. Шаттық шеңбері:
Балалар шеңберге тұрып, қолдарын бір-біріне тигізеді.
Тәрбиеші:
"Қане, балалар, күнге қарап
күлімдейік,
Қоршаған ортаны біз қорғауға уәде берейік."
Балалар: "Біз уәде береміз!"
2. Назар аударту:
Тәрбиеші қоқыс жәшігі мен қайта өңделетін материалдар (қағаз, пластик, бөтелке) салынған себетті көрсетеді.
Сұрақ: "Бұл заттар қоқыс болып қалуы керек пе, әлде олардан пайдалы бірдеңе жасай аламыз ба?"
Негізгі бөлім
1. Қалдықтар мен қайта өңдеу
Балаларға қоқыс пен қайта өңдеу туралы қысқаша түсіндіру: Қоқысты қайта пайдалану – табиғатты қорғаудың маңызды қадамы. Бұл процесс қалдықтарды лақтырып тастамай, оларды басқа пайдалы заттарға айналдыру арқылы жүзеге асады. Бұл әрекет ресурстарды үнемдеуге және қоршаған ортаның ластануын азайтуға көмектеседі.
Қоқысты қайта пайдаланудың маңыздылығы:
Табиғатқа қамқорлық: Қоқысты дұрыс пайдаланбаса, ол табиғатты ластайды. Пластик, әйнек, қағаз сияқты материалдар табиғатта ұзақ уақыт бойы шірімейді.
Энергияны үнемдеу: Жаңа заттарды өндіруге қарағанда, қалдықтарды қайта өңдеу энергияны аз жұмсайды.
Экономикаға пайда: Қалдықтарды өңдеу жаңа өнімдерді жасауды жеңілдетеді және қайта пайдалану арқылы шығынды азайтуға болады.
Табиғатты қорғау үшін қоқысты сұрыптау маңызды.
Тәрбиеші " Қоқыстар қайда кетеді?" тақырыбында суреттер көрсетеді (қоқыс полигоны, қайта өңдеу зауыты).
Практикалық бөлім:
1-топ:
Балалар бірге пластик бөтелке мен қағаздан құсқа арналған жем салғыш жасайды (тәрбиеші көмектеседі).
2-топ: Қалдықтарды сұрыптаймыз
Балаларға қоқысты сұрыптауды ойын түрінде үйрету:
Қорапшаларға "қағаз", "пластик", "әйнек" деп жазылған жапсырмаларды жапсыру.
Балалар түрлі қалдықтарды дұрыс қораптарға салады.
Балалар әртүрлі материалдардан бөтелке, қорап, қағаз парағын тауып, қораптарға салады
Экологиялық ертегі
Тәрбиеші "Қоқыстар патшалығы" ертегісін сахналау:
Бірде үлкен қоқыс үйіндісінде:
Бірнеше жыл бойы ешкімге қажет болмай қалған қоқыстар өмір сүріпті.
Қағаздар бүктеліп қалған, пластик бөтелкелер бір бұрышта үйіліп
жатқан, ал шыны банкалар шаң басып тұрған. Бір күні олар
бір-бірімен әңгімелесуді бастапты.
Қағаз айтады:
"Мен кітап болғым келетінмін! Бірақ енді міне, ешкімге керегім жоқ."
Пластик бөтелке мұңайып жауап береді:
"Ал мен су таситын бөтелке болдым. Адамдар мені ішіп бітіріп, лақтырып жіберді. Енді не боламын?"
Шыны банка да шағымданады:
"Мен әдемі банка едім. Ал енді мүлдем сынуға шақ тұрмын."
Бірақ сол сәтте жел тұрды, күн шығып, оларды бір бала байқап қалды. Ол жерде ойнап жүрген бала қоқыстарды көріп, ойланып қалады:
"Неге бұларды қайта қолданбасқа?"
Бала бөтелкені алып, оны гүл өсіретін құмыраға айналдырды. Қағаздарды жинап, қайтадан дәптер жасау үшін қағаз зауытына апарды. Ал шыны банканы әдемі жарық шамға айналдырды.
Сөйтіп, қоқыстар пайдалы заттарға айналып, жаңа өмірлерін бастады. Олар енді мұңаймайтын болды, себебі адамдар оларды қайта пайдалануды үйренді.
Қорытынды:
Қоқысты тастамай, оны қайта қолдансақ, табиғатты қорғай аламыз.
Қалдықтарға
"екінші өмір" сыйлауға әрқайсымыз үлес қоса аламыз!
Бұл әңгімені оқығаннан кейін балалардан сұрауға болады:
Қоқыстарды тағы қандай заттарға айналдыруға болады?
Табиғатты қорғау үшін өзіміз не істей аламыз?
Қорытынды бөлім
Рефлексия:
Сұрақтар:
"Бүгін не үйрендік?"
"Қоқысты не үшін сұрыптау керек?"
"Қоқысты сұрыптаймыз,
Табиғатты қорғаймыз!"
Күтілетін нәтиже:
Балалар экология, математикалық және шығармашылық дағдыларын дамытады.
Қалдықтарды сұрыптаудың маңыздылығын түсінеді.
Жасалған бұйымдар арқылы табиғатты қорғауға үлес қосуға үйренеді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қалдықтарға өмір сыйла
Қалдықтарға өмір сыйла
Кіріктірілген ҰІӘ жоспары
Тақырыбы: «Қалдықтарға екінші өмір
сыйлаймыз»
Бөлімдер: Қоршаған орта, математика, көркем әдебиет
Жасы: 3 жас
Міндеттері: Балаларды қалдықтарды қайта пайдалану арқылы қоршаған
ортаны қорғауға баулу, қалдық заттармен қарапайым математикалық
дағдыларды дамыту, және көркем әдебиет арқылы қызығушылықтарын
арттыру.
Ұйымдастыру кезеңі
1. Шаттық шеңбері:
Балалар шеңберге тұрып, қолдарын бір-біріне тигізеді.
Тәрбиеші:
"Қане, балалар, күнге қарап
күлімдейік,
Қоршаған ортаны біз қорғауға уәде берейік."
Балалар: "Біз уәде береміз!"
2. Назар аударту:
Тәрбиеші қоқыс жәшігі мен қайта өңделетін материалдар (қағаз, пластик, бөтелке) салынған себетті көрсетеді.
Сұрақ: "Бұл заттар қоқыс болып қалуы керек пе, әлде олардан пайдалы бірдеңе жасай аламыз ба?"
Негізгі бөлім
1. Қалдықтар мен қайта өңдеу
Балаларға қоқыс пен қайта өңдеу туралы қысқаша түсіндіру: Қоқысты қайта пайдалану – табиғатты қорғаудың маңызды қадамы. Бұл процесс қалдықтарды лақтырып тастамай, оларды басқа пайдалы заттарға айналдыру арқылы жүзеге асады. Бұл әрекет ресурстарды үнемдеуге және қоршаған ортаның ластануын азайтуға көмектеседі.
Қоқысты қайта пайдаланудың маңыздылығы:
Табиғатқа қамқорлық: Қоқысты дұрыс пайдаланбаса, ол табиғатты ластайды. Пластик, әйнек, қағаз сияқты материалдар табиғатта ұзақ уақыт бойы шірімейді.
Энергияны үнемдеу: Жаңа заттарды өндіруге қарағанда, қалдықтарды қайта өңдеу энергияны аз жұмсайды.
Экономикаға пайда: Қалдықтарды өңдеу жаңа өнімдерді жасауды жеңілдетеді және қайта пайдалану арқылы шығынды азайтуға болады.
Табиғатты қорғау үшін қоқысты сұрыптау маңызды.
Тәрбиеші " Қоқыстар қайда кетеді?" тақырыбында суреттер көрсетеді (қоқыс полигоны, қайта өңдеу зауыты).
Практикалық бөлім:
1-топ:
Балалар бірге пластик бөтелке мен қағаздан құсқа арналған жем салғыш жасайды (тәрбиеші көмектеседі).
2-топ: Қалдықтарды сұрыптаймыз
Балаларға қоқысты сұрыптауды ойын түрінде үйрету:
Қорапшаларға "қағаз", "пластик", "әйнек" деп жазылған жапсырмаларды жапсыру.
Балалар түрлі қалдықтарды дұрыс қораптарға салады.
Балалар әртүрлі материалдардан бөтелке, қорап, қағаз парағын тауып, қораптарға салады
Экологиялық ертегі
Тәрбиеші "Қоқыстар патшалығы" ертегісін сахналау:
Бірде үлкен қоқыс үйіндісінде:
Бірнеше жыл бойы ешкімге қажет болмай қалған қоқыстар өмір сүріпті.
Қағаздар бүктеліп қалған, пластик бөтелкелер бір бұрышта үйіліп
жатқан, ал шыны банкалар шаң басып тұрған. Бір күні олар
бір-бірімен әңгімелесуді бастапты.
Қағаз айтады:
"Мен кітап болғым келетінмін! Бірақ енді міне, ешкімге керегім жоқ."
Пластик бөтелке мұңайып жауап береді:
"Ал мен су таситын бөтелке болдым. Адамдар мені ішіп бітіріп, лақтырып жіберді. Енді не боламын?"
Шыны банка да шағымданады:
"Мен әдемі банка едім. Ал енді мүлдем сынуға шақ тұрмын."
Бірақ сол сәтте жел тұрды, күн шығып, оларды бір бала байқап қалды. Ол жерде ойнап жүрген бала қоқыстарды көріп, ойланып қалады:
"Неге бұларды қайта қолданбасқа?"
Бала бөтелкені алып, оны гүл өсіретін құмыраға айналдырды. Қағаздарды жинап, қайтадан дәптер жасау үшін қағаз зауытына апарды. Ал шыны банканы әдемі жарық шамға айналдырды.
Сөйтіп, қоқыстар пайдалы заттарға айналып, жаңа өмірлерін бастады. Олар енді мұңаймайтын болды, себебі адамдар оларды қайта пайдалануды үйренді.
Қорытынды:
Қоқысты тастамай, оны қайта қолдансақ, табиғатты қорғай аламыз.
Қалдықтарға
"екінші өмір" сыйлауға әрқайсымыз үлес қоса аламыз!
Бұл әңгімені оқығаннан кейін балалардан сұрауға болады:
Қоқыстарды тағы қандай заттарға айналдыруға болады?
Табиғатты қорғау үшін өзіміз не істей аламыз?
Қорытынды бөлім
Рефлексия:
Сұрақтар:
"Бүгін не үйрендік?"
"Қоқысты не үшін сұрыптау керек?"
"Қоқысты сұрыптаймыз,
Табиғатты қорғаймыз!"
Күтілетін нәтиже:
Балалар экология, математикалық және шығармашылық дағдыларын дамытады.
Қалдықтарды сұрыптаудың маңыздылығын түсінеді.
Жасалған бұйымдар арқылы табиғатты қорғауға үлес қосуға үйренеді.
шағым қалдыра аласыз













