ҚАШЫҚТАН ОҚЫТУДЫҢ МАҢЫЗЫ ЖӘНЕ
РӨЛІ
Қазіргі уақытта Қазақстанда білім жүйесінде жаңа
ақпараттық технологиялар кеңінен қолданыла бастады. Ақпараттық
технологияларды және компьютерлік желі арқылы жаңа білім әдістерін
пайдалану кеңейтіліп келеді. Жаңа ақпараттық технологияларды білім
жүйесінде қолданудың ең маңызды факторы негізгі қозғаушы күші —
адам, сол себепті білімнің негізгі принциптері іске асырылуы тиіс.
Осыған байланысты адамның шығармашылық потенциалын дамыту үшін
қажетті жағдай жасалуы тиіс. «Білім саласындағы жаңа
коммуникациялық технологиялар» түсінігі компьютерлік техника және
электрондық анықтамалық жүйелері мен адамның әрдайым жаңа оқыту
әдістерін ізденуінен пайда болады. Оны оқыту әдіс-тәсілі уақыт
талабына сай өзгеруде. Қазіргі уақытта дидактикада инновациялық
оқыту кеңінен қолданылуда. Инновация – бұл жаңалықтардың таралуы
және құрылуы. Қазіргі педагогиканың негізгі тенденциясы оқытуды
өнеркәсіптік-технологиялық процесске айналдыру үшін дидактикалық
жолын және құралын табу болды. Бұл ізденіс «педагогикалық
технология» деген ұғымға әкелді. ХХІ ғасырда ақпарат жүйелерінің
өркендеп, ғарыштап дамып келе жатқанын білеміз, өнеркәсіп пен
ортаның дамуының негізгі құралы болып ақпараттық ресурстар
табылады. Сауатты өмір – дамудың жаңа фазасына енеді, бұл жаңа
сауатты оқыту технологиясын құруға біртіндеп көшуді талап етеді.
Оқытудың жаңа технологиясына көшу ұзақ уақыт алады. Компьютерлік
технология білім ортасына ене отырып, оқыту процесін жақсарту үшін
құралдар мен әдістерді қолдануға әкеп соқтырады. Негізгі базалық
білім беру аймағында қызмет көрсету жағынан да қашықтан оқыту
мүмкіндіктері үкімет тарапынан қолдау тауып жатыр. Осы технологияны
пайдалану ауылдық жерлерді де жылдам ақпараттандыруға көмектесуде.
Оқыту процесінде қолданылатын жаңа әдістердің бірі қашықтан оқыту
әдісі болып табылады. Қашықтан оқыту – ақпараттық
құралдар және ғылыми негізделген тәсілдер арқылы білім алу
формасы. Қашықтан оқытуда екі компонент бар: оқытуды
басқару және өз бетімен білім алу.
Мұғалімдердің алдын – ала дайындау және
ұйымдастыру шаралары жүргізілмесе, программалық қамтамасыз етілмесе
оқушылардың білімі жоғарламайды. Өйткені оқушының білімін,
үлгерімін көтеруіміз үшін оқытушының біліктілігін көтеруіміз керек.
Қашықтан оқыту бұл мұғалімнің біліктілігін көтереді, оқушының өз
бетімен білім алуын қалыптастырады, ата-аналардың жаңа технологияға
деген көзқарасын өзгертеді.
Қашықтан оқытудағы мұғалімдердің біліктілігін
көтерудегі артықшылықтары:
·
экономикалық, оқытуға кететін жалпы шығыны 40%
кемиді;
·
коммерциалық, қашықтан оқыту, технологиясы және оны қолдану болып
табылады, оған деген сұраныс күннен-күнге өсуде;
·
педагогикалық, оқыту мативациялық, интерактивті, технологиялы және
индивидуалды болып келеді;
эргономикалық, қашықтан тыңдаушылар және
мұғалімдер айналысуға өзіне ыңғайлы уақыттың кестесін қоюға
мүмкіндігі бар; коммуникативті, электронды желілері арқылы
байланысатын педагогтардың, тыңдаушылардың мамандықтар саны
көбеюде. Мұғалім оқушының ішкі жан – дүниесінің сырын
ашып, оның симпатикалық ынтасының дамуына жағдай тудырып отырады.
Қазіргі заманда білім жүйесінің заман талабына, уақыттың сұранысына
қарай ғарыштап дамуы, әрбір педагогтан сабақты ғылыми жобада
жасауын талап етеді. Сабақты ғылыми жобада жасай білген мұғалім
оқушы жүрегіне жол тауып, оның сабаққа деген қызығушылығын
арттырып, мұғалім мен оқушы арасында түсінушілік пайда болады.
Мұғалімнің коммуникативті дамуы: оқушыларды тыңдау, олардың
көзқарасын түсіне білу, сын жасай білу, әңгіме, ұйымдастыра білу
керек. Әрбір мұғалімнің бойында шартты рефлекциялық қасиеттер
қалыптасуы керек: балаларды оқытуды өзінің тәсілін жұмысында
қолданып, қиын жағдайларда шешімін тауып, шыға білу керек. Қашықтан
оқыту курсы осыған бағытталған. Қашықтан оқытуды екі негізгі
бөлікке бөлуге болады: техникалық және дидактикалық. Оның құралы
болып телекоммуникациялар, аудио және видео жазбалар, жергілікті
және ауқымды компьютерлік желілер. Ұйымдасқан – дидактикалық
құрылымда қашықтан оқыту оқытудың негізгі компоненті болып
табылады, оқушылардың өз бетімен білім алуы.
Ақпараттық технология жақсы
дамығанымен ол оқытудың басты құралы болып
есептелмейді. Ол
үшін оқу бағдарламасында және оқыту әдістеріне өзгеріс енгізу
керек. Жаңа технологияны қолдану мұғалімдерге дайындық жұмыстарына
көп уақытты керек етеді. Әрбір мұғалімнен ізденуді, шығармашылық
жұмыс жасауды, алыс – жақын шетелдердің озық тәжірибелерімен
танысуды және оның күнделікті өмірде қолдануды қажет
етеді. Бұл оқыту құралының күштілігі
соншалықты, онымен бірге басқа колледждермен оқытудың жаңа
түрлерімен, оқыту әдістерімен алмасады.
Колледжде телекоммуникация тақырыбын оқыту
мүмкіндігі бар. Әдістемелік кешен, мұғалім мен оқушыға қажетті
бағдарлама, қазақ тіліндегі оқулықтар мен көмекші құралдары
жеткіліксіз. Пән мұғалімдерінің Интернетті осы уақытқа дейін аз
қана пайдаланып, тіпті қолданбағандары да бар. Колледждер жаңа
ақпараттық технологиялармен жабдықталғанымен, мұғалімдердің осы
тақырып бойынша білімін жоғарылататын, яғни мұғалімдерді
дайындайтын курстар жеткіліксіз. Ал, жалпы білім беру ісі жөнінен
басқа озық елдердің тәжірибесін зер салып отыру, өзінің білімін
жоғарылату, жаңашылдық, озат тәжірибе, компьютерлік коммуникацияны
үйрену – әрбір пән мұғалімінің кәсіптік міндеті, қажетті парызы.
Қаншалықты барлық құралдар жеткілікті болғанымен, пән мұғалімінің
білімі төмен болса, оқушылардың телекоммуникация жөніндегі білімі
төмендеп, болашақта Қазақстандағы телекоммуникациялық ортаның
дамуына әсерін тигізеді.Білімнің қайнар көзі оқулықта.
Кітапханалар, оқу кітаптарының жетіспеушілігінен оқушылардың
білімдері толық жеткілікті емес. Қазіргі кезеңде оқулықтар
теориясы, оқытудың жаңа ақпараттық технологияларымен жобалау
әдістемесі жасалуда. Оқушылар қашықтан оқу арқылы
өз білімдерін жетілдіре алады және ақпарат жүйлерін пайдалану
мүмкіндігі артады. Мысалы керекті әдебиеттер мен оқу кітаптарын
іздеу, бақылау және тестік тапсырмаларды орындау, лабороториялық
жұмыстар, дайын баяндамалар, қашықтан олимпиядаға қатысу оқушының
шығармашылық потенциалының дамуына әсер етеді.