Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Оқушылармен амандасады
Мұғалім сөзі:
«Қайырлы күн, оқушылар! Бүгін біз маңызды тақырыпты қарастырамыз
— Қауіпсіз
қоғам. Қауіпсіз қоғам дегеніміз
не? Бұл сұраққа жауап табуға тырысамыз. Қауіпсіз қоғамды құру үшін
әрбіріміздің қандай рөліміз бар екенін түсінуіміз керек.
Қауіпсіздік тек көшеде немесе жолда ғана емес, ол мектепте, үйде,
тіпті интернетте де маңызды. Бүгінгі сағатта біз осы тақырыпты
талқылап, өзіміздің қоғамға деген жауапкершілігіміз туралы ойлана
отырып, қорытынды жасаймыз.»
«Қауіпсіз
қоғам дегеніміз — бұл барлық азаматтар өз құқықтары мен міндеттерін
білетін, тәртіпті сақтайтын, бір-бірін сыйлайтын қоғам.
Қауіпсіздікті сақтауда әр адам жауапты. Қауіпсіз қоғамның негізі —
заңға бағыну, бір-бірімізге құрмет көрсету және өз өмірімізге
жауапкершілікпен қарау.»
|
Мұғаліммен
амандасады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру, өз ойларын білдіру. Мысалы, «Қауіпсіз қоғам
дегеніміз не?» деген сұраққа өз пікірін
айтады.
Тақырыпқа
қызығушылық көрсету, сұрақ қою немесе пікір
таластырады.
Тақырып бойынша өздеріне белгілі ақпаратты
бөлісу, өз тәжірибелерін
сипаттайды.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«ҚАЗАҚСТАНДА КӘМЕЛЕТКЕ ТОЛМАҒАНДАРДЫҢ
ҚҰҚЫҚТАРЫН ҚОРҒАУ»
Сабақтың
мақсаты: оқушылардың өз құқықтары мен міндеттері туралы
түсініктерін
тереңдету.
Негізгі
міндеттері:
1.Оқушыларды өз құқықтары мен міндеттері
туралы заңнамамен
таныстыру.
2.Әр оқушының құқығы мен міндеттері бұзылған
жағдайда жедел қызметтер мен қолдау орталықтарына жүгіну қажеттігін
түсіндіру.
3.Өз құқықтарын мен міндеттерін білу және
оларды қорғауды оқушыларға
үйрету.
Материалдар мен
ресурстар:
Жедел қызметтер мен қолдау орталықтарының
нөмірлері бар үлестірме материал.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе
Бала құқықтары туралы құжаттармен
таныстыру.
Бала құқықтары туралы конвенция – адамзат
баласының туған кезінен 18 жасқа толғанға дейінгі құқықтары мен
бостандықтарын бекітетін халықаралық құқықтық акт. Бала құқығы
туралы Конвенцияда балалардың кім екендігі түсіндіріледі, сондай-ақ
олардың барлық құқықтары мен үкіметтің міндеттемелері тізіліп
көрсетіледі. Барлық құқықтар өзара байланысты, олардың бәрі бірдей
маңызды және оларды балалардан бөлек қарастыру мүмкін
емес.
Бала құқығын қорғау Конвенциясы – 1989 жылы 20
қарашада қабылданды.
Конвенцияның 54 бабында өктемдік көрсетуден
қорғау, отбасы өмірінің тыныштығын сақтау, пікірін еркін білдіру
көрсетілген. Қазақстан осы заңнамаға сәйкес 2002 жылы 8 тамызда
«Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы» заңы
қабылдады.
2.Негізгі бөлім (6 минутқа
дейін)
Қазақстан осы заңнамаға сәйкес 2002 жылғы
8
тамызда «Қазақстан Республикасындағы Бала
құқықтары туралы» заңды қабылдады.
3.Қорытынды
«Анонимді жазу» жаттығуы. Оқушылар өздерінің
немесе айналасындағылардың құқықтары бұзылды деп санайтын оқиға
туралы хат жазады.
Пайдалы
сілтеме: https://youtu.be/JIwsVsEjArI?si=mnyX6siV55UTkvv
|
Балалардың құқықтарын қорғау туралы
ереже:
-өмір сүру құқығы, аты-жөні, азаматтығы және
т.б.;
-әл-ауқатты отбасылық өмір
құқығы;
-баланың жеке басының еркін дамуын қамтамасыз
ететін құқық;
-денсаулық сақтау
құқығы;
-білім беру және мәдени даму
құқығы;
-төтенше жағдайларда баланы қорғау
құқығы.
Әңгіме
Баланың құқығын бұзу деп нені айтуға
болады?
Кәмелетке толмағандардың құқықтары бұзылған
жағдайда қайда жүгінуге
болады?
«Құқық» ойыны
Оқушылар тақырып бойынша ситуациялық оқиғаны
қағазға түсіріп, бір-біріне лақтырады. Келесі оқушы жазбаша хатты
оқып, жағдайдан шығудың
жолын
ұсынады. Мысалы: «Мен спортпен шұғылданғым
келеді, бірақ ата-анам университетке түсуге дайындалу керек деп
мүмкіндік бермейді. Мен не істеуім
керек?»
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім
сөзі:
«Қауіпсіз қоғамды құру үшін біз бірнеше маңызды факторды ескеруіміз
керек:
-
Құқық қорғаушы
органдардың рөлі. Олар қоғамның тыныштығын
сақтап, заң бұзушылармен
күреседі.
-
Жол
қауіпсіздігі. Жол ережелерін сақтау —
біздің өмірімізді сақтап қалудың маңызды
әдісі.
-
Интернет
қауіпсіздігі. Қазіргі уақытта интернетте
де қауіпсіз болуымыз керек. Біз өз ақпараттарымызды
қорғап, алаяқтардан сақтануымыз
керек.
-
Әлеуметтік
қауіпсіздік. Мектепте немесе көшеде
адамдардың бір-біріне құрметпен қарауы өте
маңызды.»
«Құқықтық сауаттылық — бұл
әр адамның өз құқықтары мен міндеттерін білуі. Мысалы, сіздер
мектепте оқушы ретінде қандай құқықтарға ие екендеріңізді
білесіздер ме? Мектепте сіздерге қандай міндеттер жүктелетінін
білесіздер ме? Заңды бұзған жағдайда қандай жазалар болуы мүмкін?
Бұл сұрақтарға жауап беріп, біз қоғамдағы тәртіпті қалай сақтай
алатынымызды түсінуіміз керек.»
«Қауіпсіз қоғамды тек
үлкендер ғана емес, біз де құра аламыз. Жастардың қоғамдағы орны
өте үлкен. Әрқайсымыз тәртіпті сақтап, заңға құрметпен қарауымыз
керек. Біз өзіміздің жауапкершілігімізді түсініп, қоғамдағы
тәртіпті сақтауға үлес қосуымыз қажет. Қоғамда қауіпсіздікті сақтау
үшін не істеуге болады деп ойлайсыздар?»
Қауіпсіз қоғамның
негізгі белгілерін, жол ережелерін сақтау және интернет
қауіпсіздігі мәселелерін
түсіндіру.
Оқушыларды жұптар
мен топтарға бөлу, әр топқа тапсырма беру. Мысалы, бір топқа
«Қоғамдық тәртіп», екінші топқа «Интернет қауіпсіздігі» тақырыбын
талқылауға беру.
Әрбір топтан қорытынды сұрау
және әр жауапты нақтылай отырып, қосымша түсініктемелер
беру.
|
Топтық
жұмыс: Оқушыларды топтарға бөліп, әр
топқа тақырып бойынша тапсырма беру. Мысалы, бір топқа «Қауіпсіз
қоғамда адамдардың құқықтары», екінші топқа «Қауіпсіз қоғамда әр
адамның міндеттері» сияқты
тақырыптар.
Топ ішінде пікір
алмасу, тапсырмаларды талқылау, қорытынды
жасау.
Әр топтың тапсырмасы
бойынша талқылау жүргізіп, нәтижелерін басқа топтармен
бөлісу.
Жол қауіпсіздігі,
интернет қауіпсіздігі, құқықтық сауаттылық сияқты мәселелерге
қатысты оқушылардың нақты шешімдер
ұсынуы.
Мұғалімнің сұрақтарына жауап беру, ақпаратты
өз көзқарастарымен
толықтыру.
.
Құқық қорғаушы органдардың
рөлі туралы талқылау барысында өз пікірін
білдіру.
Оқушылардың
құқықтары мен міндеттерін түсіну үшін құқықтық мәселелерді
талқылау.
Жеке құқықтық
мәселелер бойынша сұрақтар қою, заң туралы сұраулар
жасау.
Құқық қорғаушы органдармен жұмыс істеу және
құқықтық тәртіп сақтау бойынша ұсыныстар
жасау.
Өзара сыйластықты
қалыптастыру бойынша пікірлерін айту, мысалы, «Мектепте
бір-бірімізге қалай көмектесе аламыз?» деген сұраққа жауап
беру.
Буллингтің алдын алу
туралы пікір алмасу, «Буллингке қалай қарсы тұруға болады?» деген
тақырыпта ой қозғау.
Мектептегі және қоғамдағы психологиялық
қауіпсіздікке қатысты өз көзқарастарын
білдіру.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім сөзі:
«Бүгінгі сабақта біз қоғамда қауіпсіздікті сақтау үшін қандай
әрекеттер жасау керектігі туралы айттық. Қауіпсіз қоғамды құру тек
қана заңды сақтаумен шектелмейді, бұл әр адамның өзара құрмет
көрсетуі, бір-біріне көмектесуі, қиындықтарға бірге төтеп беруі
керек. Есіңізде болсын, қауіпсіз қоғамды тек әрбіріміз бірге құра
аламыз. Әрқайсымыз өзімізден бастауымыз керек. Әрине, болашақта осы
қауіпті жағдайлардың алдын алу үшін барлық қадамдарымызды сақтап,
заңға құрметпен қарауымыз керек.»
|
Тақырып бойынша өз
қорытындыларын жасау, «Қауіпсіз қоғамды қалай құра аламыз?» деген
сұраққа жауап беру.
Мұғалім қойған
сұрақтарға жауап беру, алған білімдерін практикада қолдану туралы
ой бөлісу.
Оқушылар өз пікірлері мен ұсыныстарын айту
арқылы сабақта белсенділік
таныту.
«Қауіпсіз қоғам
туралы эссе жазу» немесе «Құқықтық сауаттылық тақырыбына ақпарат
жинау».
Оқушылар өз жұмыстары бойынша сұрақтар қою
және мұғалімнен қосымша кеңестер
алу.
|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|