Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Оқушылармен амандасады
Мұғалім сөзі:
«Қайырлы күн, оқушылар! Бүгін біз маңызды тақырыпты қарастырамыз
— Қауіпсіз
қоғам. Қауіпсіз қоғам дегеніміз
не? Бұл сұраққа жауап табуға тырысамыз. Қауіпсіз қоғамды құру үшін
әрбіріміздің қандай рөліміз бар екенін түсінуіміз керек.
Қауіпсіздік тек көшеде немесе жолда ғана емес, ол мектепте, үйде,
тіпті интернетте де маңызды. Бүгінгі сағатта біз осы тақырыпты
талқылап, өзіміздің қоғамға деген жауапкершілігіміз туралы ойлана
отырып, қорытынды жасаймыз.»
«Қауіпсіз
қоғам дегеніміз — бұл барлық азаматтар өз құқықтары мен міндеттерін
білетін, тәртіпті сақтайтын, бір-бірін сыйлайтын қоғам.
Қауіпсіздікті сақтауда әр адам жауапты. Қауіпсіз қоғамның негізі —
заңға бағыну, бір-бірімізге құрмет көрсету және өз өмірімізге
жауапкершілікпен қарау.»
|
Мұғаліммен
амандасады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру, өз ойларын білдіру. Мысалы, «Қауіпсіз қоғам
дегеніміз не?» деген сұраққа өз пікірін
айтады.
Тақырыпқа
қызығушылық көрсету, сұрақ қою немесе пікір
таластырады.
Тақырып бойынша өздеріне белгілі ақпаратты
бөлісу, өз тәжірибелерін
сипаттайды.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«СІЗДІҢ ӘРЕКЕТТЕРІҢІЗ ҮШІН ЖАУАПКЕРШІЛІКТІ
ҚАЛАЙ ҚАБЫЛДАУҒА ЖӘНЕ МЕКТЕПТЕГІ ҚАУІПСІЗ ОРТАНЫ САҚТАУҒА
БОЛАДЫ?
Сабақтың
мақсаты: білім беру мекемесінде қауіпсіз орта
қалыптастыра отырып, білім алушылардың жан-жақты дамуына жағдай
туғызу. Әр іске жауапкершілікпен қарауға
дағдыландыру.
Негізгі міндеттері:
-жоғары сынып оқушыларымен бірлесе отырып
бастауыш сынып, орта буын білім алушылардың қауіпсіз ортасын
қалыптастырудың алғышартын
құру;
-жеке бас қауіпсіздігін сақтай алатындай
азамат болуға
тәрбиелеу;
-әр іске жауапкершілікпен қарайтын ұқыпты,
жауапты тұлға
қалыптастыру.
Материалдар мен ресурстар: ватмандар, маркерлер,
стикерлер, желім.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2
мин)
Қауіпсіздік адам баласы үшін әрқашанда керек.
Қауіпсіздік аясындағы мектептің қызметі – оқу және еңбек қызметі
кезіндегі күтпеген жерден туындайтын ықтимал жайттардан (өрттен,
апаттан) оқушылар мен қызметкерлердің өмірін сақтау және
денсаулығын қорғауға бағытталған заманауи технологияларды қолдана
отырып, оқушыларды сабақ қызметі кезінде
қорғау.
2.Негізгі бөлім (6
мин)
Үзіліс кезінде мектептегі қауіпсіз
мінез-құлық:
-дәліздер мен баспалдақтар арқылы қадам
жасаңыз, жүгірмеңіз, айналаңыздағыларды
итермеңіз;
-қарама-қарсы жаққа тап болмас үшін оң жағымен
жүріңіз;
-баспалдақтағы қоршауды ұстаңыз, олармен
жүрмеңіз, баспалдақтан
секірмеңіз;
-кезекші жоғары сынып оқушылары мен
педагогтердің талаптарын
орындау;
-сабақта оқу заттары мен жиһаздарды ұқыпты
ұстаңыз;
-қарындаштарды ұштауда қауіпсіз ұштағыштарды
қолданыңыз;
-сыныпқа кіру немесе шығу, кенеттен есікті
ашпаңыз немесе
тарсылдатпаңыз.
-физика, химия және биология сабақтарында
зертханалық жұмыстарды орындау кезінде ерекше күтім
қажет.
Оқу шеберханаларындағы сабақтар туралы да
айтуға болады. Аспаптар, химиялық реактивтер, ағаш ұстасы және
дәнекер құралдары қауіпсіздік ережелерін қатаң сақтауды және
белгілі бір пайдалану дағдыларын қажет
етеді.
3.Қорытынды
Пайдалы
сілтемелер: https://youtu.be/NHWYVHBHch4?si=zdCOob9ZZJzKBg_p
https://youtu.be/DycscArvAYw?si=uBpUSdWzZB9_-fYc
https://youtu.be/eAuWMVuaBbU?si=f7Bu5Hev8Xii7u9
|
Келесі ережелерді сақтау қажет:
-жұмыс басталар алдында педагогтің қауіпсіздік
туралы нұсқаулығын
тыңдаңыз;
-жұмыс кезінде нұсқауларды дәл
орындаңыз;
-жұмыстарды орындау немесе жұмысшылардың
жанында болу кезінде еркелікке немесе немқұрайдылыққа жол
бермеу;
-жабдықтар мен реактивтерді мақсатсыз
пайдалануға болмайды.
Дене шынықтыру сабақтарында спортзалдың немесе
мектеп стадионының жабдықтары да, мектеп оқушыларының мінез-құлқы
да қауіпті болуы мүмкін. Дене шынықтыру сабағын көптеген адамдар
разряд, қозғалыссыз
отырған
сабақтар кезіндегі жинақталған энергияны босату
мүмкіндігі ретінде қабылдайды.
Еңбекке баулу сабақтарында жарақат алу мүмкіндігі
жоғары. Ағаш ұстасы,
дәнекер және басқа құралдармен жұмыс істеудің
қарапайым дағдыларын игеру, станоктарда және электромеханизмдерде
жұмыс істеу.
Мектептегі сабақ кезінде мектеп ғимаратынан
тез кетуді қажет ететін жағдай туындауы мүмкін, мысалы, өрт. Әдетте
дүрбелең пайда болады, балалар терезеден секіріп, жарақат алып,
тіпті қайтыс болуы мүмкін. Бұған жол бермеу үшін педагогтер де,
оқушылар да үнемі бір-біріне кедергі келтірмей, мектеп ғимаратынан
ұйымдасқан түрде шығуға
жаттығады.
Кешенді қауіпсіздік жүйесі білім беру
мекемесінің қауіпсіз жұмыс істеуін қамтамасыз ететін әлеуметтік,
техногендік және табиғи сипаттағы нақты және болжамды қауіптерден
қорғалу жағдайын білдіреді. Оқушылар қауіпсіздік ережелерін біліп,
оларды сақтауға
міндетті.
«Мұнара» жаттығуы
Алдарыңызға А4 қағаздары мен маркер, желім
берілді. Сіздерге тапсырма
«Мектептебілім алушылардың қауіпсіз ортасынқалай
қалыптастырамыз?».
Сұрақты жан-жақты зерттеп, әр қабырғасына
мектептегі қауіпсіздік шарасын күшейтуге қажет ресурстар мен қажет
дағдылар туралы жазып
шығыңыздар.
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім
сөзі:
«Қауіпсіз қоғамды құру үшін біз бірнеше маңызды факторды ескеруіміз
керек:
-
Құқық қорғаушы
органдардың рөлі. Олар қоғамның тыныштығын
сақтап, заң бұзушылармен
күреседі.
-
Жол
қауіпсіздігі. Жол ережелерін сақтау —
біздің өмірімізді сақтап қалудың маңызды
әдісі.
-
Интернет
қауіпсіздігі. Қазіргі уақытта интернетте
де қауіпсіз болуымыз керек. Біз өз ақпараттарымызды
қорғап, алаяқтардан сақтануымыз
керек.
-
Әлеуметтік
қауіпсіздік. Мектепте немесе көшеде
адамдардың бір-біріне құрметпен қарауы өте
маңызды.»
«Құқықтық сауаттылық — бұл
әр адамның өз құқықтары мен міндеттерін білуі. Мысалы, сіздер
мектепте оқушы ретінде қандай құқықтарға ие екендеріңізді
білесіздер ме? Мектепте сіздерге қандай міндеттер жүктелетінін
білесіздер ме? Заңды бұзған жағдайда қандай жазалар болуы мүмкін?
Бұл сұрақтарға жауап беріп, біз қоғамдағы тәртіпті қалай сақтай
алатынымызды түсінуіміз керек.»
«Қауіпсіз қоғамды тек
үлкендер ғана емес, біз де құра аламыз. Жастардың қоғамдағы орны
өте үлкен. Әрқайсымыз тәртіпті сақтап, заңға құрметпен қарауымыз
керек. Біз өзіміздің жауапкершілігімізді түсініп, қоғамдағы
тәртіпті сақтауға үлес қосуымыз қажет. Қоғамда қауіпсіздікті сақтау
үшін не істеуге болады деп ойлайсыздар?»
Қауіпсіз қоғамның
негізгі белгілерін, жол ережелерін сақтау және интернет
қауіпсіздігі мәселелерін
түсіндіру.
Оқушыларды жұптар
мен топтарға бөлу, әр топқа тапсырма беру. Мысалы, бір топқа
«Қоғамдық тәртіп», екінші топқа «Интернет қауіпсіздігі» тақырыбын
талқылауға беру.
Әрбір топтан қорытынды сұрау
және әр жауапты нақтылай отырып, қосымша түсініктемелер
беру.
|
Топтық
жұмыс: Оқушыларды топтарға бөліп, әр
топқа тақырып бойынша тапсырма беру. Мысалы, бір топқа «Қауіпсіз
қоғамда адамдардың құқықтары», екінші топқа «Қауіпсіз қоғамда әр
адамның міндеттері» сияқты
тақырыптар.
Топ ішінде пікір
алмасу, тапсырмаларды талқылау, қорытынды
жасау.
Әр топтың тапсырмасы
бойынша талқылау жүргізіп, нәтижелерін басқа топтармен
бөлісу.
Жол қауіпсіздігі,
интернет қауіпсіздігі, құқықтық сауаттылық сияқты мәселелерге
қатысты оқушылардың нақты шешімдер
ұсынуы.
Мұғалімнің сұрақтарына жауап беру, ақпаратты
өз көзқарастарымен
толықтыру.
.
Құқық қорғаушы органдардың
рөлі туралы талқылау барысында өз пікірін
білдіру.
Оқушылардың
құқықтары мен міндеттерін түсіну үшін құқықтық мәселелерді
талқылау.
Жеке құқықтық
мәселелер бойынша сұрақтар қою, заң туралы сұраулар
жасау.
Құқық қорғаушы органдармен жұмыс істеу және
құқықтық тәртіп сақтау бойынша ұсыныстар
жасау.
Өзара сыйластықты
қалыптастыру бойынша пікірлерін айту, мысалы, «Мектепте
бір-бірімізге қалай көмектесе аламыз?» деген сұраққа жауап
беру.
Буллингтің алдын алу
туралы пікір алмасу, «Буллингке қалай қарсы тұруға болады?» деген
тақырыпта ой қозғау.
Мектептегі және қоғамдағы психологиялық
қауіпсіздікке қатысты өз көзқарастарын
білдіру.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім сөзі:
«Бүгінгі сабақта біз қоғамда қауіпсіздікті сақтау үшін қандай
әрекеттер жасау керектігі туралы айттық. Қауіпсіз қоғамды құру тек
қана заңды сақтаумен шектелмейді, бұл әр адамның өзара құрмет
көрсетуі, бір-біріне көмектесуі, қиындықтарға бірге төтеп беруі
керек. Есіңізде болсын, қауіпсіз қоғамды тек әрбіріміз бірге құра
аламыз. Әрқайсымыз өзімізден бастауымыз керек. Әрине, болашақта осы
қауіпті жағдайлардың алдын алу үшін барлық қадамдарымызды сақтап,
заңға құрметпен қарауымыз керек.»
|
Тақырып бойынша өз
қорытындыларын жасау, «Қауіпсіз қоғамды қалай құра аламыз?» деген
сұраққа жауап беру.
Мұғалім қойған
сұрақтарға жауап беру, алған білімдерін практикада қолдану туралы
ой бөлісу.
Оқушылар өз пікірлері мен ұсыныстарын айту
арқылы сабақта белсенділік
таныту.
«Қауіпсіз қоғам
туралы эссе жазу» немесе «Құқықтық сауаттылық тақырыбына ақпарат
жинау».
Оқушылар өз жұмыстары бойынша сұрақтар қою
және мұғалімнен қосымша кеңестер
алу.
|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|