Ұйымдастыру кезеңі (17
мин)
|
Оқушылармен амандасады
Мұғалім сөзі:
«Қайырлы күн, оқушылар! Бүгін біз маңызды тақырыпты қарастырамыз
— Қауіпсіз
қоғам. Қауіпсіз қоғам дегеніміз
не? Бұл сұраққа жауап табуға тырысамыз. Қауіпсіз қоғамды құру үшін
әрбіріміздің қандай рөліміз бар екенін түсінуіміз керек.
Қауіпсіздік тек көшеде немесе жолда ғана емес, ол мектепте, үйде,
тіпті интернетте де маңызды. Бүгінгі сағатта біз осы тақырыпты
талқылап, өзіміздің қоғамға деген жауапкершілігіміз туралы ойлана
отырып, қорытынды жасаймыз.»
«Қауіпсіз
қоғам дегеніміз — бұл барлық азаматтар өз құқықтары мен міндеттерін
білетін, тәртіпті сақтайтын, бір-бірін сыйлайтын қоғам.
Қауіпсіздікті сақтауда әр адам жауапты. Қауіпсіз қоғамның негізі —
заңға бағыну, бір-бірімізге құрмет көрсету және өз өмірімізге
жауапкершілікпен қарау.»
|
Мұғаліммен
амандасады.
Мұғалімнің қойған
сұрақтарына жауап беру, өз ойларын білдіру. Мысалы, «Қауіпсіз қоғам
дегеніміз не?» деген сұраққа өз пікірін
айтады.
Тақырыпқа
қызығушылық көрсету, сұрақ қою немесе пікір
таластырады.
Тақырып бойынша өздеріне белгілі ақпаратты
бөлісу, өз тәжірибелерін
сипаттайды.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Сабақ ортасы (10
мин)
|
Қауіпсіздік сабағы.
«CАЯХАТ КЕЗІНДЕГІ ТӨТЕНШЕ ЖАҒДАЙЛАР (ӨРТ,
ЖЕР СІЛКІНІСІ, СУ
ТАСҚЫНЫ)»
Сабақтың
мақсаты: саяхат кезінде төтенше жағдайларда (ТЖ) дұрыс
әрекет етуге және пайдалы әдеттерді дамытуға
үйрету.
Негізгі
міндеттер:
1.Балаларды төтенше жағдайлардың түрлерімен
және олардың ерекшеліктерімен
таныстыру.
2.Төтенше жағдайлар кезіндегі негізгі
әрекеттерді (өрт, су тасқыны, жер сілкінісі және т.б.)
қарастырыңыз.
3.Балаларды саяхат кезінде төтенше жағдай
жоспарын құруға
үйрету.
Материалдар мен
ресурстар
-ТЖ мысалдарымен
таныстыру.
-ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар
үлестірме
материалдар.
-Топтарда жұмыс істеуге арналған аймақ
карталары.
-Карточкалар бойынша ТЖ жағдайларын
талдау.
Сабақтың барысы
1.Кіріспе (2 минутқа
дейін)
2.Негізгі
бөлім
Төтенше жағдайлар: дауыл, жер сілкінісі, жел,
өрт, су тасқыны.
Табиғи апат Адамның әрекетінен
болатын
жағдайлар
жер сілкінісі химиялық заттармен
улану
жел ұшақ апаты
дауыл кеме апаты
шабуыл өрттер
су тасқыны шабуылдар
Төтенше жағдайда тез, мұқият әрекет ету керек,
қырағы және сақ болу керек. Команда бойынша сізге
қажет:
1.Таңғышты
кию.
2.Портфельдер/сөмкелер
алу.
3.Белгіленген нүктеге
өту.
4.Орнына
оралу.
Педагогтің бұйрығымен балалар орындарын
ауыстырып, орындарына
оралады.
3.Қорытынды
-Сабақты
қорытындылау.
-ТЖ жағдайына арналған іс-қимыл жоспары бар
жадынамаларды
тарату.
Пайдалы
сілтемелер:
https://drive.google.com/file/d/19wpRcA_4fC0LL70sxwitJ7bs0-7zZIBq/view
https://drive.google.com/file/d/1Evig09Ds3VRYA6K5uSMFkNUqjpkj9abH/view
https://youtu.be/HBgZoMfOcIE?si=EZJu9AyOvXc6UNRO
|
Өрт
Өрт – бұл бақылауға алынбайтын жану үрдісі, адам
өмірі мен денсаулығына, материалдық құндылықтарды жоюға қарай
сүйемелдейтін тілсіз жау.
Өрттің негізгі әсер етуші
факторлары:
қоршаған ортаның жоғары
температурасы;
түтін құрамында улы заттар
бар;
түтін салдарынан көрінудің
жоғалуы.
Өрт кезінде не істеу керек:
Өрт кезінде 101 нөміріне қоңырау шалу
керек.
Өрт сөндіру: эвакуация, өрт шығу жолдарын
пайдалану.
Су тасқыны: биік жерлерді іздеу, жертөлелерден
аулақ болу.
Жер сілкінісі: күшті заттардың астында
баспана, ашық кеңістікті пайдалану. Топтық жұмыс: нақты сценарий
үшін төтенше жағдай жоспарын
құру.
«Сөйлемді аяқта» ойыны
«Сөйлемді аяқта» ойыны бізге осы ережелерді есте
сақтауға көмектеседі.
Өрт болғанда 101
Сіріңке балаларға ойыншық емес
Өр пен түтіннен қашу керек
Полиция нөмірі 102
Жедел жәрдем нөмірі 103
Түтін шыққан бөлмеде еңкейіп жүру
керек
Хлормен ластану қаупінен қашу жердің төменгі
бөлігінде
ТЖ кезіндегі ережелер
«Есте сақта!»
Өрт күзеті 101
Полиция
102
Жедел жәрдем 103
Төтенше газ қызметі 104,112
Бірыңғай құтқару қызметі 112
«111 жедел қызметі» байланыс орталығы балалар
мен
ересектер өздеріне көмек қажет екендігі
туралы, тұрмыстық зорлық-зомбылық, балалардың құқықтарының бұзылуы
туралы, баланың көшеде, үйде, көлікте жалғыз қалғаны туралы,
өміріне және денсаулығына қауіп төнгенде хабарласу үшін
ашылған.
-«111» нөмірі – 24/7
байланыста
-«111» нөмірі – құпиялылықты
сақтайды
- «111» нөмірі – тәулік бойы ІІД және
өңірлердің жедел топтарымен
байланыста.
|
|
Ортасы (15
мин)
|
Мұғалім
сөзі:
«Қауіпсіз қоғамды құру үшін біз бірнеше маңызды факторды ескеруіміз
керек:
-
Құқық қорғаушы
органдардың рөлі. Олар қоғамның тыныштығын
сақтап, заң бұзушылармен
күреседі.
-
Жол
қауіпсіздігі. Жол ережелерін сақтау —
біздің өмірімізді сақтап қалудың маңызды
әдісі.
-
Интернет
қауіпсіздігі. Қазіргі уақытта интернетте
де қауіпсіз болуымыз керек. Біз өз ақпараттарымызды
қорғап, алаяқтардан сақтануымыз
керек.
-
Әлеуметтік
қауіпсіздік. Мектепте немесе көшеде
адамдардың бір-біріне құрметпен қарауы өте
маңызды.»
«Құқықтық сауаттылық — бұл
әр адамның өз құқықтары мен міндеттерін білуі. Мысалы, сіздер
мектепте оқушы ретінде қандай құқықтарға ие екендеріңізді
білесіздер ме? Мектепте сіздерге қандай міндеттер жүктелетінін
білесіздер ме? Заңды бұзған жағдайда қандай жазалар болуы мүмкін?
Бұл сұрақтарға жауап беріп, біз қоғамдағы тәртіпті қалай сақтай
алатынымызды түсінуіміз керек.»
«Қауіпсіз қоғамды тек
үлкендер ғана емес, біз де құра аламыз. Жастардың қоғамдағы орны
өте үлкен. Әрқайсымыз тәртіпті сақтап, заңға құрметпен қарауымыз
керек. Біз өзіміздің жауапкершілігімізді түсініп, қоғамдағы
тәртіпті сақтауға үлес қосуымыз қажет. Қоғамда қауіпсіздікті сақтау
үшін не істеуге болады деп ойлайсыздар?»
Қауіпсіз қоғамның
негізгі белгілерін, жол ережелерін сақтау және интернет
қауіпсіздігі мәселелерін
түсіндіру.
Оқушыларды жұптар
мен топтарға бөлу, әр топқа тапсырма беру. Мысалы, бір топқа
«Қоғамдық тәртіп», екінші топқа «Интернет қауіпсіздігі» тақырыбын
талқылауға беру.
Әрбір топтан қорытынды сұрау
және әр жауапты нақтылай отырып, қосымша түсініктемелер
беру.
|
Топтық
жұмыс: Оқушыларды топтарға бөліп, әр
топқа тақырып бойынша тапсырма беру. Мысалы, бір топқа «Қауіпсіз
қоғамда адамдардың құқықтары», екінші топқа «Қауіпсіз қоғамда әр
адамның міндеттері» сияқты
тақырыптар.
Топ ішінде пікір
алмасу, тапсырмаларды талқылау, қорытынды
жасау.
Әр топтың тапсырмасы
бойынша талқылау жүргізіп, нәтижелерін басқа топтармен
бөлісу.
Жол қауіпсіздігі,
интернет қауіпсіздігі, құқықтық сауаттылық сияқты мәселелерге
қатысты оқушылардың нақты шешімдер
ұсынуы.
Мұғалімнің сұрақтарына жауап беру, ақпаратты
өз көзқарастарымен
толықтыру.
.
Құқық қорғаушы органдардың
рөлі туралы талқылау барысында өз пікірін
білдіру.
Оқушылардың
құқықтары мен міндеттерін түсіну үшін құқықтық мәселелерді
талқылау.
Жеке құқықтық
мәселелер бойынша сұрақтар қою, заң туралы сұраулар
жасау.
Құқық қорғаушы органдармен жұмыс істеу және
құқықтық тәртіп сақтау бойынша ұсыныстар
жасау.
Өзара сыйластықты
қалыптастыру бойынша пікірлерін айту, мысалы, «Мектепте
бір-бірімізге қалай көмектесе аламыз?» деген сұраққа жауап
беру.
Буллингтің алдын алу
туралы пікір алмасу, «Буллингке қалай қарсы тұруға болады?» деген
тақырыпта ой қозғау.
Мектептегі және қоғамдағы психологиялық
қауіпсіздікке қатысты өз көзқарастарын
білдіру.

|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|
Соңы
3
мин
|
Мұғалім сөзі:
«Бүгінгі сабақта біз қоғамда қауіпсіздікті сақтау үшін қандай
әрекеттер жасау керектігі туралы айттық. Қауіпсіз қоғамды құру тек
қана заңды сақтаумен шектелмейді, бұл әр адамның өзара құрмет
көрсетуі, бір-біріне көмектесуі, қиындықтарға бірге төтеп беруі
керек. Есіңізде болсын, қауіпсіз қоғамды тек әрбіріміз бірге құра
аламыз. Әрқайсымыз өзімізден бастауымыз керек. Әрине, болашақта осы
қауіпті жағдайлардың алдын алу үшін барлық қадамдарымызды сақтап,
заңға құрметпен қарауымыз керек.»
|
Тақырып бойынша өз
қорытындыларын жасау, «Қауіпсіз қоғамды қалай құра аламыз?» деген
сұраққа жауап беру.
Мұғалім қойған
сұрақтарға жауап беру, алған білімдерін практикада қолдану туралы
ой бөлісу.
Оқушылар өз пікірлері мен ұсыныстарын айту
арқылы сабақта белсенділік
таныту.
«Қауіпсіз қоғам
туралы эссе жазу» немесе «Құқықтық сауаттылық тақырыбына ақпарат
жинау».
Оқушылар өз жұмыстары бойынша сұрақтар қою
және мұғалімнен қосымша кеңестер
алу.
|
Оқулықтар мен оқу
құралдары
Интернет-ресурстар
Презентациялар мен
инфографикалар
|