Қазақ халқының ұлттық ойындары - баланы
тәрбиелеудің басты құралы. (Мектепалды даярлық
тобы)
Қазіргі күндері
адамдар арасындағы қарым- қатынаста ізгіліқ, сыйласымдылық,
жанашырлық, бір- біріне деген көмек сияқты адамгершілі асыл
қасиеттердің тамшылығы жайлы көп айтылып жүр. Сол адамгершілік
тәрбиенің аталмыш қасиеттерін бала бойына дарыту әдістерінің бірі
қимыл- қозғалысты ойындар деп қарастырып, осы мәселеге тоқталғанды
жөн көріп отырмын.
Баршамызға
белгілі, адамның тұлғалық қалыптасуы, қоршаған ортамен, болмыспен
танысуы балалық шағында өте қауырт болады. Күннен күнге өсіп келе
жатқан жас тәннің ең негізгі қажет ететіні қимыл-қозғалыстар,
ойындар болып табылады. Ба¬ла тәрбиесіне ықпал ететін осы жол менің
ойымша тиімді де дурыс әдістердің бірі сияқты. Өйткені ойын арқылы
баланы адамгершілік қасиеттерге тәрбиелеуге болады. Ал оның
тиімділігі тәрбиешілердің балаларға жаңа қимыл-қозғалыстар, ойындар
үйрету кезінде олардың физиологиялық және психологиялық
ерекшеліктерін ескеріп, лайықты ойындар тағайындауына тікелей бай-
ланысты болады. Біз болашақ ұрпағымызға тілімізді ғана үйретіп
қоймай, салт-санамызды, эдет-ғурпымызды, дәстүрімізді мирас етіп
қалдырып, ұрпақтан ұрпаққа жалғасуына жағдай жасауымыз
қажет.
Бұл ретте
ойындардың, әсіресе улттық ойындардың мәні өте зор. Оларды қолдану
негізінен дене тәрбиесі сабақтарында, спорттық жарыстар, серуендер
кезінде жүзеге асады. Орайы келсе тіл дамыту мен көркем әдебиет
сабақтарында да пайдаланған жөн сияңты. Себебі наң осы пәндерде
санаға көбірек салмақ түседі. Сондай кезде өтетін тақырыпқа
байланысты қимыл-ңозғалыстар, жаттығулар, жаңылтпаштар, де¬не
тәрбиесі, сергіту минуттарын уйымдастырса, баланың денесі ширап,
көңілі көтеріліп, сабақ материалдарын қабылдау сапасы да артады.
Балалар ойын барысында еркін тапқырлық әрекет байңатады, сезіну,
қабылдау, ойлау, қиялдау, зейін қою, ықылас, ерік және т.б. түрлі
психикалық түйсік пен сезімділікке
тәрбиеленеді.