Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
қазақ тілі пәні бойынша Әдістемелік оқыту
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
?
дәрігер
байланысшы
дәрігер
инженер
оқытушы
дәрігер
Ой шақыру.
тапсырма.
-
1
Жас маман
телефония
қосылыс
уақыт байланыс
мемлекет
басқа
ыңғайлы
халықаралық
телефондық
бекітілген
қызметтер
Жаңа
?
?
?
технологияларды
желілерді
жобаларды
қызметтерді
ұсынылады.
байланыс сапасы жоғары, сонымен қатар, қызметтер кешені
–
Ең бастысы
рлерін ұсынады.
Бүгінгі таңда ID TV, ID Phone, ID Host сияқты жаңа қызмет тү
Телекоммуникация желілерін жаңғыртты.
Қазақтелеком» АҚ ірі инфрақұрылым жобаларын жүзеге асырды.
жаңа инфокоммуникациялық қызметтерді ұсынды.
«Қазақтелеком» АҚ
мпания қарқынды дамып жатыр.
Бұл ко
.
Қазақстанның жетекші байланыс операторы
-
«Қазақтелеком» АҚ
?
?
?
» қызметі
Megaline
«
фрлы
ци
кері
мыс
кеңжолақты
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
«Қоғамдық тамақтандыру және сервис колледжі» ШЖҚ МКК
Қазақ тілінен орыс топтарына
арналған оқу -әдістемелік құрал
Дайындаған: қазақ тілі және әдебиеті пәні оқытушысы
Толеген Вера , педагог-сарапшы
Астана 2024
КІРІСПЕ
Оқу-әдістемелік құралының мақсаты – студенттердің тілдік әлеуетін арттыру болып табылады. Студенттердің кәсіби қарым-қатынастағы сөйлеу тілін дамыту, бекітілген әр саланың термин сөздерін орынды пайдалана білу дағдысын, яғни кәсіби-тілдік құзіреттілігін қалыптастыруға бағытталады.
Жастардың ұлттық сана-сезімін қалыптастыра отырып, қазақ халқының, Қазақстан елінде тұратын әр халықтың салт-дәстүрлерінің маңызын біліп, халық дәстүрін сыйлап, қатынаста болу сезімдерін тәрбиелеуге қатысты мәтіндер алынған. Мұнда оқылым мен сөйлесім тәсілдері айтылым, жазылым түрлері қамтылған. Оқу-әдістемелік құралында студенттердің тіл байлықтарын, сөйлеу қабілеттерін арттыру, студенттердің өз елін таныуына, өз елінің ұлттық мәдениетіне қызығушылығын туғызу, қарым-қатынас мүмкіндіктерін арттыру жолдарын, пәнге деген қызығушылығының дамуына қолайлы болып, пәнге ұнамды көзқарасын туғызу, өз күшіне, өз мүмкіндігіне сенімінің артуын, қазақ халқының салт-дәстүріне қызығушылығын, сүйіспеншілігін дамыту жолдарын көздейді.
Бұл құрал студенттердің қазақ тілін үйренуінде қызығушылығын туғызу мақсатымен, оқу-танымдық белсенділігін арттыру үшін құрастырылған. Оқу құралдың басты мақсаты студенттердің теориялық материалдарды сауатты меңгеру, түрлі жазба жұмыстарын орындау барысында сауатты сөйлеп, сауатты жазу машықтығын қалыптастыру болып табылмақ. Сөз таптарын, олардың атқаратын кызметін терең меңгере отырып, қазақ тілінің сөз байлығын, әр сөздің мағыналық ерекшелігін жете танып, оларды күнделікті жұмыс процесінде таңдап, талғап қолдануға дағдыланады.
Негізгі бөлім
Оқу бағдарламасы қазақ тілін қарапайым деңгейде меңгерген орыс топтарының білім алушыларына арналады.
Жоспарланған оқу бағдарламасы практикалық сабақтардан тұрады. Әдістемелік нұсқаулықта жұмыс бағдарламасындағы сағат санына сәйкес әзірленген оқу-әдістемелік материал тапсырмалары мен жаттығуларын орындау жолдары көрсетіледі. Оқу бағдарламасында қамтылған материалдар 13 сабаққа топталады. Тіл үйренушінің білім, білік дағдысын тексеру мақсатында 3 аралық тест беріледі. Әрбір тапсырма мен жаттығудың шартына қарай оларды қалай орындау керектігі, қандай әдістерді пайдалану қажеттігі жөнінде ұсыныстар беріледі. .
Курсты оқу мақсаты: тіл үйренуші қарапайым деңгейге қажетті кәсіби сөздік қорын молайтады және оны іс жүзінде қолдануға дағдыланады.
Курсты оқу міндеттері: қазақ тілін қарапайым деңгейде ( жалпылама және салалық лексика, грамматикалық түсініктеме) меңгерту; сөйлеу әрекеті түрлерінің (айтылым, жазылым, тыңдалым, оқылым) дағдыларын қалыптастыру;
тест тапсырмаларын талдау негізінде тілдік құрылымдар мен тұрақты оралымдарды игеруге дағдыландыру.
Білім алушыға қойылатын талаптар:
-
қазақ тілінің тілдік құрылымдарын қарапайым деңгей нәтижесінде білуге;
-
күнделікті қарым-қатынасқа қажетті лексиканы және байланыс саласын қамтитын сөз, сөз орамдарын іс жүзінде қолдана білуге;
-
мәтін, сұхбат мазмұнын түсініп оқып, сұрақтарға жауап беруге; – қарапайым деңгейде берілетін мәтіндер мен сұхбаттар негізінде грамматикалық минимумды меңгеруге тиісті.
1-сабақ Танысу. Мекенжай
1-тапсырма. Ой шақыру. Сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
Мына суреттен не көріп тұрсыздар? – Что вы видите на этом рисунке?
-
Суреттегі адамдар бір-бірімен таныс па? - Знакомы ли люди на рисунке друг с другом?
-
Сіздің ойыңызша, олар бір-біріне қандай сөздер айтып жатыр? – Как вы думаете, какими словами они обмениваются?
2-тапсырма. Жоспар бойынша өзіңізді таныстырыңыз.
Расскажите о себе по данному плану.
Өзін таныстыру
-
Аты- жөні
-
Жасы
-
Отбасы
-
Жұмыс орны
-
Мекенжайы
3-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Талғат Алматының жанында орналасқан Қаскелең қаласында тұрады. Оның мекенжайы: Абай көшесі, 15-үй. Ол Алматыда жұмыс істейді. Екі жыл бұрын көлік сатып алған. Қазір жұмысқа ерте барып жүр.
2-сабақ Отбасы. “Тікелей желі”- автоматты байланыс
1-тапсырма. Ой шақыру. Сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
Суреттегі бейнеге назар аудырыңыз.- Обратите внимание на изображение рисунка.
-
Суреттегі отбасы туралы не айта аласыз? – Что вы можете сказать о семье, изображенном на рисунке?
2-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Менің анам - еңбекқор адам
Менің үлкен отбасым бар. Олар: әкем, анам, өзім, інім, сіңлім. Әкем «Қазақтелеком» АҚ-да жұмыс істейді. Анам – зейнеткер, өте еңбекқор адам.
Бүгін менің анам ерте тұрып, бізге таңғы ас берді. Үй шаруашылығын бізге бөліп берді. Ол «Айнабұлақ» ықшамауданындағы сервис бюросына барады.
3 -тапсырма. Мәтін бойынша сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы по тексту.
-
Мәтін кім туралы?
-
Еңбекқор ана ерте тұрып, қандай істер атқарды?
-
Үй жұмысын кімдерге бөліп берді?
-
Ол қайда және не үшін бара жатыр?
-
Мәтінде қандай туыстық атаулар бар?
3 –сабақ Ауылым. Ауыл байланысы
1-тапсырма. Ой шақыру.
-
Ауыл туралы ассоциация құрыңыз. Ваши ассоциации при слове аул?
-
Суреттегі ауыл өмірінің көрінісін суреттеңіз. Опишите изображенный на рисунке эпизод сельской жизни.
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Сәлеметсіз бе?
-
Сәлеметсіз бе?
-
Танысып қояйық, менің атым – Шәбден.
-
Менің атым – Берік. Сізбен танысқаныма қуаныштымын!
-
Мен де. Шәбден, сіздің мамандығыңыз қандай?
-
Менің мамандығым – инженер. Алматы облысының Ақсу аудандық байланыс торабында жұмыс істеймін.
-
Өте жақсы. Мен мұғаліммін, ауылда тұрамын. Бұрын ауылда телефон байланысы нашар болатын, қазір ауыл тұрғындары емін-еркін телефонмен сөйлесе алады.
-
Бұл мүмкіндікті CDMA-450 технологиясы арқылы «Қазақтелеком» беріп отыр. Қазір мен асығып тұрмын. Әңгімені келесі жолы жалғастырайық.
-
Жақсы, сау болыңыз!
-
Сау болыңыз!
3-тапсырма. Сұхбаттан өзіңізге таныс емес сөздерді жазып алыңыз. Выпишите из диалога неизвестные вам слова.
4-сабақ
Мамандық. « Шақыруды автохабарлаушыға ауыстыру» қызметі
Осы сөздерді бір атаумен қалай атаймыз? – Какое слово можно вставить в середину схемы?
2-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Жаңа салынған үйді телефондандыру керек. «Қазақтелеком» АҚ қызметкерлері осы тапсырманы орындауға кірісті. Бүгін олар ғимаратқа кәбіл тартады. Инженер монтерге:
«Мына кәбілді тартыңдар», - деп ескертті.
3-тапсырма. Сұрақтың дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильный ответ. Инженер не туралы ескертті? О чем предупредил инженер?
А) ағашты тарту
В) кәбілді тарту
С) тартпаны босату
D) ақшасын тартып алу
5-сабақ
Іссапар. Телефондық техника
1-тапсырма. Ой шақыру.
Сурет бойынша сұрақтар.
-
Қалай ойлайсыз, суреттегі кейіпкер қайда асығып бара жатыр? – Как вы думаете, куда спешит молодой человек на рисунке?
-
Қызмет бабы бойынша басқа қалаға сапар шегу қалай аталады?- Как называется поездка в другой город по роду службы?
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Сәлеметсіз бе, Гүлмира Маманқызы?
-
Қайырлы күн, Гауһар!
-
Халіңіз қалай, іссапарға дайындалып жатырсыз ба?
-
Иә, осы аптаның аяғында аттанамын.
-
Мен де сізбен бірге баратын болдым. Бүгін бастық айтты. - Қуанышты жаңалық қой! Екеуміз жұмысты тез бітіреміз.
-
Жақсы, әлі кездесеміз ғой.
-
Жарайды, кездескенше!
3-тапсырма. Жұптық жұмыс. Сұхбатты көршіңізге (жұбыңызға) мазмұндап беріңіз. Воспроизведите диалог в парах.
6- сабақ
Бос уақыт. Ежелгі байланыс
1-тапсырма. Ой шақыру.
-
Мына суретте бейнеленген адамдар туралы не айтасыз? – Что скажете о людях, изображенных на этом рисунке?
-
Олар уақыттарын қалай өткізеді? – Как они проводят свое время? - Уақыттарын бағалай біле ме? – Умеют ли они ценить свое время?
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Айгүл, сен әлі «Қазақтелеком» АҚ-да жұмыс істеп жүрсің бе?
-
Иә. Жұмысым өзіме ұнайды.
-
Айгүл, саған бір сұрағым бар.
-
Тыңдап тұрмын.
-
Осы бос уақытты қалай пайдалану керек?
-
Әсел, әркім өз уақытын өзі басқару керек! Бір сағат уақытты босқа өткізуге болмайды.
-
Мен осы күнге дейін уақыт туралы ойланбаппын. Рақмет саған, сау бол!
-
Сау бол!
3-тапсырма. Тыңдаған сұхбат не жайында екенін бір – екі сөйлеммен қысқаша айтыңыз. Вкратце перескажите содержание прослушанного диалога.
генқан-кен
7- сабақ
Жас мамандар. Қазақстан байланысының қалыптасуы
1-тапсырма. Ой шақыру.
-
Сіздің ойыңызша жас маман қандай болу керек? – Как вы думаете, каким должен быть молодой специалист?
-
Қандай талаптарға жауап беру керек? – Каким требованиям он должен отвечать?
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Сәлеметсіз бе, Дәулет Асанұлы?
-
Сәлеметсіз бе?
-
Дәулет Асанұлы, қазіргі жас мамандар туралы не айтасыз?
-
Білімді жас мамандар қазір жалақысы жоғары жұмыс іздейді. Бірақ фирмалар, компанияларға тәжірибелі мамандар керек.
-
Сондықтан жастардың жұмысқа орналасуы қазір қиын.
-
Иә, бұл проблеманы шешу жолдарын іздеу керек. Сонымен қатар жас мамандар таңдаған саласының тарихын да білу керек.
-
Ойыңызды айтқаныңызға рақмет! Сау болыңыз!
-
Сау болыңыз!
Жаңа сөздер, сөз тіркестерімен танысыңыз:
-
-
жас мамандар
молодые специалисты
жастар
молодежь (молодые)
жоғары жалақы
высокая зарплата
тәжірибелі мамандар
опытные специалисты
қиын
трудный (-о)
проблеманы шешу жолдары
пути решения проблемы
іздеу
искать
таңдаған сала
выбранная сфера
орналасу
устраиваться
-
3-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
Жас мамандардың жұмысқа орналасуы неге қиындап кетті?
-
Фирмалар неге жас мамандарды жұмысқа алмайды? - Сіздің ойыңызша бұл сұхбатта кім сұрақ қойып отыр?
8- сабақ
Жұмысқа орналасу. NGN желісі
1-тапсырма. Ой шақыру.
Жұмысқа орналасудағы кедергілер
Препятствия на пути устройства на работу
2-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Руслан кросстық коммутация орталығында жұмыс істейді. Ол – телефон байланысының 6-дәрежелі электрмонтері. Мен де сол жұмысқа орналасамын. Руслан маған өзінің жұмысы туралы мынаны айтты: «Орталықта кросс жабдықтары үздіксіз жұмыс істейді. Желінің жұмысы үнемі бақыланады. Ақауларды анықтау, бұзылымдарды жою бойынша іс-шаралар жүргізіледі. Ал телефонды орнату, ауыстыру, интернетке қосу бойынша технологиялық карталар мен нұсқаулықтарды білу керек».
Жаңа сөздер, сөз тіркестерімен танысыңыз:
-
жұмысқа орналасу
устраиваться на работу
үздіксіз жұмыс істейді
работает беспрерывно
желінің жұмысы
работа сети
үнемі бақылау
постоянный контроль
іс-шаралар жүргізіледі
проводятся мероприятия
технологиялық нұсқаулықтар
технологические инструкции
3-тапсырма. “Тілтаным” сайтын пайдаланып, берілген сөз тіркестерін аударыңыз. Используя сайт “Тілтаным” переведите данные словосочетания.
-
-
кросстық коммутация орталығы
6- дәрежелі электрмонтер
кросс жабдықтары
ақауларды анықтау
бұзылымдарды жою
-
9- сабақ
Жұмыс күні. Қосымша қызмет түрлері
1-тапсырма. Ой шақыру.
– Ал сіздің жұмыс күніңіз қалай басталады? - А как начинается ваш рабочий день?
2-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Еріктің жұмыс күні
Таңертең сағат сегізге 15 минут қалғанда тұрамын. Жуынамын, жұбайыммен таңғы асты ішемін. Киінемін де жұмысқа барамын. “Қазақтелеком” АҚ-да жұмыс істеймін. Жұмысым сағат тоғызда басталып, сағат алтыда аяқталады. Түсте әріптестеріммен бірге асханадан тамақтанамын. Кешкі асты сағат 20-да отбасыммен бірге үйде ішемін. Демалыс күндері достарыммен кездесемін.
3-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
Ерік қайда жұмыс істейді?
-
Оның жұмысы нешеде басталады?
-
Ол демалыс күндерін қалай өткізеді?
-
Күні бойы Ерік қалай тамақтанады?
4-тапсырма. Сөйлемдердің дұрыс немесе қате екендігін анықтаңыз. Дұрыс сөйлемге “д”, қате сөйлемге “қ” әрпін жазыңыз.
Определите правильные и неправильные предложения. Правильные отметьте буквой
“д”, а неправильные “қ”.
-
Ол достарымен жұмыс күндері кездеседі.
-
Өзі жұмыс істемейді.
-
Еріктің жұмысы сағат алтыда аяқталады.
-
Кешкі асты отбасымен бірге ішеді.
5-тапсырма. Еріктің жұмыс күнін кестеге түсіріңіз. Отразите рабочий день Ерика в виде таблицы.
-
-
-
-
-
Уақыт
Іс-әрекеттер
7.45
тұрады
-
-
-
-
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш
Көмектес септік
-
Септік падеж
Сөз жасалымы Этимология
Сұрақтар, жалғаулар Вопросы, окончания
Нені білдіреді Значение
Септеуліктер Послелоги
Көмектес
Көмектесу – помогать
Кіммен? С кем?
Немен? С чем?
На чем?
Қалай? Как?
- мен, - бен, - пен
Совместное действие
Бірге -вместе, Қатар – наряду, подряд
Мысалы: Қызметкермен танысты.
Атобуспен келді.
6- тапсырма. Мәтін ішіндегі көмектес септік жалғаулы сөздерді теріп cөйлем құраңыз. Выпишите из текста слова в форме көмектес септік, составьте с ними предложения.
7 -тапсырма. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Жұмыс күндері ... бірге боламын.
А) отбасыға
В) достарым
С) әріптестеріммен
D) қызметкерлер
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш
-
Основа гл.+ а, е, й + алу + личн. окончание = мочь
Когда мы говорим о наших способностях, в русском языке мы используем слово «мочь», например: «Я могу...» «Я умею...» «Я не могу...» «Я не умею...»
-
айта аламын ала аламын
-
жаза аламын бере аламын
-
іше алмаймын келе алмаймын
-
9-тапсырма. Қажетті қосымшаны тауып жазыңыз. Допишите соответствующий аффикс.
-
-
Мен уақытты
басқар+
аламын
Мен уақыт
таб+
аламын
Мен еңбек
ете+
аламын
Мен ерте
тұр+
аламын
Мен бұл тапсырманы
орында+
аламын
-
10-тапсырма. Үлгіге қарап кестені толықтырыңыз. Заполните таблицу по образцу.
-
-
тарихи кітап оқу
Мен тарихи кітап оқи аламын/ алмаймын.
интернеттен фильм көшіру
қосымша қызметтерді қосу
телефон қоңырауларына жауап беру
уақытты жоспарлау
-
11 – тапсырма. Мәтінді оқыңыз. Прочитайте текст.
Қосымша қызмет түрлері
Абоненттерге қосымша қызметтерді пайдалану өте тиімді. Олар өз жұмыстарын жоспарлай алады. Өздеріне ыңғайлы уақытта телефон қоңырауларына жауап береді. Телефон байланысына жұмсалған шығындарды бақылай алады. Қосымша қызмет түрлерін пәтер телефоны электронды АТС-қа қосылған кез келген абонент пайдалана алады. «Шектеулі қызмет көрсету», «Нөмір уақытша жауап бермейді», «Тікелей желі» қосымша қызмет түрлері кең таралған.
Жаңа сөздер мен сөз тіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз:
-
қосымша қызмет түрлері
виды дополнительного обслуживания
өте тиімді
очень эффективно
жоспарлау
планировать
ыңғайлы уақыт
удобное время
жұмсалған шығындар
потраченные расходы
бақылау
контроль, контролировать
электронды АТС
электронная АТС
кез келген
любой
пәтер телефоны
квартирный телефон
«Шектеулі қызмет көрсету»
“Обслуживание с ограничением”
«Нөмір уақытша жауап бермейді»
“Номер временно не отвечает”
«Тікелей желі»
“Прямая горячая линия ”
10- сабақ
Тиімді әмбебап карта. Халықаралық байланыс
1-тапсырма. Ой шақыру. Сөз жұмбақ.
-
Т
А
Р
Л
А
Н
-
Эффективный
-
Информация Всемирная сеть
-
Связь
-
Канал
-
Номер
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Сәуле, сен Тарлан картасын пайдаланасың ба?
-
Жоқ. Менің үйімде - телефон, қалтамда - ұялы телефон.
-
Дегенмен де бұл карта пайдалы. - Несімен?
-
Басқа байланыс түрлері жоқ жерден кез келген бағытқа телефон соға аласың.
-
Тағы қандай мүмкіндігі бар?
-
Осы карта арқылы интернетке де кіре аласың. Бұл өте тиімді, әмбебап карта.
-
Бұл қызметті пайдалану ережесі қандай?
-
Бірінші, алдын-ала төленген карта сатып алу керек. Үнділік терілімі бар аппараттан ғана телефон соғуға болады.
-
Бұл карта керек сияқты.
-
Ойлан. Көріскенше!
-
Сау бол!
Жаңа сөздер мен сөз тіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз:
-
кез келген бағыт
любое направление
өте тиімді
очень эффективный
әмбебап карта
универсальная карта
пайдалану ережесі
правила пользования
алдын-ала төленген карта
предоплаченная карта
үнділік терілім
тональный набор
3-тапсырма. Сөйлемдердің дұрыс немесе қате екендігін анықтаңыз. Дұрыс сөйлемге “д”, қате сөйлемге “қ” әрпін жазыңыз.
Определите правильные и неправильные предложения. Правильные отметьте буквой “д”, а неправильные “қ”.
-
Ұялы телефон ешкімде жоқ. ( )
-
Тарлан карта арқылы интернетке кіруге болады.( )
-
Тарлан карта арқылы кез келген аппараттан телефон соғуға болады. ( )
-
Бұл карта өте тиімді. ( )
4-тапсырма. Сұрақтардың дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильные ответы.
Сұраққа жауап беріңіз. Ответьте на вопрос.
Тарлан картасының мүмкіндігі қандай? ( Какова возможность Тарлан карты?)
А) қаражатты үнемдеу
В) кез келген уақытта ояту
С) телефон нөмірін анықтау
D) кез келген бағытқа телефон соғу
«Тарлан» қандай карта болып табылады? (Какой картой является «Тарлан»?) А) арзан
В) ұтқыр
С) әмбебап
D) пайдалы
Тарлан картасымен қандай аппараттан телефон соғуға болады?
(С помощью Тарлан карты с какого телефонного аппарата можно позвонить?)
А) сандар тізбегі бар
В) ұялы телефоннан
С) радиотелефоннан
D) үнділік терілімі бар
5-тапсырма. Жұптық жұмыс. Жағдаят. Сіз Тарлан картасын сатып алдыңыз, оның пайдасын көрдіңіз. Енді осы картаны сатып алу туралы кеңес берген досыңызға алғыс айтыңыз. Работа в парах. Ситуативное задание. Вы купили Тарлан карту, воспользовались всеми ее преимуществами. Теперь выразите благодарность другу, посоветовавшему вам купить данную карту.
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш Шығыс септігі
-
Септік падеж
Сөз жасалымы Этимология
Сұрақтар, жалғаулар
Вопросы, окончания
Нені білдіреді Значение
Септеуліктер Послелоги
Шығыс
Шығу – выходить
Кімнен? От кого?
Неден? От (из) чего? Қайдан? Откуда?
-дан/-ден, -тан/-тен, нан/-нен
Начало действия, сравнение
Кейін -после, потом, соң-затем
Мысалы: Жұмыстан келдім.
Дүкеннен сатып алдым.
6-тапсырма. Сұхбат ішіндегі шығыс септік жалғаулы сөздерді теріп жазыңыз және сөз құрамына талдаңыз. Выпишите из диалога слова в форме шығыс септік, разберите их по составу.
7-тапсырма. Үлгі бойынша шағын – сұхбат құрастырыңыз. Составьте мини–диалог по образцу.
-
Сіз қайдан келдіңіз?
-
Мен қаладан (1) келдім.
-
Немен келдіңіз?
-
Пойызбен (2) келдім.
-
Не үшін келдіңіз?
-
Апамды (3) көруге келдім.
1 2 3
-
-
ауылдан жеке көлігімен
қаланы
ауданнан автобуспен
үйімді
үйден ұшақпен
әпкемді
-
7-тапсырма. Дұрыс жауапты таңдаңыз. Выберите правильный ответ.
Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қойыңыз. Вместо многоточия вставьте соответствующее слово.
Мен ... келдім.
А) іссапар
В) іссапарға
С) іссапарда
D) іссапардан
8 – тапсырма. Мәтінді оқыңыз. Прочиайте текст.
Халықаралық байланыс
Халықаралық телефон байланысы бекітілген телефония қызметтеріне жатады. Халықаралық телефон байланысы - Қазақстан және басқа мемлекет аумағындағы абоненттер арасындағы телефондық қосылыс. Телефон қосылысы автоматты түрде немесе оператордың көмегімен орнатылады. Автоматты қосылыс тұтынушылар үшін өте ыңғайлы. Абонент кез келген уақытта басқа мемлекеттегі туыстарымен, достарымен емін-еркін сөйлесе алады.
Халықаралық телефон байланысы - қолжетімді, арзан және ыңғайлы. Бірақ қазір бұларға заманауи ұтқыр қызметтер бәсеке болып отыр.
Жаңа сөздер мен сөз тіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз:
-
басқа мемлекет аумағы
территория другого государства
телефондық қосылыс
телефонное соединение
ыңғайлы уақыт
удобное времяен
автоматты түрде
автоматически
оператордың көмегімен
с помощью оператора
тұтынушылар
потребители
емін -еркін
свободно
ұтқыр
мобильный
бәсеке
конкурент
9-тапсырма. Топтық жұмыс:
1-топ- мәтін бойынша сұрақтар дайындайды.
-
-топ- мәтін бойынша сұрақтарға жауап береді.
-
-топ- мәтінді қысқаша мазмұндайды.
10 -тапсырма. Терме диктанты. Мәтін ішіндегі септік жалғаулы сөздерді
теріп жазыңыз. Выборочный диктант. Выпишите из текста слова с
падежными окончаниями.
-
Ілік септігі
Барыс септігі
Көмектес септігі
Жатыс септігі
11–тапсырма. Сөйлемді мәтіннің тірек сөздерімен толықтырыңыз. Дополните предложение опорными словами текста.
... телефон байланысы - ... және ... аумағындағы абоненттер арасындағы телефондық қосылыс. Телефон қосылысы ... немесе ... орнатылады.
12–тапсырма. Жаңа сөздермен сөйлем құраңыз. Составьте предложения с новыми словами.
13-тапсырма. Графикалық диктант. Мәтін бойынша сөздерді сәйкестендіріңіз. Графический диктант. Соедините слова в соответствии с содержанием текста.
-
– тапсырма. Разделите на слова и расставьте знаки препинания. Сөздерге бөліп, тыныс белгілерін қойыңыз.
Халықаралықтелефонбайланысыабоненттергеқажетхалықаралықтелефонбайланысықа зақстанжәнебасқамемлекетарасындағытелефондыққосылыстелефонқосылысыавтоматтытүрд е немесеоператордыңкөмегіменорнатылады.
-
– тапсырма. Дұрыс жауапты таңдаңыз. Найдите правильный ответ.
Мәтіндегі негізгі тақырыпты анықтаңыз. Определите главную тему текста.
А) зияткерлік желі
В) бекітілген телефония
С) халықаралық байланыс
D) қосымша қызмет түрлері
Автоматты қосылыс тұтынушыларға қандай мүмкіндік береді? (Какую возможность предоставляет потребителям автоматическое соединение?)
А) қаражат үнемдеуге
В) кез келген жерде сөйлесуге
С) уақытты тиімді пайдалануға
D) ыңғайлы уақытта хабарласуға
16-тапсырма. Топтық жұмыс. Мәтінде айтылған қызмет бойынша маманнан интервью алыңыздар. Групповая работа. По теме текста возьмите интервью у специалиста.
17-тапсырма. Төмендегі сұрақтарды пайдаланып, сұхбат құрастырыңыз. Используя следующие вопросы составьте диалог.
-
Қалааралық телефон байланысы мен халықаралық телефон байланысының арасындағы айырмашылық неде?
-
“Қазақтелеком” АҚ-ның халықаралық телефон байланысының тарифтері қандай?
-
Бұл қызмет тұтынушыларға несімен пайдалы?
Халық даналығы
«Тілтаным» сайтынан алыспен байланыс тақырыбында мақал-мәтел тауып, жаттап алыңыз.
Коммуникативтік минимум
Менің үйімде - телефон, қалтамда - ұялы телефон.
Тарлан карта - байланыс түрлері жоқ жерден кез келген бағытқа телефон соғу.
Тарлан карта - тиімді, әмбебап карта.
Халықаралық телефон байланысы - әртүрлі мемлекеттердегі абоненттер арасындағы телефондық қосылыс.
Телефон қосылысы автоматты түрде немесе оператордың көмегімен орнатылады.
Абонент кез келген уақытта басқа мемлекеттегі туыстарымен, достарымен емін -еркін сөйлесе алады.
Аралық тест № 2
1. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Бос уақытымда мен интернетке ... немесе кітап ... .
-
кірдім ... оқыдым
-
кіріп ... оқып
-
кіру ... оқу
-
кіремін ... оқимын
2. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Мен жұмысқа ... келемін.
-
автобусқа
-
жеке көлігіммен
-
метродан
-
әріптесімнің көлігіне
3. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Біз абоненттерге қосымша қызметтер ...
-
үйренеміз
-
сөйлейміз
-
аударамыз
-
ұсынамыз
4. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение. Қосымша қызметтер абоненттердің ... үнемдеуге мүмкіндік береді. A) уақытқа
-
уақытын
-
уақытпен
-
уақытша
5. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Мен аптасына ... сағат жұмыс істеймін.
-
жиырма
-
отыз
-
қырық
-
елу
6. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение. Мен таңертең жұмысқа келіп, ... дербес компьютерімді қосамын.
-
сіздің
-
өзімнің
-
біздің
-
оның
7. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение. Тарлан картасы арқылы интернетке ... болады.
-
көруге
-
қарауға
-
кіруге
-
келісуге
8. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
... жұмыстар үшін уақыт табу керек.
-
Ыңғайлы
-
Маңызды
-
Әмбебап
-
Тиімді
9. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
VІ ғасырда адамдар хабарды ... айқайлап жеткізген.
-
өздеріне
-
бір-біріне
-
маған
-
оларға
-
Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Фирмалар, компанияларға ... мамандар керек.
-
жас
-
тәжірибелі
-
үлкен
-
жоғары
-
Тиісті қосымшаны қойыңыз. Вставьте соответствующий аффикс.
Өзінің желі... торабы бар
-
-лік
-
-діқ
-
-тық
-
-лық
-
Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
NGN - сөйлеуді, бейне мен деректерді таратуға арналған ... желі.
-
бір сымды
-
абоненттік
-
әмбебап
-
жеке
-
Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Мен өз ... бос өткізбеймін.
-
уақыт
-
уақытға
-
уақытты
-
уақытымды
-
Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Өзіне ыңғайлы уақытта телефон қоңырауларына ... .
-
қолданады
-
жауап береді
-
сөйлеседі
-
орнатылады
15. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Тарлан карта арқылы кез келген ... телефон соғуға болады.
-
бағытқа
-
қызметке
-
адамға
-
қызметкерге
16. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Телефон қосылысы автоматты түрде немесе оператордың ... орнатылады.
-
сөзімен
-
көмегімен
-
жұмысымен
-
сұрағымен
17. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Мен ... шаршап келдім.
-
жұмыстан
-
жұмысқа
-
жұмыста
D)жұмыспен
18. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Қосымша ... абоненттер үшін пайдасы неде?
-
қызмет
-
қызметті
-
қызметтер
-
қызметтердің
19. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Олар жұмыстарын ... алады.
-
жоспарлай
-
жоспарлаған
-
жоспарлап
-
жоспарлы
20. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Ол достары... жұмыс күндері кездеседі.
-
- мен
-
- пен
-
- бен
-
- ммен
11- сабақ
Жаңа қызметтер. «Қазақтелеком» АҚ қызметі
1-тапсырма. Ой шақыру. Сұраққа жауап беріп, сызбаны толтырыңыз. Ответив на вопрос, заполните схему.
– Бүгінгі таңда “Қазақтелеком” компаниясы халыққа қандай жаңа қызмет түрлерін ұсынуда? – На сегодняшний день компания “Қазақтелеком” какие новые виды услуг представляет народу?
2-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
“Қазақтелеком” компаниясы нарыққа жаңа қызметтерді шығарды. Өз абоненттерін ұтқыр және сапалы байланыспен қамтамасыз етті. Сонымен қатар интернетке сымсыз қатынау қызметтерін ұсынды. Сондықтан мен “Қазақтелеком” компаниясын таңдадым.
3-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
Мәтінде қай компания туралы айтылады?
-
Бұл компания қандай қызметтерді нарыққа шығарды?
-
Өз абоненттерін қандай байланыспен қамтамасыз етті?
-
Қосымша қандай қызметтерді ұсынды?
4-тапсырма. Сәйкестендіріңіз. Найдите соответствия.
-
каждый
таңдау
обеспечивать
қосылыс
беспроводной
пайдалану
рынок
әрбір
проспект
сымсыз
соединение
нарық
выбирать
қамтамасыз ету
использовать
даңғыл
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш
Жатыс септігі
Мысалы: ана-да, әке-де орталық-та, сервис-те қыз+ы+нда, үй+і+нде
5-тапсырма. Дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильный ответ.
Жатыс септігінде тұрған сөздерді теріп жазыңыз. Выпишите слова в форме жатыс септік.
Септік падеж |
Сөз жасалымы Этимология |
Сұрақтар, жалғаулар Вопросы, окончания |
Нені білдіреді Значение |
Септеуліктер Послелоги |
Жатыс |
Жату – лежать, находиться |
Кімде? Кого? Неде? Что? Қайда? Где? -да/-де, -та/-те, нда/-нде |
Место нахожде ние, возраст, время |
1. “Қазақмыс” компаниясы Алматы қаласы, Сейфуллин даңғылында орналасқан.
“Қазақтелеком” компаниясы ...
-
Алматы қалада
-
Алматы қаласында орналасқан
6-тапсырма. Сұхбатты аударыңыз. Переведите диалог.
-
Где расположена Ваша компания?
-
Моя компания расположена на улице Жарокова. А ваша?
-
Моя организация находится на улице Абая. А на каком этаже находится ваш отдел?
-
Мой отдел на третьем этаже. А ваш?
-
Мой отдел находится на шестом этаже.
7-тапсырма. Дұрыс жауапты таңдаңыз. Выберите правильный ответ.
Көп нүктенің орнына тиісті жалғауды жалғаңыз. Вместо многоточия вставьте соответствующее окончание.
Марат қазақ тілі сабағы... отыр. А) - те
В) - та
С) - нда
D) - нде
Көп нүктенің орнына тиісті жалғауды жалғаңыз. Вместо многоточия вставьте соответствующее окончание.
Марат жұмыс... отыр.
А) - те
В) - да
С) - де
Д) - та
8-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Серік Ақанұлы! Қазір “Қазақтелеком” компаниясы халыққа қандай қызмет түрлерін ұсынып жатыр?
-
Бүгінгі таңда ID TV, ID Phone, ID Host сияқты жаңа қызмет түрлерін ұсынуда.
-
Бұлардың ерекшелігі неде?
-
Ең бастысы – байланыс сапасы жоғары, сонымен қатар, қызметтер кешені ұсынылады.
-
Өте жақсы. Осы қызметтерді пайдаланушылар саны қанша?
-
Нақты санын айталмаймын. Бірақ бір анығы – пайдаланушылар саны жылдан-жылға өсуде. - Әңгімеңізге рақмет. Сау болыңыз.
-
Сау болыңыз!
Жаңа сөздер мен сөзтіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз. Прочитайте, запомните новые слова.
-
-
қызметтер кешені
комплекс услуг
жылдан-жылға
из года в год
нарық
рынок
сапалы байланыс
качественная связь
сымсыз қатынау
беспроводная связь
даңғыл
проспект
-
9-тапсырма. Жаңа сөздерді пайдаланып, мәтін мазмұнын айтып беріңіз. Используя новые слова, перескажите содержание текста.
10-тапсырма. Сөйлемдердің дұрыс немесе қате екендігін анықтаңыз. Дұрыс сөйлемге “д”, қате сөйлемге “қ” әрпін жазыңыз.
Определите правильные и неправильные предложения. Правильные отметьте буквой
“д”, а неправильные “қ”.
1.Жаңа қызметтердің байланыс сапасы төмен. ( )
-
Пайдаланушылар саны жылдан-жылға өсуде. ( )
-
ID TV, ID Phone, ID Host бұрыннан бар қызметтер. ( )
11-тапсырма. Сұрақтардың дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильные ответы.
Сұхбатта айтылған негізгі мәселені белгілеңіз. (Определите основную тему диалога.)
А) қызметті пайдаланушылар
В) интернетке кеңжолақты қатынау
С)“Қазақтелеком” компаниясының дамуы
D) “Қазақтелеком” компаниясының жаңа қызметтері
Жаңа қызметтердің артықшылығы неде? (В чем отличие новых видов услуг?)
А) төмен тарифтер
В) интернетке қатынау
С) байланыс сапасы жоғары
D) пайдаланушылар саны көп
Пайдаланушылар санына қатысты тенденция? (Тенденция в отношении количества пользователей?)
А) тұрақты
В) бірқалыпты
С) азаю устінде
D) жылдан-жылға өсуде
12-тапсырма. Сұраққа жауап беріңіз. Ответьте на вопросы.
-
“Қазақтелеком” компаниясы халыққа қандай жаңа қызметтерді ұсынады ?
-
Бүгінгі таңда ол қызметтерді пайдаланушылар бар ма?
-
Жаңа қызметтердің ерекшелігі неде?
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш Жедел өткен шақ
Основа глагола + -ды / -ді, -ты / -ті + личные окончания формы прошедшего времени
І - м -к / -қ
ІІ -ң -ңдар / -ңдер
ІІ -ңыз /-ңіз -ңыздар / -ңіздер
ІІІ--------------- -------------------- = прошедшее время
Мен бар - ды – м Біз бар - ды – қ (-к)
Сен бар - ды – ң Сендер бар - ды - ң - дар (-дер)
Сіз бар - ды - ңыз (-ңіз) Сіздер бар - ды - ңыз - дар
Ол бар - ды – Олар бар - ды -
13-тапсырма. Сұхбаттағы сөйлемдерді жедел өткен шақта жазыңыз. Запишите предложения диалога, употребив глаголы в форме жедел өткен шақ.
14 – тапсырма. Мәтінді оқыңыз. Прочитайте текст.
«Қазақтелеком» АҚ қызметі
1994 жылдың 17 маусымы – “Қазақтелеком” компаниясының құрылған күні. Бұл компания қарқынды дамып жатыр. Бүгінгі таңда - Қазақстанның жетекші байланыс операторы.
«Қазақтелеком» АҚ абоненттеріне жаңа инфокоммуникациялық қызметтерді ұсынды. «Қазақтелеком» АҚ ірі инфрақұрылым жобаларын жүзеге асырды. Телекоммуникация желілерін жаңғыртты. Жаңа технологияларды енгізді. Ауылды телефондандырды. Сонымен қатар, интернетке кеңжолақты қатынау қызметін дамытумен айналысты.
Жаңа сөздер мен сөз тіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз:
-
құрылған күні
дата создания
жетекші байланыс операторы
ведущий оператор связи
қарқынды
динамично
дамып жатыр
развивается
инфокоммуникациялық қызмет
инфокоммуникационная услуга
ұсыну
предлагать, представлять
ірі инфрақұрылым жобалары
крупные инфраструктурные проекты
жүзеге асыру
реализовать
телекоммуникация желілерін
телекоммуникационные сети
жаңғырту
модернизировать
жаңа технологиялар
новые технологии
енгізу
внедрять
телефондандыру
телефонизировать
кеңжолақты қатынау қызметі
услуга широкополосного доступа
дамытумен айналысады
занимается развитием
15-тапсырма. Мәтін бойынша төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на следующие вопросы по тексту.
“Қазақтелеком” компаниясы қай жылы құрылды?
“Қазақтелеком” компаниясы қалай дамып келе жатыр?
Бұл компания нені жаңғыртады?
Қандай қызметті дамытумен айналысады?
16 – тапсырма. Жаңа сөздерді пайдаланып, мәтін мазмұнын айтып беріңіз. Используя новые слова перескажите содержание текста.
17-тапсырма. Терме диктанты. Мәтіннен етістіктерді теріп жазыңыз, сөз құрамына талдаңыз. Выборочный диктант. Выпишите из текста глаголы, разберите их по составу.
18 – тапсырма. Сөйлемді толықтырыңыз. Дополните предложение.
Бұл компания - Қазақстанның ... байланыс операторы.
Бұл компания ... дамып жатыр.
«Қазақтелеком» АҚ абоненттеріне жаңа инфокоммуникациялық ... ұсынды. Телекоммуникация ... жаңғыртты.
... телефондандырды.
19-тапсырма. Графикалық диктант. Мәтін бойынша сөздерді сәйкестендіріңіз. Графический диктант. Соедините слова в соответствии с содержанием текста.
енгізді жаңғыртты жүзеге асырды ұсынды
20– тапсырма. Дұрыс жауапты қойыңыз. Вставьте правильный ответ.
Телекоммуникация желілерін ... .
А) үзеді
В) қосады
С) жаңғыртады
Д) жалғастырады
Интернетке кеңжолақты қатынау қызметін ... айналысады.
А) өсірумен
В) дамытумен
С) көбейтумен
Д) салыстырумен
21– тапсырма. Ойын - эстафета «Кім көп біледі?». Игра-эстафета «Кім көп біледі?».
Топ үш командаға бөлініп, тақырып бойынша сөздер мен шағын сөйлемдерді айтады. Қай команда көп айтады, сол жеңеді.
22–тапсырма. Жаңа сөздерді, сөз тіркестерін пайдаланып, «Нарықта- жаңа қызметтер» тақырыбына сұхбат құрастырыңыз. Используя новые слова и словосочетания составьте диалог на тему «На рынке – новые услуги».
Халық даналығы
«Тілтаным» сайтынан байланыс тақырыбында мақал-мәтел тауып, жаттап алыңыз.
Коммуникативтік минимум
12- сабақ
« Megaline » қызметі. ADSL технологиясы
1-тапсырма. Ой шақыру. Сызбаны толтырыңыз. Заполните схему
2-тапсырма. Сұхбатты тыңдаңыз. Прослушайте диалог.
-
Қайырлы кеш, көршілер!
-
Сәлеметсіз бе, Нұрбек. Қош келдiңiз! Кiрiңiз.
-
Кеш емес пе?
-
Жоқ. Дастарқанға келіңіз!
-
Рақмет. Маған интернет керек еді. Бір ақпарат іздеп жүрмін.
-
Әрине. Бізде « Megaline » қызметі қосылған. – «Мегалайн» қызметінің қай тарифтік жоспары?
-
«Megaline Hit» жоспары.
-
Маған да интернетке қосылу керек еді.
-
Әзірше жүріңіз, шай құйып берейін. Сіз қандай шай ішесіз?
-
Көк шай ішемін.Анда-санда сүтті шай ішемін.
-
Тәттiден дәм татыңыз.
-
Бәрi өте дәмдi екен! Көп рақмет!
3-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңіз.Ответьте на вопросы.
-
Нұрбек көршілеріне не үшін кірді?
-
Олар қалай қарсы алды?
-
Нұрбек барған үйде « Megaline » қызметінің қандай тарифтік жоспары қосылған?
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш
-
Общий вопрос строится с помощью вопросительных частиц ма/ме, ба/бе, па/пе
Если слово, стоящее перед частицей, оканчивается на
Частица
-
гласный
-
сонорный -Й, -Л, -Р
ма / ме
-
звонкий -З, -Ж
-
сонорный -М, -Н, -Ң
ба / бе
-
глухой
-
звонкий -Б, -В, -Г, -Д
па / пе
Например:
Бұл ағаңыз ба? Это ваш брат?
Сіздің ініңіз бар ма? Есть (ли) у вас братишка?
Ол қазір жұмыс істей ме? Он сейчас работает?
Специальный вопрос строится с помощью вопросительных слов:
Кiм? Қайдан?
Не? Қашан?
Немен? Қалай?
Ќай? Қайдағы?
Ќандай? Ќашанғы?
Ќанша? Қайсы?
Нешеу? Нешiншi?
Қайда?
Например:
Қайда барасың? Куда идешь? Жұмыс қалай? Как работа?
Интернет желісіне қашан қосыласың? (Когда подключишься к сети интернет?)
-
4-тапсырма. Берілген сөйлемдерді сұрау мәнін білдеретін сөйлемге айналдырыңыз. Образуйте из данных предложений вопросительные.
-
-
Ол интернетте жұмыс істеді.
Ол газет-журналдар оқиды.
Байланыс нашар.
Монтерді бүгін жіберейік.
Қоғамға білімді жастар қажет.
Сен күтесің.
-
5-тапсырма. Хабарлы сөйлемдерден сұраулы сөйлемдер құрыңыз. Орыс тіліне аударыңыз. Образуйте из повествовательных предложений вопросительные, заменив выделенные слова вопросительными словами. Переведите на русский язык.
-
Менің жұмыс күнім сағат тоғызда басталады.
-
Компания жаңа қызметтерді ұсынады.
-
Жақсы менеджер ұқыпты болу керек.
-
Бөлім бастығы іссапарға барады. 5. Бұл мәселені ертең қараймыз.
6-тапсырма. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қойыңыз. Вместо многоточия вставьте соответствующее слово. - Сіз қазір ... жұмыс істейсіз?
А) қай
В) қайда
С) қашан
D) қаншада
Қажетті сөзді қойыңыз. Вставьте нужное слово.
Сіз ... мекемеде жұмыс істейсіз?
А) қай
В) қайда
С) қалай
Д) қашан
Көп нүктенің орнына тиісті сөзді қойыңыз. Вместо многоточия вставьте соответствующее слово.
Бұл қызмет .... тұрады?
А) не
В) кім
С) қанша
Д) қандай
7- тапсырма. Сұрақтарды тыңдаңыз. Прослушайте вопросы.
Сен үйіңе интернет орнаттың ба? « Megaline » қызметін білесің бе? Оның қандай тарифтік жоспарлары бар? « Megaline» қызметінің қандай тарифтік жоспары пайдаланушылар үшін ең тиімді және ыңғайлы?
8-тапсырма. Сұрақтың дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильный ответ.
Берілген сөйлемдердің түрін анықтаңыз. (Определите вид данных предложений.)
А) лепті
В) хабарлы
С) бұйрық
D) сұраулы
9-тапсырма. « Megaline » қызметі туралы айтқанда қандай сөздер қолданылмайды? (дұрыс емес нұсқасын сызып тастаңыз). Какие слова не используются при разговоре об услуге « Megaline »?(вычеркните неверные варианты).
-
« Megaline » қызметі қолжетімді емес.
-
« Megaline » қызметінің бірнеше тарифтік жоспары бар.
-
« Megaline » қызметі – заманауи байланыс.
-
« Megaline » қызметінің бір- ақ тарифтік жоспары бар.
-
« Megaline » қызметі - дербес телеарна.
-
-тапсырма. Мәтінді тыңдаңыз. Прослушайте текст.
Мен интернет орнатайын деп жүрмін. Қазір интернетсіз өмір жоқ. Барлық жаңалықтарды біліп отырасың, өзіңе қажет ақпаратты іздейсің. Ең бір маңыздысы – электронды пошта арқылы достарыңмен хабарласасың. Электронды пошта арқылы қажет құжатты жедел түрде жібере аласың. Интернеттің көмегімен көлік, үй сатып алуға, кино көруге, шахмат ойнауға да болады.
-
-тапсырма. Сұрақтардың дұрыс жауабын табыңыз. Найдите правильные ответы.
Мәтіндегі негізгі мәселе? (Основная тема диалога?)
А) кеңес сұрау
В) интернет орнату
С) электрондық пошта
D) құжаттармен алмасу
12-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңіз.Ответьте на вопросы.
-
Интернет не үшін қажет?
-
Электронды поштаны не үшін пайдалануға болады?
-
Интернеттің көмегімен не істеуге болады?
13-тапсырма. Мәтіннен тірек сөздерді көшіріп жазыңыз. Выпишите из текста опорные слова.
Еске түсірейік !!!!
Грамматикалық анықтағыш
Тұйық етістік (у) + септік жалғауы
Мысалы:
қосылу+ға болады, кіру+ге болады
Тұйық етістік (у)+ тәуелдік жалғаудың (І,ІІ,ІІІ жағы)+септік жалғауы
Мысалы:
бару+ы+на болады, тексеру+іңіз+ге болады
14-тапсырма. Мәтінді оқыңыз. Прочитайте текст.
ADSL технологиясы
ADSL - DSL технологиясының ең бірінші таралған нұсқасы. ADSL кеңжолақты қатынау жүйесі - "Асимметриялық цифрлы абоненттік желі" – кәдімгі мыс телефон арналары бойынша бір уақытта дауыс пен деректерді таратады. Оны қосу үшін телефон желісін пайдалануға болады. Абонентке сплиттер орнатылады, оған телефон және ADSL-модем қосылады. Абонент ADSL бойынша интернетте жұмыс жасаумен бірге бір уақытта телефонды, факсті пайдалануына болады.
“Асимметриялық” сөзі абонент бағыты және кері бағытта деректерді тарату жылдамдығын білдіреді.
Жаңа сөздер мен сөзтіркестерін оқыңыз, есте сақтаңыз:
-
таралған нұсқасы
распространенная версия
кеңжолақты қатынау жүйесі
система широкополосного доступа
кәдімгі
обычый
мыс телефон арналары
медные телефонные каналы
бір уақытта
в одно время, одновременно
телефон желісі
телефонная сеть
деректерді тарату жылдамдығы
скорость передачи данных
15-тапсырма. Төмендегі сұрақтарға жауап беріңіз. Ответьте на следующие вопросы.
-
ADSL қандай технология ?
-
Ол қалай қосылады?
-
ADSL технологиясының артықшылығы неде?
-
«Қазақтелеком» АҚ-ның клиенттері неге ADSL технологиясы арқылы интернет желісіне қатынауды таңдайды?
16-тапсырма. Терме диктанты. Мәтіннен септік жалғаулы етістіктерді теріп жазыңыз, сөз құрамына талдаңыз. Выборочный диктант. Выпишите из текста глаголы с падежными окончаниями, разберите их по составу.
17-тапсырма. Сөздердің орын тәртібін реттеп, сөйлем құраңыз. Составьте правильно предложения.
-
Дауыс ADSL таратады бір уақытта деректерді пен технологиясы.
-
Интернет сөйлесуге болады бір мезгілде және телефонмен жұмыс істеуге желісінде.
-
АҚ-ның ADSL қатынауды «Қазақтелеком» интернет технологиясы арқылы таңдайды желісіне клиенттері
18-тапсырма. Мәтінге сәйкес келмейтін ақпаратты таңдаңыз. Выберите информацию, не соответствующую содержанию текста.
-
ADSL технологиясы телефон арналары бойынша бір уақытта дауыс пен деректерді таратады.
-
ADSL бойынша интернетте жұмыс жасаумен бірге бір уақытта телефонды, факсті пайдалануға болмайды.
-
“Асимметриялық” сөзі абонент бағытында ғана деректерді таратады.
-
ADSL - кеңжолақты қатынау жүйесі.
19-тапсырма. Графикалық диктант. Мәтін бойынша сөздерді сәйкестендіріңіз. Графический диктант. Соедините слова в соответствии с содержанием текста.
желі бағыт арна қатынау
20-тапсырма. Ойын - эстафета «Кім көп біледі?». Игра - эстафета «Кім көп біледі?»
Топ үш командаға бөлініп, тақырып бойынша сөздер мен шағын сөйлемдерді айтады. Қай команда көп айтады, сол жеңеді.
21 -тапсырма. Жағдаят. Сіздің әріптесіңіз интернет желісіне қосылмақ. Интернеттің пайдасы туралы сізден сұрады. Сіз осы қызмет туралы айтып беріңіз.
Ситуативное задание. Ваш коллега собирается подключиться к сети интернет и для подтверждения своего решения спросил Вас о пользе интернета. Расскажите ему об этой услуге.
22-тапсырма. «Megaline» қызметі бойынша сұхбатты жалғастырыңыз. Продолжите диалог по теме «Megaline».
-
Сәлеметсіз бе, мен сізді тыңдап тұрмын.
-
Маған «Megaline» қызметі туралы айтып беріңізші. - ...
Халық даналығы
«Тілтаным» сайтынан «Мегалайн» қызметі туралы ”заманауи” мақал-мәтел тауып, жаттап алыңыз.
Коммуникативтік минимум
«Мегалайн» қызметінің бірнеше тарифтік жоспары бар.
«Мегалайн» қызметі – заманауи байланыс.
Қазір Интернетсіз өмір жоқ.
Интернеттің көмегімен көлік, үй сатып алуға, кино көруге, шахмат ойнауға да болады.
ADSL кеңжолақты қатынау жүйесі - кәдімгі мыс телефон арналары бойынша бір уақытта дауыс пен деректерді таратады.
Абонент ADSL бойынша интернетте жұмыс жасаумен бірге бір уақытта телефонды, факсті пайдалана алады.
Шешім: Әдістемелік құралда жаңартылған білім беру бағдарламасы аясында қазақ тілі пән мазмұндағы жазылым бөлімін оқытудың әдістемесі ұсынылады. Жазылымға тән компоненттер негізінде жазылымның түрлерін меңгертуде құрылымдық нұсқаулықтар қолданудың маңыздылығы көрсетіледі. Жазылым дағдысын дамытудың жоспарлау, құру, өзгерту, редакциялау әдістері негізінде тапсырмаларды ұсыну жолдары қарастырылады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
-
. Қазақстан Үкіметі жанындағы мемлекеттік терминология комиссиясы бекіткен және мақұлданған телекоммуникация мен байланыс саласында жиі қолданылатын терминдер. Астана қ., 2010 ж.
-
Тыныбекова Г. Байланыс саласындағы 1, 2, 3 санат қызметкерлерінің мемлекеттік тілді меңгеру деңгейін бағалау өлшеміне арналған лексикалықфразеологиялық минимумдар. – Алматы – 2005
-
Күзекова З. Қазақ тілі. Практикалық курсы: Оқулық . – Алматы, 2009 4. Құрман Н., Көпеш К.,Есенова Г. «Құс жолы»- мемлекеттік тілді оқыту сабақтары.- Алматы, 2014
-
«Қазақтелеком» АҚ қызметтерінің өнім каталогы.- Алматы, 2009
-
Қазақ тілі мен әдебиеті қазақ, орыс сыныптарында. №1, 2015
-
Қазақ тілі: әдістеме. №7, 2013
-
Қазақ тілі: мектепте, колледжде, ЖОО-да оқыту. № 1-2, 2014
-
«Тілашар» мемлекеттік қызметшілерге арналған оқу құралы (қарапайым деңгей). – Алматы, 2014