Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қазақ тілі пәнінен дидактикалық материалдар жинағы 5-сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ақмола облысы
Жақсы ауданы
«Подгорное орта мектебі» КММ
Қазақ тілі пәнінен
дидактикалық материалдар жинағы
5-сынып
Құрастырған:
қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі М.Ж.Аренова
2018 жыл
Алғы сөз
Ұсынылып отырған дидактикалық материалдар жинағы жаңартылған бағдарлама бойынша орыс тілді мектептің қазақ тілі пәнінің 5-сынып мұғалімдеріне арналған. «Қазақ тілі» пәні бойынша жалпы білім берудің мемлекеттік стандартына сай құрылған. Дидактикалық материалды қазақ тілі пәнінің мұғалімдері мен оқушылар пайдалана алады. Дидактикалық материалдағы жұмыстар оқушылардың білім алуына, білімін жетілдіруге негіз болады.
Әдістемелік құрал оқушыларға қазақ тілін қатысымдық (коммуникативтік) тұрғыдан меңгертіп, тілдік қатынасты ауызша және жазбаша түрде жүзеге асыруға септігін тигізеді.
Құралдағы мәтіндер мен тапсырмалардың жас ұрпаққа беретін білімділік, танымдық, тәрбиелік мәні зор.
Мақсаты:
- қазақ тілі пәнінің мұғалімдеріне сабақты қайталау және қорытындылау барысында көмек көрсету;
Міндеттері:
- қазақ тілі пәні бойынша оқушылардың білімін қорытындылау;
- 5-сынып бойынша тақырыптық материалдарды толықтыру;
- коммуникативтік құзыреттілігін дамыту;
- қазақ тілін меңгеру деңгейін жетілдіру;
Жұмыстың бағыты :
- жинақталған тәжірибені тарату;
- алған білімді қайталау және қорытындылау жұмыстарын ұйымдастыру;
Мазмұны
І бөлім. Отбасындағы дәстүрлер мен мерекелер.
7 карточка ................................................................
ІІ бөлім. Мектеп өмірі. Әдепті бала-арлы бала достарым.
5 карточка ...................................................................
ІІІ бөлім. Қазақстандағы жан-жануарлар мен өсімдіктер әлемі.
Жан-жануарлар туралы ертегілер, жұмбақтар.
5 карточка ...................................................................
ІV бөлім. Ежелгі көшпенділер мәдениеті. Тұмар ханшайым туралы аңыз.
5 карточка ....................................................................
V бөлім. Су-тіршілік көзі.
5 карточка ...................................................................
І бөлім. Отбасындағы дәстүрлер мен мерекелер.
Карточка №1 Сурет бойынша диалог құрастырып жаз. |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
отбасы тақырыбына байланысты жаңа сөздерді біледі;
-
сөздерді байланыстырып диалог құрастырады;
Карточка №2 «Отбасы» сөзіне кластер құраcтырып жазу |
үлкен бақытты тату құрметтеу
Отбасы қамқоршы отбасы мүшелері |
Дескриптор
Білім алушы
-
отбасына байланысты сөздерді біледі;
-
сауатты жазады;
Карточка №3 Өлеңді мәнерлеп оқиды, туыстық атауларды табады, мағынасын анықтайды. |
||||||||||||||||||
Атамнан басталар,
|
Дескриптор
Білім алушы
-
өлеңді мәнерлеп оқиды;
-
туыстық атауларды тауып, мағынасын түсінеді;
Карточка №4 Тәуелдік жалғауы |
Тест тапсырмасын орындайық |
Дескриптор
Білім алушы
-
тәуелдік жалғауды біледі;
-
тест тапсырмаларын орындайды;
Карточка №5 Жұмбақты шешіп, жауабымен синквейн құрастырып жаз. |
Жұмбақ: Маған да, саған да, Жақын, туыс адамдар. Бәрі де өз жұртың, Айтыңдар, олар, кім? – Отбасы. |
|
Дескриптор
Білім алушы
-
жұмбақты шешеді;
-
бес жолды өлең құрастырады;
Карточка№6 Диалогты оқып, «отбасы» сөзін көпше түрде тәуелдеу. |
– Бұл фотосуретте кімнің отбасы? – Бұл – менің отбасым. – Мынау кім? – Мынау – менің анам. – Анаңның аты кім? – Оның аты – Елена. – Сен отбасыңмен қайда қыдырып жүрсің? – Мен отбасыммен саябақта қыдырып жүрмін. – Қандай керемет! Рахмет! |
І жақ Біздің --------------------------------------------- ІІ жақ Сендердің ------------------------------------------- ІІ жақ Сіздердің --------------------------------------------- ІІІ жақ Олардың --------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
диалогті оқиды, мағынасын түсінеді;
-
көпше түрде тәуелдейді;
Карточка№7 «Сиқырлы қоржын» ойыны. Әр оқушы қоржынның ішінен сөз жазылған бір карточканы алады, сол сөзді қатыстырып, 2 сөйлем құрайды. |
еңбек отбасы
дәстүр атам төр ардагер |
Дескриптор
Білім алушы
-
ойынның мағынасын түсінеді;
-
сөздермен сөйлем құрастырып жазады;
ІІ бөлім. Мектеп өмірі. Әдепті бала-арлы бала достарым.
Карточка №1 «Мектептегі заттар» ойыны.Оқушы бір суретті таңдап, оны сипаттап береді. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дескриптор
Білім алушы
-
сөздердің мағынасын түсінеді;
-
суретті сипаттап бере алады;
Карточка №2 Сөздерді мағынасына байланысты орналастыру. |
I
-топ Оқу құралдары Пәндер Мамандықтар
|
Дескриптор
Білім алушы
-
сөздердің мағынасын түсінеді;
-
мағынасына байланысты топтастырып жазады;
Карточка №3 Сұрақтарға жауап беру. |
Қожаның сынып жетекшісі кім? Жанар қандай қыз? Орыс тілі мұғалімі кім? |
Дескриптор
Білім алушы
-
сұрақты оқып,мағынасын түсінеді;
-
сұраққа жауап береді;
Карточка №4
«Сөздер банкасы» әдісі арқылы 2 –бөлім бойынша жаңа сөздерді қайталау.
Жаңа сөздерді теріп жаз.
қызғылт
ақын
отбасы
жиһаз
жазушы
көрме
сүйікті
сынып
кейіпкер
жайнау
Дескриптор
Білім алушы
-
жаңа сөздерді жатқа біледі;
-
жаңа сөздерді дұрыс орналастырады;
Карточка №5 «Бес жолды өлең» әдісі |
1.Зат есім 2.Сын есім 3.Етістік 4.Сөзді қолданып сөйлем құрау 5.Бірінші сөзге синоним 1.Жазушы 2.----------------, ------------------ 3.---------------, -------------, ------------------ 4.---------------- ------------------- ---------------- -------------- . 5.----------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
сөздің мағынасын түсінеді;
-
бес жол өлең құрастырып жазады;
ІІІ бөлім. Қазақстандағы жан-жануарлар мен өсімдіктер әлемі.
Жан-жануарлар туралы ертегілер, жұмбақтар.
Карточка №1 Берілген жаңа сөздердің аудармасын жазып, осы сөздермен сөйлем құрастырып жаз. |
Ерте заманда- -------------------------------------------------------- Қорғау- ---------------------------------------------------------------- Одақ- --------------------------------------------------------------------- Өсімдіктер- ------------------------------------------------------------- Деректер- --------------------------------------------------------------- Жойылып кету- ------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
берілген сөздердің аудармасын біледі;
-
берілген сөздермен сөйлем құрастырып жазады;
Карточка №2 «Қызыл кітап» сөзіне кластер құрастырып жазу. |
«Қызыл кітап» |
Дескриптор
Білім алушы
-
Қызыл кітапқа байланысты сөздерді біледі;
-
сауатты жазады;
Карточка №3 Қызғалдақтар туралы ақпаратты оқып, сұрақтар құрастырып жаз. |
Қызғалдақ – лалагүлдер тұқымдасына жататын көп жылдық шөптесін пиязшықты өсімдік. Қазақстанның далалық аймақтарында жиі кездеседі, 32 түрі бар, оның 11 түрі – Қазақстанның эндемигі болып саналады. Бұлардың биіктігі 3 – 50 см. Сабағы жұмыр, тік өседі. Тамырымен жалғасқан буынында пиязшығы болады. Гүл қоршауы ақ, қызыл не сары. Жемісі – қауашақ. Қызғалдақтың пиязшығын күзде гүлі түскеннен кейін жинап алып, оны құрғақ, салқын жерде сақтап, көктемде егеді. Қызғалдақ әсемдік және гүлінен хош иісті зат алу үшін өсіріледі. Қызғалдақтың өте сирек кездесетін 13 түрі (Альберт қызғалдағы, Борщов қызғалдағы, Грейг қызғалдағы, Кауфман қызғалдағы, Шренк қызғалдағы, т.б.) қорғауға алынып, Қазақстанның “Қызыл кітабына” енгізілген. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
Дескриптор
Білім алушы
-
қызғалдақтар туралы мәтінді оқып, түсінеді;
-
сұрақтар құрастырып жаза алады;
Карточка №4 «Қасқыр мен тиін» ертегісі бойынша семантикалық карта толтыр. |
|||||||||
|
Дескриптор
Білім алушы
-
«Қасқыр мен тиін» ертегісінің мазмұнын біледі;
-
сауатты жазады;
Карточка №5 Қай құс қалай дыбыстайды? Сәйкестендір. |
Қарға сайрайды Сауысқан шырылдайды Торғай шықылықтайды Бұлбұл шаңқылдайды. Бүркіт қарқылдады |
Дескриптор
Білім алушы
-Құс атауларын біледі;
-Құстардың қалай дыбыстайтындарын сәйкестендіре алады;
ІV бөлім. Ежелгі көшпенділер мәдениеті. Тұмар ханшайым туралы аңыз.
Карточка №1 Семантикалық картамен жұмыс |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дескриптор
Білім алушы
-
есімдіктердің мағыналық түрлерін ажыратады;
-
сауатты жазады;
Карточка №2 Мәтінді оқып, сан есімдерді теріп жаз. |
Алтын адам (5 ғ.) — Алматы облысы Есік қаласының солтүстігіндегі Есік өзенінің сол жақ жағалауындағы темір дәуірінен сақталған сақ обасынан табылған алтын киімді сақ жауынгерінің мүрдесі. 1969-1970 жылдары археолог К.А. Ақышев тапқан. Топырақ қорғандармен ұштасып жатқан қорым солтүстіктен оңтүстікке қарай 3 шаршы км жерді алып жатыр. 40-тан астам обадан тұратын қорымның оңтүстігінің шетінде биіктігі 6 м, диаметрі 60 м үйінді төбе астынан 2 қабір ашылды. Біреуі ертеректе тоналған. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
мәтінді оқып, мағынасын түсінеді;
-
сан есімдерді мәтіннен тауып жазады;
Карточка №3 Берілген сөздерге жіктік жалғауын жалғап жаз. |
«Әкім І жақ , қыз ІІ жақ, анна ІІІ жақ, студент ІІ жақ, дәптер ІІ жақ, достар І жақ. |
Дескриптор
Білім алушы
-
сөздерге жіктік жалғауын жалғап жазады;
-
сөздердің мағынасын түсінеді;
Карточка №4 Бос орындарды толтыр.Тәуелдік жалғау. |
Менің дос __________ оқушы Сенің дос __________ инженер Сіздің дос __________ студент Оның дос _________ дәрігер
|
Дескриптор
Білім алушы
-
тәуелдік жалғауын дұрыс жалғайды;
-
сауатты жазады;
Карточка №5 Берілген есімдіктермен сөйлем құрастыр. |
Біз, олар, мынау, кім, өзім. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-
берілген есімдіктердің мағынасын түсінеді;
-
сауатты түрде сөйлем құрастырып жазады;
V бөлім. Су-тіршілік көзі.
Карточка №1 Етістіктерді аударып жаз. |
Мен үйге хат (написал). Сен мына үйде (живешь). Асылан сүт (принес). Сендер диктант (пишете). Ол мектепке (пришел). Кеше олар (разговаривали). Кешке теледидар (смотрели). |
Дескриптор
Білім алушы
-
етістіктердің мағынасын түсінеді;
-
сауатты жазады;
Карточка №2 Семантикалық карта
№ |
Мысалдар |
Жалпы есім |
Жалқы есім |
1 |
әке |
|
|
2 |
Мұхтар Әуезов |
|
|
3 |
достық |
|
|
4 |
домбыра |
|
|
5 |
Қарағанды |
|
|
6 |
гүл |
|
|
7 |
алма |
|
|
8 |
Астана |
|
|
9 |
мұғалім |
|
|
10 |
«Бәйтерек» монументі |
|
|
11 |
өнер |
|
|
Дескриптор
Білім алушы
-
жалқы және жалпы есімдерді ажыратады;
-
сауатты жазады;
Карточка №3 Сандармен сөйлем құрастыр. |
5 , 11, 2017,31, 8, 1997. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Дескриптор
Білім алушы
-сан есімнің анықтамасын біледі;
-сауатты жазады;
Карточка №4 Сұрақтарға жауап жаз. |
- Тіршілік көзі не? - ........ -тіршілік көзі . - Суды қалай пайдалану керек? - Суды ......... керек. - Қазақстанда қандай өзендер бар? - ---------------------------------------------------------------. - Көлдер ше? - --------------------------------------------------------------. - Су туралы қандай мақалдар білесің? - ---------------------------------------------------------------. |
Дескриптор
Білім алушы
-
судың пайдасын біледі;
-
сауатты жазады;
Карточка №5 Семантикалық карта толтыру. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дескриптор
Білім алушы
-
сан есімнің мағыналық түрлерін ажыратады;
-
сауатты жазады;