Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Қазақ тілі пәнінен дидактикалық-танымдық материалдар» жинағы
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Амола облысы
қ
білім бас армасыны К кшетау аласы бойынша
қ ң ө қ
білім б лімі К кшетау аласыны № 1 мектеп гимназиясы»
ө ө қ ң
коммуналды мемлекеттік мекемесі
қ
« аза тілі п нінен
Қ қ ә
дидактикалы -танымды материалдар»
қ қ
жина ы
ғ
О у орыс тілінде ж ретін мектептерде о ытылатын аза тілі п ні бойынша
қ ү қ қ қ ә
4-сынып о ушыларына арнал ан
қ ғ
растыр ан:
Құ ғ
аза тілі мен дебиет п ні
қ қ ә ә
м алімі, гуманитарлы ылымдар магистрі
ұғ қ ғ
Бельгибаева Жанар Толегеновна
2021 жыл
Ал ы с з
ғ ө
Б л дидактикалы -танымды материал жалпы білім беретін,
ұ қ қ
о у орыс
қ
тілінде ж ретін мектептерде о ытылатын аза тілі п ні бойынша
ү қ қ қ ә
4-сынып
о ушыларына арналып жасал ан.
қ ғ
Дидактикалы -танымды материалда ы
қ қ ғ
ж мыстар о ушыларды білім алуына, білімін жетілдіруге, толы тыру а
ұ қ ң қ ғ
негіз болады. Б л жина та аза тілі п нін о ушылар а тере ме гертіп,
ұ қ қ қ ә қ ғ ң ң
аза ша д рыс с йлеп, сауатты жазу да дыларын алыптастыру ма сатында
қ қ ұ ө ғ қ қ
шы армашылы ізденіске, ойлану а ба ыттал ан зіндік ж мыстар,
ғ қ ғ ғ ғ ө ұ
тапсырмалар о ушыларды з бетімен ж мыс тануына, ізденіп орындауына
қ ң ө ұ
растырыл ан. М нда о ушыларды с йлеу тілін ке ейту, байыту
құ ғ ұ қ ң ө ң
ма сатында 10 т рлі лексикалы та ырып бойынша ыс а ж не ызы ты
қ ү қ қ қ қ ә қ қ
м тіндер, т рлі дидактикалы -танымды тапсырмалар беріліп отыр. 4-сынып
ә ү қ қ
о ушыларыны жас ерекшелігін, аза тілін ме геру д режесін, с здік
қ ң қ қ ң ә ө
орын ескере отырып, о улы та ы материалдарды толы тыру ма сатында
қ қ қ ғ қ қ
олданылатын осымша рал болып табылады.
қ қ құ
Дидактикалы -танымды
қ қ
материалды аза тілі п ніні м алімдері мен о ушылар пайдалана алады.
қ қ ә ң ұғ қ
Ма саты:
қ
Дидактикалы -танымды материалдарды берудегі ма сат –
қ қ қ
о ушыларды тілін дамытуда, тіл йренуде, с здік орын байытуда
қ ң ү ө қ
о улы а осымша д ниені бір жерге топтап, м алімдерге дістемелік
қ ққ қ ү ұғ ә
к мек к рсету.
ө ө
дістемелік о у ралы ар ылы о ушыларды а ыл-ойын дамытып,
Ә қ құ қ қ ң қ
ізденіске жатты тыру а болады. Беріліп отыр ан ызы ты тапсырмалар,
қ ғ ғ қ қ
ызы ты д йектемелер о ушыларды ойлануына, мірмен
қ қ ә қ ң ө
байланыстыра алуына жа дай жасайтындай де гейді амтиды.
ғ ң қ
Міндеттері:
о ушыларды білімдерін тере дете т су ар ылы шы армашылы
қ ң ң ү қ ғ қ
шеберлікті алыптастыру;
қ
де гейлік тапсырмалар ар ылы логикалы ойлауын дамыту;
ң қ қ
ізденімпазды а талпындыру.
ққ
зектілігі:
Ө
аза тілін о ытуда танымды ызы ушылы ты, шы армашылы ты
Қ қ қ қ қ ғ қ ғ қ
ме герту б гінгі к нні зекті м селесі.
ң ү ү ң ө ә
Бастауыш сыныпта о ытылатын аза тілі п ні жалпы о ытуды
қ қ қ ә қ ң
бастап ы курсы болып есептеледі.
қ
К тілетін н тиже:
ү ә
О ушыларды саба а ызы ушылы ы артады;
қ ң ққ қ ғ ғ
аза тілі саба тарында ал ан білімдерін тере детеді, бекітеді.
Қ қ қ ғ ң
з ойын ж йелі айта білу, с йлеу абілеттері артады;
Ө ү ө қ
Сыни т р ыдан ойлау а йренеді.
ұ ғ ғ ү
Танымды деректермен аруланып з ойын еркін жеткізіп, ізденгіш,
қ қ ө
шы армашыл т л а алыптасады.
ғ ұ ғ қ
О ушыларды танымды белсенділіктері артады;
қ ң қ
О ушыларды логикалы ойлауы, шы армашылы іс- рекетке
қ ң қ ғ қ ә
абілеті артады;
қ
О ушыларды білім сапасы к теріледі.
қ ң ө
І Ауа райы
Ауа райы
Бір жылда т рт мезгіл бар. р мезгілде ауа райы р т рлі болады.
ө Ә ә ү
ыста ауа райы суы болады. ар жауады. Аяз болады. Боран со ады.
Қ қ Қ ғ
К ктемде ауа райы жылы болады. ар мен м з еріп, а аштар г лдене
ө Қ ұ ғ ү
бастайды. Жазда ауа райы ысты болады. Жауын жауады. Дала жап-жасыл
қ
т ске енеді. К зде ауа райы сал ын болады. Жапыра тар сар айып жерге
ү ү қ қ ғ
т седі. Жауын жауып, жел со ады.
ү ғ
С здік орды дамыту
ө қ
Ауа – погода
Жыл мезгілі – времена года
Жа быр (жауын) – дождь
ң
ар – Снег
Қ
М з – лёд
ұ
Аяз – мороз
Жел - ветер
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. С ра тар а жауа бер.
ұ қ ғ
-Б гін ауа-райы андай?
ү қ
-Бгін ауа райы ашы .
ү қ
-Б гін ауа-райы жа бырлы ма?
ү ң
_______________________________________________
-Б гін к н жылы ма?
ү ү
_______________________________________________
-Далада суы па?
қ
______________________________________________
- ар жауып т р ма?
Қ ұ
______________________________________________
Далада боран со ып т р ма ба?
ғ ұ
______________________________________________
3. Суреттер с йлейді. Суреттерді с збен жазып, с йлемдерді
ө ө ө
толы тырып жаз.
қ
4. Жа ша ішіндегі с здерді аударып, с йлемдерді д рыс толы тырып
қ ө ө ұ қ
жаз.
5. М тіннен к птік жал ауы бар с здерді тауып жаз
ә ө ғ ө
.
К ктем – жылы жыл мезгілі. К ктем айлары: наурыз, с уір, мамыр.
ө ө ә
К ктемде ар ериді, к н жылынады. стар шып келеді. Б йшешекетр
ө қ ү Құ ұ ә
шы ады, а аштар б ршік жарады, г лдейді. К ктемде мерекелер те к п
ғ ғ ү ү ө ө ө
болады.
Айлары, .........................................................................................................
Ай аттарын
жаттап ал!
ІІ Та ам
ғ
С т та амдары
ү ғ
С т
ү
та амдары
ғ
– с ттен
ү
дайындалатын р т рлі німдер.
ә ү ө
С т
ү
та амдары– айран, ымыз, ш бат, ірімшік, айма , май, рт, т.б. С т
ғ қ ұ қ қ құ ү
та амдары д кенде ж не базарда сатылады. С т те пайдалы та ам. аза
ғ ү ә ү ө ғ Қ қ
лтты сусындарына ш бат ж не ымыз жатады. ымыз биені с тінен
ұ қ ұ ә қ Қ ң ү
жасалады, ш бат т йені с тінен жасалады. Олар денсаулы а те пайдалы.
ұ ү ң ү ққ ө
С здік орды дамыту
ө қ
С т – молоко
ү
Айран – кефир
Ет –мясо
н –мука
Ұ
Нан – хлеб
Май –масло
Ірімшік – творог
ымыз – кобылье молоко
Қ
Ш бат – верблюжье молоко
ұ
айма – сметана
Қ қ
рт – курт
Құ
Пайдалы – полезный
Зиян –вредный
Сусын – напиток
Су -вода
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. Тест с ра тарына жауап бер
ұ қ
1.ымыз, ш бат – андай сусындар?
Қ ұ қ
А. пайдалы . ысты Б. т тті
Ә қ ә
2.Бауырса неден жасалады?
қ
А. ымыздан
қ
.
Ә
ннан
ұ
Б. еттен
3.Т йені с ті алай аталады?
ү ң ү қ
?
А. ш бат
ұ
. айран Б.
Ә
ымыз
қ
4.Айран неден жасалады?
А. с ттен
ү
.
Ә
еттен Б. ннан
ұ
5.ымыз, ш бат – ай лтты сусындары?
Қ ұ қ ұ ң
А. неміс
Ә
. украин Б. аза
қ қ
3. «Дастар ан» с зіне фонетикалы талдау жасау.
қ ө қ
_____буын, 1. ___2.___3.____, _____тасымал
Д – дауыссыз, я
ұ ң
А -
С -
Т -
А -
Р -
-
Қ
А -
Н –
_____ ріп, _____дыбыс
ә
______дауысты, _____дауыссыз
4. Азы -т ліктерді, жемістерді, к к ністерді ажыратып жаз
қ ү ө ө
Азы -
қ
т ліктер
ү
Жемістер
К к ністер
ө ө
6.С т, ет, н та амдарын ажыратып жаз.
ү ұ ғ
С т
ү
та амдары
ғ
Ет та амдары
ғ
ннан
Ұ
жасалатын
та амдар
ғ
6. Пайдалы та амдарды ызыл т спен, зиянды та амдарды к к т спен
ғ қ ү ғ ө ү
оршап сыз.
қ
ІІІ Отбасы
Мені отбасым
ң
Мені отбасымда бес адам бар. кем, анам, екі інім, бар. Біз олармен
ң Ә
бір ша ыра астында т рамыз. Мені ата-анам мейірімді. Мен з отбасымды
ң қ ұ ң ө
жа сы к ремін. Олар да мені жа сы к реді. Мен анама й жинасу а, ыдыс
қ ө қ ө ү ғ
жуу а к мектесемін, інілерімді ба амын.. Отбасыммен серуенге шы анды
ғ ө ғ ққ
натамын. Біз р мейрамды ж не де р ту ан к нді бірге тойлаймыз. Біз
ұ ә ә ә ғ ү
отбасымызда тату-т тті т рамыз. Мені отбасым е лгілі отбасы
ә ұ ң ң ү
. Атам мен
жем ма ан а ылдарын айтып, р ашан мейірімді, сыпайы бол деп йретеді.
ә ғ қ ә қ ү
Демалыс к ндері
ү
бауырларыммен бірге ата- жемні йіне барып т рамыз.
ә ң ү ұ
Мен отбасымды ма тан етемін.
қ
С здік орды дамыту
ө қ
Отбасы (жан я) – семья
ұ
Іні – младший брат
А а – старший брат
ғ
арындас –
Қ
младшая сестра (по отношению к брату)
Сі ілі –
ң
младшая сестра (по отношению к сестре)
К мектесемін – помогаю
ө
Мейрам – праздник
Ту ан к н – день рождение
ғ ү
Тату-т тті – дружно
ә
Ма тан етемін – горжусь
қ
Серуен – прогулка
Демалыс к ндері – в выходные
ү
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. Берілген с здерді ма ынасына арай с йкестендір.
ө ғ қ ә
кем о ушы
Ә қ
Анам балаба ша а барады
қ ғ
А ам рылысшы
ғ құ
арындасым д рігер
Қ ә
Інім студент
пкем тігінші
Ә
3. Берілген с здерден орын т ртібін са тай отырып, д рыс с йлем
ө ә қ ұ ө
растыр.
құ
Балалар, жиналды, ала а.
ңғ
Топ а, екі, ойнады, б лініп, доп.
қ ө
Тобы, же ді, Жарасты .
ң ң
М ратты , же ді, тобы, со ынан.
ұ ң ң ң
Ая талды, ойын, те .
қ ң
аза тілінде имылды
Қ қ қ
білдіретін с з с йлемні
ө ө ң
со ында жазылады!!!
ң
4. К п н ктені орнына тиісті жіктеу есімдіктерді ойы дар.
ө ү ң қ ң
1.................. асы ы ды берші.
қ ғ ң
2................. кесеміз нешеу?
3................. т релке із айда?
ә ң қ
4 ................ а шасын жібері із.
қ ң
5. .............. ке д рігер ме?
ә ң ә
6. ................ а асы аулада отыр.
ғ
5. «Отбасы» с зін септе
ө
Атау септігі Отбасы
Ілік септігі ___________
Барыс септігі___________
Табыс септігі___________
Жатыс септігі___________
Шы ыс септігі__________
ғ
К мектес септігі__________
ө
IV Маманды
қ
Тігінші
Тігінші – ол ызы ты рі ажет маманды . Мені пкем тігінші болып
қ қ ә қ қ ң ә
ж мыс істейді. Ол рт рлі с нді киімдер тігеді. Алдымен матаны айшымен
ұ ә ү ә қ
иып, пішіп алады. Содан кейін оны жіппен тігеді. К йлектерге т йме
қ ө ү
адайды. Ол болаша та ата ты дизайнер бол ысы келеді. Ол шін ол к п
қ қ қ ғ ү ө
о ып, е бектенуі керек. Сонда ол ма сатына жетеді.
қ ң қ
С здік орды дамыту
ө қ
Маманды -профессия
қ
Тігінші – швея
Тігу – шить
Киім - одежда
айшы – ножницы
Қ
Жіп – нитка
Т йме – пуговица
ү
Ма сат –цель
қ
Д рігер – Доктор
ә
Д ріхана - аптека
ә
Биші – танцор
нші – певец
Ә
рылысшы – строитель
Құ
ш ыш – летчик
Ұ қ
ша - самолет
Ұ қ
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. М тіннен имылды білдіретін с здерді теріп жаз.
ә қ ө
Ж мыс
ұ
істейді, ........................................................................................................
3. Кім? Не? с ра тарына жауап беретін с здерді ажыратып жаз.
ұ қ ө
ш ыш, шаштараз, ша , аспаз, нан, д рігер, д ріхана, кітапханашы, биші,
Ұ қ ұ қ ә ә
нші, рылыс, м алім, о у, о ушы.
ә құ ұғ қ қ
Кім? Не?
4. Берілген с здерге жіктік жал ауларын жал ап жаз.
ө ғ ғ
Мен д рігер......
ә
Сен азпаз.......
Сіз ш ыш......
ұ қ
Ол о ушы.......
қ
Біз суретші.........
Сендер д рігер........
ә
Сіздер шаштараз.........
Олар биші.......
5. Берілген с здерге т уелдік жал ауларын жал ап жаз
ө ә ғ ғ
Мені маманды .......
ң қ
Сені маманды ...........
ң қ
Сізді маманды .............
ң қ
Оны маманды ...........
ң қ
Бізді .......
ң
Сендерді .............
ң
Сіздерді ...............
ң
Оларды ................
ң
6. Семантикалы карта. Тиісті жал ауларды белгіле.
қ ғ
Егер с з жуан болса, жал анатын
ө ғ
осымша жуан болады, егер жі ішке
қ ң
болса, жал анатын осымша жі ішке
ғ қ ң
болады. (Біра б л за дылы а
қ ұ ң ққ
ба ынбайтын кейбір осымшалар да
ғ қ
бар)
V Ту ан жер
ғ
Мені отаным
ң
Мені Отаным аза стан. аза стан т уелсіз, бейбіт ел. аза стан
ң Қ қ Қ қ ә Қ қ
жері лан байта . аза станны астанасы - Н р-С лтан аласы.
ұ қ Қ қ ң ұ ұ қ
аза станда пайдалы азбалар, есепсіз байлы те к п. аза станда
Қ қ қ қ ө ө Қ қ
к птеген лт кілдері т рады. Олар: орыстар, а ылшындар, т ріктер та ы
ө ұ ө ұ ғ ү ғ
бас а лттар. аза стан жері те демі. аза станны к ркіне жететін ешбір
қ ұ Қ қ ө ә Қ қ ң ө
ел жо . Елімізді таби аты те с лу. Биік-биік ас ар таулар, м п-м лдір
қ ң ғ ө ұ қ ө ө
к лдер ж не зендер те к п. р т рлі сімдіктер мен д рілік асиеті бар
ө ә ө ө ө Ә ү ө ә қ
ш птер седі. Мен отанымды с йемін.
ө ө ү
Мен з отанымды ма тан т тамын!
ө қ ұ
С здік орды дамыту
ө қ
Отан – Родина
Астана – столица
ала – город
Қ
Пайдалы азбалар – полезные ископаемые
қ
Таулар – горы
Биік – высокий
М лдір – прозрачный
ө
К л – озеро
ө
зен – река
Ө
Ш п – трава
ө
С йемін – люблю
ү
Ма тан етемін - горжусь
қ
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. М тіннен андай деген с ра а жауап беретін с здерді теріп жаз.
ә қ ұ ққ ө
Т уелсіз, ....................................................................................................................
ә
3. Етістікке жіктік жал ауларды жал а.
ғ ғ
Біз Астана а бара....... .
ғ
Сендер Атырау а бара........... .
ғ
Мен Семейге бара........... .
Сіз
Ө
скеменге бара ........... .
Сен скеменге бара........... .
Ө
Сіздер Тараз а бара........... .
ғ
4. С ра тар а д рыс жауап беруді йрен.
ұ қ ғ ұ ү
-Сен жаз ы демалыста
ғ
айда
қ
бардың?
-Мен жаз ы демалыста
ғ
ауыл а
ғ
бардым
-Сен кіммен бардың?
------------------------------------------------------------------
-Сендер немен бардыдар
ң
?
-------------------------------------------------------------------
-Сені
ң
жаз ы демалысы
ғ ң
алай
қ
тті
ө
?
5. С ра тар а жауап бер.
ұ қ ғ
1. Біз ай Республикада т рамыз? ( аза стан Республикасында)
қ ұ Қ қ
2. Ба даршамны к здерін ата? ( ызыл, сары, жасыл.)
ғ ң ө Қ
3. Республикамызды астанасы алай аталады? (Н р-с лтан)
ң қ ұ ұ
4. Мемлекеттік р міздерді ата ( ту, н ран, елта ба).
ә ә ұ ң
5. 16 желто сан андай мереке? (Т уелсіздік к ні)
қ қ ә ү
6. Біз ай алада т рамыз? (К кшетауда)
қ қ ұ ө
7. аза тарихында т ыш арыш а ш ан кім? (То тар уб кіров)
Қ қ ұңғ ғ қ ұ қ қ Ә ә
10. Туды т сі андай? (к к)
ң ү қ ө
11. Р-ны мемлекеттік тілі?( аза тілі)
Қ ң қ қ
6. Берілген с здер ай септікте т р, аны та.
ө қ ұ қ
К кшетау а – барыс септігінде т р
ө ғ ұ
Тараздан -
Алматыны -
ызылорданы -
Қ ң
Н р-с лтанда -
ұ ұ
Семейге -
алалармен -
Қ
VI Е бек
ң
Е бек т бі – береке
ң ү
Е бек — адамды з м ратына жеткізеді. Сонымен атар, е бек
ң ө ұ қ ң
адамны мір с руіні ма ызды жа дайы болып табылады. Себебі: ол
ң ө ү ң ң ғ
адамны мір с руіні ажеттіліктерін, бас аша айт анда, тама тану а,
ң ө ү ң қ қ қ қ ғ
баспана иеленуге, киінуге, адамдармен араласу а, білімге, а аз а, нерге
ғ қ ғ ғ ө
ж не та ы бас а мір с ру ажеттіліктерін ана аттандырады. Ке ма ынада
ә ғ қ ө ү қ қ ғ ң ғ
е бек тек адамны ана емес, сонымен атар да таби и ажеттілік болып
ң ң ғ қ ғ қ
табылады, себебі, о амны материалды негіздерін алыптастырады. Адам
қ ғ ң қ қ
5-6 жасынан бастап е бек ете бастайды: ата-анасыны тініші бойынша бір
ң ң ө
н рсені келіп береді, апарады, жылжытады, айт анын орындайды. Е бек
ә ә қ ң
еткен адам жетістікке, же іске, ма сат а жетеді.
ң қ қ
С здік орды дамыту
ө қ
Е бек – труд
ң
Е бек ету - трудиться
ң
Ма сат, м рат – цель
қ ұ
мір с ру – жить
Ө ү
Білім – знание
о амды – общественный
Қ ғ қ
Жетістік – достижение
Же іс – победа
ң
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. Сурет бойынша ша ын м тін растыр. М тінге ат ой. 5-6 с йлем
ғ ә құ ә қ ө
3. М тіннен септік жал ауы бар с здерді теріп жаз.
ә ғ ө
Ілік — кімні ? нені ?
ң ң
Адамны ,..................................................
ң
Барыс — кімге? неге?
Табыс —кімді? нені?
Жатыс – Кімде? Неде?
Шы ыс — кімнен? неден?
ғ
К мектес — кіммен? немен?
ө
4. Берілген с здерге к птік жал ауды осып жаз.
ө ө ғ қ
Балы , тама , д рігер, о ушы, она , с, мал, аудан, ала, ел, дастан,
қ қ ә қ қ қ құ қ
адам, су, калам, м тін, ма ал, ар а, зен, ле , той, к н, к л, д птер,сен,
ә қ қ ғ ө ө ң ү ө ә
септік, кесте, та та.
қ
Балы +тар,....................................................................................................
қ
5. Ілік септікті жал ауларын ойып жаз.
ң ғ қ
Д птер... беті, й... терезесі, Анар... кесі, Абылай... б лмесі, ыз...
ә ү ә ө қ
суреті, Абзал... кілемі, Абай... ле і, Виктор... к ршісі, Ораз... д птері,
ө ң ө ә
Жанар... о улы ы, сел... жолдасы, Ажар... жесі, Евгений... арындашы,
қ ғ Ә ә қ
Валерий... керуеті, ауыл... адамы, Орал... жата ханасы, Айг л... мінезі,
қ ұ
Жа ыл... баласы, ыз... шашы, базар... ба асы, стел.... ая ы.
ң қ ғ ү ғ
VII сімдіктер
Ө
сімдіктер лемі
Ө ә
сімдіктер – б л тірі таби атты бір б лігі. Барлы тіршілік иелері
Ө ұ ғ ң ө қ
сия ты олар седі, оректенеді, тыныс алады ж не к бейеді. сімдіктер
қ ө қ ә ө Ө
лемі бай ж не алуан т рлі. Олар орманда, далада, биік тауда, батпа та су
ә ә ү қ
оймаларында, ш лді айма тарда, сондай-а тундрада да седі. сімдіктер
қ ө қ қ ө Ө
лемін
ә
флора деп атайды. Сонымен бірге сімдіктер адамдар мен
ө
жануарларды таза ауамен амтамасыз етеді. Я ни, бізді к нделікті
қ ғ ң ү
мірімізде сімдіктерге т уелді. Мысалы, адамдар рт рлі сімдіктерді та ам
ө ө ә ә ү ө ғ
есебінде пайдаланса, олар адам а засы шін ажетті к птеген д румендер
ғ ү қ ө ә
к зі болып табылады. сімдіктер адам мірі шін те пайдалы.
ө Ө ө ү ө
С здік орды дамыту
ө қ
сімдік –растение
Ө
Таби ат – природа
ғ
Орман – лес
Батпа – болото
қ
Ш л –пустныня
ө
Су ойма – водохранилище
қ
Д румен – витамин
ә
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. М тіннен жуан ж не жі ішке с здерді теріп жаз.
ә ә ң ө
Жуан: таби ат,....................................................................................................
ғ
Жі ішке: сімдік, ...............................................................................................
ң ө
3. оректену с зіне фонетикалы талдау жаса
Қ ө қ
_____буын, 1. ___2.___3.____, _____тасымал
-
Қ
О-
Р-
Е-
К-
Т-
Е-
Н-
У-
_____ ріп, _____дыбыс
ә
______дауысты, _____дауыссыз
4. Т рт жолды ле растырып жаз.
ө ө ң құ
VIII стар
Құ
стар
Құ
стар таби атты керемет тіршілік иелері. с – бізді досымыз.
Құ ғ ң Құ ң
Ма ан немі анам стар а ам орлы жасап, ор ап ж р деп айтады. стар
ғ ү құ ғ қ қ қ қ ғ ү Құ
таби ат а с н береді. Оларды уені ерекше. Олар те демі. Кейбір стар
ғ қ ә ң ә ө ә құ
дала а сал ын т скенде жылы жа а шып кетеді. К н жылы анда айта
ғ қ ү ққ ұ ү ғ қ
шып келеді. старды кейбірі адам а дос. Соны бірі арлы аш. Ол
ұ Құ ң ғ ң қ ғ
адамдар а жа сылы ойлайды. Ол ясын ауланы жанына салады.
ғ қ қ ұ ң
аратор ай да те с йкімді, кішкентай с. Ал а у ма ан ерекше найды, ол
Қ ғ ө ү құ ққ ғ ұ
- те демі с ж не мені с йкімділігімен та алдырады.. Оны киелі с деп
ө ә құ ә ү ңқ құ
айтады. А уды ату а болмайды. Біз стар а жем шашып, ам орлы
ққ ғ құ ғ қ қ қ
жасауымыз керек. старды ясын б зып, ж мырт асын жарудан аула
Құ ң ұ ұ ұ қ қ
болуымыз керек. стар а ерекше арап, ор ап ж рейік, достар!
Құ ғ қ қ ғ ү
С здік орды дамыту
ө қ
с – птица
Құ
я - гнездо
Ұ
ам орлы –забота
Қ қ қ
Ерекше – особенный
шып кетеді – улетают
Ұ
шып келеді – прилетают
Ұ
арлы аш – ласточка
Қ ғ
аратор ай – скворец
Қ ғ
А у – лебедь
ққ
Сауыс ан – сорока
қ
Тоты с –попугай
құ
Б лб л – соловей
ұ ұ
р – куропатка
Құ
ыр ауыл - фазан
Қ ғ
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. М тіннен кімге? неге? кімді? нені? деген с ра тар а жауап беретін
ә ұ қ ғ
с здерді тауып жаз.
ө
Ма ан,....................................................................................................................
ғ
3. М тіннен я ж не нді дауыссыз дыбыстары бар с здерді теріп жаз.
ә ұ ң ә ү ө
я – біз, ..........................................................................................................
Ұ ң
нді – немі, .....................................................................................................
Ү ү
4. С йлемдегі с здерді орын т ртібін са тап, с йлемдерді д рыс
ө ө ң ә қ ө ұ
растыр
құ
1.Екі, болды, яда, балапан.
ұ
2.Барды, балалар, то ай а, кеше.
ғ ғ
3.Тіршілік, етеді, стар, а дар, мен, орманда.
құ ң
4.Тоты с
құ
Торда отыр
5.А ашта
ғ
арлы аш
қ ғ
отыр
6.лкен
Ү
р
құ
с
құ
7.с – демі
Құ ә
ыр ауыл
қ ғ
8.Ж р орманда
ү
сауыс ан
қ
шып
ұ
9.К рдім мен
ө
б лб лды
ұ ұ
5. Сипатталып т р ан жасырын с зді тап.
ұ ғ ө
ІХ А дар
ң
Жануарлар
Жануарлар жабайы ж не й
ә ү
жануарлары болып екіге б лінеді.
ө
Жабайы
жануарлар тауда, орманда, далада тіршілік етеді. Олар: аю, ас ыр, т лкі,
қ қ ү
оян, барыс, жолбарыс, арыстан. Жабайы жануарларды ешкім ба пайды.
қ қ
Олар з
ө
орегін здері тауып жейді, з
қ ө ө
беттерінше седі. Т лдерін де
ө ө
здері
ө
асырайды.
й
Ү
жануарлары: ой, т йе, ешкі, сиыр, жыл ы. й
қ ү қ Ү
жануарларын
адамдар ба ады. й жануарлары адам а пайда келеді. Олар
ғ Ү ғ ә
ет, с т береді.
ү
Сиыр с т, ет
ү
береді. ой мен т йені ж нінен киім то иды. Жыл ы мен
Қ ү ң ү қ қ
т йені к лік ретінде пайдаланады.
ү ө
С здік орды дамыту
ө қ
й жануары – домашние животные
Ү
Жабайы жануар – дикие животные
Ж н – шерсть
ү
Киім – одежда
К лік – транспорт
ө
Пайда - польза
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. М тіннен ата дауыссыз дыбыстар бар с здерді теріп жаз.
ә қ ң ө
С т, .......................................................................................................................
ү
2.
3. С ра тар а толы жауап беруді йрен!
ұ қ ғ қ ү
- Жабайы жануарлар айда
қ
тіршілік етеді?
- Жабайы жануарлар орманда тіршілік етеді?
- Жабайы жануарлар немен оректенеді?
қ
- й
Ү
жануарларын кім ба ады?
ғ
- Олар адам а андай пайда келеді?
ғ қ ә
4. С здерді й астыра отырып, аудармасын тап.
ө ұ қ
Праздник — той
Овца — ...
Узор — ою
Медведь — ...
Сажа — к йе
ү
Верблюд — ...
Смех — к лкі
ү
Лиса — ...
Табун — йір
ү
Корова — ...
Хребет — жота
Верблюжонок — ..
Находчивый — тап ыр
қ
Волк — ...
Проснись — оян,
Заяц — ...
Язык — тіл
Слон — ....
5. С йлемдігі с здерді орын т ртібін са тай отырып, с йлемдерді д рыс
ө ө ң ә қ ө ұ
растыр.
құ
1. Мен, жа сы, к ремін, жануарларын, й
қ ө ү
2. Ешкім, ба пайды, жабайы, жануарларды.
қ
3. Орманда, кездеседі, кішкентай, жануарлар.
4. Жануарлары, й, пайда, келеді, к п, адам а.
ү ә ө ғ
5. Тамаша, біз, ор аймыз, таби атты
қ ғ ғ
6. Тест
1. й
Ү
жануарлары?
а) сиыр; аю, ) ешкі; жыл ы б) арыстан, барыс.
ә қ
2. Жабайы жануарлар?
а) ас ыр, аю ) ой, озы
қ қ ә қ қ
б) б зау, ла
ұ қ
3. Т йені т лі
ү ң ө
не?
а) б зау; ) лын;
ұ ә құ
б) бота.
4. Жабайы жануарлар айда тіршілік етеді?
қ
а) орада; ) йде;
қ ә ү
б) Б. орманда.
5. й жануарларды кім ба ады?
Ү ғ
а) адам; ) а дар;
ә ң
б) ешкім.
7. Сурет м ият ара, й жануарларыны т лдеріні атауын ж не й
ұқ қ ү ң ө ң ә ү
старыны атауын жаз.
құ ң
озы, ........................................................................................................................
Қ
боздайды
м ірейді
өң
мияулайды реді
ү
Х Мектеп
Мені мектебім
ң
Мені мектебім те лкен. Ол математика ба ытында ы мектеп болып
ң ө ү ғ ғ
табылады. Бізді мектебімізде 4 абат бар. Мектепте лкен кітапхана, асхана,
ң қ ү
лабораториялы б лмелер, д рігер б лмесі, психолог б лмесі, 2 спорт
қ ө ө ө ə
залдары, оранжарея ж не сташы б лмесі бар. Мектеп - бізді екінші йіміз,
ə ұ ө ң ү
сонды тан оны таза стаймыз. Мектепте 1562 о ушы, 128 о ытушы ж не
қ ұ қ қ ə
бас а салада ж мыс істейтін 97 адам бар. Олар да бізді мектепке к п лес
қ ұ ң ө ү
осады. Мен з мектебімді жа сы к ремін.
қ ө қ ө
С здік орды дамыту
ө қ
Математика ба ытында ы мектеп – школа математического направления
ғ ғ
абат – этаж
Қ
Кітапхана – библитотека
Асхана – столовая
лес осады – вносит вклад
Ү қ
О ытушы (м алім, стаз) – Учитель, преподаватель
қ ұғ ұ
Тапсырмалар тізбегі:
1. М тінді м нерлеп, атесіз, т сініп о ы!
ә ә қ ү қ
2. С з тіркестерін ра
ө құ
киім .........
Жылы .......... демі
Ә
.........
.......... .........
.......... ..........
Жі ішке
ң
.......... К к
ө
..........
.......... ..........
К к ш п – зеленая трава
ө ө
К к аспан – голубое небо
ө
К к алма – зеленое яблоко
ө
3. Д рыс жал ауын та дап ойы ыз:
ұ ғ ң қ ң
Мені жолдас…(-ым; -ім; -і ; -ы ; -ы; -і, -ымыз, -іміз, -тары , -тары ыз),
ң ң ң ң ң
Сені бала…....(-м; сы, -ы ; - , -мыз, -міз, - ыз,
ң ң ң ң
Оны дос…(-сы;-і;-ы, -ы ; -і, -ымыз, -іміз, -тары , -тары ыз),
ң ң ң ң
Бізді доп…(-мыз; -міз, -і , - ы , -і, -ы, -іміз; -ымыз, -тары ыз, -тары ),
ң ң ң ң ң
Сендерді к іл…(-ым; -ім; -міз, -мыз, дері , -дары , -і, -ы, ),
ң өң ң ң
Оларды а а…(-сі;-сы;- ыз, -м, - , -ымыз, -іміз, -лары ыз),
ң ғ ң ң ң
Сізді ке…(-сы;-сі; -ы , -і , - із, - ыз, -м, - , -ымыз, -іміз, -лары ыз),
ң ә ң ң ң ң ң ң
Мені тоб…(-ы; -і; -ым, -ім; -і ; -ы ; -ымыз, -іміз, -тары , -тары ыз),
ң ң ң ң ң
Сені тара … (-ым; -ы , -і, -ы; -ы , -і , -ы ыз, -і із),
ң қ ң ң ң ң ң
Сендерді к рші…(- із,-лері ;-лері із, -ім; -і ; -ы ; -ы; -і, -ымыз, -іміз),
ң ө ң ң ң ң ң
Сіздерді кітап…(-тары ; -тары ыз; -ы , -і , -ы, -і),
ң ң ң ң ң
Мені бауыр.........(-ым; -ім, -ы; -і, -ы , -ымыз, -іміз),
ң ң
Айнашты а аш… (-ым, -ім; -ы; -і, --сы, -сі),
ң ғ
Маратты болаша …(-і; -сі, -сы; -ы, ім, -ым, ы , -і , ымыз, -і із),
ң қ ң ң ң
Мені л…(-сы; -сі, ы , -і , -ымыз, -і із, -дары ыз, -дары , -ім; -ым),
ң ұ ң ң ң ң ң
Сені рдас…(-ым;-ы ,-і , -ы ; -ы; -і, -ымыз, -іміз, -тары , -тары ыз),
ң құ ң ң ң ң ң
семні ыз…(-сы; -сі, -міз, -мыз; -і, -ы;),
Ә ң қ
Бізді туыс ан…(-мыз; -міз; -ымыз, -іміз, -дары , -дары ыз),
ң қ ң ң
4. Тиісті жіктік жал ауын ой.
ғ қ
Мен мектепке бара......... .
Ол саба жасай ............... .
қ
Біз сурет сал............. .
Сен ша с рте............... .
ң ү
Сіздер та та а жаз ............ .
қ ғ
Олар бізге к мектесе .............. .
ө
5. Берілген с здерді антонимін жаз.
ө ң
ымбат -
Қ
Жа а -
ң
Лас -
Ке -
ң
С йы -
ұ қ
Жа сы -
қ
Ащы -
зын -
Ұ
6. Ребусты шеш.
орытынды
Қ
азіргі уа ытты негізгі талаптарыны бірі – жас буын кілдерін лемні
Қ қ ң ң ө ә ң
б тіндей бейнесін абылдай алатын, логикалы ойлауы дамы ан жа аша,
ү қ қ ғ ң
т уелсіз ойлай алатын шы армашыл, білімді адам а айналдыру. Мемлекеттік
ә ғ ғ
тілімізді д режесін биік стап, аза тілінде з ойын еркін жеткізіп, еркін
ң ә ұ қ қ ө
с йлей алатын рпа ты т рбиелеу. Демек, дидактикалы -танымды
ө ұ қ ә қ қ
тапсырмалар о ушыларды тілді игеруде пайдасын тигізіп, н тижелі болары
қ ң ә
с зсіз.
ө