|
Пән: Сабақ тақырыбы:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
Сабақ
мақсаттары
Сабақтың кезеңдері / Уақыт Сабақтың басы Педагогтің әрекеті:
Оқушының әрекеті: .
Сабақтың ортасы Оқушының әрекеті: Сабақтың соңы Үй тапсырмасы:
Сабақ ресурстары: |
Қазақ тілі
Өрісбай Гулстан Неологизмдер
6.4.3.1 жаңа сөздер мен неологизмдерді (жаңа кірме сөздер) түсіну және қолдану. Барлық оқушылар орындай алады:
Оқушылардың көпшілігі орындай алады:
Кейбір оқушылар орындай алады:
Сабаққа дайындалады, зейіндерін аударады.
1. Жаңа тақырыпты түсіндіру:
Мысалдар келтіру: смартфон, онлайн, пандемия, блогер, т.б
Сөздік жұмыс: Оқушыларға сөздік дәптерін ашып, жаңа сөздерді жазып, мағынасын белгілету
Жаңа сөздерді қолдана отырып сөйлемдер құрастырады
Қорытынды:
Кері байланыс:
Бағалау критерийлері:
Жаңа сөздерге арналған жаттығу материалдары |
|||||
|
Пән: қазақ тілі |
|
|
|
|
||
|
Оқушы: |
Үйден оқытылатын оқушы |
|
||||
|
Мұғалімнің аты-жөні |
Өрісбай Гулстан |
|
||||
|
Сабақ тақырыбы: |
Жаңа сөздердің пайда болу себептері |
|
||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
6.4.3.1 - жаңа сөздер мен неологизмдерді (жаңа кірме сөздер) түсіну және қолдану. |
|
||||
|
Сабақ мақсаттары |
Оқушы орындай алады:
|
|
||||
|
Сабақтың кезеңдері |
|
|||||
|
Мұғалімнің әрекеті:
|
Оқушының әрекеті:
|
|
||||
|
Сабақтың ортасы |
1. Жаңа тақырыпты түсіндіру:
2. Тапсырма:
|
|
||||
|
Сұрақтар:
|
Оқушының әрекеті:
|
|
||||
|
Сабақтың соңы |
|
|||||
|
Қорытынды:
|
Кері байланыс:
|
Бағалау критерийлері:
|
|
|||
|
Үй тапсырмасы:
|
Сабақ ресурстары:
|
|
||||
|
Бұл жоспар үйден оқытылатын оқушыға жаңа сөздер тақырыбын игеруге көмектеседі, түсінікті мысалдар арқылы жаңа сөздерді дұрыс қолдану дағдыларын дамытады. |
|
|
|
|
||
Пән: Қазақ
тілі
Сынып:
5
Мұғалім: Өрісбай
Гулстан
Сабақтың
тақырыбы: Жан-жануарлар туралы
ертегілер
Оқу мақсаты:
-
5.4.3.1 тура және ауыспалы мағыналы сөздерді, синоним, антонимдерді көркемдік ерекшеліктеріне май қолдану
-
Жан-жануарлар туралы ертегілердегі кейіпкерлердің ерекшеліктерін талдау.
Сабақтың мақсаты:
-
Барлық оқушылар: Жан-жануарлар туралы ертегінің мазмұнын түсінеді және негізгі ойды анықтайды.
-
Оқушылардың көпшілігі: Ертегідегі жануарлардың ерекшеліктерін сипаттап, олардың іс-әрекетін түсіндіре алады.
-
Кейбір оқушылар: Ертегідегі кейіпкерлерді қазіргі өмірмен байланыстырып, тәрбиелік мағынасын түсіндіреді.
![]()
Сабақтың барысы:
I. Кіріспе бөлім (5 минут)
-
Ұйымдастыру кезеңі: Оқушымен амандасу, сабаққа дайындығын тексеру.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру: Жан-жануарлар туралы ертегілердің қазақ мәдениетіндегі орны туралы қысқаша мәлімет беру. Бұл ертегілердің балаларға қандай тәрбиелік мағына беретінін талқылау.
II. Жаңа сабақ (10 минут)
-
Мәтінмен танысу: Жан-жануарлар туралы қысқаша ертегіні оқу (мысалы, түлкі мен қасқыр, қоян мен тасбақа т.б.).
-
Ертегінің мазмұнын талдау: Ертегідегі басты кейіпкерлерді атап, олардың мінез-құлқына сипаттама беру.
III. Мәтінмен жұмыс (15 минут)
-
Негізгі ойды анықтау: Ертегі қандай ойды жеткізетінін сұрау, мысалы, адалдық, еңбекқорлық, әділдік.
-
Сұрақ-жауап:
-
Бұл ертегіде қандай жануарлар бар?
-
Олардың мінез-құлықтары қандай?
-
Бұл ертегіде қандай сабақ немесе өнеге бар?
-
-
Кейіпкерлердің мінезін талдау: Әр кейіпкердің іс-әрекетінің маңызын анықтап, олардың мінезінің ерекшеліктерін талқылау.
IV. Талдау және талқылау (10 минут)
-
Тапсырма: Ертегідегі кейіпкерлердің қазіргі өмірдегі адамдармен қандай ұқсастықтары бар екенін сұрау. Оқушының өз пікірін айтуына мүмкіндік беру.
-
Сұрақтар:
-
Ертегідегі кейіпкерлердің қандай әрекеттері саған ұнады?
-
Бұл ертегіден қандай сабақ алдың?
-
V. Қорытынды (5 минут)
-
Сабақтың мақсатына жеткенін бағалау: Оқушыдан ертегінің негізгі ойы мен тәрбиелік мәнін анықтауды сұрау.
-
Кері байланыс: Сабақтан не үйренгенін сұрап, оның түсінігін тексеру.
VI. Үй тапсырмасы (2 минут)
-
Тапсырма: Жан-жануарлар туралы тағы бір ертегі оқып, сол ертегідегі негізгі ойды анықтау.
-
Шығармашылық тапсырма: Өзінің сүйікті жануары туралы қысқаша әңгіме жазу немесе суретін салу.
![]()
Ресурстар:
-
Жан-жануарлар туралы қазақ ертегілерінің мәтіндері.
-
Қосымша материалдар (егер қажет болса, суреттер немесе бейнематериалдар).
Бағалау критерийлері:
-
Мәтіндегі негізгі ойды анықтай алады.
-
Кейіпкерлердің ерекшеліктерін сипаттайды және талдайды.
-
Өз ойын еркін жеткізе біледі.
Пән: Қазақ
тілі
Сынып:
6
Мұғалім: Өрісбай
Гулстан
Сабақтың
тақырыбы: Астана - өнер
ордасы
Оқу мақсаты:
-
6.4.3.1 Неологизм, термин, диалект сөз, кәсіби сөздердің қолдану аясын түсіндіру
Сабақтың мақсаты:
-
Барлық оқушылар: Мәтіндегі неологизмдер, терминдер, диалект және кәсіби сөздерді анықтап, олардың мағынасын түсінеді.
-
Оқушылардың көпшілігі: Бұл сөздердің қолдану аясын түсіндіреді және мысалдар арқылы оларды орынды қолдана алады.
-
Кейбір оқушылар: Терминдер мен неологизмдердің қазіргі тілге қалай еніп, қоғамдағы маңызын түсіндіреді және өз ойларын мысалдармен байланыстыра алады.
![]()
Сабақтың барысы:
I. Кіріспе бөлім (5 минут)
-
Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен амандасу, сабаққа дайындығын тексеру.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру: «Астана – өнер ордасы» тақырыбының маңызын талқылау. Астана қаласының мәдениет пен өнердегі рөліне қысқаша шолу жасау.
II. Жаңа сабақ (10 минут)
-
Неологизм, термин, диалект және кәсіби сөздер туралы түсінік: Әр сөздің анықтамасын түсіндіру.
-
Неологизмдер: Жаңа сөздер, мысалы, "электронды билет".
-
Терминдер: Арнайы салаға қатысты сөздер, мысалы, "симфония", "театр".
-
Диалект сөздер: Белгілі бір өңірде ғана қолданылатын сөздер.
-
Кәсіби сөздер: Белгілі бір кәсіпке тән сөздер, мысалы, суретші, режиссер, мүсінші т.б.
-
-
Мәтінмен танысу: "Астана – өнер ордасы" тақырыбына қатысты мәтін оқу. Мәтіннен неологизмдер, терминдер, диалект және кәсіби сөздерді анықтау.
III. Мәтінмен жұмыс (15 минут)
-
Сөздерді талдау: Мәтіндегі әртүрлі сөздерді топтастыру (неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздер).
-
Тапсырма:
-
Оқушылар мәтіндегі неологизмдерді, терминдерді, диалект және кәсіби сөздерді тауып, олардың мағынасын түсіндіреді.
-
Әр сөздің қолдану аясын талдайды және оны дұрыс қолдану жолдарын түсіндіреді.
-
IV. Талдау және талқылау (10 минут)
-
Топтық талқылау: Оқушылар неологизмдер мен терминдердің қазіргі өмірдегі рөлі мен маңызын талқылайды.
-
Сұрақтар:
-
Астананың мәдениет ордасы ретінде дамуына қандай терминдер мен неологизмдер қолданылады?
-
Осы сөздердің бүгінгі тілге қалай енгенін түсіндіру.
-
V. Қорытынды (5 минут)
-
Сабақтың мақсатына жеткенін бағалау: Оқушылардан неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздердің мағынасын анықтауды сұрау.
-
Кері байланыс: «Бес саусақ» әдісі бойынша оқушылар сабақ бойынша өз ойларын білдіреді.
VI. Үй тапсырмасы (2 минут)
-
Тапсырма: Астана қаласы туралы мәтін жазып, мәтін ішінде неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздерді қолданыңыз.
-
Мәтінді талдау: Қолданылған сөздерді анықтап, олардың мағынасын түсіндіріп жазыңыз.
![]()
Ресурстар:
-
«Астана – өнер ордасы» тақырыбындағы мәтіндер
-
Неологизмдер мен терминдердің түсіндірме сөздігі
Бағалау критерийлері:
-
Неологизм, термин, диалект және кәсіби сөздерді анықтай алады.
-
Сөздердің қолдану аясын түсіндіреді.
-
Сөздерді орынды қолданып, өз ойын еркін жеткізе біледі.
6-сынып Қазақ тілі
Мұғалімнің аты жөні: Өрісбай Гулстан
Сабақтың тақырыбы: Термин сөздер: жаттығу және талдау жұмыстары
Оқу мақсаты: 6.2.3.1 - Ауызекі сөйлеу этикеттері мен көркем сөйлеудің құрылымдық және жанрлық ерекшеліктерін ажырату.
Үй тапсырмасы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәні: Қазақ тілі
Мұғалімнің аты-жөні: Өрісбай
Гулстан
Сыныбы:
6
Тақырыбы:
Кәсіби
сөздер және диалект сөздер
Оқу
мақсаты:
6.2.3.1 – Ауызекі сөйлеу этикеттері мен көркем сөйлеудің құрылымдық
және жанрлық ерекшеліктерін ажырату
![]()
Сабақтың мақсаты:
-
Кәсіби және диалект сөздердің мағынасын түсінеді.
-
Ауызекі сөйлеу мен көркем сөйлеудің ерекшеліктерін ажыратады.
-
Ойларын құрылымдық түрде жеткізуді үйренеді.
|
Сабақтың барысы: |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Қосымша кесте:
Бағалау:
Ресурстар:
Үй
тапсырмасы: |
Пән: Қазақ тілі
Мұғалімнің аты-жөні:
Өрісбай Гулстан
Сынып: 6-сынып (үйде
оқыту)
Тақырып: Диалект сөздер
мен кәсіби сөздер
Оқу
мақсаты:
-
6.1.6.1 Коммуникативті жағдаятқа байланысты ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолдану.
![]()
Сабақтың мақсаты:
-
Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің анықтамасын меңгеру және ажырату.
-
Диалект және кәсіби сөздерді қолдана отырып, коммуникативті жағдаятта сөйлеу дағдыларын дамыту.
![]()
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі (5 минут)
-
Сәлемдесу, оқушының көңіл-күйін сұрау.
-
Сабақтың мақсаты мен жоспарын түсіндіру.
2. Қызығушылықты ояту (5 минут)
Әдіс: «Суретке қара, ойлан, болжа»
-
Мұғалім кәсіби салаға қатысты суреттер (шахтер, агроном, т.б.) мен түрлі өңірлерге тән сөздерді қамтитын бейнелерді көрсетеді.
-
Сұрақ: Суреттердегі адамдар қандай мамандықта жұмыс істейді? Қандай сөздер айтуы мүмкін?
![]()
3. Мағынаны тану (20 минут)
1. Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің анықтамасы:
-
Диалект сөздер – белгілі бір өңір тұрғындары ғана қолданатын сөздер.
-
Кәсіби сөздер – белгілі бір мамандыққа тән сөздер мен терминдер.
2. Жаттығу
жұмысы:
Тапсырма 1:
-
Төмендегі сөздерді диалект немесе кәсіби сөз деп бөліңіз:
-
Шопан: "Қозы, тұсақ, бағым" (Кәсіби).
-
Батыс өңірі: "Жиен, көк, шырақ" (Диалект).
-
Құрылысшы: "Шегендеу, қоспа, діңгек" (Кәсіби).
-
Оңтүстік өңірі: "Кәде, сәлемдеме, палауға" (Диалект).
-
Тапсырма 2:
-
Мәтін құрастыру:
Оқушыға диалект сөздерді немесе кәсіби сөздерді қолдана отырып, 5-7 сөйлемнен тұратын шағын әңгіме жазу тапсырмасы беріледі.
![]()
4. Қолдану (10 минут)
Әдіс: «Рөлдік ойын»
-
Жағдаят: Сіз кәсіби маман ретінде (малшы, диханшы, инженер) өз жұмысыңызды түсіндіріп, диалект немесе кәсіби сөздерді қолдана отырып сөйлеңіз.
![]()
5. Рефлексия (5 минут)
Әдіс: «Сұраққа жауап»
-
Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің қандай айырмашылығы бар?
-
Бүгінгі сабақта ең маңызды не үйрендіңіз?
6. Бағалау (5 минут)
-
Оқушының жауаптары мен жазба жұмыстары критериалды түрде бағаланады:
-
Диалект пен кәсіби сөздерді дұрыс анықтау (5 балл).
-
Тапсырмалардағы сөздерді орынды қолдану (5 балл).
-
![]()
Үй тапсырмасы:
-
Өз өңіріңізге тән диалект сөздерден 5 мысал жазыңыз.
-
Таңдаған бір мамандыққа қатысты кәсіби сөздерді жинақтап, 5-7 сөйлем құраңыз.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
қазақ тілінен қмж 2-тоқсан
қазақ тілінен қмж 2-тоқсан
|
Пән: Сабақ тақырыбы:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары
Сабақ
мақсаттары
Сабақтың кезеңдері / Уақыт Сабақтың басы Педагогтің әрекеті:
Оқушының әрекеті: .
Сабақтың ортасы Оқушының әрекеті: Сабақтың соңы Үй тапсырмасы:
Сабақ ресурстары: |
Қазақ тілі
Өрісбай Гулстан Неологизмдер
6.4.3.1 жаңа сөздер мен неологизмдерді (жаңа кірме сөздер) түсіну және қолдану. Барлық оқушылар орындай алады:
Оқушылардың көпшілігі орындай алады:
Кейбір оқушылар орындай алады:
Сабаққа дайындалады, зейіндерін аударады.
1. Жаңа тақырыпты түсіндіру:
Мысалдар келтіру: смартфон, онлайн, пандемия, блогер, т.б
Сөздік жұмыс: Оқушыларға сөздік дәптерін ашып, жаңа сөздерді жазып, мағынасын белгілету
Жаңа сөздерді қолдана отырып сөйлемдер құрастырады
Қорытынды:
Кері байланыс:
Бағалау критерийлері:
Жаңа сөздерге арналған жаттығу материалдары |
|||||
|
Пән: қазақ тілі |
|
|
|
|
||
|
Оқушы: |
Үйден оқытылатын оқушы |
|
||||
|
Мұғалімнің аты-жөні |
Өрісбай Гулстан |
|
||||
|
Сабақ тақырыбы: |
Жаңа сөздердің пайда болу себептері |
|
||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
6.4.3.1 - жаңа сөздер мен неологизмдерді (жаңа кірме сөздер) түсіну және қолдану. |
|
||||
|
Сабақ мақсаттары |
Оқушы орындай алады:
|
|
||||
|
Сабақтың кезеңдері |
|
|||||
|
Мұғалімнің әрекеті:
|
Оқушының әрекеті:
|
|
||||
|
Сабақтың ортасы |
1. Жаңа тақырыпты түсіндіру:
2. Тапсырма:
|
|
||||
|
Сұрақтар:
|
Оқушының әрекеті:
|
|
||||
|
Сабақтың соңы |
|
|||||
|
Қорытынды:
|
Кері байланыс:
|
Бағалау критерийлері:
|
|
|||
|
Үй тапсырмасы:
|
Сабақ ресурстары:
|
|
||||
|
Бұл жоспар үйден оқытылатын оқушыға жаңа сөздер тақырыбын игеруге көмектеседі, түсінікті мысалдар арқылы жаңа сөздерді дұрыс қолдану дағдыларын дамытады. |
|
|
|
|
||
Пән: Қазақ
тілі
Сынып:
5
Мұғалім: Өрісбай
Гулстан
Сабақтың
тақырыбы: Жан-жануарлар туралы
ертегілер
Оқу мақсаты:
-
5.4.3.1 тура және ауыспалы мағыналы сөздерді, синоним, антонимдерді көркемдік ерекшеліктеріне май қолдану
-
Жан-жануарлар туралы ертегілердегі кейіпкерлердің ерекшеліктерін талдау.
Сабақтың мақсаты:
-
Барлық оқушылар: Жан-жануарлар туралы ертегінің мазмұнын түсінеді және негізгі ойды анықтайды.
-
Оқушылардың көпшілігі: Ертегідегі жануарлардың ерекшеліктерін сипаттап, олардың іс-әрекетін түсіндіре алады.
-
Кейбір оқушылар: Ертегідегі кейіпкерлерді қазіргі өмірмен байланыстырып, тәрбиелік мағынасын түсіндіреді.
![]()
Сабақтың барысы:
I. Кіріспе бөлім (5 минут)
-
Ұйымдастыру кезеңі: Оқушымен амандасу, сабаққа дайындығын тексеру.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру: Жан-жануарлар туралы ертегілердің қазақ мәдениетіндегі орны туралы қысқаша мәлімет беру. Бұл ертегілердің балаларға қандай тәрбиелік мағына беретінін талқылау.
II. Жаңа сабақ (10 минут)
-
Мәтінмен танысу: Жан-жануарлар туралы қысқаша ертегіні оқу (мысалы, түлкі мен қасқыр, қоян мен тасбақа т.б.).
-
Ертегінің мазмұнын талдау: Ертегідегі басты кейіпкерлерді атап, олардың мінез-құлқына сипаттама беру.
III. Мәтінмен жұмыс (15 минут)
-
Негізгі ойды анықтау: Ертегі қандай ойды жеткізетінін сұрау, мысалы, адалдық, еңбекқорлық, әділдік.
-
Сұрақ-жауап:
-
Бұл ертегіде қандай жануарлар бар?
-
Олардың мінез-құлықтары қандай?
-
Бұл ертегіде қандай сабақ немесе өнеге бар?
-
-
Кейіпкерлердің мінезін талдау: Әр кейіпкердің іс-әрекетінің маңызын анықтап, олардың мінезінің ерекшеліктерін талқылау.
IV. Талдау және талқылау (10 минут)
-
Тапсырма: Ертегідегі кейіпкерлердің қазіргі өмірдегі адамдармен қандай ұқсастықтары бар екенін сұрау. Оқушының өз пікірін айтуына мүмкіндік беру.
-
Сұрақтар:
-
Ертегідегі кейіпкерлердің қандай әрекеттері саған ұнады?
-
Бұл ертегіден қандай сабақ алдың?
-
V. Қорытынды (5 минут)
-
Сабақтың мақсатына жеткенін бағалау: Оқушыдан ертегінің негізгі ойы мен тәрбиелік мәнін анықтауды сұрау.
-
Кері байланыс: Сабақтан не үйренгенін сұрап, оның түсінігін тексеру.
VI. Үй тапсырмасы (2 минут)
-
Тапсырма: Жан-жануарлар туралы тағы бір ертегі оқып, сол ертегідегі негізгі ойды анықтау.
-
Шығармашылық тапсырма: Өзінің сүйікті жануары туралы қысқаша әңгіме жазу немесе суретін салу.
![]()
Ресурстар:
-
Жан-жануарлар туралы қазақ ертегілерінің мәтіндері.
-
Қосымша материалдар (егер қажет болса, суреттер немесе бейнематериалдар).
Бағалау критерийлері:
-
Мәтіндегі негізгі ойды анықтай алады.
-
Кейіпкерлердің ерекшеліктерін сипаттайды және талдайды.
-
Өз ойын еркін жеткізе біледі.
Пән: Қазақ
тілі
Сынып:
6
Мұғалім: Өрісбай
Гулстан
Сабақтың
тақырыбы: Астана - өнер
ордасы
Оқу мақсаты:
-
6.4.3.1 Неологизм, термин, диалект сөз, кәсіби сөздердің қолдану аясын түсіндіру
Сабақтың мақсаты:
-
Барлық оқушылар: Мәтіндегі неологизмдер, терминдер, диалект және кәсіби сөздерді анықтап, олардың мағынасын түсінеді.
-
Оқушылардың көпшілігі: Бұл сөздердің қолдану аясын түсіндіреді және мысалдар арқылы оларды орынды қолдана алады.
-
Кейбір оқушылар: Терминдер мен неологизмдердің қазіргі тілге қалай еніп, қоғамдағы маңызын түсіндіреді және өз ойларын мысалдармен байланыстыра алады.
![]()
Сабақтың барысы:
I. Кіріспе бөлім (5 минут)
-
Ұйымдастыру кезеңі: Оқушылармен амандасу, сабаққа дайындығын тексеру.
-
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын таныстыру: «Астана – өнер ордасы» тақырыбының маңызын талқылау. Астана қаласының мәдениет пен өнердегі рөліне қысқаша шолу жасау.
II. Жаңа сабақ (10 минут)
-
Неологизм, термин, диалект және кәсіби сөздер туралы түсінік: Әр сөздің анықтамасын түсіндіру.
-
Неологизмдер: Жаңа сөздер, мысалы, "электронды билет".
-
Терминдер: Арнайы салаға қатысты сөздер, мысалы, "симфония", "театр".
-
Диалект сөздер: Белгілі бір өңірде ғана қолданылатын сөздер.
-
Кәсіби сөздер: Белгілі бір кәсіпке тән сөздер, мысалы, суретші, режиссер, мүсінші т.б.
-
-
Мәтінмен танысу: "Астана – өнер ордасы" тақырыбына қатысты мәтін оқу. Мәтіннен неологизмдер, терминдер, диалект және кәсіби сөздерді анықтау.
III. Мәтінмен жұмыс (15 минут)
-
Сөздерді талдау: Мәтіндегі әртүрлі сөздерді топтастыру (неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздер).
-
Тапсырма:
-
Оқушылар мәтіндегі неологизмдерді, терминдерді, диалект және кәсіби сөздерді тауып, олардың мағынасын түсіндіреді.
-
Әр сөздің қолдану аясын талдайды және оны дұрыс қолдану жолдарын түсіндіреді.
-
IV. Талдау және талқылау (10 минут)
-
Топтық талқылау: Оқушылар неологизмдер мен терминдердің қазіргі өмірдегі рөлі мен маңызын талқылайды.
-
Сұрақтар:
-
Астананың мәдениет ордасы ретінде дамуына қандай терминдер мен неологизмдер қолданылады?
-
Осы сөздердің бүгінгі тілге қалай енгенін түсіндіру.
-
V. Қорытынды (5 минут)
-
Сабақтың мақсатына жеткенін бағалау: Оқушылардан неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздердің мағынасын анықтауды сұрау.
-
Кері байланыс: «Бес саусақ» әдісі бойынша оқушылар сабақ бойынша өз ойларын білдіреді.
VI. Үй тапсырмасы (2 минут)
-
Тапсырма: Астана қаласы туралы мәтін жазып, мәтін ішінде неологизм, термин, диалект, кәсіби сөздерді қолданыңыз.
-
Мәтінді талдау: Қолданылған сөздерді анықтап, олардың мағынасын түсіндіріп жазыңыз.
![]()
Ресурстар:
-
«Астана – өнер ордасы» тақырыбындағы мәтіндер
-
Неологизмдер мен терминдердің түсіндірме сөздігі
Бағалау критерийлері:
-
Неологизм, термин, диалект және кәсіби сөздерді анықтай алады.
-
Сөздердің қолдану аясын түсіндіреді.
-
Сөздерді орынды қолданып, өз ойын еркін жеткізе біледі.
6-сынып Қазақ тілі
Мұғалімнің аты жөні: Өрісбай Гулстан
Сабақтың тақырыбы: Термин сөздер: жаттығу және талдау жұмыстары
Оқу мақсаты: 6.2.3.1 - Ауызекі сөйлеу этикеттері мен көркем сөйлеудің құрылымдық және жанрлық ерекшеліктерін ажырату.
Үй тапсырмасы
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пәні: Қазақ тілі
Мұғалімнің аты-жөні: Өрісбай
Гулстан
Сыныбы:
6
Тақырыбы:
Кәсіби
сөздер және диалект сөздер
Оқу
мақсаты:
6.2.3.1 – Ауызекі сөйлеу этикеттері мен көркем сөйлеудің құрылымдық
және жанрлық ерекшеліктерін ажырату
![]()
Сабақтың мақсаты:
-
Кәсіби және диалект сөздердің мағынасын түсінеді.
-
Ауызекі сөйлеу мен көркем сөйлеудің ерекшеліктерін ажыратады.
-
Ойларын құрылымдық түрде жеткізуді үйренеді.
|
Сабақтың барысы: |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
|
Қосымша кесте:
Бағалау:
Ресурстар:
Үй
тапсырмасы: |
Пән: Қазақ тілі
Мұғалімнің аты-жөні:
Өрісбай Гулстан
Сынып: 6-сынып (үйде
оқыту)
Тақырып: Диалект сөздер
мен кәсіби сөздер
Оқу
мақсаты:
-
6.1.6.1 Коммуникативті жағдаятқа байланысты ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолдану.
![]()
Сабақтың мақсаты:
-
Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің анықтамасын меңгеру және ажырату.
-
Диалект және кәсіби сөздерді қолдана отырып, коммуникативті жағдаятта сөйлеу дағдыларын дамыту.
![]()
Сабақтың барысы:
1. Ұйымдастыру кезеңі (5 минут)
-
Сәлемдесу, оқушының көңіл-күйін сұрау.
-
Сабақтың мақсаты мен жоспарын түсіндіру.
2. Қызығушылықты ояту (5 минут)
Әдіс: «Суретке қара, ойлан, болжа»
-
Мұғалім кәсіби салаға қатысты суреттер (шахтер, агроном, т.б.) мен түрлі өңірлерге тән сөздерді қамтитын бейнелерді көрсетеді.
-
Сұрақ: Суреттердегі адамдар қандай мамандықта жұмыс істейді? Қандай сөздер айтуы мүмкін?
![]()
3. Мағынаны тану (20 минут)
1. Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің анықтамасы:
-
Диалект сөздер – белгілі бір өңір тұрғындары ғана қолданатын сөздер.
-
Кәсіби сөздер – белгілі бір мамандыққа тән сөздер мен терминдер.
2. Жаттығу
жұмысы:
Тапсырма 1:
-
Төмендегі сөздерді диалект немесе кәсіби сөз деп бөліңіз:
-
Шопан: "Қозы, тұсақ, бағым" (Кәсіби).
-
Батыс өңірі: "Жиен, көк, шырақ" (Диалект).
-
Құрылысшы: "Шегендеу, қоспа, діңгек" (Кәсіби).
-
Оңтүстік өңірі: "Кәде, сәлемдеме, палауға" (Диалект).
-
Тапсырма 2:
-
Мәтін құрастыру:
Оқушыға диалект сөздерді немесе кәсіби сөздерді қолдана отырып, 5-7 сөйлемнен тұратын шағын әңгіме жазу тапсырмасы беріледі.
![]()
4. Қолдану (10 минут)
Әдіс: «Рөлдік ойын»
-
Жағдаят: Сіз кәсіби маман ретінде (малшы, диханшы, инженер) өз жұмысыңызды түсіндіріп, диалект немесе кәсіби сөздерді қолдана отырып сөйлеңіз.
![]()
5. Рефлексия (5 минут)
Әдіс: «Сұраққа жауап»
-
Диалект сөздер мен кәсіби сөздердің қандай айырмашылығы бар?
-
Бүгінгі сабақта ең маңызды не үйрендіңіз?
6. Бағалау (5 минут)
-
Оқушының жауаптары мен жазба жұмыстары критериалды түрде бағаланады:
-
Диалект пен кәсіби сөздерді дұрыс анықтау (5 балл).
-
Тапсырмалардағы сөздерді орынды қолдану (5 балл).
-
![]()
Үй тапсырмасы:
-
Өз өңіріңізге тән диалект сөздерден 5 мысал жазыңыз.
-
Таңдаған бір мамандыққа қатысты кәсіби сөздерді жинақтап, 5-7 сөйлем құраңыз.
шағым қалдыра аласыз













