Қазақстан майдан арсеналы

Тақырып бойынша 31 материал табылды

Қазақстан майдан арсеналы

Материал туралы қысқаша түсінік
Экономиканың әскери жағдайға өтуі. Өнеркәсіп орындарының Қазақстан аумағына көшірілуі. Соғыс жылдарындағы құрылыстар. Жеңіс қоры. Соғыс мұқтаждықтарын қамтамасыз ету шаралары
Материалдың қысқаша нұсқасы


Қызылорда медициналық жоғары колледжі

Оқу сабағының жоспары


 Сабақтың тақырыбы: Қазақстан майдан арсеналы

Модуль /пән атауы: Қазақстан тарихы

Педагог:А.Ж.Махамбетова дайындады

1. Жалпы мәліметтер

 Курс, топ: ІІ курс, Е79

Сабақтың түрі: аралас сабақ

 2. Мақсаты, міндеттері: Экономиканың әскери жағдайға өтуі. Өнеркәсіп орындарының Қазақстан аумағына көшірілуі. Соғыс жылдарындағы құрылыстар. Жеңіс қоры. Соғыс мұқтаждықтарын қамтамасыз ету шаралары

3. Күтілетін нәтижелер: Екінші дүниежүзілік соғыстың шығу себептерін түсіне алу; Қазақстандық жауынгерлер ерлігін білу;Соғыс жылдарындағы елдегі әлеуметтік-экономикалық жағдайды пайымдай алу

Тәрбиелік мақсаты:Өз отанына адал қызмет ету, өз елінің тарихын дәстүрін құрметтеу

4. Қажетті ресурстар: Интерактивті тақта, оқулық, карта, презентация, дәріс

5. Сабақтың барысы:

     

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған іс-әрекеттер

Басы

20 мин


1.Ұйымдастыру кезеңі. Аудиторияның, кабинеттің және топтың сабаққа дайындығын тексеру, сабаққа қатыспаған студентті белгілеу, студенттерді сабақтың мақсатымен, жоспарымен таныстыру

2. Үй тапсырмасын пысықтау.

Жедел жәрдем ойыны.

1.Қай жылғы Пленумда И.В.Сталин мен оның айналасындағылар «екіжүзділердің халық жауларының бәрінің тамырын шауып, жойып жіберу» туралы нұсқау берді. (1937ж ақпан-наурыз пленумы).

2.Е.Бекмахановтың «Қазақ КСР тарихы» атты күрделі еңбегі қай жылы жарық көрді? (1943 ж Алматыда).

3.Қай жылдары 101 мы қазақстандық ГУЛАГ-қа жабылып, 27 мыңнан астамы атылды? (1937-38ж).

4.Қай жылдан бастап Президент жарлығымен 31 мамыр саяси қуғын-сүргін құрбандарын ес ке алу жылы болып жарияланды? (1997ж).

5.Қазақтың бес арысы қай жылы ақталды? (1988ж 4 қарашада)

6.Е.Бекмахановтың «ХІХғ 20-40ж Қазақстан» атты монографиялық еңбегінде қандай қозғалыс туралы баяндалады? (К.Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық қозғалыс).

7.1950ж кітапханалардың кітап қорларынан кімдердің туындылары алынып тасталды? (Е.Бекмаханов, филолог Е.Ысайлов, М.Әуезов, С.Мұханов, ӘТәжібаев, А.Жұбанов, М.Хәкімжанова).

8.Қазақстанда еңбекпен түзету лагерлерін құру туралы қаулыны қай жылы қабылдады? (1930 мамыр).

9.Ақмолада қандай лагерь орналасқан? (Алжир).

10.Қарағанды еңбекпен түзеу лагері қай жылы құрылды? (1931ж 19желтоқсан).

Тест тапсырмалары.

1. Жаппай ланкестік алғаш рет қай жылдары сипат алды?

А) 1941-1945ж.ж. В) 1934-1934ж.ж. С)1927-1931ж.ж. Д)1931-1933ж.ж.

Е)1918-1920ж.ж.

2. 101 мың қазақстандықтар ГУЛАГ азабынан өтті, олардың ішінде

 атылғандар? А) 27 мыңнан астам В) 37 мыңнан астам

С) 47 мыңнан астам Д) 57 мыңнан астам

3.1930ж 4 сәуірде кімді атуға үкім шығарылды?

а) Ж. Аймауытов б) А.Байтұрсынов ә) М. Жұмабаев в) М.Дулатов

4. Ланкестердің  құрбаны болған, қазақтың тарихи білімінің негізін

салушы?

А) Қ.И.Сәтбаев В) Ғ.Мүсірепов С) С.Сәдуақасов Д) С.Асфендияров

5. Ақмоладағы Отанына опасыздық жасағандар әйелдеріне арналған

 лагерьде(АЛЖИР) төмендегі қай мемлекет қайраткерінің әйелі мен

 қызы азап шекті?

А) Т.Рысқұлов В) Ғ.Мүсірепов С) С.Сәдуақасов Д) А.Байтұрсынов

6. Ұлттық аза күні?

А) 35 мамыр В)25 мамыр С)21 мамыр Д) 31 мамыр

7.ХХғ. 30-жылдары тоталитарлық казармалық жүйені енгізген қайраткер кім? а) Ф.И.Голощекин в)Н.С.Хрущев с) И.В.Сталин д) Н.И.Ежов

8.“Социолизм жолымен ілгерілеген сайын тап күресі шиеленісе түседі” деген сталиндік теорияның салдары: а) жазалау шараларын енгізді

в) “Халық жауларын” жаппай жазалау басталды с) жеке адам құқығы аяққа тапталды д) барлығы дұрыс

9.Жазалау шараларының құрбаны болған тілтанушы ғалым:

а) А.Жұбанов в) А.Байтұрсынов с) М.Әуезов д) Ә.Бөкейханов

10.Сталиндік қудалаудан қаза болған қазақтың тарих мектебінің негізін салушы:

а) А.Байтұрсынов в) С.Жолдасбеков с) С.Асфендияров д) Ә.Бөкейханов

Дескрипторлар:

- Фактілермен  жұмыс жасай алады.

-Ұлы адамдарға  жеке қасиеттеріне  толық сипаттама жасап, тұжырым жасай біледі. 

-Сабақ барысындағы толық тапсырмаларды орындап, алған білімі негізінде өзіндік қорытынды жасай біледі.


3. Білім алушыларды оқу мақсатымен бағалау критерийлерімен таныстыру.

Фактілермен  жұмыс жасай алады. Тақырыпқа қатысты сандық мәліметтерді саралай біледі.Ұлы адамдарға  жеке қасиеттеріне  толық сипаттама жасап, тұжырым жасай біледі. Сабақ барысындағы толық тапсырмаларды орындап, алған білімі негізінде өзіндік қорытынды жасай біледі.

Ортасы

50

5. Жаңа сабақты түсіндіру

Сабақтың жоспары:

1. Екінші дүниежүзілік соғыс және Ұлы Отан соғысының басталуы.

2. Қазақстан экономикасын соғысқа бейімдеп қайта қуру

3. Қазақстандықтардың Ұлы Жеңіске қосқан үлесі


Дәріс кешені №25 тақырып


Мағынаны тану: ЖИГСО стратегиясын қолдана отырып, топтарға 3 түрлі мәтін таратылады. Топтар мәтінмен жұмыс жасайды. Жаңа білімді оқушының өзі игеруі, бірін-бірі ұжымдық оқыту.

1-топ. Екінші дүниежүзілік соғыс және Ұлы Отан соғысының басталуы.

2-топ. Қазақстан экономикасын соғысқа бейімдеп қайта қуру

3-топ. Қазақстандықтардың Ұлы Жеңіске қосқан үлесі


5.1 Тақырыпқа сәйкес терминдермен жұмыс (сабақтың тілдік мақсаты)

Негізгі сөздер мен тіркестер: 

Ұлы Отан соғысы- Великая Отечественная война- The Great Patriotic War

Эвакуация- Эвакуация- Evacuation

Депортация- Депортация- Deportation

тыл еңбеккерлері- труженики тыла- Home Front workers


6. Жаңа сабақты бекіту

1-тапсырма. «Кім тапқыр?»
1. Ұлы Отан соғысы қашан басталды? /1941ж. 22. 06/
2. Бауыржан Момышұлы қай жылдары өмір сүрген? /1910-1982 жж./
3. Ідіріс Үргенішбаевқа Кеңес Одағының Батыры атағы қашан берілді? /1967ж. 4 мамырда/
4. Соғыс жылдарында майдандағы әскери бөлімдерге Қазақстан өнер қызметкерлерінен құрылған қанша концерт бригадасы барды? /11/
5. Қай күнді жеңіс күні деп тойлаймыз? /9 мамыр/
6. 1941 жылы Совет Одағы соғыс самолеттерін шығару жөнінен нешінші орынға шықты? /3-інші/
7. «Жалпыға бірдей әскери міндет» туралы заң қашан қабылданды? /1939. 01. 09/
8. Ұлы Отан соғысында одақ бойынша қанша адам Кеңес Одаға Батыры атағына ие болды? /11мың 600 ден аса/
9. Екі мәрте Кеңес Одағы Батыры атанған Сергей Данилович Луганский жеке өзі жаудың қанша ұшағын атып түсірді? /37/
10. «Қазақстан комсомолы» деген жазуы бар қанша жауынгерлік машина Сталинград майданына табыс етілді? /45/


2-тапсырма: Сұрақ бізден-жауап сізден
1. Екінші дуниежүзілік соғыс қашан басталды? /1939 жылы/
2. Ұлы Отан соғысы қашан аяқталды? /1945 жылы/
3. Ідіріс Үргенішбаев қай жылдары өмір сүрген? /1912-1943 жж./
4. Бауыржан Момышұлына қай жылы Кеңес Одағының Батыры атағы берілді? /1990 жылы/
5. Қанша Қазақстандықтар Кеңес Одағының Батыры атағына ие болды? /500-ден аса/
6. Ұлы Отан соғысы жылдарында мамандарды дайындау мақсатында Қазақстан қанша жасөспірімдерді әскери училищеге жіберді? /42 мың/
7. Генерал-майор Панфилов қай дивизияны басқарды? /316-атқыштар дивизиясы/
8. Днепр үшін шайқастағы ерлігі үшін Кеңес Одағының Батыры атағын алған ең ең жас Жәнібек Елеусізов нешеде еді? /18 жаста/
9. Соғыс уақытында Қазақстан бүкіл одақтың қорғанысының қанша пайызын берді?
10. 1943 жылы республикадан заводтарды қалпына келтіру жұмыстарына қанша комсомол жіберілді? /1439/



3-тапсырма: Сөздер сөйлейді. (Терминдермен жұмыс)

Фашизм –         (италь.фаши-ұғым, одақ) – италян тілінде «ұйым» деген сөз. Дүние жүзіне үстемдік орнатпақ болған топ,бірлестік.

Агрессия  —        Мемлекеттің тәуелсіздігімен аумақтық бір тұтастығын,

егемендігін    әскери күшпен бұзу.

Барбаросса —    Фашистік Германияның Кеңес Одағына кенеттен   соққы беру жоспары

Тайфун  —          Гитлер армиясының Мәскеуге басып кіруі туралы жоспар

Остланд —         Кеңес Одағы мен Шығыс Еуропаны мекендеген халықтарды қырып-жою   жоспары

Цитадель —    Гитлер армиясының Курск аймағына басып кіру жоспары

Блицкриг –   Гитлерлік армияның жеңілмейтіні туралы аңыздың күйреуі,

сәтсіздікке ұшырауы

Этноцид —      Халықты түгелге жуық қырып  тастау

Террор    —    (лат. Terror – қорқыныш, үрей) – саяси жауға қарсы күрестің адамды өлтіруге дейін баратын шиеленіскен түрі.

Оккупация – бір мемлекеттің территориясын басқа мемлекеттің әскер күшімен уақытша басып алуы.


І топқа тапсырма: Сандар сөйлейді. Мына сандарға қарап мәлімет беру

1941ж. 22. 06    —     (Ұлы Отан соғысы басталды)

11,600                —     (Кенес одағының батыры)

1418                  —       (Күн мен түнге созылған Ұлы Отан соғысы болып өтті)

1910-1982 жж      —   (Бауыржан Момышұлы өмір сүрген жылдар)

1945 – 9 .V   —           (Ұлы Отан соғысы аяқталды.Ең алғаш парад болды)

1940.18. 12—   (Гитлер КСРО -ны жаулап алу үшін Барбаросса жоспарын жасады.)


ІІ топқа тапсырма: Тапсырма: «Иә», «Жоқ»

1.Генерал – майор И.В.Панфилов қолбасшылық еткен 316 –атқыштар дивизиясы Мәскеу түбінде ерлікпен шайқасты ( иә)

2.1941 жылы Жамбыл Жабаев ленинградтықтарға «Ленинградтық өренім» жырын арнады ( иә)

3.Сұлтан Баймағамбетов Мәскеу үшін шайқаста қаза тапты (жоқ) Ленинград үшін

4.Еділ бойындағы қаһарман қала түбінде минометші Қарсыбай Сыпатаев өшпес ерлік көрсетті ( иә)

5.Қазақстандық партизандардың жалпы саны 4,5 мың ( жоқ) 3,5 мың

6.Қазақстандықтардан 500- ге жуық адам Кеңес Одағы Батыры атағын алды (иә)

ІІІ топқа тапсырма: Семантикалық карта.

Сұрақтар

Мәскеу шайқасы

Ленинград шайқасы

Сталинград шайқасы

Берлин

шайқасы

Төлеген Тоқтаров

+




Нүркен Əбдіров



+


Сағадат Нұрмағамбетов




+

Сұлтан Баймағамбетов


+



Б.Момышұлы батальоны

+




Рақымжан Қошқарбаев




+


Дескриптор:

-Қазақстанда өндірілген өнімдердің түрлерін анықтайды.

- Тыл еңбектерлерінің «Жеңіс қорына» қосқан үлесін баға береді.

-Тақырыпқа сай ақпарат беру

-Нақты болжамдар беру

-Мәтінмен жұмыс

Соңы

20 мин



Рефлексия.


Кері байланыс

-Сабақ барысында мен үшін ......қызықты болды…

-Бүгінгі сабақта мен ..............білдім….

-Сабақта маған қиын болды…

-Бірақ, мені... таң қалдырды.


Бағалау: Бағалау критерилері бойынша баллдық шкаламен бағаланады


Үй тапсырмасы:

1. Ч.Мусин «Қазақстан тарихы» Алматы 2008 ж 336 – 339 бб

тақырыпты оқу

2. Тақырып бойынша презентация жасау 





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
15.02.2025
253
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі