Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қазақстан тарихы 6-сыныпқа ТЖБ 2-тоқсан
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Жүсіп Баласағұни (1021 – 1075 жж.) «Құтты білік»
Шыншыл, сара басшы керек халыққа, Халық үшін түсіп шығар тұмаққа.
Халыққа жақ, көңілі – тоқ, көзі – тоқ, Ойы – терең, тілі – майда, сөзі – шоқ...
Махмұд Қашғари (1030 – 1090 жж.) «Түркі сөздерінің жинағы»
Атымен тәңірімнің білім жидым, Өмірдің көңіліме сырын түйдім. Гүліме таудың таза суын құйдым, Мәртебем сонан менің биіктепті.
Қожа Ахмет Ясауи (1103 – 1166 жж.) «Диуани хикмет»
Менің хикметтерімді дана естісін, Сөзімді дос қылып, мақсатына жетсін. Қияметте оған жетекші болармын,
Егер дертті болса, дәрі болармын…
II ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ СПЕЦИФИКАЦИЯСЫ
II тоқсан бойынша жиынтық бағалауға шолу
Жиынтық бағалаудың өткізілу уақыты – 45 минут
Тапсырмалар түрлері:
КТБ– көп таңдауы бар сұрақтар/тапсырмалар; ҚЖ – қысқа жауапты қажет ететін тапсырмалар; ТЖ – толық жауапты қажет ететін тапсырмалар;
Жиынтық бағалаудың құрылымы
Тоқсан бойынша жиынтық бағалауда әр түрлі тапсырмалар: көп таңдауы барсұрақтар, қысқа / толық жауапты қажет ететін сұрақтар қолданылады. Тоқсандық жиынтық бағалаудың нұсқасы 4 тапсырмадан тұрады.
-
тапсырма бойынша оқушылар тарихи ұғымдарды қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иеленуге қатысты терминдерді мағынасымен сәйкестендіреді.
-
тапсырмада қыпшақтардың Еуразия тарихындағы орнын анықтау үшін берілген деректі өз білімін қолдана отырып, сұрақтарға толық жауап беруі керек.
-
тапсырма түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М. Қашғари, Ж. Баласағұн және А. Яссауи еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру туралы көп таңдауы бар тапсырманы орындайды.
-
тапсырмаға жауап беру үшін түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М. Қашғари, Ж. Баласағұн және А. Яссауи еңбектерінің тарихи құндылығын түсіндіру үшін деректі өз білімін қолданып, сұрақтарға толық жауап береді.
II тоқсан бойынша жиынтық бағалау тапсырмаларының сипаттамасы
Бөлім |
Тексерілетін мақсат |
Ойлау дағдыларыны ң деңгейі |
Тапсырма саны* |
тапсырма № * |
Тапсырма түрі* |
Орындау уақыты, мин* |
Балл * |
Бөлім бойынша балл |
|
6.3.1.4 тарихи ұғымдарды |
Қолдану |
1 |
1 |
КТБ |
7 |
5 |
25 |
|
қолданып, Қарахан мемлекетіндегі жер иелену |
|||||||
|
ерекшеліктерін түсіндіру |
|||||||
X ғасыр – XІІІ ғасырдың |
6.3.2.4 қыпшақтардың Еуразия тарихындағы орнын анықтау |
Қолдану |
1 |
2 |
ТЖ |
14 |
8 |
|
басындағы |
||||||||
Қазақстан |
6.2.2.4 түркі кезеңіндегі қоғамды бейнелеуде М. Қашғари, Ж. |
|
1 |
3 |
КТБ |
9 |
6 |
|
|
Баласағұн және А. Яссауи |
Жоғары деңгей |
||||||
|
еңбектерінің тарихи құндылығын |
дағдылары |
||||||
|
1 |
4 |
ТЖ |
15 |
6 |
|||
|
түсіндіру |
|
||||||
Барлығы: |
- |
4 |
- |
- |
45 |
25 |
25 |
|
Еcкерту: *-өзгеріс енгізуге болатын бөлімдер |
14
«Қазақстан тарихы» пәнінен II тоқсанға арналған жиынтық бағалау тапсырмалары
-
Қарахан мемлекетіндегі жер иеленуге қатысты терминдерді мағынасымен сәйкестендіріңіз:
№ |
термин |
№ |
мағынасы |
1 |
муқта немесе иқтадар |
A |
жерді ауқатты адамдардың қорғағаны үшін төлейтін салығы |
2 |
вакфтық жер |
B |
ханның туысқандары мен сенімді адамдарына беретін жер үлестері |
3 |
иқта |
C |
сыйға берілетін жердің түрі |
4 |
Коммендация |
D |
иқтаны иемденушілер |
5 |
сойырғал |
Е |
дінбасыларға, діни мекемелерге бай жер иеленушілер мен көшпелі әскербасылары өсиет етіп қалдырған жер. |
Жауаптары
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
[5]
-
Деректерді және өз біліміңді пайдаланып, сұрақтарға жауап беріңіз.
«Дешті түрік тілінде дала мағынасын білдіреді. Дала жасыл, гүлденген аймақ, онда ағаш та, тау да, төбе де, белес те жоқ. Бұл даламен арба ғана жүреді, ал ол алты айлық жолға созылады. Бұл даланың (Дешті Қыпшақтың) ерекшеліктері мынада: оның шөбі малға арпаның орнына жүреді, басқа елдерде мұндай ерекшелік жоқ. Онда малдың көптігі де сондықтан».
Араб саяхатшы Ибн Баттута, XIV ғасыр
-
Қыпшақтардың ұлан-ғайыр территорияға иелік етуіне әсер еткен төрт факторды атап көрсетіңіз.
а) __________________________________________________________________________
b) __________________________________________________________________________
с) __________________________________________________________________________
d) __________________________________________________________________________
[4]
-
Қыпшақтардың көрші елдермен байланыстарына төрт дәлел келтіріңіз.
1) __________________________________________________________________________
2) __________________________________________________________________________
3) __________________________________________________________________________
4) __________________________________________________________________________
[4]
-
Түркі мәдениетіне қатысты тұжырымдардың ақиқат немесе жалған екендігін анықтаңыз:
-
№
Тұжырым
Ақиқат
Жалған
1
Әл-Фараби Аристотельдің «Органон» ілімінің бүкіл кешені жинап, реттеді
2
Әл Бируни 27 жасында «Өзге буындардың ескерткіштері»
атты еңбегін жазды
3
«Құтты білік» алғаш қазақ тілінде жазылғанэнциклопедиялық еңбек болып табылады.
4
М.Қашқари бірнеше жыл түркі тайпалары арасында болып, саяхат жасаған.
5
Қожа Ахмет Яссауи «Диуани лұғат ат түрік » шығармасын жазды.
6
«Ақиқат сыйы» дастанының авторы Ахмет Иүгнеки
-
Деректі және өз біліміңізді қолданып, сұрақтарға жауап беріңіз.
-
Еңбектердің тақырыбын жазыңыз.
а) _________________________________________________________________________
b) _________________________________________________________________________
с) _________________________________________________________________________
-
Еңбектердің құндылығына дәйек келтіріңіз.
а) _________________________________________________________________________
b) _________________________________________________________________________
с) _________________________________________________________________________
[6]
[3]
[3]
Балл қою кестесі
Тапсыр ма № |
Жауап |
Балл |
Қосымша ақпарат |
1 |
1-D |
1 |
Әр жауапқа 1 балл беріледі |
2-E |
1 |
||
3-B |
1 |
||
4-A |
1 |
||
5-C |
1 |
||
2 |
Түркі тілдес тайпаларын қоластында біріктірген этникалық құрамы |
1 |
Білім алушының басқа да дұрыс жауаптары қабылданады |
Түркі дәстүрі бойынша және ұлан-ғайыр далада билікті сақтау үшін қыпшақ билеушілері екі саяси-әскери орталықтан басқаруы |
1 |
||
Қыпшақтардың шаруашылығы мен байлығы, халықаралық сауда саттық жүргізуі |
1 |
||
Көрші елдермен дипломатиялық қатынастар жүргізуі әскери өнері |
1 |
||
Хорезм мемлекеті қыпшақтарға жиі шапқыншылық жасап отырды. Қыпшақ хандары Хорезм шахтарымен неке арқылы бейбіт қарым-қатынас орнатуға тырысты. |
1 |
||
ХІ ғасырдың тарихи жылнамаларында айтылғандай, қыпшақтар Венгрияны жаулап алды.Қуатты қыпшақтар Венгрияның саяси өмірінде маңызды рөл атқарды. Үкіметте жоғары лауазымдарға ие болды |
1 |
||
Қыпшақтар Византия, Орыс княздіктері, Болгария, Египет, Үндістан, Қытай және басқа да мемлекеттермен қарым- қатынаста болды. |
1 |
||
Қыпшақтар еуропалық деректерде – «куман», орыс деректерінде – «половец» деген атаумен белгілі. |
1 |
|
|
3 |
Ақиқат |
1 |
Әр жауапқа 1 балл беріледі |
Ақиқат |
1 |
||
Жалған |
1 |
||
Ақиқат |
1 |
||
Жалған |
1 |
||
Ақиқат |
1 |
||
4 |
«Құтты білік» ізгіліктің қайнар көзі білімде екенін түсіндіреді. |
1 |
Білім алушының басқа да дұрыс жауаптары қабылданады |
«Диуани лұғат ат түрік» түркі халықтарының тарихы, географиясы мен экономикасы, мәдени және саяси өмірінен ақпараттар береді. |
1 |
||
«Диуани хикмет» атты еңбегінде халықты имандылыққа шақырды. |
1 |
||
Баласағұнның еңбегі түркі тілдес халықтардың рухани өмірі мен дәстүрлері туралы дерек көзі болып табылады. |
1 |
||
Қашқари еңбегі арқылы түркі дәуірінің ұмыт болған салт дәстүрлері, әдеби ескерткіштері бізге жетті. |
1 |
||
Ясауидің еңбегі имандылыққа шақырды |
1 |
||
Жалпы балл |
25 |