Маңғыстау облысы, Мұнайлы
ауданы «№18 жалпы білім беретін
мектеп» КММ-нің география пәні
мұғалімі Сатыбалдиева Мөлдір
Жұмабергенқызы
Мақала
атауы: «Қазақстандағы экотуризм
мен мәдени туризм»
Қазақстандағы экотуризм мен
мәдени туризмнің маңыздылығы
Бұл курс Қазақстанның
экотуризм және мәдени туризм бағыттарын зерттеуге арналған. Курстың
құрылымы төрт бөлімнен тұрады, әр бөлімде оқушылар табиғи және
мәдени мұраларды зерттеп, аналитикалық және тәжірибелік дағдыларды
дамытады.
Бүгінгі таңда туризм – тек
демалу емес, сонымен қатар табиғатты тану, тарихты үйрену және
мәдениетті құрметтеу жолы. Қазақстан – кең байтақ даласы, асқар
таулары, мөлдір көлдері және бай мәдениеті бар ел. Осындай табиғи
және мәдени байлықтарды сақтау үшін экотуризм мен мәдени туризм
ерекше рөл атқарады.
Экотуризм дегеніміз
не?
Экотуризм – бұл табиғатқа зиян
келтірмей, оның сұлулығын тамашалау, жануарлар мен өсімдіктер
дүниесін зерттеу арқылы қоршаған ортаны қорғауға үйрену. Мысалы,
оқушылар жазғы демалыста ұлттық парктерге (мысалы, Көлсай,
Алтын-Емел, Бурабай) барып, табиғатты бақылап, тазалықты сақтау
ережелерін үйрене алады. Бұл тек демалыс емес, экологиялық тәрбие
де береді.
Мәдени туризм не үшін
қажет?
Мәдени туризм – бұл елдің
тарихымен, салт-дәстүрімен және ұлттық құндылықтарымен танысу.
Қазақстанда ежелгі қалалар, тарихи ескерткіштер, киелі жерлер өте
көп. Түркістан қаласындағы Қожа Ахмет Ясауи кесенесі, Ұлытау өңірі,
көне Отырар – осындай маңызды нысандардың бірі. Мұндай жерлерге
сапар шегу арқылы оқушылар өз елінің өткенімен танысып, ата-бабалар
аманатын қадірлеуді үйренеді.
Неге бұл
маңызды?
Экотуризм мен мәдени туризм
арқылы оқушылар:
•Қазақстандағы негізгі
экотуристік және мәдени туристік бағыттарды
біледі;
•Туризмнің экологиялық және
экономикалық рөлін түсінеді;
•Экологиялық сананы
қалыптастырады;
•Туристік маршруттарды әзірлей
алады;
•Мәдени мұраны зерттеу және
сақтау маңыздылығын түсінеді;
•Туристік жобаларды қорғау және
таныстыру дағдыларын меңгереді.
Қорытынды
Бұл курс оқушылардың сыни
ойлауын дамытуға, олардың қоршаған ортаға деген жауапкершілігін
арттыруға және Қазақстанның туристік әлеуетін бағалауға мүмкіндік
береді. Оқу-әдістемелік материал география, экология, тарих
пәндерімен тығыз байланысты бола отырып, оқушылардың білімдерін
кешенді түрде кеңейтуді көздейді.