Қазіргі жаһандық мәселелер

Тақырып бойынша 16 материал табылды

Қазіргі жаһандық мәселелер

Материал туралы қысқаша түсінік
9.2.4.1 - әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау; 9.3.4.1 - эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу (аргументативті эссе).
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тексерілді:

Оқу жұмысы жөніндегі директордың орынбасары:

_______________________

«________» __________202

Бөлім:

Жаһандану мәселелері. Стилистика

Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты

Муканова Инкар

Пәні:

Қазақ тілі

Күні:

15.10.2025ж

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Қазіргі жаһандық мәселелер.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.2.4.1 - әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау;

9.3.4.1 - эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу (аргументативті эссе).

Сабақтың мақсаты:


Әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдайды.

Эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазады (аргументативті эссе).

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурс

тар

Сабақ

тың басы


І.Ұйымдастыру кезеңі

1. Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысын тексеру

2. Үй тапсырмасын тексеру

Оқылым алды тапсырма:

Сұрақтар батериясы” әдісі

Жаһандық мәселе дегеніміз не?

Қазіргі таңда адамзат қандай жаһандық мәселелермен бетпе-бет келіп отыр?

Қай аймақтарда ауызсу тапшылығы ерекше байқалады?

Адамдар не себепті табиғатты бүлдіріп жатыр?

Ауаның ластануы адамның денсаулығына қалай әсер етеді?

Қоршаған ортаны қорғау үшін біз не істей аламыз?

1.Құралдарын түгелдеу

2. Үйге берілген тапсырманы айтады.

Тақырыпқа қатысты жан-жақты сұрақтарға жауап береді.


+


-



Оқулық


Сабақ

тың ортасы









Оқулым кезеңі

Екі мәтінді салыстыра оқы. “INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отыр.

Қай тұс сіз үшін жаңа болды?
Неге бұл пікірмен келіспейсіз?
Қай сұрақтарға жауап таба алмадыңыз
?


Оқылым кейінгі кезең.

Кестені толтыр.

Сұрақтар

Ғылыми-публицистикалық мәтін

Көркем мәтін

Мәтіннің тақырыбы қандай?



Қандай жаһандық мәселе қозғалды?



Мәтіннің мақсаты не?



Қандай стильде жазылған?



Тілдік ерекшеліктері қандай?



Қай мәтін сізге көбірек әсер етті? Неге?




ФС тапсырмасы

Сен – қала әкімдігінің экология бөлімінде жұмыс істейтін мамансың.
Қалада соңғы жылдары
жасыл аймақтар азайып, ауа сапасы төмендеген.
Сенің алдыңда екі таңдау тұр:

  1. Қала орталығына жаңа көпқабатты тұрғын үй салу (табыс әкеледі, бірақ орман алқабын кесу қажет)

2. Сол аумақты экологиялық саябақ етіп дамыту (табысы аз, бірақ қала табиғаты мен ауасын жақсартады)

1Қай нұсқаны таңдайсың?

  1. Таңдауыңды екі нақты дәлелмен түсіндір.

  2. Бұл шешім қоғамға, табиғатқа, болашақ ұрпаққа қалай әсер етеді?

Жазылым тапсырмасы

«Қай жол дұрыс?» – Аргументативті эссе жазу

Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жаз. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорға.

Тақырыптар:

Жаһандық жылынуға адамдар себепші ме?

Қалаларды дамыту табиғат есебінен жүргізілуі мүмкін бе?

Ғарышты зерттеу тиімді ме, әлде Жер мәселелерін шешу маңызды ма?

Екі мәтінді салыстыра оқиды. INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отырады.





Екі мәтіндісалыстыра отырып, кестені толтырады.

Мәтіннің тақырыбын табады.

Қандай жаһандық мәселе қозғағанын анықтайды.

Мәтіннің стилін, мақсатын табады.

Тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді.

Қай мәтіннің кқбірек әсер еткенін айтады.














Жағдаяттық тапсырманы орындайды.






















Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жазады. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорғайды.











Дескриптор:

-мәтінді оқиды

- мәтіндердің стилін дұрыс анықтайды

- тақырып пен мәселені ажырата алады

- тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді

Жалпы балл-3


















Дескриптор:

- мәтін мазмұнын өмірлік жағдаятпен байланыстырады

оғамдық және табиғи салдарын түсіндіреді

й жүйелілігі мен тіл нормаларын сақтайды

Жалпы балл -3
















Дескриптор:

-әр пікірді түсіндіріп, салыстыра жазады

емінде 2 аргумент келтіреді

-қатесіз жазады

-эссе құрылымын сақтайды

Жалпы балл -4

Оқулық

жұмыс дәптері

Сабақ

тың аяғы

Кері байла

ныс

«Тезис» әдісі

Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазу

Қоршаған ортаны қорғау-бұл...”

Үйге тапсырма:

Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазады.


Жалпы тапсырмалар бойынша 10 балл

Оқулық









1-Мәтін:

Тақырып: Климаттың өзгеруі – адамзат алдындағы басты сын

Климаттың өзгеруі – ХХІ ғасырдағы ең күрделі жаһандық мәселелердің бірі. Соңғы жылдары Жер шарының орташа температурасы едәуір көтерілді. Ғалымдардың айтуынша, бұл процесс адамзаттың көмірқышқыл газы мен парниктік газдарды шектен тыс бөлуіне байланысты. Климаттың жылынуы мұздықтардың еруіне, теңіз деңгейінің көтерілуіне, қуаңшылық пен табиғи апаттардың жиілеуіне әкеп соғуда.

БҰҰ-ның деректеріне сүйенсек, егер жағдай өзгермесе, 2050 жылға қарай әлемдегі көптеген ірі қалалар су астында қалуы мүмкін. Бұл тек экологиялық емес, экономикалық және әлеуметтік дағдарыстардың туындауына алып келеді.

Сарапшылардың айтуынша, көмір, мұнай, газ секілді қазба отындарды пайдалану көлемін азайтып, жаңартылатын энергия көздеріне көшу – қазіргі таңда ең маңызды қадам.



2-Мәтін:

Тақырып: Қураған ормандардың үні

Ол орманды бұрынғыдай көре алмады. Бұтақтары күйіп кеткен ағаштар, сары топыраққа айналған шөптер, үнсіздікке батқан тіршілік – бәрі де табиғаттың жылаған сәтін бейнелейтін еді. Жел соққан сайын үгітілген жапырақтар жерге үмітсіз құлап жатты. Бұрын бұл жерге балалар келіп ойнайтын, құстар шырылдап сайрайтын. Енді ешкім келмейді. Табиғат та, адамдар да шаршағандай.

Не болды бұған? – деп ойлады ол.
Сонда бір дауыс құлағына сыбырлады:
– Адамдар от жақты... ағаштарды кесті... қалдық тастады... мені ұмытты...

Бұл орман – біздің өткеніміз ғана емес, болашағымыз еді. Бірақ біз соны кеш түсініп жатырмыз.









Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.12.2025
17
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі