Тексерілді:
Оқу жұмысы жөніндегі директордың орынбасары:
_______________________
«________» __________2025ж
|
Бөлім: |
Жаһандану мәселелері. Стилистика |
||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты |
Муканова Инкар |
||||||||||||||||||||||||||
|
Пәні: |
Қазақ тілі |
||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
15.10.2025ж |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Қазіргі жаһандық мәселелер. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
9.2.4.1 - әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау; 9.3.4.1 - эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу (аргументативті эссе). |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдайды. Эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазады (аргументативті эссе). |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурс тар |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың басы |
І.Ұйымдастыру кезеңі 1. Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысын тексеру 2. Үй тапсырмасын тексеру Оқылым алды тапсырма: “Сұрақтар батериясы” әдісі Жаһандық мәселе дегеніміз не? Қазіргі таңда адамзат қандай жаһандық мәселелермен бетпе-бет келіп отыр? Қай аймақтарда ауызсу тапшылығы ерекше байқалады? Адамдар не себепті табиғатты бүлдіріп жатыр? Ауаның ластануы адамның денсаулығына қалай әсер етеді? Қоршаған ортаны қорғау үшін біз не істей аламыз? |
1.Құралдарын түгелдеу 2. Үйге берілген тапсырманы айтады. Тақырыпқа қатысты жан-жақты сұрақтарға жауап береді. |
+ - |
Оқулық |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың ортасы |
Оқулым кезеңі Екі мәтінді салыстыра оқы. “INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отыр. Қай
тұс сіз үшін жаңа болды? Оқылым кейінгі кезең. Кестені толтыр.
ФС тапсырмасы
Сен – қала әкімдігінің экология бөлімінде
жұмыс істейтін
мамансың.
2. Сол аумақты экологиялық саябақ етіп дамыту (табысы аз, бірақ қала табиғаты мен ауасын жақсартады)1Қай нұсқаны таңдайсың?
Жазылым тапсырмасы «Қай жол дұрыс?» – Аргументативті эссе жазу Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жаз. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорға. Тақырыптар: Жаһандық жылынуға адамдар себепші ме? Қалаларды дамыту табиғат есебінен жүргізілуі мүмкін бе? Ғарышты зерттеу тиімді ме, әлде Жер мәселелерін шешу маңызды ма? |
Екі мәтінді салыстыра оқиды. “INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отырады.
Екі мәтіндісалыстыра отырып, кестені толтырады. Мәтіннің тақырыбын табады. Қандай жаһандық мәселе қозғағанын анықтайды. Мәтіннің стилін, мақсатын табады. Тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді. Қай мәтіннің кқбірек әсер еткенін айтады.
Жағдаяттық тапсырманы орындайды.
Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жазады. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорғайды.
|
Дескриптор: -мәтінді оқиды - мәтіндердің стилін дұрыс анықтайды - тақырып пен мәселені ажырата алады - тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді Жалпы балл-3
Дескриптор: - мәтін мазмұнын өмірлік жағдаятпен байланыстырады -қоғамдық және табиғи салдарын түсіндіреді -ой жүйелілігі мен тіл нормаларын сақтайды Жалпы балл -3
Дескриптор: -әр пікірді түсіндіріп, салыстыра жазады -кемінде 2 аргумент келтіреді -қатесіз жазады -эссе құрылымын сақтайды Жалпы балл -4 |
Оқулық жұмыс дәптері |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың аяғы Кері байла ныс |
«Тезис» әдісі Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазу “Қоршаған ортаны қорғау-бұл...” Үйге тапсырма: |
Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазады.
|
Жалпы тапсырмалар бойынша 10 балл |
Оқулық |
|||||||||||||||||||||||
1-Мәтін:
Тақырып: Климаттың өзгеруі – адамзат алдындағы басты сын
Климаттың өзгеруі – ХХІ ғасырдағы ең күрделі жаһандық мәселелердің бірі. Соңғы жылдары Жер шарының орташа температурасы едәуір көтерілді. Ғалымдардың айтуынша, бұл процесс адамзаттың көмірқышқыл газы мен парниктік газдарды шектен тыс бөлуіне байланысты. Климаттың жылынуы мұздықтардың еруіне, теңіз деңгейінің көтерілуіне, қуаңшылық пен табиғи апаттардың жиілеуіне әкеп соғуда.
БҰҰ-ның деректеріне сүйенсек, егер жағдай өзгермесе, 2050 жылға қарай әлемдегі көптеген ірі қалалар су астында қалуы мүмкін. Бұл тек экологиялық емес, экономикалық және әлеуметтік дағдарыстардың туындауына алып келеді.
Сарапшылардың айтуынша, көмір, мұнай, газ секілді қазба отындарды пайдалану көлемін азайтып, жаңартылатын энергия көздеріне көшу – қазіргі таңда ең маңызды қадам.
2-Мәтін:
Тақырып: Қураған ормандардың үні
Ол орманды бұрынғыдай көре алмады. Бұтақтары күйіп кеткен ағаштар, сары топыраққа айналған шөптер, үнсіздікке батқан тіршілік – бәрі де табиғаттың жылаған сәтін бейнелейтін еді. Жел соққан сайын үгітілген жапырақтар жерге үмітсіз құлап жатты. Бұрын бұл жерге балалар келіп ойнайтын, құстар шырылдап сайрайтын. Енді ешкім келмейді. Табиғат та, адамдар да шаршағандай.
– Не болды бұған? – деп ойлады ол.
Сонда бір дауыс құлағына сыбырлады:
– Адамдар от жақты... ағаштарды кесті... қалдық тастады... мені
ұмытты...
Бұл орман – біздің өткеніміз ғана емес, болашағымыз еді. Бірақ біз соны кеш түсініп жатырмыз.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Қазіргі жаһандық мәселелер
Қазіргі жаһандық мәселелер
Тексерілді:
Оқу жұмысы жөніндегі директордың орынбасары:
_______________________
«________» __________2025ж
|
Бөлім: |
Жаһандану мәселелері. Стилистика |
||||||||||||||||||||||||||
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты |
Муканова Инкар |
||||||||||||||||||||||||||
|
Пәні: |
Қазақ тілі |
||||||||||||||||||||||||||
|
Күні: |
15.10.2025ж |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сынып: |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Қазіргі жаһандық мәселелер. |
||||||||||||||||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
9.2.4.1 - әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау; 9.3.4.1 - эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазу (аргументативті эссе). |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Әртүрлі стильдегі мәтіндердің тақырыбын, қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдайды. Эссе құрылымы мен даму желісін сақтап, көтерілген мәселе бойынша екіжақты пікірді немесе жағдаятты талқылау, біреуіне таңдау жасап, өз ойын дәлелдеп жазады (аргументативті эссе). |
||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурс тар |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың басы |
І.Ұйымдастыру кезеңі 1. Сәлемдесу, оқушылардың сабаққа қатысын тексеру 2. Үй тапсырмасын тексеру Оқылым алды тапсырма: “Сұрақтар батериясы” әдісі Жаһандық мәселе дегеніміз не? Қазіргі таңда адамзат қандай жаһандық мәселелермен бетпе-бет келіп отыр? Қай аймақтарда ауызсу тапшылығы ерекше байқалады? Адамдар не себепті табиғатты бүлдіріп жатыр? Ауаның ластануы адамның денсаулығына қалай әсер етеді? Қоршаған ортаны қорғау үшін біз не істей аламыз? |
1.Құралдарын түгелдеу 2. Үйге берілген тапсырманы айтады. Тақырыпқа қатысты жан-жақты сұрақтарға жауап береді. |
+ - |
Оқулық |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың ортасы |
Оқулым кезеңі Екі мәтінді салыстыра оқы. “INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отыр. Қай
тұс сіз үшін жаңа болды? Оқылым кейінгі кезең. Кестені толтыр.
ФС тапсырмасы
Сен – қала әкімдігінің экология бөлімінде
жұмыс істейтін
мамансың.
2. Сол аумақты экологиялық саябақ етіп дамыту (табысы аз, бірақ қала табиғаты мен ауасын жақсартады)1Қай нұсқаны таңдайсың?
Жазылым тапсырмасы «Қай жол дұрыс?» – Аргументативті эссе жазу Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жаз. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорға. Тақырыптар: Жаһандық жылынуға адамдар себепші ме? Қалаларды дамыту табиғат есебінен жүргізілуі мүмкін бе? Ғарышты зерттеу тиімді ме, әлде Жер мәселелерін шешу маңызды ма? |
Екі мәтінді салыстыра оқиды. “INSERT” әдісі арқылы келесі белгілерді қойып отырады.
Екі мәтіндісалыстыра отырып, кестені толтырады. Мәтіннің тақырыбын табады. Қандай жаһандық мәселе қозғағанын анықтайды. Мәтіннің стилін, мақсатын табады. Тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді. Қай мәтіннің кқбірек әсер еткенін айтады.
Жағдаяттық тапсырманы орындайды.
Төмендегі тақырыптардың бірін таңдап, аргументативті эссе жазады. Эссе жазуда екі түрлі көзқарасты сипаттап, өз таңдауыңды жасап, нақты дәлелдермен қорғайды.
|
Дескриптор: -мәтінді оқиды - мәтіндердің стилін дұрыс анықтайды - тақырып пен мәселені ажырата алады - тілдік ерекшеліктерін атап көрсетеді Жалпы балл-3
Дескриптор: - мәтін мазмұнын өмірлік жағдаятпен байланыстырады -қоғамдық және табиғи салдарын түсіндіреді -ой жүйелілігі мен тіл нормаларын сақтайды Жалпы балл -3
Дескриптор: -әр пікірді түсіндіріп, салыстыра жазады -кемінде 2 аргумент келтіреді -қатесіз жазады -эссе құрылымын сақтайды Жалпы балл -4 |
Оқулық жұмыс дәптері |
|||||||||||||||||||||||
|
Сабақ тың аяғы Кері байла ныс |
«Тезис» әдісі Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазу “Қоршаған ортаны қорғау-бұл...” Үйге тапсырма: |
Сабақтың түйіні ретінде бір сөйлем жазады.
|
Жалпы тапсырмалар бойынша 10 балл |
Оқулық |
|||||||||||||||||||||||
1-Мәтін:
Тақырып: Климаттың өзгеруі – адамзат алдындағы басты сын
Климаттың өзгеруі – ХХІ ғасырдағы ең күрделі жаһандық мәселелердің бірі. Соңғы жылдары Жер шарының орташа температурасы едәуір көтерілді. Ғалымдардың айтуынша, бұл процесс адамзаттың көмірқышқыл газы мен парниктік газдарды шектен тыс бөлуіне байланысты. Климаттың жылынуы мұздықтардың еруіне, теңіз деңгейінің көтерілуіне, қуаңшылық пен табиғи апаттардың жиілеуіне әкеп соғуда.
БҰҰ-ның деректеріне сүйенсек, егер жағдай өзгермесе, 2050 жылға қарай әлемдегі көптеген ірі қалалар су астында қалуы мүмкін. Бұл тек экологиялық емес, экономикалық және әлеуметтік дағдарыстардың туындауына алып келеді.
Сарапшылардың айтуынша, көмір, мұнай, газ секілді қазба отындарды пайдалану көлемін азайтып, жаңартылатын энергия көздеріне көшу – қазіргі таңда ең маңызды қадам.
2-Мәтін:
Тақырып: Қураған ормандардың үні
Ол орманды бұрынғыдай көре алмады. Бұтақтары күйіп кеткен ағаштар, сары топыраққа айналған шөптер, үнсіздікке батқан тіршілік – бәрі де табиғаттың жылаған сәтін бейнелейтін еді. Жел соққан сайын үгітілген жапырақтар жерге үмітсіз құлап жатты. Бұрын бұл жерге балалар келіп ойнайтын, құстар шырылдап сайрайтын. Енді ешкім келмейді. Табиғат та, адамдар да шаршағандай.
– Не болды бұған? – деп ойлады ол.
Сонда бір дауыс құлағына сыбырлады:
– Адамдар от жақты... ағаштарды кесті... қалдық тастады... мені
ұмытты...
Бұл орман – біздің өткеніміз ғана емес, болашағымыз еді. Бірақ біз соны кеш түсініп жатырмыз.
шағым қалдыра аласыз













