Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 79

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Learning objectives

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.UE8 use a growing variety of future forms including present continuous with future meaning on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to

    Listen and divide words into healthy and unhealthy habits groups

    Name healthy and unhealthy habits

    Make up sentences with keywords using present continuous

    Most learners will be able to

    Listen and fill in missing words to the dialogue.

    Give advice according to healthy and unhealthy habits.

    Make sentences with future and present continuous.

    Some learners will be able to

    Make and act out the dialogue by identifying particular information

    Assessment criteria

    Recognize particular information and details about healthy and unhealthy habits.

    Apply the topic related vocabulary in speech

    Compose present continuous forms with present and future meaning in the dialogue

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Hello, children! How are you?

    The teacher introduces the objectives of today's lesson and assessment criteria

    “Brain storm” activities

    Quotation: “a healthy mind in a healthy body”

    Thales of Miletus.

    What did Miletus Thales mean by this proverb?

    Greeting


    Learners divide into two groups according to the pictures which they choose, “healthy and unhealthy habits” cards.

    Verbal evaluation


    Pictures of healthy and unhealthy foods


    Middle

    30 min

    1.Task: Listen and choose the picture cards and find healthy and unhealthy habits. Make the sentences with should, shouldn’t modal verbs and say.

    What should/shouldn’t we do to have a healthy lifestyle?

    I team “Healthy”

    Get a good night’s sleep

    Have a hobby

    Do a physical activity

    Drink plenty of water

    Eat fruit and vegetables

    Don’t smoke


    II team “Unhealthy”

    1. Eat too much junk food

    2. Eat late at night

    3. Surf the internet for too long

    4. Play video games too often

    5. Watch too much TV

    6. Smoke

    Example:

    We should get a good night’s sleep.

    We shouldn’t eat too much junk food.


    2.Task. Look at picture and make up sentences with keywords using present continuous

    More able learners will be given a task to make their own sentences about their future plans.

    Less able learners will be given more support by given them

    keywords: eat, do morning exercises, go, run, drink

    Learners follow the instructions























    Learners look at picture and make up sentences

    Mutual avaluation
























    Individual

    Picture cards healthy and unhealthy habits with №



    Excel 7 grade

    Module 8 ex 1/2 on page 87







    Excel 7 grade

    Module 8 ex 2 on page

    End

    5 min

    REFLECTION

    writing letter feedback

    Ask students to look at lesson objectives they set at the beginning of the lesson and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.

    What have I learnt?

    What have I found easy?

    What have I found difficult?

    What do I want to know?

    Home task: Compare “Food for Sport” healthy and unhealthy habits. Complete the pyramid and talk about their food pyramid.

    Saying goodbye


    avaluation

    Self-assessment






    LESSON 80

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Learning objectives

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.UE8 use a growing variety of future forms including present continuous with future meaning on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Use appropriate subject-specific vocabulary to talk about a limited range of general topics;

    Most learners will be able to:

    Provide some advice for a healthy diet;

    Answer the questions on specific information given in the exercises according to what they listen;

    Some learners will be able to:

    Use speaking and listening skills to complete the questions.

    Previous learning

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Teacher greets the class and explains lesson objectives in a simplified form.

    Warm-up activity

    Leaners are asked about what a Healthy Food or a Healthy Lifestyle means. Do they have a healthy diet?

    How do they follow a healthy lifestyle?

    Leaners discuss the given information as a whole class and then suggest their own pieces of advice on how to follow healthy eating in pairs.

    Teacher suggests the list of new vocabulary. Learners get a list of words, read the words with the teacher and write them down into their vocabularies.





    Leaners brainstorm the idea as a whole class.



    Learners create 3-4 sentences with new words to show the communicative understanding.

    Verbal evaluation



    Middle

    30 min


    What is a food pyramid?



    Match the sentences with the correct food group. You will need to match one sentence with two food groups.


    1. This food group helps your teeth stay white and strong.

    2. This food group gives you energy.

    3. This food group makes your muscles strong.

    4. You shouldn’t eat a lot from this food group.

    5. This food group gives you the protein you need.

    6. You should eat foods from this food group to avoid getting ill.


    FATS, OIL AND SWEETS

    DAIRY PRODUCTS

    MEAT, CHICKEN, FISH, EGGS,

    NUTS, BEANS

    FRUIT AND VEGETABLES

    • BREAD, CEREAL, RICE, PASTA


    Leaners discuss















    Learners match the sentences with the correct food group

    Mutual avaluation














    Individual avaluation



    End

    5 min

    REFLECTION

    Leaners draw a triangle of reflection.

    What have I learnt?

    What new words have I learnt?

    What are my problems?

    Home task: learn the new vocabulary


    Saying goodbye


    Self-assessment



    LESSON 81

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Creating lists of healthy habits


    Learning objectives

    7.L5 recognise the opinion of the speaker(s) in supported extended talk on a range of general and curricular topics

    7.L6 deduce meaning from context with little support in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S6 begin to link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges

    7.UE9 use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Understand about Food Pyramid;

    Most learners will be able to:

    Answer the questions on specific information according to what they learn;

    Some learners will be able to:

    To talk about the food they would like to eat.

    Previous learning

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    12 Мамыр 2024
    223
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ҚМЖ 7 сынып 4 тоқсан толық

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ҚМЖ 7 сынып 4 тоқсан толық

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ 7 сынып 4 тоқсан толық
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    LESSON 79

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Learning objectives

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.UE8 use a growing variety of future forms including present continuous with future meaning on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to

    Listen and divide words into healthy and unhealthy habits groups

    Name healthy and unhealthy habits

    Make up sentences with keywords using present continuous

    Most learners will be able to

    Listen and fill in missing words to the dialogue.

    Give advice according to healthy and unhealthy habits.

    Make sentences with future and present continuous.

    Some learners will be able to

    Make and act out the dialogue by identifying particular information

    Assessment criteria

    Recognize particular information and details about healthy and unhealthy habits.

    Apply the topic related vocabulary in speech

    Compose present continuous forms with present and future meaning in the dialogue

    Previous learning

    Unit revision

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Hello, children! How are you?

    The teacher introduces the objectives of today's lesson and assessment criteria

    “Brain storm” activities

    Quotation: “a healthy mind in a healthy body”

    Thales of Miletus.

    What did Miletus Thales mean by this proverb?

    Greeting


    Learners divide into two groups according to the pictures which they choose, “healthy and unhealthy habits” cards.

    Verbal evaluation


    Pictures of healthy and unhealthy foods


    Middle

    30 min

    1.Task: Listen and choose the picture cards and find healthy and unhealthy habits. Make the sentences with should, shouldn’t modal verbs and say.

    What should/shouldn’t we do to have a healthy lifestyle?

    I team “Healthy”

    Get a good night’s sleep

    Have a hobby

    Do a physical activity

    Drink plenty of water

    Eat fruit and vegetables

    Don’t smoke


    II team “Unhealthy”

    1. Eat too much junk food

    2. Eat late at night

    3. Surf the internet for too long

    4. Play video games too often

    5. Watch too much TV

    6. Smoke

    Example:

    We should get a good night’s sleep.

    We shouldn’t eat too much junk food.


    2.Task. Look at picture and make up sentences with keywords using present continuous

    More able learners will be given a task to make their own sentences about their future plans.

    Less able learners will be given more support by given them

    keywords: eat, do morning exercises, go, run, drink

    Learners follow the instructions























    Learners look at picture and make up sentences

    Mutual avaluation
























    Individual

    Picture cards healthy and unhealthy habits with №



    Excel 7 grade

    Module 8 ex 1/2 on page 87







    Excel 7 grade

    Module 8 ex 2 on page

    End

    5 min

    REFLECTION

    writing letter feedback

    Ask students to look at lesson objectives they set at the beginning of the lesson and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.

    What have I learnt?

    What have I found easy?

    What have I found difficult?

    What do I want to know?

    Home task: Compare “Food for Sport” healthy and unhealthy habits. Complete the pyramid and talk about their food pyramid.

    Saying goodbye


    avaluation

    Self-assessment






    LESSON 80

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Learning objectives

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.UE8 use a growing variety of future forms including present continuous with future meaning on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Use appropriate subject-specific vocabulary to talk about a limited range of general topics;

    Most learners will be able to:

    Provide some advice for a healthy diet;

    Answer the questions on specific information given in the exercises according to what they listen;

    Some learners will be able to:

    Use speaking and listening skills to complete the questions.

    Previous learning

    Discussing healthy habits and healthy living and learning about the food pyramid

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Learners’ activities

    Evaluation

    Resources

    Begining

    5 min

    GREETING

    Teacher greets the class and explains lesson objectives in a simplified form.

    Warm-up activity

    Leaners are asked about what a Healthy Food or a Healthy Lifestyle means. Do they have a healthy diet?

    How do they follow a healthy lifestyle?

    Leaners discuss the given information as a whole class and then suggest their own pieces of advice on how to follow healthy eating in pairs.

    Teacher suggests the list of new vocabulary. Learners get a list of words, read the words with the teacher and write them down into their vocabularies.





    Leaners brainstorm the idea as a whole class.



    Learners create 3-4 sentences with new words to show the communicative understanding.

    Verbal evaluation



    Middle

    30 min


    What is a food pyramid?



    Match the sentences with the correct food group. You will need to match one sentence with two food groups.


    1. This food group helps your teeth stay white and strong.

    2. This food group gives you energy.

    3. This food group makes your muscles strong.

    4. You shouldn’t eat a lot from this food group.

    5. This food group gives you the protein you need.

    6. You should eat foods from this food group to avoid getting ill.


    FATS, OIL AND SWEETS

    DAIRY PRODUCTS

    MEAT, CHICKEN, FISH, EGGS,

    NUTS, BEANS

    FRUIT AND VEGETABLES

    • BREAD, CEREAL, RICE, PASTA


    Leaners discuss















    Learners match the sentences with the correct food group

    Mutual avaluation














    Individual avaluation



    End

    5 min

    REFLECTION

    Leaners draw a triangle of reflection.

    What have I learnt?

    What new words have I learnt?

    What are my problems?

    Home task: learn the new vocabulary


    Saying goodbye


    Self-assessment



    LESSON 81

    Unit 8: Healthy Habits


    School: Stavropolka Secondary School

    Date:

    Teacher name: Rogova V.V.

    Grade: 7

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Creating lists of healthy habits


    Learning objectives

    7.L5 recognise the opinion of the speaker(s) in supported extended talk on a range of general and curricular topics

    7.L6 deduce meaning from context with little support in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S6 begin to link comments with some flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges

    7.UE9 use appropriately a variety of active and passive simple present and past forms and past perfect simple forms on a range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Understand about Food Pyramid;

    Most learners will be able to:

    Answer the questions on specific information according to what they learn;

    Some learners will be able to:

    To talk about the food they would like to eat.

    Previous learning

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Шет тілі Барлық материалдар 7 сынып
    12.05.2024
    223
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Индира Турлыбековна Жапбарова
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации