Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ҚМЖ 7-сынып "Жау тылындағы бала" Қазақ әдебиеті
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Бекітемін:
Оқу ісі жөніндегі орынбасар: М.Лепесова
Қазақстан Республикасы Оқу- ағарту министрінің 2022 жылғы 27 тамыздағы № 382 бұйрығына сәйкес.
Қысқа мерзімді (сабақ) жоспары
Қасым Қайсенов
«Жау тылындағы бала»
«Балалар мен үлкендер» бөлімі
Бөлім:3 |
|
|
Педагогтің тегі, аты, әкесінің аты (болған жағдайда) |
Кайырбекова Шынар Молдабековна |
|
Күні: |
24.02.2023 |
|
Сынып: 7 |
Қатысушылар саны:12 |
Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы |
Жау тылындағы бала |
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
Көркем шығарманың мазмұнын түсіну. Мәтінді талдай алу. Әдеби шығарманың сюжеттік құрылымын анықтай алу. Кейіпкерлер әрекетін талдау |
|
Сабақтың мақсаты |
Шығарманың мазмұны мен идеясын білу. |
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|
Сабақтың басы:1 мин 1 мин 1 мин Барлығына 3 мин |
Сәлемдесу.Сабақтың тақырыбына сәйкес :Дауыс интоноцияны да жоғарылата әскери түрде амандасу. Оқушыларды түгендеу де әскери түрде жүзеге асады. Психологиялық ахуал тудыру үшін: Тақтаға Күн, Бұлт, Көгершін, Ана суреттері ілінеді. - Осы суреттер нені айтқысы келеді?
Стикер таңдау арқылы топқа бөлемін. «Партизандар» «Барлаушылар» -Бүгін біз үлкен жұмыстар, ерлік істер жасауымыз керек. Ол бейбіт күндегі білім майданы.Сондықтан сіздерге әскери атақ беремін. Әр тапсырма сайын шендеріңізді өсіріп отыруға болады. Белсенді болайық. Әр тапсырма сайын: Сержант, Майор, Капитан, Генерал погондары таратылады «Ой шақыру» Екі топқа Бейбітшілік. Соғыс сөздерінің мағынасын ашу ассосация жасауға беремін. |
Оқушылар: - Саулығыңызды тілейміз! Кезекші оқушы Рапорт береді. Әршашан күн сөнбесін, Аспаннан бұлт төнбесін. Қасымда болсынанам, Болайын мен де аман! Әнінің бір шумағын хормен айту керек. Бірлесе отырып. Ассосация жасайды. А4 форматында сызады. Қорғайды |
Погон беріледі |
А4 форматы Маркер |
|
Сабақтың ортасы. 2 мин |
2-Дүниежүзілік соғыс, Қазақстандықтардың қатысуы, қазақстандық батырлар туралы Слайд көрсете отырып қысқаша мағлұматты айтамын. -Сендер оқыған повесті жазған адам-ол атақты партизан жазушы Қасым Қайсенов.Жазушы өмірі, қызметі, еңбектері туралы видео-матиериалмен таныстырамын. «Қасым» фильмі туралы да ақпарат беріледі. -балалар, сендерге шығарма ұнады ма? -Ендеше, тағы да осы повесть туралы, оның қысқаша мазмұны туралы да тыңдап алайық. Шығарманы толық түсіну үшін сөздікпен жұмыс істеп алайық. Сөздік қорларың молайсын. Партизан-армияға көмекші жасақ, басқыншыларға қарсы іс-қимыл жасаған жергілікті ұйым. Пункт-нысана, үй. Пристан- кеме тоқтайтын айлақ. Полк 1000 әскері бар жасақ. Эвакуация-басқа жаққа қоныстандыру, көшіру. Хутор-Украйндықтардың үйі. Фашист-нацистік партия мүшесі. Командование-бұйрық Офицер-әскери шен. Разьезд-пойыз тоқтайтын жер. Уорд-уол платформасындағы «Ұшақтар» әдісі арқылы мағынасын ашамын. Сергіту сәті Әскери команда арқылы жаттығу жұмысы. Сапқа тұр! Орныңда қадам бас. 1,1,1,2,3. Тоқта! Оңға бұрыл, солға бұрыл, Шұғыл бұрыл -Бір отырып, бір тұр! «Партизандар мен Барлаушылар» ойыны арқылы тапсырманы орындайды -Сіздерге бүгін әскери тапсырмалар бар. -Мына солдат тапсырма орындау үшін межелі жеріне жетуде, түрлі кедергілерге жолығып қалуы мүмкін, біз соған көмектесейік! Тапсырмалар №1-тапсырма. «Жеребе» әдісі арқылы. Нысана көздейді.Сұрақтарға жауап береді. 1.Шығарманың аты қалай аталады? 2.Авторы кім? 3. Оқиға болған уақыт? 4.Қай жерде болды? 5.Кейіпкерлерін атаңыз. 6. Идеясы қандай? 7.Тақырыбы қандай? -Міне бір кедергіден өттік. Солдат алдыға жылжиды. №2- тапсырма. « Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі Жұптық жұмыс. Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қалай қалай өрбіді. Міне бір кедергіден өттік. №3-тапсырма Сюжеттік композициялық құрылымын Уорд уол платформасында «Сәйкестендіру» арқылы орындайды. Міне бір кедергіден өттік №4-Тапсырма Кейіпкерлер әрекеті мен бейнесі. Міне бір кедергіден өттік. №5- тапсырма «Анықама бюросы»
Міне бір кедергіден өттік. Бағалау: Алған погондарын санаймыз. Ең көп погон алған оқушыға Генерал деп жариялаймын.Бүгінгі білім майданының жеңімпазы. Үйге тапсырма: Шығармадағы Жер –су аттарын жазып келу. Кері байланыс: Дала почтасына хат жазады
Қорытындылау: Ән тыңдайды. «Бейбітшілік сақталады» |
Мұқият тыңдайды. Ойларына бекітеді. Көреді. Есте сақтайды. Керек жерін жазып алады. Сұрақтарға жауап береді. Тыңдап. Өз оқығандарымен салыстырады. Кейіпкерлерді, оқиғаны, құрылымын, жер-су аттарын, кейіпкерлердің портретіне, характеріне мән беріп отыру керек. Дәптермен жұмыс: мағынасын жазып отырады. Тапсырмалар орындау алдында сергіп алады. Жеребе алып кімге сандар шығады сол бала нысана көздейді сол бойынша ұпай алады. 7,8,9,10 ұпай Сұрақтарға жауап береді. Екі оқушы жұптасып талқылап, айтып қорғайды. Дайын кезеңдерді қолмен апарып құрылымына сәйкестендіреді. Әр топтан бір оқушыдан топ басшысы шығарып отырады. Оқушылар кестеге сала отырып толтырады. Топпен талқылайды. Экраннан көрінген сөйлемдегі асты сызылған сөздің синонимін тауып, шығарманың дамуына қалай әсер етіп тұрғанын айтады.Асты сызылған сөздердің орнын анықтамалықтан алынған сөздерді қойып айтады Барлығы қосылып айтады. |
Погон таратылады Погон таратылады Погон таратылады Погон таратылады Погон таратылады |
http://www.myshared.ru/slide/1363998/ «Қасым» көркемфильмі туралы деректі сюжетпен танысады Экран Уорд-уол платформасындағы «Ұшақтар»
Нысана. Тақтаға ілінеді.
Экран. Моно-блок Кесте –қағаз таратылады
|
№4-Тапсырма Кейіпкерлер әрекеті мен бейнесі Кейіпкерлер әрекеті мен бейнесіне талдау жаса. Кесте толтыр.
|
Өзіңді тексер
Кейіпкерлер |
Кейіпкерлердің іс-әрекеті |
Автор берген портрет |
Сенің ойыңша қандай адам? |
Серік |
Өскенде атты әскер командиріне артиллерист болғысы келеді. Партизандарға барлаушы ретінде көп еңбек атқарды. Тіпті немісті өлтірді. |
Жас партизан, патриот, тапқыр, қырағы, жасы 10-да, шыдамды, епті. Жүрегі мейірімді.Жетім балалаарға жаны ашыды. |
Қазақтың қанындағы ерлігі, қайраттылығы бар, ерте есейген.Әр істің жөнін білетін ақылды батыл бала |
Борис |
Серіктің досы. Серік екеуі байланыс қызметін атқарды |
10-12 жас шамасындағыАқ сары шашты, көк көзді бала. Ол да батыл, патриот, шыдамды, қайсар бала. |
Соғыс оларды ерте есейтті. Соғыстың бітіп, жеңіспен аяқталуына өз үлестерін қосты. |
Анна Ивановна |
Екі балаға қорған бола білген ана |
Комисср Совченконың әйелі. Бористің анасы. Толық денелі, орта бойлы,, қою сары шашты. 32 жас шамасындағы әйел. Мейірімді, батыл. |
Мейірімділігімен қоса қайсарлығы бар. Батыл шешім қабылдай алатын адам |
Жамал |
Соғыстың зардабын түйсігіменсезіне білді. Баласының болашағы мен өмірі үшін алаңдады. Баласын жау оғынан құтқарып өзі мерт болды. |
Майор Мергенбаев Жомарттың әйелі. Қара торы,толық денелі, қою ұзын қара шашты, сүйкімді әйел. |
Ана әркезде де ана болып қала бермек. Өз баласы үшін жанын қиды. |
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?
1-жұпқа
Олар-------------------------------------- тез киінді де, үйдің ішін буып-түйе бастады.--------------- ойына әр- түрлі күдіктер, қорқыныштар ұялай бастады.Бұл қала шегерадан небары 40 км ғана жерде болатын.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.
Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?
2- жұпқа
Бұл эшелондағы адамдардың көбі жаралы болатын. Жамалдың қарсысындағы ------------------комиссары --------------------- әйелі --------------------------------------ға ойлы пішінімен көз тастап, әлдене айтқысы келгендей қарай берді.---------------------------да балаасы----------------- басын көкірегіне қысып, әлденеден қауіптенгендей,сыртқа көз тастап, құлағынсала тың тыңдап отыр.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.
Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?3- жұпқа
-Серік, мамаң өлді. Мамаңды фашистер өлтірді!-деуі мұң-ақ екен Серік тағы да тізерлеп отырып, мамасының өлі денесін құшақтап еңіреп қоя берді.Қасында ------------------------------ да егіліп тұр еді.Жамалдың бетін жасырып кеткісі келді, бірақ қалай жасырмақ?!
Не қолында күрегі жоқ, не төңіректен ештеңе таба алмады.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.
Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?4- жұпқа
----------------------------- дүрбімен бет алыстағы биіктікті болжап отыр. Ағаш арасынан село үйлері ағарып-ағарып көрініп тұр.Бұл өзі туып өскен, жастық шағын сайрандап өткізген --------------------------селосы.Енді міне жау қолында.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.
Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?5- жұпқа
------------------------- Переяслав бағытынан барлаудан келе жатты. Барлауды ойдағыдай орындағандарына екеуі де өте көңілді еді. Зарубинцы селосы тұсындағы --------------- жағасымен жүруді қолайлы көріп, қалың шыбықты тоғайға кірді.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
№2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі
Жұптық жұмыс.
Мәтіннен үзінді беріледі. Қай оқиға, кейіпкері кім? Ары қарай оқиға қалай өрбіді?6- жұпқа
Бір жолы барлаудан барлаушылармен келе жатып -------------
«Белое озеро» деген орман шаруашылығындағы құс бағып жүрген --------------------------- жолықты.Олар басқыншылар келіп қалған кезде кейін шығысқа қарай кетуге үлгере алмай қалған.Оларды сарайға қамап қояды.
Кейіпкерлердің ары қарайғы әрекеттері қандай?
Ойлан, жұптас, бөліс
Партизан-армияға көмекші жасақ, басқыншыларға қарсы іс-қимыл жасаған жергілікті ұйым.
Барлаушы- жаудан тың ақпараттар әкелетін, жаудың іс-әрекетін анықтаушы топ.
Пункт-нысана, үй.
Пристан- кеме тоқтайтын айлақ.
Полк 1000 әскері бар жасақ.
Эвакуация-басқа жаққа қоныстандыру, көшіру.
Хутор-Украйндықтардың үйі.
Фашист-Нацистік партия мүшесі.
Командование-бұйрық
Офицер-әскери шен.
Разьезд-пойыз тоқтайтын жер.
Партизан
Барлаушы
Пункт.
Пристан
Полк
Эвакуация
Хутор
Фашист
Командование
Офицер
Разьезд
№5 тапсырма Анықтама бюросы»
-
Шырт ұйқыда жатқан Серік төрдегі үстел үстінде тұрған телефонның безектей шырылдаған дыбысынан кенет оянып кетті.
1–Тыңдап тұрған майор Мергенбаев,-деп келте сөйлеген папасы лезде.
-
-Солай ма?...Қазір жетем!-деді де өңі бұзылып, трубканы тарс еткізіп іле салды.
Асты сызылған сөздердің орнына анықтамалықтан алынған сөздердің синонимін қойып айтыңдар!
Анықтамалық
Қысқа,
қалың ұйқы,
тәтті ұйқы
Тоқтамай шырылдау
,мезгілсіз қоңырау,
қатты қобалжып,
ашулану
Бірден