Материалдар / ҚМЖ "Энергия түрлері және көздері"

ҚМЖ "Энергия түрлері және көздері"

Материал туралы қысқаша түсінік
Энергия түрлері және көздері тақырыбында дайындалған ашық сабақтың жоспары
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Мектеп:


Пәні:

Жаратылыстану

Бөлім : Энергия және қозғалыс

Күні:

Мұғалім:

Сынып: 6

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Энергия түрлері және көздері

Оқу мақсаттары

6.5.1.1 - энергия көздерін атау;

Сабақтың мақсаттары

Дәстүрлі және баламалы энергия көздерін, энергия және энергетика деген не екенін білу

Жаңартылатын және жаңартылмайтын энергия көздерінің классификациясын құрастыру

Энергия көздерінің сарқылу мәселесін түсіну

Құндылықты сіңіру

Қарым-қатынас дағдылары, дәлдік, ой-өрісті кеңейту, бір-бірін құрметтеу, функционалдық сауаттылық.



Сабақ барысы

Сабақ қезеңдері

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



5-7 минут

1. Мұғалімнің кіріспе сөзі

(Сабақтың жұмылдырушы бастамасы. Сабаққа психологиялық көзқарас.)

«Жасырын энергия»

? Мұғалім сыныпқа келесі сұрақтарды қояды:

  • Бүгін таңертең не істедіңдер? (Мысалы: тұрдыңдар, тамақ іштіңдер, мектепке келдіңдер).

  • Осы әрекеттердің барлығын жасауға не көмектесті? (Жауап: энергия).

  • Энергия болмаса не болар еді?

Енді үй жұмысын тексерейік бұл сұраққа қайтып келеміз.

2. Үй тапсырмасының орындалуын тексеру (Бақылау, өзін-өзі бақылау және өзара бақылау үйлесімі)

Мақсаты: оқу материалын меңгеру деңгейін тексеру, олқылықтарды анықтау және оларды түзету.


Мұғалімнің сілтемесі: https://curipod.com/8a0946b2-38d2-46db-9adc-df486bd48714/lessons/3158f3ff-3404-4cff-a728-9aa4240a3bcd?showpreview=true


Кейбір оқушылар тақтадағы сұрақтарға жауап береді: https://wordwall.net/resource/28840120/6-сынып-тітіркенгіштік

Оқушы мұғалімді мұқият тыңдайды.












Үй жұмысына сілтеме: https://curi.live



«Ауызша мадақтау» әдісі

Интерактивті тақта презентация

Стикерлер

Сабақтың ортасы








7-10 минут



















10-15 минут

Оқушыларды топқа бөлу.

(үлестірме қағаз арқылы, топқа бөлу тізімі бойынша қағаздарды тарату қажет)

Топтық жұмысы ережесін еске түсіру


Жаңа сабақ Мұғалімнің түсіндірмесі. Бүгінгі сабақты өз өздеріңді ұйымдастыра отырып, игересіздер.

Алдарыңызда, жаңа тақырыпқа байланысты материалдар мен оқулық бар, осы құралдарды қолдану арқылы топта талқылай отырып, шектелген уақытта тапсырмаларды орындау қажет. Мысалы;




1-тапсырма. Топтық жұмыс - «Суреттермен жұмыс»

Дескриптор

  • Суреттер бойынша энергия түрлерін атайды

  • Қозғалыстағы дене энергия түрлерін ажыратады

  • Энергия түрлерін сипаттайды


2- тапсырма. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі





СЕРГІТУ СӘТІ

https://www.youtube.com/watch?v=BYQexdAO4HE&t=55s

Деңгейлік тапсырмалар


Энергия түрлері, энергия көздері және атом энергиясы туралы деңгейлік тапсырмалар

6-сынып оқушылары үшін


Мақсаты: Оқушылар энергия түрлері, энергия көздері, атом энергиясы және радиобелсенді қалдықтар туралы білімдерін кеңейтіп, оларды салыстыруды және бағалауды үйренеді.


1-топ: Энергия түрлері

Дескрипторлар:

Энергия түрлерін ажыратады және сипаттайды.
Энергияның бір түрден екінші түрге айналуын түсіндіреді.
Әртүрлі энергия түрлерінің қолдану аясын сипаттайды.

Деңгейлік тапсырмалар:

? 1-деңгей: Энергияның қандай түрлері бар? Әрқайсысына қысқаша анықтама беріңіз.
? 2-деңгей: Энергия түрлерінің бір-біріне айналуына 3 мысал келтіріңіз.
? 3-деңгей: Өзіңіз күнделікті өмірде қолданатын энергия түрлерін сипаттап, олардың маңыздылығын түсіндіріңіз.

Бағалау критерийлері:

1-деңгей: Энергия түрлерін дұрыс анықтайды (1 балл).
2-деңгей: Энергияның өзгеруін нақты мысалдармен сипаттайды (2 балл).
3-деңгей: Энергия түрлерінің күнделікті өмірдегі маңыздылығын логикалық түрде сипаттайды (3 балл).


2-топ: Энергия көздері

Дескрипторлар:

Жаңартылатын және жаңартылмайтын энергия көздерін ажыратады.
Әр энергия көзінің ерекшеліктерін сипаттайды.
Энергия көздерінің артықшылықтары мен кемшіліктерін салыстырады.

Деңгейлік тапсырмалар:

? 1-деңгей: Жаңартылатын және жаңартылмайтын энергия көздеріне мысалдар келтіріңіз.
? 2-деңгей: Кесте жасап, әр энергия көзінің артықшылықтары мен кемшіліктерін көрсетіңіз.
? 3-деңгей: Қазақстанда қай энергия көзін дамыту тиімді деп ойлайсыз? Неліктен?

Бағалау критерийлері:

1-деңгей: Энергия көздерін дұрыс ажыратып, мысалдар келтіреді (1 балл).
2-деңгей: Энергия көздерін салыстырып, нақты ерекшеліктерін көрсетеді (2 балл).
3-деңгей: Қазақстанда қай энергия көзін дамыту тиімді екенін дәлелдейді (3 балл).


3-топ: Атом энергиясы және радиобелсенді қалдықтар

Дескрипторлар:

Атом энергиясының алыну жолын түсіндіреді.
Радиоактивті қалдықтардың қоршаған ортаға әсерін сипаттайды.
Қауіпсіздік шараларын талдайды.

Деңгейлік тапсырмалар:

? 1-деңгей: Атом энергиясы қалай алынады? Оның негізгі көзі қандай?
? 2-деңгей: Радиоактивті қалдықтардың қоршаған ортаға әсерін сипаттаңыз.
? 3-деңгей: Радиоактивті қалдықтарды залалсыздандырудың қандай әдістері бар?

Бағалау критерийлері:

1-деңгей: Атом энергиясы мен оның көздерін дұрыс сипаттайды (1 балл).
2-деңгей: Радиоактивті қалдықтардың зияны туралы нақты мысалдар келтіреді (2 балл).
3-деңгей: Радиоактивті қалдықтарды залалсыздандыру жолдарын ұсынады (3 балл).


Жалпы бағалау шкаласы:

3-4 балл – төмен деңгей
5-7 балл – орташа деңгей
8-9 балл – жоғары деңгей


Бағалауды ұсынады.

Энергия түрлерімен танысып, талдау жасайды




Оқушылар бір бірін бағалап отырады (карточка арқылы)










Әр оқушы кесте бойынша алған энергиясы мен шығынын салыстырып айтады

























Топпен тапсырмаларды орындайды



















Тапсырмаларды дәптерге қағазға жазып, кезекпен жауаптарын қорғайды




















Бағалау парағында топ ішінде бір бірін бағалайды








Топтар орындаған тапсырмаларын көрші топқа беріп бағалайды




«Басбармақ» арқылы бағалау















Бірін-бірі бағалау




























Жетондар арқылы бағалау

























Бір бірін, өзін және топты бағалау












Суреттер

Маркерлер

Смайликтер






































Жас ерекшеліктеріне сай азық-түлік өнімдерінің қоректік құндылығы кестесі
















Презентация












Үлестірме қағаздар

5-10 мин

Жеке жұмыс.

Тамшы әдісі. Мұғалім сұрақтары жазылған суреттерді қолшатырға алдын ала іліп қояды да, қолшатырмен балаларға жақындап тамшы жинауды ұсынады.

  1. Энергияның кез келген бір түрін ата

  2. Электр энергиясы қандай энергия түріне айнала алады?

  3. Табиғаттағы энергия көздерін ата

  4. Су энергиясын қалай алуға болады?

  5. Жел энергиясын қалай өндіреміз?

  6. Жер мен су энергиясы қандай энергияға айнала алады?

  7. Жердегі ең басты энергия көзін ата

  8. Дүниежүзіндегі ең ірі электростанция қайда орналасқан?

  9. Атом энергиясын қалай алады?

  10. Болаша энергиясы деп қандай энергия түрін айтады?

  11. Радиобелсенді қалдықтарды қалай зарарсыздандырады?

  12. Ең көп тараған энергия көздерін ата

Кезекпен қолшатырдан тамшы алып, сұраққа жауап береді


Жетондар арқылы бағалау

Қолшатыр мен «тамшылар»

Сабақтың соңы

3-5 мин


https://teacher.gynzy.com/en/board/b81adf5d-a304-401c-bb80-0442e4bf111c


Смайликтер арқылы сабаққа деген оқушылардың кері байланысын анықтау

Үйге тапсырма:

Күні бойы қажетті энергияны толық аласың ба немесе жұмсайсың ба? Болжам жаса.

Жоба құр

Интерактивті тақтада смайлдармен кері байланыс береді

Кері байланыс

компьютер


17 Ақпан 2025
228
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі