ҚМЖ Функцияның нүктедегі және шексіздіктегі шегі

Тақырып бойынша 12 материал табылды

ҚМЖ Функцияның нүктедегі және шексіздіктегі шегі

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ Функцияның нүктедегі және шексіздіктегі шегі
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар


Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:

11.1С Функциялардың шектері және үзіліссіздігі

Есенов колледжі ЖШС:

Күні:02.12.-05.12.24.

Оқытушының аты-жөні:

Топ: 1курстар

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

Функцияның нүктедегі және шексіздіктегі шегі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

11.5.1.1 функцияның нүктедегі шегін біледі;

11.5.1.2 функцияның шексіздіктегі шегін біледі;

Сабақ мақсаттары

Білім алушылар:

- функцияның нүктедегі шегінің қасиеттерін қолданады;

- функцияның нүктедегі шектерін есептейді;

- функцияның шексіздіктегі шегін біледі;

- функцияның шексіздіктегі шегін есептейді;

Бағалау критерийлері

  • функцияның нүктедегі мәнін есептейді;

  • функцияның нүктедегі шегінің анықтамасын біледі;

  • функцияның нүктедегі шегінің қасиеттерін біледі;

  • функцияның нүктедегі шегін есептейді;

  • функцияның шексіздіктегі шегін есептейді;

  • функцияның шексіздікке ұмтылғандағы мәнін есептеу тәсілдерін қолданып, тапсырмаларды орындайды.

Тілдік мақсаттар

Білім алушылар:

көпмүшені көбейткіштерге жіктеген кезде қолданылатын қадамдарды сипаттау үшін математикалық терминдерді дұрыс пайдалану.

Пәнге тән лексика мен терминология:

Айнымалы

Переменная

Variable

Бірмүше

Одночлен

Monomial

Коэффициент

Коэффициент

Coefficient

Көпмүше

Многочлен

Polynomial

Үлкен коэффициент

Старший коэффициент

Leading coefficient

Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:

Көпмүшенің дәрежесін анықтаңыз.....

көпмүшені канондық түрде жазыңыз.....

үлкен коэффициентін анықтаңыз....

көпмүшені стандарт түрге келтіріңіз.....

Құндылықтарды дарыту

Білім ала білуі, жағдаятты талдау, жаңа жағдаяттарға бейімделу, топпен жұмыс істеу, өз жұмысының сапасына жауап беру, өз уақытын ұйымдастыра білу. ҚҰНДЫЛЫҚТАР

-Жайлылық

-Құрмет+

-Жарқындылық

-Ынтымақтастық+

-Мақсаттылық+

-Жауапкершілік+

-Өмір бойы оқу+

Пәнаралық байланыстар

Физикалық және химиялық есептерді шығаруда меңгерген білімін қолданады.

АКТ қолдану дағдылары

Сабақтың әр кезеңінде жаңа материалды меңгеруді, қорытындылауды тиімді жүзеге асыру үшін презентациямен жұмыс және тапсырмаларды Activ Board –та орындау арқылы интерактив тақтамен жұмыстану дағдыларын дамыту.

Бастапқы білім

Функцияның қасиеттері, функцияның гафигі және оның теңдеуі.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы

2 минут

I. Ұйымдастыру кезеңі:

- Білім алушылардың назарын шоғырландыру;

- Білім алушылардың «жақын арадағы дамуын» анықтау.

1-5 слайд

Сабақтың ортасы

Ұ

4 минут













Ұ М

10 минут
























М

8 минут













































Т

8 минут





















Ж

8 минут


















Ұ. М

5 минут











Ж

5 минут

















































Т

8 минут






















































Ж

10 минут


























Ө

10 минут


Мақсат: функцияның нүктедегі шегін біледі;

Жұппен жұмыс.

I. Әр жұп калькулятор көмегімен төмендегі кестені толтырады:

1,8

1,9

1,96

1,99

2

2,02

2,07

2,12










Сонда келесі кесте шығады:

1,8

1,9

1,96

1,99

2

2,02

2,07

2,12

3,24

3,61

3,8416

3,9601

4

4,0804

4,2849

4,4944

Сонымен, саны қандай кіші болса да, теңдігі орындалатындай х-тің мәнін табуға болады. Ол үшін, х-тің 2-ге жақын мәндерін 2 нүктесінің аймағынан алу керек. Мұндай жағдайда 4 саны х аргументі 2 санына ұмтылғандағы функциясының шегі деп аталады. Оны деп жазады. Мұндағы, lim – латынның “limes” сөзінен алынған, шектік мән деген ұғымды береді.

Анықтама. Егер, кез-келген саны үшін саны табылып, теңсіздігін қанағаттандыратын х аргументінің барлық мәндерінде теңсіздігі орындалса, онда b саны функциясының нүктесіндегі шегі деп аталады.

жазуының оқылуы: «х аргументі а-ға ұмтылғандағы f(x) функциясының шегі b-ға тең».

Мысал №1.

функциясының х нүктесі 4-ке ұмтылғандағы

( ) мәнін анықтайық: .

Шешуі: нүктесі функциялардың анықталу облысының ішінде болғандықтан, оның нүктесіндегі мәнін табуға болады: .

Жауабы: -14 .

Мысал №2.

функциясының ұмтылғандағы мәнін анықтайық.

Шешуі: нүктесі функцияның анықталу облысына кірмейді. Сондықтан, жағдайдағы функцияның мәнін табу үшін, оны түрлендіріп, шектік мәнін анықтаймыз. Яғни:

Жауабы: .

II. Шектер туралы негізгі теоремалар:

1) Егер, функциясының х аргументі а-ға ұмтылғандағы шегі бар болса, онда ол біреу ғана болады;

2) Егер, , болса, онда алгебралық қосындының, көбейтіндінің, бөліндінің ( ) шектері бар болады және:

;

;

.

3) Тұрақты көбейткішті шек белгісінің алдына шығаруға болады:

Топпен жұмыс.

155. функциясының ұмтылғандағы шегін есептеңіздер:

а) ; ә) ;

б) ;

в) ;

г) ;

д) ;

е) ; ж) .

Жауаптары: №155 а) -3; ә) ; б) 0; в) 36.

Жұппен жұмыс.

1. Шектерді есептеңіз:

1) ; 2) ; 3) ;

4) ; 5) ; 6) ;

7) ; 8) ; 9) ;

10) .

Жауаптары: 1) 2; 2) 4; 3) ; 4) 0; 5) ;

6) ; 7) 6; 8) ; 9) ; 10) -4.

Рисунок 1


Мақсат: функцияның шексіздіктегі шегін біледі;

Анықтама. f(x) функциясы сандық түзуінің бойында анықталған болсын. Егер, болатын кез-келген хn тізбегі үшін болса, онда В саны f(x) функциясының шегі деп аталады. Бұл жағдайда деп жазады.

Дәл солай, егер болатын кез-келген хn тізбегі үшін болса, онда болады.

Жұппен жұмыс.

Білім алушылар «екеуге саналу» арқылы жұптарға біріктіріледі және дайын сызбалар арқылы шығарылатын есептерді орындайды.

Тапсырма 1: Графиктері 1-4 суретте көрсетілген функциялардың қайсысының , немесе жағдайда шегі бар?

1-сурет

2-сурет

3-сурет

4-сурет

Тақырыпқа сай бейнеролик көрсету: «Шексіздіктегі функция шектерін табу»; «Белгісіздік дегеніміз не?».

Анықталмағандықтарды ашу үшін:

Функция өрнегін қысқартады: көбейткіштерге жіктейді; функцияны қысқаша көбейту формулаларымен, тригонометриялық формулалалардың көмегімен түрлендіреді, түйіндесіне көбейтеді, бұл бұдан әрі қысқартуға мүмкіндік береді.

Топпен жұмыс. «Галерея» стратегиясы қолданылады, әр топ өз постерін қалған топтарға мазмұндайды, сұрақтар болса, жауап береді.

Білім алушылар «3 тапсырма» көмегімен үш топқа бөлінеді.

1-ші топтың тапсырмасы:

Көрсетілген қасиеттеріне ие болатын, қандай да бір функцияның графигін салыңыз:

және функция өседі

1 Мысал:

2-ші топтың тапсырмасы:

Көрсетілген қасиеттеріне ие болатын, қандай да бір функцияның графигін салыңыз:

және функция төменнен шенелген

2 Мысал:

3-ші топтың тапсырмасы:

Көрсетілген қасиеттеріне ие болатын, қандай да бір функцияның графигін салыңыз:

және


3 Мысал:


Жұппен жұмыс.

I.

3.5 . №3.6 .

3.7 . №3.8 .

3.9 . №3.10 .

II.

4.1 . №4.2 .

4.3 . №4.4 .

4.5 . №4.6 .

III.

5.1 . №5.2 .

5.3 . №5.4 .

5.5 . №5.6 .

Жеке жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмалары.

1. Келесі қасиеттерді қанағаттандыратындай, қандай да бір функциясының графигін салыңыз:

а) ; ә) ; б) ;

в) және кесіндіде .

2. Келесі шектерді есептеңіз:

а) ; ә) ; б) .

Презентация

Шыныбеков Ә.Н. Алгебра және анализ бастамалары.

Алматы: Атамұра, 2007


6 слайд





7 слайд



8-11 слайд




https://www.youtube.com/watch?v=4S1PIAV5lq8

https://www.youtube.com/watch?v=LECIoZhDljg

https://www.youtube.com/watch?v=fa7kuQajmU4





































12-31 слайд
















32 слайд

















33 слайд
















34 слайд










1-5 слайд











6-7 слайд































8-10 слайд









































11-13 слайд






















14 слайд




Сабақтың соңы

2 минут

Сабақ соңында білім алушылар рефлексия жүргізеді:

- нені білдім, нені үйрендім

- нені толық түсінбедім

- немен жұмысты жалғастыру қажет

2. Білім алушыларға мұғалім тарапынан кері байланыс беріледі.




15 слайд

Саралау – білім алушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары білім алушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – білім алушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Білім алушылар сабақ барысында сұрақтарға жауап беру, тапсырмаларды орындауда өзінің логикалық-математикалық, сөйлеу, танымдық қабілеттерін көрсетуге мүмкін. Талдау барысында қабілеті жоғары білім алушыларға топқа өз ойын толық түсіндіруді ұсыну, тапсырмалар бойынша туындаған тағы қандай мәселелер болу мүмкіндігін қарастыру.

Енгізілетін жаңа ұғымдарға байланысты анықтамаларды талдаудан кейін орындалатын тапсырма білім алушылардың түсінігінің қалыптасқанын бағалауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар оқулықтағы есепті шығаруда өзін өзі бағалау, ал жеке тапсырманы орындау өтілген жаңа ұғымның қаншалықты меңгерілгенін анықтап ұалыптастырушы бағалауды жүзеге асырып Білім алушы жетістігін анықтауға мүмкіндік береді.

топта жақсы жұмысқа бейімдейтін психологиялық климат және ілім алушыларға өз ойын еркін жеткізуге мүмкіндік туғызатын орта орнату

Кабинет ерекшелігін ескере отырып қауіпсіздік ережелерін сақтау.



Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Білім алушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.


Жалпы баға



Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:


2:


Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:


2:


Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?


































Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
08.01.2025
247
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі