ҚМЖ "Into Space" 4 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

ҚМЖ "Into Space" 4 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Дайын қмж 4-сынып "Into Space"
Материалдың қысқаша нұсқасы

Open lesson-plan

Date:

Teacher’s name:


Class:

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Into Space

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

4.L5 identify initial, middle and final phonemes and blends;

4.R3 recognise basic opinions in short, simple texts on an increasing range of general range of general and some curricular topics;

4.W7 spell most familiar high-frequency words accurately when writing independently

Lesson objectives

All learners will be able to:

-recognise and use some target language correctly and show comprehension of some written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space

Most learners will be able to:

- recognise and use most target language correctly and show comprehension of most written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

Some learners will be able to:

-recognise and use target language correctly with clear pronunciation and good comprehension of written and spoken familiar words in simple sentences To talk about space.

Values

Respect and support each other

Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Marks

Resources

Beginning the lesson/ Сабақтың басталуы


Warming-up/ Психология-

лық ахуал

3 min








4min





Organization moment :

  1. Greeting/ Амандасу

Hello, guys! How are you today?

Are you ready for the lesson?

Be active! Be smart!

  1. Warm up/ Психологиялық ахуал

Method

«Neuro exercise»

«Нейро жаттығу» әдісі


  1. Checking the home task/ Үй тапсырмасын тексеру

Lumio” платформасы








Method

Neuro exercise”

helps to start the lesson with good mood

The aim: To develop Ss brain and create friendly atmosphere




Descriptors: Learners answer for the questions one by one

Дескрипторлар: Оқушылар сұрақтарға бір-бірлеп жауап береді

Descriptors: Learners answer for the questions Team quiz show


At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”







1 point

PPT


2 min.






3 min







Individual work/ Жеке жұмыс

6 min








Pair work

7min









Refreshment moment

1min

Group work

10 min



  1. Brainstorming / Миға шабуыл

 Look at the picture. Would you like to travel into space? Why?/Why not? Do you know any planets bigger than Earth?

Pupils' books closed. Put the Journey into space poster up on the board. Point to the pictures, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat, chorally and/or individually. Point to each picture in random order. Ask individual pupils to name them.

Pupils' books open. Refer the pupils to the picture on p.94 and have a picture discussion. Ask the pupils if they would like to travel into space and why. Elicit answers from individual pupils. Then say and write on the board: Earth. Explain to the pupils that Earth is the name of our planet. Ask the pupils to name other planets (Mercury, Venus, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune).Then ask them to name the planets that are bigger than Earth.


Look and read. Write yes or no.

Refer the pupils to the picture and have a picture discussion. Read the example aloud and explain the activity. Allow the pupils some time to look at the picture and complete the activity. Ask individual pupils to answer. Ask the rest of the class for verification.

Descriptor: Learners understand the meaning of the picture/ Дескриптор: Оқушылар суреттің мағынасын түсінеді



















Descriptor: Learners ask and answer


Descriptor:

-Timekeeping;

-Accuracy;

-Understand the meaning of the text

Дескриптор:

- Уақыт;

- Дәлдік;

- Мәтіннің мағынасын түсіну


Descriptor:

-Timekeeping;

-Using key words;

-Pronounce the words correctly

Дескриптор:

- Уақыт;

- Кілт сөздерді қолдану;

-Сөздерді дұрыс айту




Descriptor:

-Timekeeping;

-Accuracy;

-Improve speaking skills

Дескриптор:

- Уақыт;

- Дәлдік;

- Сөйлеу дағдыларын дамыту


Ss. «The praise»












Formative assessment

Evaluating their pairs/

Жұптық бағалау


3 points




Formative assessment

Self-esteem

Өзін өзі бағалау


3 points






Formative assessment

Group assessment

Топтық бағалау


3 points








Board

picture











PPT

Video material









book



























Track 14 CD2





Ending the lesson

Reflection

2 min



Home task


Evaluating

2min



Weather reflection

All is clear”

Have some questions”

Nothing is clear”



Evaluating pupils looking at their self-assessment thermometers

Ss give their opinions on the lesson.




Our planet” draw a picture


Board

PPT










Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
22.03.2025
324
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі