ҚМЖ. Кинетикалық энергия. Потенциалдық энергия. 7 сынып

Тақырып бойынша 31 материал табылды

ҚМЖ. Кинетикалық энергия. Потенциалдық энергия. 7 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушыларға механикалық энергияның екі түрін ажырату, кинетикалық энергия формуласын есептер шығаруда қолдану меңгерту.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Тарау: Энергия. Мектеп: Х.Доспанова атындағы №28 ЖББМ КММ

Күні: Мұғалімнің аты-жөні: Зулпыхаров Алмас Тынышбаевич

Сынып: 7 Қатысқан: Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Кинетикалық энергия. Потенциалдық энергия

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары

7.2.3.2 механикалық энергияның екі түрін ажырату

7.2.3.3 кинетикалық энергия формуласын есептер шығаруда қолдану

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар істей алады: Механикалық энергияның екі түрін ажырата білу, формуланы жазу.

Көптеген оқушылар істей алады: Есептер шығаруда қолдану.

Кейбір оқушылар істей алады: Тәжірибелік күрделі есептер шығару.

Бағалау критерийлері

1.Механикалық энергияның екі түрін ажырата біледі

2.Кинетикалық энергия, потенциалдық энергия формуласын есептер шығаруда қолданады.

3.Күрделі есептер шығара алады.

Тілдік мақсат

Диалог үшін пайдалы дәйекті сөздер:

Энергия-бұл ------------

Кинетикалық энергия- ------------ болып табылады.

Потенциалдық энергия-------------болып табылады.

Энергия ------------- әріпімен белгіленеді.

Энергия өлшем бірлігі--------------------

Құндылықтар-

ға баулу

Жалпыға бірдей еңбек қоғамы.

Оқушылардың өз бетімен жұмыс жасау, іздену қабілеттерін арттыру.

Пәнаралық байланыс

Математика- есеп шығару дағдылары (амалдар қолдану);

информатика модельдеу, анимация, график сызу

Алдынғы білім

Механикалық жұмыс, қуат

Сабақ барысы

Жоспарланған сабақ кезеңдері

Сабақта жоспарланған қызмет (іс-әрекет)


Ресурстар

Сабақтың басы

(10 минут)

1. Ұйымдастыру. Сәлемдесу. Оқушыларды түгелдеу, оқушылардың сабаққа қатысуын қадағалау.

2. Ынтымақтастықты қалыптастыру.

«Молекула» атты сергіту сәтін өткізу.

Мақсаты:сыныпта сенімділік қарым-қатынас, жағымды кері байланыс орнату.

Топтарға бөлу: «Түстер» арқылы.

3. Үй жұмысын тексеру: «Сиқырлы гүлдер» әдісімен сұрақтарға жауап беру арқылы оқушылардың қызығушылығы оянады, білімін көрсетеді,сабаққа деген ынтасын арттырады, сергітеді, ойлау қабілетін дамытады. Смайлик арқылы бағаланады.

  1. Істелген нақты жұмысты қандай формуламен есептейді? Формула қалай оқылады?

  2. ХБ жүйесінде жұмыстың өлшем бірлігі қалай аталыды?

  3. Қандай жағдайда жұмыс істеледі деп айтуға болады? Денеге күш әрекет етіп, бірақ ол орнынан қозғалмаса, онда механикалық жұмыс атқарыла ма?

  4. Дене қозғалыста болып, оған күш әсер етпесе, онда механикалық жұмыс істеле ме?

  5. Қуат ұғымы неліктен енгізілген?

  6. Қуат дегеніміз не?

  7. Қуатты қалай есептеуге болады?

  8. Қуаттың ХБ жүйесіндегі өлшем бірлігі қандай?

Түрлі-түсті қағаз

Тақырыпқа байланысты сұрақтар

7 сыныпқа арналған Физика оқулығы А4 форматтағы түрлі-түсті қағаздар, құрал-жабдықтар, АКТ



Сабақтың ортасы

(30 минут)

2. Жаңа сабақ

1. «Ой қозғау» әдісі. Сұрақ қою арқылы оқушылар жаңа тақырыптың басты идеясын табады. Бұл әдіс топта жалпы мәселелер бойынша жұмыс жасау қабілетін дамытады. Ауызша мадақтау айтылады.

1.Энергия ұғымын қалай түсінесіңдер?

2.Қандай энергия көздерін білесіндер?

3.Энергияны қалай ұтымды пайдалануға болады?

Электронды оқулықпен жұмыс.

Оқушылар өздерің білетіндей түрмыста органикалық отын энергиялары туралы мәселелер жиі көтеріледі. Жер қойнауындағы икалық отын қорларының те жылдам азаюы дамзатты қатты алаңдатып отыр. Өйткені жер бетіндегі тіршіліктің көзі –энергия.

Сығылған серіппенің кері тебілу барысында денелер қозғалысқа келіп, жұмыс істеледі. Бұдан сығылған серіппенің жұмыс істеуге қабілетті екенін білеміз.

Қозғалыстағы денелердің істеген жұмысы сол денелердің массаларына тәуелді.

Дененің істеген жұмыс сол дененің жылдамдығына да тәуелді.

Дененің жұмыс істеу қабілетін нақты көрсететін физикалық шама энергия депаталады.

Энергия бірлігі 1 Джоуль=ватт·секунд.

Тұрмыста энергияның өлшем бірлігі ретінде

1 киловатт·сағат=3600000 Вт·с=3600000 Дж





2. Пысықтау. Ертегілер елінде. « Бауырсақ» ертегісі

Оқушылар сендер қазір Бауырсақ ертегісін көресіңдер, содан кейін ол ертгегіден потенциалдық және кинетикалық энергияларды табасыңдар. Қандай жағдайда дененің энергиясы бар деп айтуға болады?

«Миға шабуыл» әдісі арқылы алған білімдерін салыстыру арқылы пікірталасқа түседі, тәжірибеде қолдана алады.

  1. Энергия дегеніміз не?

  2. Жұмыс пен энергияның бірліктері қандай?

  3. Энергияның қандай түрлері бар?

  4. Потенциалдық энергия мен кинетикалық энергия деп қандай энергияларды айтады және олардың қандай ерекшеліктері бар?

Критерий

Дескриптор

Ұпай

Механикалық энергияның екі түрін ажырата біледі

  1. Анықтаманы біледі.

  2. Өлшем бірліктерді біледі.

  3. Энергия түрлерін анықтайды.

  4. Энергия түрлерін

ажырата алады.

1

1

1

1


Деңгейлік есептер шығару

«Табақтарту әдісі» - Салыстыру арқылы пікірталасқа түседі.

А- деңгей (2 бал)

1. Жер бетінен 3,5м биіктікке көтерілген массасы 6 кг дененің потенциалдық энергиясын анықтаңыз.

2. 9 м/с жылдамдықпен қозғалатын 6кг дененің кинетикалық энергия неге тең?

3. Массасы 10кг дене 10 м биіктіктен биіктігі 3 м үйдің төбесіне құлап түсті. Ауырлық күшінің істеген жұмысы қандай?

В-деңгей (3 бал)

1.Массасы 60 кг денеге 1200Дж энергия шамасымен қандай биіктікке шығаруға болады?

2.20 м/с жылдамдықпен қозғалған дененің кинетикалық энергиясы 400Дж болса,оның массасы:

С-деңгей (4 бал)

1.Биіктігі 10 м сарқырамадан 2 минутта 50м3 су құлап ағады су ағынының қуаты қандай?

2.Қуаты 600 Вт локомотив бірқалыпты қозғалып 200 м аралықты 20 c та өтеді? Оның тарту күші қандай?

Бағалау

Критерий

Дескриптор

Жалпы балы

Оқушы

ның жалпы балы

Бағасы

Кинетикалық энергия, потенциалдық энергия формуласын есептер шығаруда қолданады.


1.А деңгейінде есептер шығарады 2. В деңгеінде есептер шығара алады;

3. С деңгейіндегі есепті шығарады

19

0-3

2

4-8

3

9-14

4

15-19

5













Электронды оқулық, презентация

лар




































































АКТ,видеопроекторлар





 































Дәптер, үлестірме қағаз,стикерлер, маркерлер























Сабақтың соңы

(5 минут)

Үйге тапсырма: §53-54 оқу. 30-жаттығу 1,2-4 шығару

Кері байланыс:

«Тобықтай ойдың түйіні»

Бүгін мен------------ білдім.

Мен үшін бүгін-------------- қызықты болды.

Мен---------------кезінде қиналдым.

стикерлер, күнделік .

Саралау-оқушыларға қалай көбірек қолдану көрсетуді жоспарлайсыз?Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау-оқушылардың материалдымеңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Қабілеті жоғары оқушылар күрделілігі жоғары есептер шығарады.

Қабілеті жоғары оқушылар салыстыру, талдау, қортынды жасау, сондай-ақ жоғары тапсырмаларды шешу кезінде берілген мәселенің бірегей шешімдерін табу.

Оқушылардың материалды игеру деңгейін

  1. Ауызша мадақтау

  2. Смайлик беру

  3. Критерий арқылы бағалау

Физика кабинетіндегі қауіпсіздік ережелерін сақтау

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі(оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?





Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.12.2025
22
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі