ҚМЖ "Қазақтың дәстүрлі әндері" 7-сынып ("Арман-ПВ" баспасы,жаңа оқулық бойынша)

Тақырып бойынша 11 материал табылды

ҚМЖ "Қазақтың дәстүрлі әндері" 7-сынып ("Арман-ПВ" баспасы,жаңа оқулық бойынша)

Материал туралы қысқаша түсінік
ҚМЖ "Қазақтың дәстүрлі әндері" 7-сынып ("Арман-ПВ" баспасы,жаңа оқулық бойынша)
Материалдың қысқаша нұсқасы

БӨЛІМ: Музыка өнері және қазақтың киелі домбырасы

Мектеп: Мектеп: Қарағанды облысы білім басқармасының Балқаш қаласы білім бөлімінің «№5 жалпы білім беретін мектебі»

Күні: 03.12.2024.

Мұғалімнің аты-жөні: Адамбаева Б.Т.

Сынып: 7

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Қазақтың дәстүрлі әндері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

7.2.5.1 мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастыру;

7.3.2.1 жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай көркемдегіш құралдарды орынды қолдана отырып, шағын мақала құрастырып жазу;

Сабақтың мақсаттары

Барлық оқушылар: мәтін туралы болжам жасау, қазақтың дәстүрлі әндері туралы мәлімет алу, дәстүрлі ән мен эстрада жанрының ерекшелігін тану.

Көпшілігі: Мәтіндік және графиктік ақпаратты интерпретациялау, фразеологизм, мақал-мәтелдерді сөз қолданысында түсініп қолдану.

Кейбір оқушылар: Мәтіндегі ақпаратты интерпретациялау, салыстыру, фразеологизмдер мен мақал-мәтелдерді қатыстыра отырып, мәтін құрау.

Жоспар

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


Ұйымдастыру кезеңі: сыныпты түгендеу, сабаққа зейінін аудару.

Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру

«Түрлі-түсті хатқалта»

Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын халық аспатары мен халық әншілерімен байланыстырып 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады.

Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер

Мысалы:

  1. Қазақтың домбырасы брендке айналу керек, себебі ....

  2. Домбыраның беделін өсіру үшін .....

  3. Жастар домбыра аспабынан алшақтап кетті, өйткені ....

  4. Жақсы домбыраны шертсең, шабытың оянып, шеберлігің өседі....

  5. Қазақтың дәстүрлі әндері көбінесе домбырамен сүйемелденеді. Мысалы: ....

Тұжырымдар қайталанып беріледі, оқушылар өз ойларын түйіндеп жеткізеді

ҚБ


  • ОҚЫЛЫМ АЛДЫ. Оқушылар 6-тапсырманың ақпараттары арқылы әннің түрлеріне байланысты мәлімет алады.

Романс(исп. romance) — белгілі бір музыкалық аспаптың сүйемелдеуімен жеке дауыста орындалатын шығарма.

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.

Оқушыларды түгендеу, сабаққа зейінін аудару.

Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады.
















Оқушылар әннің түрлеріне байланысты мәлімет алады.

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.





















ҚБ

- Тамаша жауап!

- Жақсы жауап!

- Төмен жауап!





Оқулық, жұмыс дәптері.


Түрлі-түсті конверттер












Суреттер ғаламтор желісінен алынды.

Сабақтың ортасы










































ОҚЫЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ

3-тапсырма, 121-122-беттер

Мәтінді мәнерлеп оқыңдар

ОҚЫЛЫМНАН КЕЙІН

Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтер бойынша проблемалық сұрақтар құрастырыңдар.


Дескриптор:

  • мәтінді түсініп оқиды;

  • алынған ақпаратты талдайды;

  • сұрақтар құрастырады.

ҚБ

ТЫҢДАЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ

1-тапсырма


Мәтінді тыңдап, автор көзқарасы мен көтерілген мәселені талдаңдар

Дескриптор:

  • мәтінді түсінеді;

  • алынған ақпаратты талдайды;



ҚБ

ӘТН.

5-тапсырма,122-бет

Мәтіннен осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді жазыңдар.

Дескриптор:

  • мәтіннен осы шақ етістіктерін теріп жазады;

  • мәтіннен келер шақ етістіктерін теріп жазады;


7-тапсырма

6-тапсырмадағы кестедегі ақпараттарды қолданып, шағын мақала жазыңдар. Осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді қолданыңдар .

Дескриптор:

  • мақала жазады;

  • келер шақ етістіктерін қолданады;

  • осы шақ етістіктерін қолданады;

ҚБ



Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтерді қолданып, проблемалық сұрақтар құрастырады.








Мәтіннен осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді жазады











Шағын мақала жазады








.

















ҚБ

- Тамаша жауап!

- Жақсы жауап!

- Төмен жауап!












massaget.rz/

blogs/7621












Қалыптасты

рушы бағалау

Сабақтың соңы

Кері байланыс

Плюс

Минус

Қызықты




Үйге тапсырма: 123-бет, 8-тапсырма




Диапазон - әнші дауысының, музыкалық ашатын, дыбыс қатарының, әуеннің (мелодияның), т.б. дыбыстық көлемі. Диапазон дауыстың аспайтын, т.б. ең төменгі және ең жоғарғы дыбыстарының арасындағы интервалдармен анықталады.[1
























Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер

Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер

Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер

Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер Бренд

Құнын өсіру

Жастар

Шабыт

Шеберлік

Дәстүрлі ән

Өнер





























1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.

2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.

3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.

4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.

5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.

6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.

7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.

Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.

Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.

2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.

3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.

4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.

5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.

6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.

7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.

Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.

Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.


























Бағалау

Дескриптор

Білім алушы


мәтінді түсініп оқиды;

алынған ақпаратты топта талдайды;

кластер құрады, салыстырады.



























Айгүл

Айгүл Қосанова Сәуле Жанпейісова

Арай Асқапқызы



,




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.12.2024
416
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі