|
БӨЛІМ: Музыка өнері және қазақтың киелі домбырасы |
Мектеп: Мектеп: Қарағанды облысы білім басқармасының Балқаш қаласы білім бөлімінің «№5 жалпы білім беретін мектебі» |
||||||||||||
|
Күні: 03.12.2024. |
Мұғалімнің аты-жөні: Адамбаева Б.Т. |
||||||||||||
|
Сынып: 7 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
|||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Қазақтың дәстүрлі әндері |
||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
7.2.5.1 мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастыру; 7.3.2.1 жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай көркемдегіш құралдарды орынды қолдана отырып, шағын мақала құрастырып жазу; |
||||||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар: мәтін туралы болжам жасау, қазақтың дәстүрлі әндері туралы мәлімет алу, дәстүрлі ән мен эстрада жанрының ерекшелігін тану. Көпшілігі: Мәтіндік және графиктік ақпаратты интерпретациялау, фразеологизм, мақал-мәтелдерді сөз қолданысында түсініп қолдану. Кейбір оқушылар: Мәтіндегі ақпаратты интерпретациялау, салыстыру, фразеологизмдер мен мақал-мәтелдерді қатыстыра отырып, мәтін құрау. |
||||||||||||
|
Жоспар |
|||||||||||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||
|
Сабақтың басы |
Ұйымдастыру кезеңі: сыныпты түгендеу, сабаққа зейінін аудару. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру «Түрлі-түсті хатқалта» Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын халық аспатары мен халық әншілерімен байланыстырып 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады. Бренд Құнын өсіру Жастар Шабыт Шеберлік Дәстүрлі ән Өнер Мысалы:
Тұжырымдар қайталанып беріледі, оқушылар өз ойларын түйіндеп жеткізеді ҚБ
Романс(исп. romance) — белгілі бір музыкалық аспаптың сүйемелдеуімен жеке дауыста орындалатын шығарма.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады. |
Оқушыларды түгендеу, сабаққа зейінін аудару. Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады. Оқушылар әннің түрлеріне байланысты мәлімет алады. Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады. |
ҚБ
|
Оқулық, жұмыс дәптері. Түрлі-түсті конверттер Суреттер ғаламтор желісінен алынды. |
|||||||||
|
Сабақтың ортасы
|
3-тапсырма, 121-122-беттер Мәтінді мәнерлеп оқыңдар ОҚЫЛЫМНАН КЕЙІН Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтер бойынша проблемалық сұрақтар құрастырыңдар. Дескриптор:
ҚБ ТЫҢДАЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ 1-тапсырма
Мәтінді тыңдап, автор көзқарасы мен көтерілген мәселені талдаңдар Дескриптор:
ҚБ ӘТН.
7-тапсырма 6-тапсырмадағы кестедегі ақпараттарды қолданып, шағын мақала жазыңдар. Осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді қолданыңдар . Дескриптор:
ҚБ
|
Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтерді қолданып, проблемалық сұрақтар құрастырады.
Мәтіннен осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді жазады
Шағын мақала жазады
.
|
ҚБ
|
massaget.rz/ blogs/7621
Қалыптасты рушы бағалау |
|||||||||
|
Сабақтың соңы |
Кері байланыс
Үйге тапсырма: 123-бет, 8-тапсырма |
|
|||||||||||
Диапазон - әнші дауысының, музыкалық ашатын, дыбыс қатарының, әуеннің (мелодияның), т.б. дыбыстық көлемі. Диапазон дауыстың аспайтын, т.б. ең төменгі және ең жоғарғы дыбыстарының арасындағы интервалдармен анықталады.[1
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.
2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.
3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.
4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.
5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.
6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.
7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.
Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.
Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.
2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.
3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.
4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.
5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.
6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.
7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.
Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.
Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.
Бағалау
|
Дескриптор |
Білім алушы |
|
|
мәтінді түсініп оқиды; |
|
алынған ақпаратты топта талдайды; |
|
|
кластер құрады, салыстырады. |
Айгүл

Айгүл Қосанова Сәуле Жанпейісова

Арай Асқапқызы
,





жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
ҚМЖ "Қазақтың дәстүрлі әндері" 7-сынып ("Арман-ПВ" баспасы,жаңа оқулық бойынша)
ҚМЖ "Қазақтың дәстүрлі әндері" 7-сынып ("Арман-ПВ" баспасы,жаңа оқулық бойынша)
|
БӨЛІМ: Музыка өнері және қазақтың киелі домбырасы |
Мектеп: Мектеп: Қарағанды облысы білім басқармасының Балқаш қаласы білім бөлімінің «№5 жалпы білім беретін мектебі» |
||||||||||||
|
Күні: 03.12.2024. |
Мұғалімнің аты-жөні: Адамбаева Б.Т. |
||||||||||||
|
Сынып: 7 |
Қатысқан оқушылар саны: |
Қатыспағандар: |
|||||||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Қазақтың дәстүрлі әндері |
||||||||||||
|
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
7.2.5.1 мәтін бойынша проблемалық сұрақтар құрастыру; 7.3.2.1 жанрлық және стильдік ерекшеліктеріне сай көркемдегіш құралдарды орынды қолдана отырып, шағын мақала құрастырып жазу; |
||||||||||||
|
Сабақтың мақсаттары |
Барлық оқушылар: мәтін туралы болжам жасау, қазақтың дәстүрлі әндері туралы мәлімет алу, дәстүрлі ән мен эстрада жанрының ерекшелігін тану. Көпшілігі: Мәтіндік және графиктік ақпаратты интерпретациялау, фразеологизм, мақал-мәтелдерді сөз қолданысында түсініп қолдану. Кейбір оқушылар: Мәтіндегі ақпаратты интерпретациялау, салыстыру, фразеологизмдер мен мақал-мәтелдерді қатыстыра отырып, мәтін құрау. |
||||||||||||
|
Жоспар |
|||||||||||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||||||||
|
Сабақтың басы |
Ұйымдастыру кезеңі: сыныпты түгендеу, сабаққа зейінін аудару. Жағымды психологиялық ахуал қалыптастыру «Түрлі-түсті хатқалта» Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын халық аспатары мен халық әншілерімен байланыстырып 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады. Бренд Құнын өсіру Жастар Шабыт Шеберлік Дәстүрлі ән Өнер Мысалы:
Тұжырымдар қайталанып беріледі, оқушылар өз ойларын түйіндеп жеткізеді ҚБ
Романс(исп. romance) — белгілі бір музыкалық аспаптың сүйемелдеуімен жеке дауыста орындалатын шығарма.
Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады. |
Оқушыларды түгендеу, сабаққа зейінін аудару. Оқушыларға ішіне тұжырым жазылған хатқалталар таратылады. Берілген тұжырым туралы ойын 1 сөйлеммен түйіндеу тапсырылады. Оқушылар әннің түрлеріне байланысты мәлімет алады. Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады. |
ҚБ
|
Оқулық, жұмыс дәптері. Түрлі-түсті конверттер Суреттер ғаламтор желісінен алынды. |
|||||||||
|
Сабақтың ортасы
|
3-тапсырма, 121-122-беттер Мәтінді мәнерлеп оқыңдар ОҚЫЛЫМНАН КЕЙІН Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтер бойынша проблемалық сұрақтар құрастырыңдар. Дескриптор:
ҚБ ТЫҢДАЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ 1-тапсырма
Мәтінді тыңдап, автор көзқарасы мен көтерілген мәселені талдаңдар Дескриптор:
ҚБ ӘТН.
7-тапсырма 6-тапсырмадағы кестедегі ақпараттарды қолданып, шағын мақала жазыңдар. Осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді қолданыңдар . Дескриптор:
ҚБ
|
Мәтінді оқып, онда берілген мәліметтерді қолданып, проблемалық сұрақтар құрастырады.
Мәтіннен осы шақ пен келер шақ тұлғасындағы етістіктерді жазады
Шағын мақала жазады
.
|
ҚБ
|
massaget.rz/ blogs/7621
Қалыптасты рушы бағалау |
|||||||||
|
Сабақтың соңы |
Кері байланыс
Үйге тапсырма: 123-бет, 8-тапсырма |
|
|||||||||||
Диапазон - әнші дауысының, музыкалық ашатын, дыбыс қатарының, әуеннің (мелодияның), т.б. дыбыстық көлемі. Диапазон дауыстың аспайтын, т.б. ең төменгі және ең жоғарғы дыбыстарының арасындағы интервалдармен анықталады.[1
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер Бренд
Құнын өсіру
Жастар
Шабыт
Шеберлік
Дәстүрлі ән
Өнер
1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.
2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.
3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.
4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.
5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.
6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.
7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.
Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.
Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Романс тектес әндер –«Ақбақай», «Жиырма бес», «Япурай», «Ғайни» т.б.
2. Сатиралық-юморлық әндер –«Он алты қыз», «Ағашаяқ», «Құлбай бай» т.б.
3. Қара өлеңге құрылған әндер –«Сәулем-ай», «Еркем-ай», «Қамажай», «Жеті арал жерім-ай» т.б.
4. Қыз-келіншектер әндері –«Майра», «Дудар-ай», «Әупілдек» т.б.
5. Желдірме әндер –термелер, арнау, насихат әндер т.б.
6.Эпостық мазмұндағы әндер–жырлардың кейіпкерлерінің атынан айтылатын әндер –«Жігіттің падишасы - Әмір Темір», «Қос мүйізді Ескендір» т.б.
7. Авторлық-арнау әндер. Молдабайдың әні, Ғазиздің әні, «Бүркітбай», «Шашубай», «Теміртас» т.б.
Әндерді бұлай бөлу арқылы олардың формасын анықтауға болады, романс тектес әндердің диапазоны кең, вокалдық қайырымы мол болады. Ал, сатиралық-юморлық әндерде керісінше, мұндағы ән ырғағы шапшаңырақ, мәтіні мен мелодиясы үнемі қайталанып отырады, вокалдық дамуы шектеулі.
Қара өлеңдерді көбінесе халық әндері деп атайды, бұлардың да қалыптасқан қайырымы бар, көбінесе он бір буындық өлеңге құрылады. Мелодиясы пентатоникалық сарынға бейім, сондықтан әннің өте көне түрі деп айтуға негіз бар. Қыз-келіншектер әндерінде вокал иірімдері мол кездеседі, мұны бөле атаудағы себеп –диопозоны мен ән мәтіні әйел дауысының табиғатына лайықталған. Желдірме әндердің ырғағы ширақ, аты айтып тұрғандай салтанатты әрі жүрдек шырқалады. Эпостық мазмұндағы әндер кәдімгі қара өлеңге ұқсас, бірақ әннің аты немесе мазмұны эпостық кейіпкердің атына құрылады.Авторлық-арнау әндердің сарыны айтыс мақамдарын еске түсіреді, мұнда әуелі «Ал», «Ахау», «Оу» деген сияқты қаратпа айқай айтылады, қайырмасы қара өлеңге құралады, кейде өзге әндердегі мәтіндер қолданыла береді, ал, шумақта міндетті түрде автордың өзін немесе ата-бабасын мадақтаған өлеңі болады.
Бағалау
|
Дескриптор |
Білім алушы |
|
|
мәтінді түсініп оқиды; |
|
алынған ақпаратты топта талдайды; |
|
|
кластер құрады, салыстырады. |
Айгүл

Айгүл Қосанова Сәуле Жанпейісова

Арай Асқапқызы
,





шағым қалдыра аласыз















