ҚМЖ. Тартылыс құбылысы және ауырлық күші.Салмақ. 7 сынып.

Тақырып бойынша 30 материал табылды

ҚМЖ. Тартылыс құбылысы және ауырлық күші.Салмақ. 7 сынып.

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақта масса, салмақ және ауырлық күші ұғымдарын ажырату туралы түсіндіру.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді жоспар

Пәні: физика

Мектеп: Х.Доспанова №28 ЖББМ КММ

Күні:

Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі:

Денелердің өзара әрекеттесуі


Мұғалімнің аты жөні: Зулпыхаров Алмас Тынышбаевич

Сынып: 7

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбы

Тартылыс құбылысы және ауырлық күші.Салмақ

Осы сабақта жүзеге асатын оқу мақсаты (оқу жоспарына сілтеме)

7.2.2.10 масса,салмақ және ауырлық күші ұғымдарын ажырату


Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар: Масса,салмақ және ауырлық күші жайлы мағлұмат беру

Оқушылардың басым бөлігі:. Масса, салмақ және ауырлық күшін ұғымдырының бір-бірінен айырмашылығын ажырату.

Кейбір оқушылар : Масса, салмақ және ауырлық күшін тәжірибеде орындай алу, күрделі есептерді шығару.

Бағалау критерийі

  1. Масса, салмақ және ауырлық күші жайлы мағлұмат біледі.

  2. Масса, салмақ және ауырлық күші ұғымдарын бір-бірінен ажыратады.

  3. Тәжірибе жасайды, орындайды, күрделі есептер шығарады;

Тілдік мақсаттар


Сабақ барысында оқушылардың айтылым, жазылым, тыңдалым,оқылым дағдыларын арттыру.

Арнайы пәндік лексика мен терминалогия:

Салмақ – бұл ............... шама.

Ауырлық күші – ................... болып табылады.

Ауырлық күші ........................ әрпімен белгіленеді.

Ауырлық күшінің өлшем бірлігі .........................

Салмақ........................ әрпімен белгіленеді.



қазақша

орысша

Ағылшынша

P салмақ

вес

Weight

т Масса

Масса

Mass

Fa ауырлық күші

сила тяжести

power weight



Құндылықтарға баулу



«Мәңгілік ел» ұлттық идеясы. Жалпыға бірдей еңбек қоғамы – еңбекке, шығармашылық өсуіне, ортамен ынтымақтастық қатынас орнатып, өмір бойы білім алуына баулу.

Пән аралық байланыс

Математика есептер шығару, формула түрлендіру (амалдар қолдану);

Информатика ғаламтор желісінде ақпарат жинақтау.



Алдыңғы білім


күш

Сабақ барысы

Жоспарланған сабақ кезеңдері

Сабақта жоспарланған қызмет (іс-әрекет)



Ресурстар

Сабақтың басы


(7 мин)


I.Ұйымдастыру кезеңі

1. Ұйымдастыру :Сәлемдесу,оқушылрды түгендеу,сынып ішіндегі тазалық пен сынып оқушыларының сабаққа қатысымын қадағалау.

«Күн шуағы» әдісі. Күн шуағын шашады,бүкіл сыныпқа..Оқушылар бір-біріне бүгінгі күнге байланысты жағымды сөздер айтады.


1.2 Топқа біріктіру

«Физикалық шамалармен үш топқа бірігеді»

I топ - Масса

II топ – Салмақ

III топ – Ауырлық күші


II. Үй тапсырмасын қайталау

Үй тапсырмасын сұрауда Веер» (Желпіуіш) әдісі Өткен тақырыпты алған білімін пысықтайды.Ойлау дағдысын дамытады. (сұрақ-жауап)(алдынғы тақырыптан сұрақтарды желпуішке жазады,үш топ бір-біріне желпуішін ауыстырып сұрақтарға жауап береді.)

Қалыптастырушы бағалау




Тақырыпқа арналған физикалық шамалар және таңбалар жазылған қима қағаздар


А4 парақшасы







Сабақтың ортасы



(13 мин)

II. Жаңа сабақ

Топтық жұмыс «Көршіңе әңгімелеп бер»

I топ – Тартылыс құбылысы.Бүкіләлемдік тартылыс заңы.

II топ – Ауырлық күші.Басқа планеталардағы ауырлық күші.

III топ- Дененің салмағы.Салмақсыздық.


«Көршіңе әңгімелеп бер» әдісі оқушыларға жаңа тақырыпты меңгеруге және оқушылар өз ойларын дауыстап айтып беру үшін пайдаланылады. Оқушылардың сөйлеу, тыңдау, айту дағдысы дамиды.

· сұрақ қойылады, ойластыруға уақыт беріледі

· одан кейін оқушылар өз ойларын көршілерімен бөліседі.

·оқушылар жаңа тақырыпты айтады және осы тақырып бойынша өздері білетін барлық жағдайды көршісіне айтады.

Жаңа тақырыпты пысықтауға сұрақтар.(дәптермен жұмыс)

1. Ауырлық күші дегеніміз не және формуласына түсінік бер.

2. Салмақ дегеніміз не және формуласына түсінік бер

3. Масса,салмақ және ауырлық күші білу біздің өміріміз үшін маңызы неде?

Қалыптастырушы бағалау - Мадақтау сөздер


Оқулық, маркер, стикер

дәптер

(7 мин)


III. «Есептер қонақта» әдісі. Топтық жұмыс

Қызығушылықты оятады, есептер шығарады.

12 жаттығу

I топ – №1,3 есептер

II топ – №2,5 есептер

II I. топ- №6,7 есептер


Дескриптор

Белгі

1.Салмақтың, ауырлық күшінің белгіленуін өлшем бірлігін біледі Есептің берілгенін жаза алады.

Shape1



1.Салмақтың, ауырлық күшінің берілгенін жазып формуланы қолданып есеп шығара алады.Өлшем бірліктерін қолдана алады .


Shape3 Shape2





салмақ және ауырлық күшінің табу жолдарына формуланы түрлендіріп шамаларды ажырата алады.

Shape6 Shape5 Shape4



Оқулықтар, маркер, стикер, тәжірибеге қажетті құралдар.


Shape7





(13 мин)

IV саралау тапсырмалары

  1. А) деңгейі Ауырлық күшінің физикалық мағынасын анықтау

  2. Таңбасы

    Өлшем бірлігі

    Формуласы

    F

    H

    P=FA= mg


    m

    кг

    m= FA /g

    g

    Н/кг

    g= FA / m

  3. В) деңгейі Есептер шығару

  4. 1 Егер салмағы 600Н болса, бір дорба алманың массасы қандай болады?

  5. 2 Егер Жерге тартылу күші 700Н болса, темір құйманың массасы қандай болады?

С) деңгейі Тәжірибе жасау, күрделі есептер шығару

1 Кірпіштің ұзындығы 23 см, ені 11,5см, биіктігі 7,5 см болса, оның салмағы қанша? (тығыздығы 1800 кг/м3)

2 Бір заттың салмағы,Жермен салыстырғанда Айда 6 есе аз екені белгілі.Спортшы жерден салмағы 1000Н болатын штангіні көтерсе, Айда қандай салмақты штангіні көтере алар еді? (1000Н,600кг)

ДShape8

А

ескриптор

Белгі

1Shape9

В

Shape10

С

.А деңгейінде Масса,салмақ және ауырлық күшіне ұғымын түсіндіре алады.

2. Өлшем бірліктерін анықтай алады.


1.В деңгейінде формула қорыта алады.

2. Есептер шығара алады. (2 есеп)

1. С деңгейінде формула қорыта алады.

2.Есептер шығара алады. (2есеп)



Shape11

Shape12

Shape14 Shape13

Shape16 Shape15

Shape19 Shape18 Shape17

Shape22 Shape21 Shape20


«Он сұрақ» пысықтауға арналған сұрақтар (оқушылардың бүгінгі тақырыптан алған білімдерін тексеру) Оқушылардың есте сақтау қабілетін дамытады

1.Латынның «gravitas»қандай сөзден шыққан......... ) не деп аталады. *

(тартылыс)(Өзара әркеттесу

2.Бүкіл әлемдік тартылыс заңын тұжырымдаған ғалым (Ньютон)*

3.Дененің массасы неғұрлым аз болса,оның тартылыс күші соғұрлым...........болады.(әлсіз)*

4.Өзара әректтесетін денелердің массалары неғұрлым үлкен болса,олардың арасындағы тартылыс күші де......болады (соғұрлым көп )*

5.Ауырлық күші деп нені айтамыз?*

6 Ауырлық күшін қандай әріппен белгілейді?*

7.Ол қалай қарай бағытталады (төмен қарай)*

8. Ауырлық күшінің өлшем бірлігі? (Н)*

9. g тұрақты шамасы (9,8 Н/кг)*

10.Салмақ дегеніміз не?*





ғ


Сабақ соңы

5 мин










«Тау шыңы» кері байланыс. Бүгінгі сабақта қандай жаңа, қызықты нәрселер білдіңдер?

  1. Мен сабақ қызықты / қызықсыз болды деп ойлаймын.
    - Мен сабақта көп нәрсені үйрендім / үйренгенім аз болды.
    -Мен басқаларды мұқият / зейінсіз тыңдадым.
    - Мен пікірсайыстарға жиі / сирек қатыстым.
    - Мен сабақтағы өз жетістіктеріме ризамын / риза емеспін.

  2. Масса,салмақ және ауырлық күшінің мағынасын түсіндіру;

Масса,салмақ және ауырлық күшінің мағынасын түсіндім/ түсіне алмадым.

Масса,салмақ және ауырлық күшінің формуласына есептер шығара алдым/ формула түрлендіре алмадым.

  1. Масса,салмақ және ауырлық күшіне тәжірибе арқылы анықтау;

- Масса,салмақ және ауырлық күшін анықтау қызықты/ қызықсыз болды.



Үйге тапсырма

Үйде орындалатын эксперименттік тапсырма:

128 беттегі Практикалық тапсырмасын орындаңдар?

Қолданған материал түрі

Не байқадың?

Құбылысты түсіндіріңіз





























Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?

Сабақ барысында берілетін тапсырмалар оқушылардың қабілеті мен қарқынына сәйкес сараланған.

«Веер» әдісінде сұрақтар жазылады. Қабілеттеріне қарай оқушылар жауап береді. «Көршіңе әңгімелеп бер» әдісі оқушыларға жаңа тақырыпты меңгеруге және оқушылар өз ойларын дауыстап айтып беру үшін пайдаланылады.Оқушылардың сөйлеу,тыңдау,айту дағдысы дамиды. Оқушылар жаңа тақырыпты айтады және осы тақырып бойынша өздері білетін барлық жағдайды көршісіне айтады.

Жаңа тақырыпты пысықтауға сұрақтар.(дәптермен жұмыс)

Кейбір оқушылар кластер құрастырып, формуланы пайдаланып есептер шығара алады. Қабілеті жоғары оқушылар формуланы түрлендіріп күрделі есептер шығара алады және қорытынды жасай алады.

Қалыптастырушы бағалау кезінде оқушыларды демеп, қолдау көрсету үшін смайликтер, бағдаршам және ұпайлар қою арқылы бағалаймын. Кері байланыс: «Тау шыңы» оқушылар бүгінгі тақырып бойынша алған білімдерінің деңгейіне байланысты биіктіктерге стикерлерді жапсырады.



Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы.

Тәжірибе жұмысын жасау кезіндегі қауіпсіздік техникасының сақталуын қадағалау.




Сабақ бойынша рефлексия

Оқу мақсаттары шынайы болды ма? Барлық оқушылар ОМ жетті ме? Егер жетпесе неге?

Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттары сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неге?






Осы бөлімде сабақ туралы ойланыңыз. Сол жақтағы бағанның негізгі сұрақтарына жауап беріңіз.







Жалпы бағалау

Сабақтың екі көрінісі жақсы өтті (оқыту мен қатар оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақты жақсартуға ненің әсері тиуі мүмкін (оқыту мен қатар оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақ барысында мен сыныппен бөлек оқушылар туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу керек?


Талантты және дарынды балалар үшін күрделі есеп беру, үлгерімі нашар оқушыларға қарапайым есеп беру, жас ерекшеліктеріне сай есептерді шығарту






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
09.12.2025
23
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі