|
Сынып сағаты |
|
|
|
Күні |
13.10.2025 |
|
|
Сынып жетекші |
Капыраш М |
|
|
Сынып: 10 «Б» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие сағатының тақырыбы |
«Қоғамдық мүлікті қорға» |
|
|
Тәрбие сағатының мақсаты: |
Оқушыларға қоғамдық мүлікті қорғаудың маңыздылығын түсіндіру, жауапкершілікке тәрбиелеу, ұқыптылық пен қамқорлық сезімдерін дамыту |
|
|
Қауіпсіздік сабағының тақырыбы |
«ЖАЛҒАН АҚПАРАТ ТАРАТУ: ЖАУАПКЕРШІЛІК ЖӘНЕ ЖАЗА» |
|
|
Қауіпсіздік сабағының мақсаты |
оқушыларға жалған ақпаратты, оның ішінде Интернетте таратқаны үшін жауапкершілік туралы ақпарат беру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Тәуелсіздік және Отаншылдық |
|
|
Апта дәйексөзі |
«Тәуелсіз елдің жастары- ұлт болашағы» |
|
Сабақтың барысы:
|
Кезең, уақыт |
Сынып жетекшінің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|
Басы (10 мин) |
1. Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Цифрлық әлемге сапар» жаттығуы. – Мұғалім оқушыларға түрлі смайликтер көрсетіп, «Қазір өзіңізді қай смайликке ұқсатып тұрсыз?» деп сұрайды. 2. Миға шабуыл: «Интернет – дос па, әлде дұшпан ба?» сұрағына ой тастау. 3. Топқа бөлу ойыны: «QR-таңба арқылы топтас» (әр QR ішінде “қауіпсіздік”, “ақпарат”, “тәртіп”, “мәдениет” сөздері бар). 4. Ойын 1 – “Сенім тізбегі” (әр оқушы интернетті қауіпсіз қолдануға арналған 1 кеңес айтады). |
– Өз пікірін айтады,. – Смарт кеңестер айтады. – Белсенді қатысады. |
Смартфон, плакат, смайликтер |
|
Ортасы (20 мин) |
Миға шабуыл. «Қоғамдық мүлік дегеніміз не?» тақырыбында ой қозғау. Қоғамдық мүлікті қорғау не үшін маңызды? «Қоғамдық мүлік дегеніміз не?» тақырыбында ой қозғау Қоғамдық мүлікті қорғау не үшін маңызды? 1. Баршаға ортақ игілік Қоғамдық мүлік – әр азаматтың қажеттілігі үшін жасалған, сондықтан оны күтіп ұстау – әр адамның міндеті. Егер оны қорғау назардан тыс қалса, қоғамның әл-ауқаты нашарлайды. 2. Қаржылық шығындарды азайту Қоғамдық мүлікті сақтау арқылы мемлекет қосымша шығындардан құтылады. Егер көшелер, мектептер немесе қоғамдық көліктер дұрыс күтілмесе, оларды жөндеуге немесе қайта салуға қомақты қаражат қажет болады. 3. Қауіпсіздік пен жайлылық Жолдардағы шұңқырлар, сынған аялдамалар, қираған көпірлер немесе бүлінген қоғамдық көліктер азаматтардың өміріне қауіп төндіреді. Сондықтан қоғамдық мүлікті қорғау – қауіпсіз әрі жайлы өмір сүрудің кепілі. 4. Құқықтық және моральдық жауапкершілік Қоғамдық мүлікті бүлдіру – заңға қайшы әрекет. Оны қорғау – әрбір азаматтың құқықтық және моральдық жауапкершілігі. Егер әр адам оны өз үйінің мүлкі сияқты күтсе, қоғамдық орта әлдеқайда таза, қауіпсіз әрі жайлы болар еді. 5. Болашақ ұрпаққа мұра Қоғамдық мүлік – бүгінгі ұрпақтың ғана емес, келешек ұрпақтың да игілігі. Оны сақтап, күтіп-ұстау арқылы біз болашақ ұрпаққа сапалы инфрақұрылым мен қолайлы қоғамдық кеңістік қалдырамыз. Топтық жұмыс: «Қоғамдық мүлікті қорғау – ортақ міндет» тақырыбында постер жасау. Талдау жұмысы: Жағдаяттарды талқылау (мысалы, орындықты сындыру, қоқыс тастау, қабырғаға жазу). Рөлдік ойын: «Егер мен мектеп директоры болсам...» (оқушылар өз идеяларын ұсынады). |
. Қоғамдық мүлік – бұл белгілі бір жеке тұлғаға немесе ұйымға емес, бүкіл қоғамға ортақ әрі көпшілік игілігі үшін пайдаланылатын мүліктер. Оған көшелер, саябақтар, мектептер, көпірлер, кітапханалар, қоғамдық көліктер, ауруханалар сияқты инфрақұрылымдық және әлеуметтік нысандар жатады. Қоғамдық мүлікті мемлекет немесе жергілікті билік басқарады және оны ұстау мен күтіп-баптау үшін мемлекеттік бюджеттен қаражат бөлінеді.
|
Бейнеролик, карточкалар, А3 парақтар, маркерлер |
|
Қауіпсіздік сабағы (10 мин) |
Кіріспе Мұғалім: «Қайсыларыңыз интернетте жалған болып шыққан күмәнді ақпаратты кездестірдіңіз?». Цифрлық дәуірде жалған ақпарат немесе «фейк» таралуы қоғамға зиян келтіретін, жанжал туғызатын мәселеге айналғанын түсіндіріп айту. Негізгі бөлім Тарату – мәліметтерді бір немесе бірнеше адамға ауызша, жазбаша немесе өзге де нысанда кез келген тәсілмен хабарлау, жария ету. Атап айтқанда, ақпараттық-телекоммуникациялық желілерді, оның ішінде интернет желісін пайдалана отырып, материалдарды беріп, ақпаратты орналастыру. Жалған ақпарат (false information) – дұрыс емес әрі қате бейнеленген, нақтылық жоқ ақпаратты тарату. Жалған ақпарат тарату үшін түрлі байланыс құралдары, баспасөз, радиохабарлар, теледидар және т.б. қолданылады. Қазақстанда жалған ақпарат таратқандарға 20 АЕК сомасындағы айыппұл төлеуден бастап, 7 жылға бас бостандығынан айыруға дейінгі жаза көзделген. Қылмыстық кодекстің бірнеше баптарына сәйкес жалған ақпарат таратушылар жазаланады: 174-бап. Әлеуметтiк, ұлттық, рулық, нәсiлдiк, тектік-топтық немесе дiни алауыздықты қоздыру Қоғамдық немесе бұқаралық ақпарат құралдарын немесе телекоммуникация желілерін пайдалана отырып, әлеуметтік, ұлттық, тайпалық, нәсілдік, таптық немесе діни араздықты тұтату кезінде: екі жылдан жеті жылға дейінгі мерзімге ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІ 242 бас бостандығын шектеу не сол мерзімге бас бостандығынан айыру түріндегі жаза қолданылады. 273-бап. Терроризм актісі туралы жалған хабар беру. Дайындалып жатқан терроризм актісі туралы жалған хабар бес мың айлық есептік көрсеткішке дейінгі мөлшерде айыппұл салуға не сол мөлшерде түзеу жұмыстарына не бес жылға дейінгі мерзімге бас бостандығын шектеуге не сол мерзімге бас бостандығынан айыруға жазаланады. 274-бап. Жалған ақпарат тарату. Қоғамдық тәртіпті бұзу немесе азаматтардың, ұйымдардың құқықтары мен заңды мүдделеріне не қоғамның немесе мемлекеттің заңмен қорғалатын мүдделеріне елеулі зиян келтіру қаупін төндіретін көрінеу жалған ақпарат тарату –бір мың айлық есептік көрсеткішке дейінгі мөлшерде айыппұл салуға не сол мөлшерде түзеу жұмыстарына не төрт жүз сағатқа дейінгі мерзімге қоғамдық жұмыстарға тартуға не бір жылға дейінгі мерзімге бас бостандығын шектеуге не сол мерзімге бас бостандығынан айыруға жазаланады. Топтық жұмыс. Оқушылар жағдайларды сипаттайтын карталарды алады және оларға заңнама тұрғысынан түсініктеме береді. Әлеуметтік желілерде және мессенджерлерде ақпарат лезде және дәстүрлі БАҚ тарапынан бақылаусыз таратылады. Пайдаланушылар жаңалықтармен және жазбалармен олардың дұрыстығын тексермей жиі бөліседі. Бұл фейктердің таралуы үшін қолайлы жағдай жасайды, әсіресе олар күшті эмоционалды реакцияларды тудырса. Қорытынды Фейктердің таралуы тек жауапсыздық емес, сонымен қатар жеке тұлға үшін де, қоғам үшін де ауыр зардаптарға әкелуі мүмкін екенін атап өтіп, сабақты қорытындылаңыз. Оқушыларды интернеттің жауапты пайдаланушысы болуға және жалған д |
– Пікір білдіреді, өз ойын айтады. – Қауіпсіз мінез-құлық дағдыларын үйренеді. |
Дәптер, плакат, маркерлер, карточкалар |
|
Соңы (5 мин) |
Үй тапсырмасы: • «Қоғамдық мүлікті қорғау – менің міндетім» тақырыбында шағын эссе жазу. Қоғамдық мүлікті қорғау – әр азаматтың міндеті. Оны дұрыс пайдалану және сақтау арқылы біз өзімізге жайлы орта қалыптастырып, мемлекеттің дамуына үлес қосамыз. Қоғамдық игілікті қорғау мәдениеті әр адамның бойында болуы тиіс, себебі бұл – ортақ жауапкершілік! «Тілек ағашы» (оқушылар мүлікті қорғауға байланысты өз ойларын қағазға жазып, ағашқа іледі). |
– Рефлексия жасайды. Сабақтан кейін қандай әсер алғанын, не сезінгенін, не ұнағанын айтып, алған әсерімен бөліседі. |
Стикерлер, маркерлер, тақта |
Мағжан Жұмабаев атындағы орта мектеп

«Қоғамдық мүлікті қорға»
(сынып сағаты )
10 Б сынып жетекшісі : Капыраш М
2025-2026 жж
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
«Қоғамдық мүлікті қорға» сынып сағаты
«Қоғамдық мүлікті қорға» сынып сағаты
|
Сынып сағаты |
|
|
|
Күні |
13.10.2025 |
|
|
Сынып жетекші |
Капыраш М |
|
|
Сынып: 10 «Б» |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар саны: |
|
Тәрбие сағатының тақырыбы |
«Қоғамдық мүлікті қорға» |
|
|
Тәрбие сағатының мақсаты: |
Оқушыларға қоғамдық мүлікті қорғаудың маңыздылығын түсіндіру, жауапкершілікке тәрбиелеу, ұқыптылық пен қамқорлық сезімдерін дамыту |
|
|
Қауіпсіздік сабағының тақырыбы |
«ЖАЛҒАН АҚПАРАТ ТАРАТУ: ЖАУАПКЕРШІЛІК ЖӘНЕ ЖАЗА» |
|
|
Қауіпсіздік сабағының мақсаты |
оқушыларға жалған ақпаратты, оның ішінде Интернетте таратқаны үшін жауапкершілік туралы ақпарат беру. |
|
|
Құндылықтарды дарыту |
Тәуелсіздік және Отаншылдық |
|
|
Апта дәйексөзі |
«Тәуелсіз елдің жастары- ұлт болашағы» |
|
Сабақтың барысы:
|
Кезең, уақыт |
Сынып жетекшінің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Ресурстар |
|
Басы (10 мин) |
1. Психологиялық ахуал қалыптастыру: «Цифрлық әлемге сапар» жаттығуы. – Мұғалім оқушыларға түрлі смайликтер көрсетіп, «Қазір өзіңізді қай смайликке ұқсатып тұрсыз?» деп сұрайды. 2. Миға шабуыл: «Интернет – дос па, әлде дұшпан ба?» сұрағына ой тастау. 3. Топқа бөлу ойыны: «QR-таңба арқылы топтас» (әр QR ішінде “қауіпсіздік”, “ақпарат”, “тәртіп”, “мәдениет” сөздері бар). 4. Ойын 1 – “Сенім тізбегі” (әр оқушы интернетті қауіпсіз қолдануға арналған 1 кеңес айтады). |
– Өз пікірін айтады,. – Смарт кеңестер айтады. – Белсенді қатысады. |
Смартфон, плакат, смайликтер |
|
Ортасы (20 мин) |
Миға шабуыл. «Қоғамдық мүлік дегеніміз не?» тақырыбында ой қозғау. Қоғамдық мүлікті қорғау не үшін маңызды? «Қоғамдық мүлік дегеніміз не?» тақырыбында ой қозғау Қоғамдық мүлікті қорғау не үшін маңызды? 1. Баршаға ортақ игілік Қоғамдық мүлік – әр азаматтың қажеттілігі үшін жасалған, сондықтан оны күтіп ұстау – әр адамның міндеті. Егер оны қорғау назардан тыс қалса, қоғамның әл-ауқаты нашарлайды. 2. Қаржылық шығындарды азайту Қоғамдық мүлікті сақтау арқылы мемлекет қосымша шығындардан құтылады. Егер көшелер, мектептер немесе қоғамдық көліктер дұрыс күтілмесе, оларды жөндеуге немесе қайта салуға қомақты қаражат қажет болады. 3. Қауіпсіздік пен жайлылық Жолдардағы шұңқырлар, сынған аялдамалар, қираған көпірлер немесе бүлінген қоғамдық көліктер азаматтардың өміріне қауіп төндіреді. Сондықтан қоғамдық мүлікті қорғау – қауіпсіз әрі жайлы өмір сүрудің кепілі. 4. Құқықтық және моральдық жауапкершілік Қоғамдық мүлікті бүлдіру – заңға қайшы әрекет. Оны қорғау – әрбір азаматтың құқықтық және моральдық жауапкершілігі. Егер әр адам оны өз үйінің мүлкі сияқты күтсе, қоғамдық орта әлдеқайда таза, қауіпсіз әрі жайлы болар еді. 5. Болашақ ұрпаққа мұра Қоғамдық мүлік – бүгінгі ұрпақтың ғана емес, келешек ұрпақтың да игілігі. Оны сақтап, күтіп-ұстау арқылы біз болашақ ұрпаққа сапалы инфрақұрылым мен қолайлы қоғамдық кеңістік қалдырамыз. Топтық жұмыс: «Қоғамдық мүлікті қорғау – ортақ міндет» тақырыбында постер жасау. Талдау жұмысы: Жағдаяттарды талқылау (мысалы, орындықты сындыру, қоқыс тастау, қабырғаға жазу). Рөлдік ойын: «Егер мен мектеп директоры болсам...» (оқушылар өз идеяларын ұсынады). |
. Қоғамдық мүлік – бұл белгілі бір жеке тұлғаға немесе ұйымға емес, бүкіл қоғамға ортақ әрі көпшілік игілігі үшін пайдаланылатын мүліктер. Оған көшелер, саябақтар, мектептер, көпірлер, кітапханалар, қоғамдық көліктер, ауруханалар сияқты инфрақұрылымдық және әлеуметтік нысандар жатады. Қоғамдық мүлікті мемлекет немесе жергілікті билік басқарады және оны ұстау мен күтіп-баптау үшін мемлекеттік бюджеттен қаражат бөлінеді.
|
Бейнеролик, карточкалар, А3 парақтар, маркерлер |
|
Қауіпсіздік сабағы (10 мин) |
Кіріспе Мұғалім: «Қайсыларыңыз интернетте жалған болып шыққан күмәнді ақпаратты кездестірдіңіз?». Цифрлық дәуірде жалған ақпарат немесе «фейк» таралуы қоғамға зиян келтіретін, жанжал туғызатын мәселеге айналғанын түсіндіріп айту. Негізгі бөлім Тарату – мәліметтерді бір немесе бірнеше адамға ауызша, жазбаша немесе өзге де нысанда кез келген тәсілмен хабарлау, жария ету. Атап айтқанда, ақпараттық-телекоммуникациялық желілерді, оның ішінде интернет желісін пайдалана отырып, материалдарды беріп, ақпаратты орналастыру. Жалған ақпарат (false information) – дұрыс емес әрі қате бейнеленген, нақтылық жоқ ақпаратты тарату. Жалған ақпарат тарату үшін түрлі байланыс құралдары, баспасөз, радиохабарлар, теледидар және т.б. қолданылады. Қазақстанда жалған ақпарат таратқандарға 20 АЕК сомасындағы айыппұл төлеуден бастап, 7 жылға бас бостандығынан айыруға дейінгі жаза көзделген. Қылмыстық кодекстің бірнеше баптарына сәйкес жалған ақпарат таратушылар жазаланады: 174-бап. Әлеуметтiк, ұлттық, рулық, нәсiлдiк, тектік-топтық немесе дiни алауыздықты қоздыру Қоғамдық немесе бұқаралық ақпарат құралдарын немесе телекоммуникация желілерін пайдалана отырып, әлеуметтік, ұлттық, тайпалық, нәсілдік, таптық немесе діни араздықты тұтату кезінде: екі жылдан жеті жылға дейінгі мерзімге ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІ 242 бас бостандығын шектеу не сол мерзімге бас бостандығынан айыру түріндегі жаза қолданылады. 273-бап. Терроризм актісі туралы жалған хабар беру. Дайындалып жатқан терроризм актісі туралы жалған хабар бес мың айлық есептік көрсеткішке дейінгі мөлшерде айыппұл салуға не сол мөлшерде түзеу жұмыстарына не бес жылға дейінгі мерзімге бас бостандығын шектеуге не сол мерзімге бас бостандығынан айыруға жазаланады. 274-бап. Жалған ақпарат тарату. Қоғамдық тәртіпті бұзу немесе азаматтардың, ұйымдардың құқықтары мен заңды мүдделеріне не қоғамның немесе мемлекеттің заңмен қорғалатын мүдделеріне елеулі зиян келтіру қаупін төндіретін көрінеу жалған ақпарат тарату –бір мың айлық есептік көрсеткішке дейінгі мөлшерде айыппұл салуға не сол мөлшерде түзеу жұмыстарына не төрт жүз сағатқа дейінгі мерзімге қоғамдық жұмыстарға тартуға не бір жылға дейінгі мерзімге бас бостандығын шектеуге не сол мерзімге бас бостандығынан айыруға жазаланады. Топтық жұмыс. Оқушылар жағдайларды сипаттайтын карталарды алады және оларға заңнама тұрғысынан түсініктеме береді. Әлеуметтік желілерде және мессенджерлерде ақпарат лезде және дәстүрлі БАҚ тарапынан бақылаусыз таратылады. Пайдаланушылар жаңалықтармен және жазбалармен олардың дұрыстығын тексермей жиі бөліседі. Бұл фейктердің таралуы үшін қолайлы жағдай жасайды, әсіресе олар күшті эмоционалды реакцияларды тудырса. Қорытынды Фейктердің таралуы тек жауапсыздық емес, сонымен қатар жеке тұлға үшін де, қоғам үшін де ауыр зардаптарға әкелуі мүмкін екенін атап өтіп, сабақты қорытындылаңыз. Оқушыларды интернеттің жауапты пайдаланушысы болуға және жалған д |
– Пікір білдіреді, өз ойын айтады. – Қауіпсіз мінез-құлық дағдыларын үйренеді. |
Дәптер, плакат, маркерлер, карточкалар |
|
Соңы (5 мин) |
Үй тапсырмасы: • «Қоғамдық мүлікті қорғау – менің міндетім» тақырыбында шағын эссе жазу. Қоғамдық мүлікті қорғау – әр азаматтың міндеті. Оны дұрыс пайдалану және сақтау арқылы біз өзімізге жайлы орта қалыптастырып, мемлекеттің дамуына үлес қосамыз. Қоғамдық игілікті қорғау мәдениеті әр адамның бойында болуы тиіс, себебі бұл – ортақ жауапкершілік! «Тілек ағашы» (оқушылар мүлікті қорғауға байланысты өз ойларын қағазға жазып, ағашқа іледі). |
– Рефлексия жасайды. Сабақтан кейін қандай әсер алғанын, не сезінгенін, не ұнағанын айтып, алған әсерімен бөліседі. |
Стикерлер, маркерлер, тақта |
Мағжан Жұмабаев атындағы орта мектеп

«Қоғамдық мүлікті қорға»
(сынып сағаты )
10 Б сынып жетекшісі : Капыраш М
2025-2026 жж
шағым қалдыра аласыз













