Материалдар / Қолайсыз атмосфералық құбылыстар
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Қолайсыз атмосфералық құбылыстар

Материал туралы қысқаша түсінік
география, 7 сынып
Материал тегін
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім

Атмосфера

Педагогтың аты-жөні

Н.А.Арзикулова.

Күні

23.11.2023 жыл

Сынып: 7-«А»

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Қолайсыз атмосфералық құбылыстар.


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

7.3.2.7 - қолайсыз атмосфералық құбылыстарды талдай отырып, сақтану шараларын ұсынады.

Сабақтың мақсаты


- қолайсыз атмосфералық құбылыстар ұғымы мен салдарын түсінеді.

-халық пен шаруашылық үшін қолайсыз атмосфералық құбылыстардың алдын алу жолдарын ұсына алады.

-карта және кескін карталарды шартты белгілер арқылы оқи отырып, қолдана алады.

Сабақ кезеңі

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Басы

І .Ұйымдастыру кезеңі

-Оқушылармен амандасу. Оқушылардың зейінін шоғырландыру үшін «Көршіме бір тілек» әдісі бойынша әр оқушы көршілеріне бір сөзбен тілек айтып шығады.

Оқушылар алдын ала топқа бөлінеді

  1. топ: Күн

  2. топ Жұлдыз

ІІ . Үй тапсырмасын пысықтау. «Қолшатыр» әдісі арқылы үйге тапсырманы пысықтау:

1.Атмосфера  жердің қандай қабығы?

2.Атмосфера қандай газдардан тұрады?

3. Атмосфераның құрылымы қандай ?

4.Ауа райы дегеніміз не?

5.Ауа температурасын қандай метеорологиялық аспап өлшейді? 6.Атмосфераның жоғары қабаттарын зерттеуге арналған құрал. 7.Жел жылдамдығын қай аспап өлшейді?

8. Жел бағыты қандай аспап көмегімен өлшенеді? 9.Ауа райын зерттейтін адамдар ? 10.Жер бетін ультракүлгін сәулелерден қорғайды ?







I II. Жаңа тақырып: «Назар сал» әдісі арқылы жаңа сабақты ашу








  • Көріп отырған суреттер туралы не айта аламыз?

  • Қандай қолайсыз атмосфералық құбылыстарды білеміз?

Оқушылар пікірі тыңдалады, олар өз ойларын ортаға сала отырып, соңында ортақ бір қорытындыға келеді.

Кілт сөздер:

Үсік-

Анызақ

Жел

Шаңды дауылдар

Қар жауу- 12 сағат не одан да көп уақыт бойы қаландығы 12-20 мм қар түсетін жауын – шашын мөлшері.

Нөсер жауын- жоғары қарқындылықпен ерекшеленетін жауынның түсуі.

Құрғақшылық- белгілі бір мекен үшін ауа температурасы жоғары және жауын шашын мөлшері аз болатын тұрақты ауа райы кезеңі.

Көктайғақ- қыста жылымықтан кейін суықтың қайта түсуінен жер бетінің мұз болып қатуы.

Тұман – ұсақ су бөлшектерінің ауадағы жиынтығы.

оқушы қайталау

сұрақ жауап орындайды

стикер, мадақтау














оқулық, жұмыс дәптер, карта, интербелсенді тақта, дидактик материалдар



Ортасы

Қолайсыз атмосфералық құбылыстары- бұл адамдардың өміріне және шаруашылық іс-әрекетіне теріс ықпал ететін ауа райы құбылыстары.

Қолайсыз атмосфералық құбылыстарын шартты түрдегі жауын –шашын және желмен байланысты құбылыстарға бөлуге болады.

Қолайсыз атмосфералық құбылыстар

1. Жауын-шашынмен :

  • қар жауу

  • нөсер жауын

  • құрғақшылық

  • тұман

  • көктайғақ

  • үсік

2. Желмен :

- қарлы боран

  • шаңды дауыл

  • құйын

  • тропиктік циклондар

  • аңызақ жел

Қолайсыз атмосфералық құбылыстардан сақтану шаралары туралы айтып өтіледі.

Термин сөздермен жұмыс 5мин

Оқушылар термин сөздермен жұмыс жасайды.

Тұман –туман - fog

Қырау-иней- frost

Көкмұз – гололед - glacier

Найзағай – молния - lighrning

Боран –метель - blizzard

Бұршақ – град -hail

Оқушылар термин сөздерді айтып, дәптерлеріне түсіреді.


  1. тапсырма: « Бірге ойлайық» әдісі арқылы жұптық жұмыс. Оқушылар оқулықтарын пайдалана отырып қолайсыз атмосфералық құбылыстарын 2 түрін анықтайды:


Қолайсыз атмосфералық құбылыстар

Shape2 Shape1


жауын –шашынмен желмен

Дескриптор:

  • Қолайсыз атмосфералық құбылыстар туралы біледі.

  • Қолайсыз атмосфералық құбылыстарды ажырата алады.


  1. тапсырма : «Сәйкестендіру » әдісі арқылы берілген тапсырманы орындайды.






Бұршақ



Құрғақшылық



Көктайғақ


Қарлы боран

Дескриптор:

  • Қолайсыз атмосфералық құбылыстар туралы біледі.

  • Қолайсыз атмосфералық құбылыстарды ажырата алады.

  1. тапсырма «Постер» әдісі арқылы қолайсыз атмосфералық құбылыстырдын сақтану жолдарын ұсынады

1-топ Дауылдан қорғану шараларын ұсыныды.

2-топ Көктайғақтан сақтану шараларын ұсынады

Дескриптор:

  • дауылдың пайда болуын және салдарын біледі;

  • дауылдың әсерін біледі;

  • көктайғақтың салдарын біледі;

  • көктайғақ және дауылдан сақтану жолдарын біледі

«Тапсырмалар аялдамасы». Шымкент қаласында болатын көктайғақ және қарлы бораннан сақталу жолдарын ұсыну


Слайдта көрсетілген ресурстарды талқылайды



тапсырмаларды орындау барысында ой өрісін жетілдіреді













Слайдта берілген сұрақ жауапты орындайды

Сұрақ жауап арқылы сұраққа жауап береді,

Смаликтер арқылы

ҚБ өзін өзі бағалау


























ҚБ: « Стикер» әдісі

ҚБ: Мұғалім тарапынан жүретін бағалау «Ауызша мадақтау



Слайдар



















Ашық сұрап-жауаптар



Сабақтың соңы


Төтенше жағдайлар министрлігі

112

Үйге тапсырма. Кескінмен жұмыс.


Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымда-рына байланысты кері байланыс жасайды.


Рефлексия парағы






  1. тапсырма : «Сәйкестендіру » әдісі






Бұршақ



Құрғақшылық



Көктайғақ


Қарлы боран



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!