
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
"Қонаевтану" атты 4 сыныптарға арналған авторлық бағдарламаның жұмыс дәптері
«ҚОНАЕВТАНУ»
АВТОРЛЫҚ БАҒДАРЛАМА
Авторы: Абдисаматова Газиза Мырзаевна
Астана халықаралық университеті
Өнер және гуманитарлық ғылымдар жоғары мектебінің профессоры ,
тарих ғылымдарының кандидаты: Қ.С. Өскембаев
Астана қаласы әкімдігінің №66 мектеп – лицейі ШЖҚ МКК бастауыш сынып мұғалімі, педагог – шебер Ж.Т. Танкыбаева
Бағдарлама тақырыптық және хронологиялық принциптерге сәйкес құрылған. Бағдарламаның мақсаты мен міндеттері, зерттеу нысаны, ғылыми-теориялық негізінен, балалық шағы, жастық жылдары, білім алуы, еңбек жолы, партия және мемлекеттік қызметтегі лауазымдары, басшылық қызметтегі жетістіктері, экономикалық, әлеуметтік, мәдени және ғылыми салалардағы жетістіктері, адамгершілік қасиеттері, көзқарастары, саяси ұстанымдары,еңбектері, естеліктері, мұражайлары, ескерткіштері толықтай
4-5 сынып оқушылары үшін құрастырылды.
Бұл авторлық бағдарламаны, бастауыш сынып мұғалімдері және қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімдері қосымша материал ретінде қолдануына болатын таптырмас құрал.
Хаттама № 3
-
Қонаев кім?
-
Балалық және жастық
шағы
-
Қонай ата кім болған?
-
Д. А.Қонаевтың өмірі
мен қызметінің негізгі
кезеңдері
Д.Қонаев кім?
1-тапсырма. Сәйкестендіру тапсырмасы:
Төменде берілген тізімді сәйкестендіріңіз:
А бағаны (ұғымдар) |
|
Б бағаны (түсініктемелер) |
1. Мемлекет қайраткері |
а) Қазақстанның ірі қалаларының бірі |
|
2. Ғалым |
ә) Қазақ ССР-ін басқарған тұлға |
|
3. Алматы |
б) Ғылыми жұмыстармен айналысатын адам |
|
4. Қазақ ССР |
в) Елдің дамуына үлес қосқан саяси тұлға |
|
5. Қапшағай су электр станциясы |
г) Қонаевтың басқаруы кезінде салынған ірі нысан |
2-тапсырма. Өз ойыңмен бөліс.
-
Д.А. Қонаевтың қандай қасиеттерін үлгі тұтар едіңіз?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
-
Қонаевтың басқару кезеңін қалай бағалайсыз?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
-
Д.А. Қонаевтың есімін қалай ұлықтау керек деп ойлайсыз?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Балалық және жастық шағы
1-тапсырма. Тест тапсырмасын орындаңдар.
-
Дінмұхамед Қонаев қай қалада дүниеге келген?
а) Алматы ә) Қарағанды б) Верный (қазіргі Алматы) в) Семей
2. Қонаевтың әкесі кім болған?
а) Дәрігер ә) Мұғалім б) Шаруа в) Инженер
3. Қонаев қай жылы Мәскеу түсті металдар және алтын институтын бітірді? а) 1936 ә) 1939 б) 1942 в) 1945
4. Жастық шағында Қонаев қандай спорт түрімен айналысқан?
а) Футбол ә) Шаңғы б) Бокс в) Атпен жүру
5. Институтты бітіргеннен кейін Қонаев қайда жұмыс істеді?
а) Мектепте ә) Зауытта б) Кен орнында в) Ғылыми-зерттеу институтында
2-тарсырма. Хронологиялық тапсырма
Д.А. Қонаевтың балалық және жастық шағына қатысты оқиғаларды хронологиялық ретпен орналастырыңыз:
а) Мәскеу түсті металдар және алтын институтын бітіру.
ә) Верный қаласында дүниеге келу.
б) Алматыдағы орта мектепті бітіру.
в) Кен байыту фабрикасында жұмыс істеу.
г) Мәскеуге оқуға түсу.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3-тапсырма. Қысқа жауаптарды талап ететін сұрақтар.
-
Дінмұхамед Қонаевтың балалық шағында қандай ойындар ойнағаны туралы не білесіз?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Қонаевтың институтта оқыған жылдарына қандай оқиғалар тән болды?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Қонаевтың жастық шағы оның болашақ мамандығын таңдауына қалай әсер етті?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Қонаевтың алғашқы еңбек жолы қайда басталды?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Қонаевтың жас кезіндегі армандары қандай болды?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4-тапсырма. Сәйкестендіру тапсырмасы:
Төмендегі ұғымдар мен оларға қатысты сипаттамаларды сәйкестендіріңіз.
А бағаны (ұғымдар) |
|
Б бағаны (сипаттамалар) |
1. Верный |
а) Д.А. Қонаев білім алған жоғары оқу орны |
|
2. Кен ісі |
ә) Д.А. Қонаевтың алған мамандығы |
|
3. Мәскеу |
б) Қонаевтың жас кезіндегі сүйікті спорт түрі |
|
4. Шаңғы |
в) Қонаев туылған қаланың бұрынғы атауы |
|
5. Кен байыту фабрикасы |
г) Институтты бітірген соң Қонаев жұмыс істеген орын |
Д. А.Қонаевтың өмірі мен қызметінің негізгі кезеңдері
I. Білім және мансаптың басталуы (1912-1939 жж.)
1-тапсырма: Д.А. Қонаевтың балалық шағы мен жасөспірім кезіндегі қызығушылықтары мен бейімділіктерін сипаттаңыз.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2-тапсырма. хронология: Д.А. Қонаевтың оқу орындарын ретімен жазыңыз.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3-тапсырма. Эссе: Д.А. Қонаевтың Қазақстанның тау-кен металлургия саласының дамуына қосқан үлесін сипаттайтын негізгі мақаласын жазыңыз.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
II. Соғыс және соғыстан кейінгі жылдар (1939-1955 жж.)
4-тапсырма: Д.А. Қонаевтың соғыстан кейінгі Қазақстан экономикасын қалпына келтіруге қосқан үлесін талдаңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
5-тапсырма. Зерттеу: Сол кезеңдегі Қазақстандағы әлеуметтік-экономикалық жағдайды талдап, Д.А. Қонаевтың қызметімен байланыстырыңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
III. Қазақ КСР басшысы (1955-1986 жж.)
6-тапсырма: Д.А. Қонаевтың Қазақстандағы мәдениет пен білімнің дамуына қосқан үлесін бағалаңыз.
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
IV. Қызметтен кетуі және өмірінің соңы (1986-1993 жж.)
7-тапсырма: Д.А. Қонаевтың қызметтен кеткеннен кейінгі өмірі туралы не білесіз?
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
7-тапсырма. Рефлексия: Д.А. Қонаевтың өмір жолы мен қызметінен қандай сабақ алуға болады?
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Қонаев-Дара тұлға
1-тапсырма. Хронологиялық кесте. Д.А. Қонаевтың өмір жолындағы маңызды оқиғаларды ретімен орналастырыңыз.
Туған жылы |
|
Білім алған жылдары |
|
Партиялық қызметке қабылдануы |
|
Қазақ КСР-нің басшысы болған жылдары, т.б |
|
2-тапсырма. Келесі сөздердің мағынасын ашып, Д.А. Қонаевтың Өмірімен байланыстырыңыз________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Индустрияландыру ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Коллективтендіру________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Тың игеру________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Социалистік құрылыс________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Партиялық номенклатура________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Ұлттық интеллигенция________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Демократия _______________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3-тапсырма. Д.А. Қонаевты жеке тұлға ретінде сипаттаңыз. Оның қандай қасиеттері оны халық арасында танымал етті? Ол қандай қиындықтарға тап болды?
Д.А. Қонаевты жеке тұлға ретінде сипаттаңыз
4-тапсырма .«Желтоқсан» оқиғасы: 1986 жылғы «Желтоқсан» оқиғасының Д.А. Қонаевтың өмірі мен қызметіне тигізген әсерін талдаңыз. Бұл оқиғаның тарихи мәні неде?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Қонаев өміріндегі «2», «12», «22».
1-тапсырма. Д.А. Қонаевтың өмірін жылдармен байланыстырыңдар.
1931 жыл |
|
1936 жыл |
|
1942-1945 жж |
|
1955 жыл |
|
1986 жыл |
|
1993 жыл |
|
2-тапсырма. Д.А. Қонаевтың өміріндегі “2”, “12”, “22” сандарымен байланысты қызықты деректерді анықтаңдар.
«2» саны |
|
«12» саны |
|
«22» саны |
|
Кемеңгер патшаға тән «12» қасиет
1-тапсырма. Кестені толтырыңдар.
1. Көрегендік: Тапсырма: Қонаевтың келешекке бағытталған жоспарлары мен идеяларының мысалдарын келтіріңіз. Олардың қаншалықты тиімді болғанын талдаңыз. Қазіргі заманда сол идеялардың қандай маңызы бар? |
|
2. Еңбекқорлық: Тапсырма: Қонаевтың өмір жолына, қызметіне байланысты нақты мысалдар арқылы оның еңбекқорлығын дәлелдеңіз. Оның күнделікті жұмыс кестесі қандай болған? Өзіңіздің еңбекқорлығыңызды қалай арттыруға болатынын ұсыныңыз. |
|
3. Адалдық: Тапсырма: Қонаевтың адалдығын көрсететін қандай деректер мен оқиғаларды білесіз? Оның адалдық қағидасына берік болуының қоғам үшін маңызы қандай болды? Адалдық қасиетін қазіргі жастар бойында қалыптастыру жолдарын ұсыныңыз. |
|
4. Жауапкершілік: Тапсырма: Қонаевтың өз міндеттеріне жауапкершілікпен қарағанын көрсететін мысалдар келтіріңіз. Оның шешімдерінің халық пен ел дамуына тигізген әсерін бағалаңыз. Жауапкершілік қасиетінің жеке тұлға үшін маңызы қандай? |
|
5. Білімге құштарлық: Тапсырма: Қонаевтың білімге құштарлығын көрсететін қандай фактілерді білесіз? Ол қандай ғылыми еңбектермен айналысқан? Білімнің қоғам дамуындағы рөлі туралы өз ойыңызды жазыңыз. |
|
6. Халыққа қызмет ету: Тапсырма: Қонаевтың халыққа қызмет етуге ұмтылғанын көрсететін қандай істері мен бастамаларын білесіз? Оның қазақ халқы үшін сіңірген еңбегін бағалаңыз. Қазіргі қоғамда халыққа қызмет етудің қандай формалары бар? |
|
7. Мейірімділік: Тапсырма: Қонаевтың адамдарға деген мейірімділігін көрсететін қандай оқиғалар немесе естеліктер бар? Мейірімділіктің қоғамдағы маңызы қандай? Мейірімділік қасиетін қалай дамытуға болады? |
|
8. Қарапайымдылық: Тапсырма: Қонаевтың қарапайымдылығы туралы қандай мысалдар келтіре аласыз? Оның қарапайымдылығы халықтың оған деген құрметін қалай арттырды? Қарапайымдылықтың жеке тұлға үшін маңызы қандай? |
|
9. Шешім қабылдағыштық: Тапсырма: Қонаевтың қиын жағдайларда шешім қабылдай алу қабілетін көрсететін қандай мысалдар білесіз? Оның шешімдері қандай нәтижелерге алып келді? Шешім қабылдаудың маңыздылығы неде? |
|
10. Ұйымдастырушылық қабілет: Тапсырма: Қонаевтың ұйымдастырушылық қабілетінің қандай мысалдарын келтіре аласыз? Оның басшылығымен қандай ірі жобалар жүзеге асырылды? Жақсы ұйымдастырудың маңыздылығы неде? |
|
11. Ұлтжандылық: Тапсырма: Қонаевтың ұлтжандылығын көрсететін қандай істерін білесіз? Оның қазақ тілі мен мәдениетін дамытуға қосқан үлесі қандай? Ұлтжандылықтың маңызы неде? |
|
12. Сабырлылық: Тапсырма: Қонаевтың сабырлылығын көрсететін қандай мысалдар бар? Оның сабырлылығының оң нәтижелері қандай болды? Сабырлылықтың адам өміріндегі маңызы неде? |
|
-
«Өзі өнеге, сөзі ғибрат еді».
-
«Ақиқаттан аттауға болмайды».
-
«Өмірі өнегелі ер тұлға» Қорытынды сабақ
«Өзі өнеге, сөзі ғибрат еді».
1-тапсырма. Д.А. Қонаевтың өмір жолы. Кестені толтырыңдар.
Д.А. Қонаевтың туған жылы мен жері? |
|
Ол қай оқу орындарында білім алды? |
|
Қонаевтың еңбек жолы қайдан басталды? |
|
Қазақ КСР-інің басшысы қызметінде қанша жыл болды? |
|
Қонаевтың қандай мемлекеттік наградалары болған? |
|
2-тапсырма. Д.А. Қонаевтың сөздерінен үзінді келтіріп, оның негізгі идеясын анықтаңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3-тапсырма. Қонаев туралы естеліктер мен мақалаларды оқып, оның тұлғалық қасиеттерін сипаттаңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4-тапсырма. Д.А. Қонаевтың өмірі мен қызметіне қатысты фото және бейне материалдарды талдаңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
-
«Перзенттік сыр»
-
«Ақ - адал сөзім осы,ағайын!»
-
«Екі елдің заңғары»
-
Абыз
-
«Қазақтың мүддесін бірінші орынға қоятын»
«Перзенттік сыр»
1-тапсырма. Qr-code сканерлеп мәтінмен танысып, сұрақтарға жауап беріңдер
Сұрақтар
1. Димаш Ахметұлы Қонаевтың жеке басына қатысты қандай ерекшеліктері атап өтілген?
__________________________________________________________________
2. Димаш Ахметұлы Қонаевтың қызметкерлер таңдауындағы әдістемесі қандай болды?
__________________________________________________________________
3. 1980 жылдардың басында Димаш Ахметұлы Қонаевтың кезекті сапарнамаға кетуімен байланысты қандай қиын жағдай туындады?
__________________________________________________________________
4. Қонаевтың күйініп кетуінің себебі не болды?
__________________________________________________________________
5. Димаш Ахметұлы Қонаевтың қиын жағдайлардағы мінез-құлқы қандай болды?
__________________________________________________________________
6. Димаш Ахметұлы Қонаевтың қиын кезеңдегі жеке өміріндегі проблемасы не болды?
__________________________________________________________________
7. Қонаевқа қарсы қолданылған әдістер қандай болды?
__________________________________________________________________
8. Димаш Ахметұлы Қонаевтың қиындықтарға қарсы тұруына қандай халықаралық көмек болды?
__________________________________________________________________
«Ақ - адал сөзім осы,ағайын!»
1-тапсырма. Qr-code сканерлеп мәтінмен танысып, сұрақтарға жауап беріңдер
Сұрақтар
-
Мәтіндегі Димаш Ахметұлының образы қандай бейнеленеді?
«Отырар сазы» ансамблінің құрылуына Димаш Ахметұлының қандай ықпалы болды?
-
Димаш Ахметұлымен Нұрғиса Тілендіұлының қарым-қатынасы қандай?
-
«Отырар сазы» ансамблінің құрылуының нәтижелері қандай болды?
-
Нұрғиса Тілендіұлының өзіне қандай баға береді және Димаш Ахметұлына деген сыйы қандай?
-
Димаш Ахметұлының тұлғасын сипаттайтын сөздерді атаңыз.
-
Мәтіннің негізгі идеясы неден тұрады? музыкаға деген қатынасы туралы.)
-
Мәтіндегі «Отырар сазы» деген аттың мағынасын ашыңыз.
-
Нұрғиса Тілендіұлының ойынша, Димаш Ахметұлының қандай қасиеттері ерекше болды?
«Екі елдің заңғары»
1-тапсырма. Сұрақтарға жауап беріңдер
Түсіну және талдау
1. “Екі елдің заңғары” тіркесінің мағынасын түсіндіріңіз.
2. Екі ел арасындағы байланысты нығайтқан қандай тұлғаларды білесіз?
3. Мәдениет саласында екі елдің “заңғары” ретінде танылған қандай туындылар немесе тұлғалар бар?
4. Саяси тұрғыда екі елдің қарым-қатынасын дамытуда қандай тұлғалар маңызды рөл атқарды?
5. Екі ел арасындағы қарым-қатынастың “заңғарына” жетудің қандай жолдары бар?
2-тапсырма. Сізді қызықтыратын екі елді таңдап, олардың арасындағы байланыстың “заңғар” деңгейіне жетуіне қатысты зерттеу жүргізіңіз.
3-тапсырма. Екі елдің мәдениетін көрсететін және олардың арасындағы қарым-қатынасты нығайтуға бағытталған шығармашылық жоба (сурет, плакат, инсталляция және т.б.) жасаңыз.
Абыз
1-тапсырма. Qr-code сканерлеп мәтінмен танысып, тапсырманы орындаңдар
2-тапсырма. Оқиғаның хронологиясын анықтаңыз.
|
|
|
|
|
|
3-тапсырма. Кейіпкерлерді талдаңыз.
|
|
|
|
|
|
|
|
4-тапсырма. Мәтіннен алған әсеріңізді сипаттаңыз:
Мәтінді оқығанда қандай сезімде болдыңыз?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Мәтін сізге қандай ой салды?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Мәтіннен қандай қорытынды жасауға болады?
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
«Қазақтың мүддесін бірінші орынға қоятын»
1-тапсырма. Qr-code сканерлеп мәтінмен танысып, тапсырманы орындаңдар
2-тапсырма. Мәтіннен алынған негізгі ойлар бойынша кестені толтырыңдар.
1. Қонаевтың қазақ мүддесін бірінші орынға қоюы |
|
2. Алматы қаласын көркейтуге қосқан үлесі |
|
3. Іскерлік қасиеттері |
|
4. Сынға төтеп беруі |
|
3-тапсырма. Мәтінде айтылған фактілерді қолдана отырып, Дінмұхамед Қонаевтың қазақ халқы үшін қандай еңбек сіңіргені туралы шағын эссе жазыңыз. Эсседе Қонаевтың қазақ мүддесін қорғауы, Алматыны дамытудағы рөлі және басшылық қасиеттеріне назар аударыңыз.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
-
«Махаббаты өлмейді елге деген»
-
Тұманбай Молдағалиев
-
«Ұлы бәйтерек» Ізбасар Балтағұлұлы
-
«Дүниедан өтті бір алып» Фариза Оңғарсынова
-
Ұлының ұлағаты туралы ой маржандары
«Махаббаты өлмейді елге деген»
Тұманбай Молдағалиев
1-тапсырма. Qr-code сканерлеп өлеңді мәнерлеп оқыңдар
2-тапсырма. Түсіну және талдау. Кестені толтырыңдар
Өлеңнің тақырыбы қандай? |
|
Өлеңдегі негізгі идеялар қандай? |
|
Өлеңнің поэтикалық құралдарын табыңдар және олардың мағынасын түсіндіріңдер. |
|
Өлеңнің көркемдік ерекшеліктерін атап өтіңдер. |
|
Авторы өлеңде қандай сезімдерді білдіруге тырысады? |
|
Өлеңдегі образдарды талдап, олардың Димаш Құдайбергенге қатысын анықтаңдар. |
|
Өлеңнің соңғы жолдарындағы “Алматыда тұрсаң сен, Талғарда да Тұра бер, сен, еліңе күле қарап” сөздерінің мағынасын түсіндіріңдер. |
|
3-тапсырма. Өлеңнің идеяларын әртүрлі сюжеттермен байланыстырып, қысқа әңгіме немесе хикая жазыңдар
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4-тапсырма. Димаш Құдайберген туралы өлеңді бейнелеу әдістерімен (суретпен, музыкамен т.б.) айналыстырыңдар.
«Ұлы бәйтерек» Ізбасар Балтағұлұлы
1-тапсырма. Түсінуге бағытталған тапсырмалар
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2- тапсырма. Талдауға бағытталған тапсырмалар:
-
Өлеңдегі көркемдік тілдік құралдарды табыңыз. Мысалы, теңеулер, эпитеттер, метафоралар және т.б. Олардың өлеңнің мағынасын ашуға қандай үлесі бар?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Өлеңдегі тарихи оқиғалардың хронологиялық тізбегін құрыңыз. Өлеңде қай тарихи кезеңдер туралы айтылған?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Автордың өлеңдегі көзқарасын анықтаңыз. Автор қазақ халқының тарихына қалай қарайды?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Өлеңдегі патриоттық сезімді талдаңыз. Ол қалай көрінеді?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Өлеңнің құрылысын талдаңыз. Шумақтары, бунақтары, ұйқасы қалай?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3-тапсырма. Шығармашылық тапсырмалар:
-
Ө
леңнің желісі бойынша қысқаша диалог немесе көрініс жазыңыз.
-
Ө
леңдегі ойларды сурет арқылы бейнелеңіз.
«Дүниедан өтті бір алып»
Фариза Оңғарсынова
1-тапсырма. Түсіну және талдау тапсырмасы.
-
Өлеңде қайғылы оқиғаға байланысты қандай сезімдер басым? Өз жауабыңызды мысалдармен дәлелдеңіз.
-
-
Өлеңдегі “дара аға”, “көсем”, “дана” сөздері кімді сипаттайды? Осы сипаттамалардың өлеңдегі маңызы неде?
-
-
Өлеңдегі табиғат көріністері (Алатау, Алтай, Атырау, т.б.) не үшін келтірілген? Олар қандай мағына береді?
-
-
“
Жайсаңдықтан таймай сонда да, Кешірімді бізге мұра ғып” деген жолдардың мағынасын ашып, автордың көзқарасын түсіндіріңіз.
-
Өлеңдегі “Жүректе темір емес-ау” деген жолдар қалай түсіндіріледі? Бұл жолдар арқылы автор не айтқысы келеді?
-
Өлеңдегі “Жазықсыздар мен адалды Жазалау – мәні ғасырдың” деген жолдар арқылы автор қандай мәселені көтереді?
-
Соңғы шумақта автор қандай үміт пен сенім білдіреді?
-
Өлеңдегі “Түлектерді талай жалғадың” деген сөздердің мағынасын ашыңыз.

