«Бердібек Соқпақбаев атындағы
орта мектеп-гимназиясының» әлеуметтік педагогы Мукашева Гаухар
Бакытовна
Қорғаншылықты қажет ететін
балалармен жұмыс жасау жолдары
Менің міндетім-қорғаншы
баланың жүрегін жол табу.
Қиындықсыз өмір жоқ, алға
қарай батыл қадам жасасаңыз бәрін де жеңуге болады. Менің жылдар
бойғы тәжірбием осыған кәміл сенуіме ықпал етті. Аз ба, көп пе,
ұстаздық өткеніме 13 жылдан астам уақытта түлеп ұсқан шәкірттерімді
көргенімде менен асқан бақытты адам жоқ сияқты. Ұстаздық қызметіме
көңілім толып, өз мамандығымды мақтан етіп, өмір сүріп келемін,
өмірге деген көзқарасым жарқын. Әлеуметтік педагогтың жұмысы өте
ауқымды.
Мен бүгін тәжірбие ретінде
ата-ана қамқорлығынсыз қалған балалардың жүрегіне жол табуды алдым.
Менде қазір ата-ана қамқорлыығынсыз қалған 3 оқушым бар. Бұл
балаларадың статусын заңды түрде дәлелдеу жұмыстары атқарылды.
Қорғаншылары тағайындалды. Жылына бір рет қорғаншылары да, балалары
да медициналық тексеруден өтіп отыр. Жылына бір рет керекті
анықтамаларын жинақтап тапсырып отыр. Үйгеріне зерттеу актілері
жылына екі рет толтырылып отыр. Бұл құжат жөніне жүргізген қаншама
жұмыстар болса бұл балалалрмен, олардың қорғаншыларына жүргізілген
жұмыстар өз алдына жетелік.
Жетімдік баланың психикалық
дамуына қатты әсер етеді. Ата-анадан айырылған және қорғаншы
жағдайына түскен балалардың жалпы психикалық жағдайы төмендеді,
өзін-өзі реттеп бағыттауы бұзылады, көңіл-күйі жабырқау болады.
Балалардың басым көпшілігінің өмірге құштарлығы жоғалады, өзінің
сенімсіздігі күшейіп, бойын үрей билей
бастайды.
Әлеуметтік педагогтың балалақ
шақтың бал дәмінен ерте айырылған осындай баллаармен жұмысы қиын да
күрделі, жауапты іс болмақ.
Осы тұста мектебіміздегі жетім
және қамқорлығынсыз қалған балалардың жағдайын айтара болсақ, ол
келесігіндей. Айтып кеткен 3 оқушымыз міндетті білім беру қорынан
бір мезгіл ыстық тамақпен қамтылған. Жазғы демалыс күндерінде бұл
балалар мектеп жанындағы және қала сыртындағы жазғы сауықтыру
лагерінде тегін демалады. Биылғы оқу жылында әдеттегідей бәріне
бірдей керекті кеңсе тауарлары мен оқу құралдары, киімдер, қысқы
күртешелер алып берілді.
Балаларды үнемі қадағалап,
мектепте достарын бақылап отырамын. «Зорлық-зомбылықтың алдын алу»,
«Құқық бұзушылықтың алдын алу» арналған сауалнамалар алып, қортынды
жасап отырамын. Ешқандай қысым көрсетушілік жоқ. Адам әкімінің
шыршасына үнемі қатыстырамыз. Жаңа жыл алдында осы қорғаншы
балалардан қандай сыйлық күтетіндерін жазғызып, мектептің тәрбие
саласында жүрген мамандар тілектерін орындап, қуаныштарына ортақ
болады.
Мектебізде осы балалармен
қорғаншы және қамқоршы күні мерекесіне арналған іс-шара өткізілді.
«Жүректерінің жылуын аямаған, туыс үшін барын салып аялаған»
ардақты жандарға құрмет көрсету-біздің міндетіміз деп білеміз.
Мектебіміздің директоры осы қорғаншы бола білген жандараға
денсаулық тілей отыра, алғыс хат табыс етті. Ал өзім де
қорғаншыларға сый-сияпат көрсеттім. Ата-аналарға арналып семинар,
тренингтер өткізіліп отырса, балаларға тренингтер, түрлі шаралар
ұйымдастырылады. «Ата-анаға кеңес беру», «Оқушыға кеңес беру»
журналын арнап, кеңес беріп отырдым.
Қорыта айтқанда, қорғаншы
тағайындалған балаларды тәрбиелеудің қиындағы мен қызығы мол.
Өйткені бір сәт болса да осы балардың жанына жылылық сыйлаймыз.
Олардың арасындағы мінезі нашар балалардың мінезін түзеп, өмірге
жолдама беретінімізге қуанамын.