Басы
|
Оқушылармен амандасу,
түгелдеу.
Сыныпта психологиялық ахуал туғызу, көңіл- күйін
көтеру мақсатында оқушыларды топқа бөлу.
I
топ – Ертіс өзені; II топ – Жер асты
сулары;
III
топ – Мұздықтар; IV топ – Аарал теңізі;
Өткен сабақты «Картографиялық викторина» әдісі
арқылы әр топ жеке орындайды. QR код арқылы тапсырма беріледі.
Картадан Дүниежүзінің су нысандарын картадан
табу.
|
QR код-ты сканерлеу арқылы дүниежүзі картасынан
берілген су нысандары орнын анықтайды;
Картаға белгілейді.
|
Топтық бағалау
100%-4 ұпай
80%- 3 ұпай
70%-2 ұпай
50% - 1 ұпай
|
Оқулық
АКТ, карточка
|
Ортасы
|
Жаңа тақырыпқа кіріспес бұрын
«Ой қозғау» сұрақтарын қоямын:
Жаңа тақырып жайлы мағлұмат
беремін. «Судың ластануы» тақырыбында бейнебаян
көрсетіледі.
Судың экологиялық
мәселелері дегеніміз – су нысандарының құрылымы мен
жұмысының бұзылуына және жағымсыз зардаптарға әкелетін адам
іс-әрекетінің нәтижесінде өзгеруі.
Құрлық сулары экологиялық
мәселелерінің шешілуі: Экологиялық мәселелердің
шешілуі қарапайым логикалық шешімдерге негізделген. Қиындығы тек
мәселенің техникалық шешімінде болуы мүмкін.
Су тұтынуды азайту үшін негізгі тұтынушылардың су
шығынын азайту қажет. Су тұтынушылар – суды өзеннен, көлден,
жерасты көздерінен алатын салалар. Оларға ауылшаруашылық, өнеркәсіп
орындары, коммуналдық шаруашылық, суқоймалары жатады.
Судың ластануын төмендету үшін ластаушылардың
әрекетіне шектеу қою, пайдаланған суды қайтадан құятын
кәсіпорындарға су тазалайтын сүзгілер орнату, алынған суды толықтай
пайдалануға қол жеткізу, тазалау іс-шаралары жүргізілгеннен кейін
оны қайта пайдалану қажет.
Негізгі су ластаушылар
мыналар:
-
өзен
транспорты;
-
өзен бойымен ағаш
ағызу;
-
өнеркәсіптік тұрмыстық ақпа
су;
-
малшаруашылығы кешендерінен
келетін ақпа су;
-
суармалы жерлерден келетін
сорғыту суы;
-
өнеркәсіптік алаң аумақтарынан,
елді мекен аумақтарынан және ауылшаруашылығы егістіктерінен келетін
ақпа су;
-
нөсер жауын
канализациясы;
-
жаһандық
тасымалдау;
-
құнарлы қабатын жоғалтқан
жерлерден келетін қатты зат ағындысы.
1-тапсырма. Атласты пайдала отырып, Қазақстанның бір көліне
жоспар бойынша сипаттама беріңіз./Каспий
теңізі/
Арал теңізінің экологиялық қасіреті, Мұздықтың
еруі, Ертіс өзенінің, Жер асты суларының
ластануы.
(топ атауы бойынша)
-
Негізгі мәселені анықтайды;
-
Мәселенің туындауының 2-3 себебін
көрсетеді;
-
Көрсетілген себептердің фактілері мен
дәлелдемелерін нақтылайды;
Мәселенің шешілу жолын ұсынып,
қорытындылайды.
|
Арнайы ресурстар арқылы жаңа тақырыпты
талдайды.
Топ
ішінде берілген тапсырманы Фишбоун әдісі арқылы орындайды,
талқылап, топпен қорғайды.
|
Кері
байланыс
Қалыптасттырушы бағалау
4
ұпай
|
Оқулық
Дүниежүзң физикалық картасы,
АКТ,
дәптер
Оқулық, плакат, фломастер
Оқулық, дәптер, атлас
|
Сабақты бекіту
|
2-тапсырма. Оқуышарға QR
код ұсынылады. Берілген тапсырманы орындау арқылы жаңа тақырыпты
бекітемін.
Қоқыс жәшігі
|
Сандық
|
Қоқыстар тастау
|
Сүзгіштер орнату
|
Балық аулау
|
Қоршау орнату
|
Суға заңсыз шомылу
|
Суды тазарту жұмыстары
|
Су
нысандарына курорттық орындарды көптеп салу
|
Балықтар өсіру
|
Ағынды суларға зауыт-фабрикалардың қалдық суларын
төгу
|
Күзет қою
|
|
QR код-ты сканерлеу арқылы тапсырманы топпен
орындайды;
Суға пайдасын тигізетін заттарды қоржынға, ал
зиянын тигізетін заттарды қоқыс жәшігіне салып
жіктейді;
|
Қалыптастырушы бағалау 2 ұпай
|
Оқулық, АКТ
|
Кері байланыс
|
Сабақты қорытындылау, оқушылардың кері
байланысы
Менің түсінгенім......
Маған түсінуге қиын
болғаны..........
Менің
ұсынысым......................
Мені таң
қалдырды................
Мұғалімге
сұрағым...............
Үйге тапсырма: §27оқу. Таңдау бойынша бір құрлық суының
экологиялық мәселесіне талдау жасау. (реферат, эссе
т.б.)
|
Оқушылар «Доңғалақ» айналдыру арқылы кері
байланыс жасайды
|
Оқушыларға дескрипторлар арқылы топтардың өзара
бағалауды жүргізуін ұсынамын.
|
Бағалау парағы
|