Құрлық суларының экологиялық проблемалары, 8 сынып ҚМЖ

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Құрлық суларының экологиялық проблемалары, 8 сынып ҚМЖ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабаққа арналған дайын қысқа мерзімді жоспар 8 сынып География пәні Оқу мақсаты 8.3.3.6 - жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде құрлық суларының экологиялық проблемаларын жіктеп, шешу жолдарын ұсынады
Материалдың қысқаша нұсқасы

Қысқа мерзімді (сабақ) жоспар

Сабақтың тақырыбы: Құрлық суларының экологиялық проблемалары

Бөлім

3. Физикалық география. 3.3 Гидросфера

Педагогтың аты-жөні


Күні


Сынып 8

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны

Сабақтың тақырыбы

Құрлық суларының экологиялық мәселелері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

8.3.3.6 - жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде құрлық суларының экологиялық проблемаларын жіктеп, шешу жолдарын ұсынады

Сабақтың мақсаты


Құрлық сулары экологиялық мәселелерінің жіктелімін біледі;

Құрлық суларының экологиялық мәселелерінің себептерін анықтайды;

Құрлық сулары экологиялық мәселелерін шешу жолдарын ұсынады.

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Мұғалімнің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

Оқушылармен амандасу, түгелдеу.

Сыныпта психологиялық ахуал туғызу, көңіл- күйін көтеру мақсатында оқушыларды топқа бөлу.

I топ – Ертіс өзені; II топ – Жер асты сулары;

III топ – Мұздықтар; IV топ – Аарал теңізі;

Өткен сабақты «Картографиялық викторина» әдісі арқылы әр топ жеке орындайды. QR код арқылы тапсырма беріледі. Картадан Дүниежүзінің су нысандарын картадан табу.

QR код-ты сканерлеу арқылы дүниежүзі картасынан берілген су нысандары орнын анықтайды;

Картаға белгілейді.

Топтық бағалау

100%-4 ұпай

80%- 3 ұпай

70%-2 ұпай

50% - 1 ұпай


Оқулық

АКТ, карточка

Ортасы

Жаңа тақырыпқа кіріспес бұрын «Ой қозғау» сұрақтарын қоямын:

  • 1. Экология дегеніміз қандай ғылым?

  • 2. Судың экологиялық мәселелері дегеніміз не?

Жаңа тақырып жайлы мағлұмат беремін. «Судың ластануы» тақырыбында бейнебаян көрсетіледі.

Судың экологиялық мәселелері дегеніміз – су нысандарының құрылымы мен жұмысының бұзылуына және жағымсыз зардаптарға әкелетін адам іс-әрекетінің нәтижесінде өзгеруі.

Құрлық сулары экологиялық мәселелерінің шешілуі: Экологиялық мәселелердің шешілуі қарапайым логикалық шешімдерге негізделген. Қиындығы тек мәселенің техникалық шешімінде болуы мүмкін.
    ​Су тұтынуды азайту үшін негізгі тұтынушылардың су шығынын азайту қажет. Су тұтынушылар – суды өзеннен, көлден, жерасты көздерінен алатын салалар. Оларға ауылшаруашылық, өнеркәсіп орындары, коммуналдық шаруашылық, суқоймалары жатады.
    ​Судың ластануын төмендету үшін ластаушылардың әрекетіне шектеу қою, пайдаланған суды қайтадан құятын кәсіпорындарға су тазалайтын сүзгілер орнату, алынған суды толықтай пайдалануға қол жеткізу, тазалау іс-шаралары жүргізілгеннен кейін оны қайта пайдалану қажет.

Негізгі су ластаушылар мыналар:

  • өзен транспорты;

  • өзен бойымен ағаш ағызу;

  • өнеркәсіптік тұрмыстық ақпа су;

  • малшаруашылығы кешендерінен келетін ақпа су;

  • суармалы жерлерден келетін сорғыту суы;

  • өнеркәсіптік алаң аумақтарынан, елді мекен аумақтарынан және ауылшаруашылығы егістіктерінен келетін ақпа су;

  • нөсер жауын канализациясы;

  • жаһандық тасымалдау;

  • құнарлы қабатын жоғалтқан жерлерден келетін қатты зат ағындысы.

1-тапсырма. Атласты пайдала отырып, Қазақстанның бір көліне жоспар бойынша сипаттама беріңіз./Каспий теңізі/

Арал теңізінің экологиялық қасіреті, Мұздықтың еруі, Ертіс өзенінің, Жер асты суларының ластануы.

(топ атауы бойынша)

  • Негізгі мәселені анықтайды;

  • Мәселенің туындауының 2-3 себебін көрсетеді;

  • Көрсетілген себептердің фактілері мен дәлелдемелерін нақтылайды;

Мәселенің шешілу жолын ұсынып, қорытындылайды.

Арнайы ресурстар арқылы жаңа тақырыпты талдайды.
























Топ ішінде берілген тапсырманы Фишбоун әдісі арқылы орындайды, талқылап, топпен қорғайды.

Кері байланыс


























Қалыптасттырушы бағалау

4 ұпай



Оқулық

Дүниежүзң физикалық картасы, АКТ,

дәптер























Оқулық, плакат, фломастер

Оқулық, дәптер, атлас


Сабақты бекіту

2-тапсырма. Оқуышарға QR код ұсынылады. Берілген тапсырманы орындау арқылы жаңа тақырыпты бекітемін.

Қоқыс жәшігі

Сандық

Қоқыстар тастау

Сүзгіштер орнату

Балық аулау

Қоршау орнату

Суға заңсыз шомылу

Суды тазарту жұмыстары

Су нысандарына курорттық орындарды көптеп салу

Балықтар өсіру

Ағынды суларға зауыт-фабрикалардың қалдық суларын төгу

Күзет қою


QR код-ты сканерлеу арқылы тапсырманы топпен орындайды;

Суға пайдасын тигізетін заттарды қоржынға, ал зиянын тигізетін заттарды қоқыс жәшігіне салып жіктейді;

Қалыптастырушы бағалау 2 ұпай


Оқулық, АКТ

Кері байланыс

Сабақты қорытындылау, оқушылардың кері байланысы

Менің түсінгенім......

Маған түсінуге қиын болғаны..........

Менің ұсынысым......................

Мені таң қалдырды................

Мұғалімге сұрағым...............

Үйге тапсырма: §27оқу. Таңдау бойынша бір құрлық суының экологиялық мәселесіне талдау жасау. (реферат, эссе т.б.)

Оқушылар «Доңғалақ» айналдыру арқылы кері байланыс жасайды

Оқушыларға дескрипторлар арқылы топтардың өзара бағалауды жүргізуін ұсынамын.

Бағалау парағы

Рисунок 7




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
29.11.2023
830
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі