Сабақ
жоспары
Күні:
Сыныбы: 1
«А»
Пәні: дүниетану
Сабақтың
тақырыбы: Құстар. Үй
құстары.
Сабақтың білімділік
мақсаты: -оқушыларға жабайы құстар
мен үй құстары
туралы , олардың
ерекшеліктері, тіршіліктері
туралы білім
беру.
Дамытушылық
мақсаты: оқушылардың ой-өрісін, есте
сақтау
қабілеттерін, пәнге
қызығушылығын дамыту;
табиғатты бақылай білуге
үйрету.
Тәрбиелік
мақсаты: құстардың табиғаттың бір
бөлшегі екендігін
түсіндіру, оларды қорғауды
ұғындыра отырып
экологиялық тәрбие беру
адамгершілікке,
мейірімділікке , табиғатты
қорғауға , қамқор
болуға
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: жаңа
сабақ
Сабақтың
типі:
Сабақтың
көрнекілігі: құстардың суреті, муляж, ұя,
қанатты сөздер, бақылау жұмысы дәптері , семантикалық карта,
интерактивті тақта
Пәнаралық
байланыс: әліппе, математика,
музыка
Сабақтың
әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, түсіндіру,
топпен жұмыс, баяндау, ой қозғау,ойын, көрнекілік
т.б.
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
кезеңі.
1. Сынып оқушыларымен
сәлемдесу, түгендеу.
2. Психологиялық
дайындық.
Ойға толып
санамыз,
Естіп білім
аламыз.
Баласындайбірүйдің
Тату
болсынарамыз.
ІІ. Үйтапсырмасынсұрау,
бағалау, қорытындылау.
Балаларданүйгеқандайтапсырмаберілгендігісұралады.
(Сабақтоппенжұмысжасауәдісіарқылыөтілді)
Шығармашылықтапсырма: 3 топқатапсырмаберілген
.Солтапсырмабойыншаәр топ дайындапкелгенжұмыстарынқорғап
шығады,
І топ-жабайыаңдар
ІІ топ-үйжануарлары
ІІІ топ – сүтқоректілер
ІІІ. Жаңа сабақ.
- Балалар ,мынадауысқаназараударайық.
Бұлненіңдауысы?
( Интерактивтітақтаданқұстардыңбейнесі
көрсетіледі)
- Дұрыс,
бүгінгісабағымызжануарларәлемініңбіртобықұстаржайлыболмақ.
Олайболсақұстаржайлы не білемізесімізгетүсірейік.
/Ой қозғау/
Жаңа
сабақтытүсіндірмесбұрыноқушыларғасемантикалық карта
таратыпберіледі. Балаларқұстаржайлы не
білетіндіктерінтолтырады.
Не білемін?
Мұғалім сөзі :/түсінік
беру/ -
Құстарғажаптіршілікиелері . «Құстардықанаттыжануарлар» депатайды.
Құстар – қанаты, қауырсыны, тұмсығы бар, омыртқалыжануар. Құстар
.үйқұстарыжәнежабайықұстарболыпекігебөлінеді. Құстардың түрлері өте
көп. Сондықтанолармекенететінжерлері де әртүрлі. Бірі суда,
бірібатпақта, бірідалада,
ормандатаудатіршілікетеді.
Ал үй құстары қолда бағылады. Оларөтепайдалы.
Жұмырқасы ,еті, мамығыүшінпайдаланады.
ҚазіргікездеҚазақстандақұстардыкөптепасырауғаарналғанқұсфермалары
бар.
Оқулықпен жұмыс.
Берілгенмәтіндібірнешеоқушығатізбектепоқыту, сұрақ–жауап арқылы
түсінгендерін сұрау.
Балалармынажердебарлыққұстар, яғниүйқұстары,
жабайықұстар, суда жүзетінқұстарбәріараласыпкетіпті.
Тіптіторғақамалыпқалыпты. Олардыторданбосатыпаламыз ба?
Ендешетапсырмалардымұқияттыңдап,
орындапотырайық.Сендерәртапсырманыдұрысорындасаңдарбірқұстықұтқарыпқанақоймай,
құстартуралықызықтыбірмағлұматалыпотырасыңдар.
І топ үйқұстарын, ІІ топ жабайықұстарды, ІІІ топ
суда жүзетін құстарды құтқарады.
1-тапсырма.
Әртопқабірсұрақтанберіледі:
1. Құстартірітабиғатқа жата ма , әлдеөлітабиғатқа
жата ма ?
2.Құс
фермаларықандаймақсатқақұрылған?
3. Құстыңмүшелеріната
4.Жабайы құстар мен
үйқұстарыныңайырмашылығынеде?
«Ойлан , тап!»Әртопқақиындыларберіледі.
Оқушылароданқұстықұрастырып,
солқұстуралыайтыпбереді.
І топ қарлығаштуралы, ІІ топ тауық, ІІІ
топаққутуралыбілетіндерінайтыпбереді.
-Балалар ,сендарбұлтапсырмадансүрінбейөттіңдер
.(құстықұтқарады) Сендербілесіңдерме, жербетіндеқұстардың 9000-дай
түрі бар екенін?
Олардыңбәрініңқанатыболғаныменбәрібірдейұшаалмайдыекен.
Кейбірұшаалатынқұстардыңішіндетіптікүндізұшпайтүндеұшатындары да
бар, себебіолардыңкөзікүндізкөрмейді.
(Бұлқұстыңтүрлеріслайдтанкөрсетіледі)
2- тапсырма. Бақылаудәптерменжұмыс.(44-45
беттер)
1.Төменде
берілгенқұстардыңатынсуретастындағысәйкессызықшаүстінежаз.
2.Құстарды атап
,оныңішіндеұшаалмайтындарынбелгіле.
3.Қала маңындажиікездесетінқұстардытауыпбелгіле.
Олардыңаттарынжаз.
-Балалар, бұлтапсырмадан да
сүрінбейөттіңдер. Ендіқұстардыңұяларынатоқталайық.
Құстардыңұяларыалуантүрлі , тіптіқызықдесек те болады,
Мынданазараударайық… бірнешеқұстардыңұяларынатоқталу. Мысалы
,құрқұлтайдыңұясыадамқолыментоқылғандай…
-Ұяларқұстарғажауынанқорғануүшін,
балаларынжетілдіруүшінқажет.Әліппеденжаттаған «Ұя»
өлеңінжатқаайтыпағашқаеңбексабағынан
қолданжасағанұяныбайлайды.
Ұяжасаптақтайдан,
Талғаапарыпбайладым.
Жылқұсыныңшаттанған
Күттімқашансайрауын.
Солұяныталғады
Қараторғаймекендеп.
Күнібойысайрады,
Жайлыпәтерекендеп.
Қ. Баянбаев.
3-тапсырма.
Оқушыларғаәртүрлііздерберіледі. Оқушылароныңненің,
кімніңізіекендігінтауып
,солсөздіқатыстырыпсөйлемқұрайды.
Тапсырманыдұрысорындапқұстарды құтқардыңдар. Ал
сендербілесіңдерме? Адамдарқұстардықасиеттідеп санаған. Мысалы,
көгершіндібейбітшіліктіңбелгісідесе,
аққудысұлулықтың,үкініқасиеттіқұсдесе,
тоқылдықтыағаштыңемшісідеген. Тау құстарыбүркіт, қыран,
сұңқардымықтылықтың ,мәрттіктің,
биіктұлғалылықтыңбелгісідепсанаған.Сондықтан да
мемлекетіміздіңрәміздерініңбірітуымыздақыранқұсбейнеленген.
Соныменқатар ,
қазақхалқыбүркіттібаптапаңғасалған.
Бұлөнердіқұсбегілікнемесесаятшылықдейді. Бұлар жыртқыш құстар,
өтекүшті, тырнағыменаңдардыбүріпалыпкетеді.
Осындайқұсбегілікпенайналысатынадамдармұндайқұстардың 260-тан
астамтүрінбаулыған.
4- тапсырма. Семантикалық
карта .
Жылмезгілдерінеқарайқұстардыңтіршілігі.
Көктемде-балапандайды, оларғажайлыұясалады,
азықәкеліпбереді.
Жазда-балапандарынөздігіненазықтауыпжеугеүйретеді.
Күзде-Жылқұстарыжылыжаққаұшыпкетеді
Қыста-отырықшықұстаразықтарынтауыпжеп ,
қыстанаманшығудыойлайды.
Сен білесіңбе?Ертезамандақұстыңқауырсынынқаламетіппайдаланғанын.
Сен білесіңбе?Халыққұстардыңіс-әрекетінеқарапауа-райынаболжамжасаған.
Қарғатұмсығынқанатыныңастынажасырса,
күнсуытады.
Қыстыгүніәтешбіраяғыментұрса ,
аязбасталады.
Қыстақаздарқаңқылдасакүнжылиды.
IV.
Сабақты қорытындылау, оқушыларды
бағалау.
- Балалар ,сендерқұстарды құтқардыңдар.
Оларсендергеалғыстарынбілдіріпжатыр.
(оқушыларғақұстардыңалғысынашық хат
ретіндетаратыпбағалаймын)
V.
Үйгетапсырма.
1. Нені білдім? Нені білгім
келеді?
Семантикалықкартанытолтырыпкелутапсырылады.
2. Өзіңе ұнаған құстың суретін
салып келу.