МКҚК
№
43 “Батыр”
бөбекжайы
Ортаңғы
топтағы психикалық дамуы тежелген (ПДТ)
балаларды қоршаған ортамен
таныстыру.
Ұйымдастырылған іс-әрекет
тақырыбы:
Кыс
мезгілі
Дайындаған:
Дефектолог Рахымова С.С
Ақтау қаласы 2025
ж
Тақырыбы:
Кыс
мезгілі
Ортаңғы топтағы психикалық дамуы тежелген (ПДТ)
балаларды қыс
мезгілімен таныстыру.
Мақсаты:
Дефектолог балалардан сұрайды:


-
Жылдың қай
мезгілі? (Қыс
мезгілі)
-
Неліктен қыс деп
ойлайсыздар? (Өйткені далада
қар)
-
Қар
ерімейді, демек, сыртта...(суық).
-
Неліктен далада
суық? (Күн қыздырмайды. –
Егер балалар жауап беруге қиналса, күннің суреті
көрсетіледі.)
Дефектолог терезелерді жауып, шамды сөндіріп,
сұрайды:
-
Қазір топта жарық па, әлде қараңғы ма?
(Қараңғы.)
-
Неліктен топта қараңғы болып кетті? (Шамды
сөндірдік.)
-
Жарық болу үшін не істеу керек? (Шамды жағу
керек.)
-
Бөлмені не жарықтандырады?
(Шамдар.)
-
Ал жерді не жарықтандырады? (Күн. – күннің суреті
көрсетіледі.)
-
Қазір сыртта жарық па, қараңғы ма?
(Жарық.)
Дефектолог қорытынды жасайды: «Қыста күн жарық
түсіреді, бірақ жылытпайды.»
Одан кейін екі жолақ көрсетеді: ұзын қара және қысқа сары
жолақ.
-
Бұл жолақтардың бірі түнді, екіншісі күнді
білдіреді. Қалай ойлайсыңдар, қайсысы түнді білдіреді? (Қара
жолақ.)
-
Демек, сары жолақ... (Күнді
білдіреді.)
-
Күнді неге сары жолақпен белгіледік деп
ойлайсыңдар? (оны күнге жақындатады.) Себебі жолақтың түсі күнмен
бірдей.)
Дефектолог қорытынды жасайды:
«Қыста күн суық болады, өйткені күн жарық
түсіргенімен, жылытпайды және аз уақыт қана
көрінеді.»
Сергіту
сәті
Шығады аспаннан
– күн (күннің шашақтарын саусақтарымен
көрсетеді)
Әдемі жұлдызды –
түн (алақанын жоғары көтеріп,
айналдыру)
Жауады қыста –
қар (екі қолымен қарды
жасау)
Балалар ойнап –
мәз (қолындағы қарды бір-біріне
лақтырады)
Әңгімені жалғастыру
-
Өткен сабақта
біз топқа әкелінген қарды бақыладық. Неліктен қар еріп кетті?
(Топта жылы.)
-
Ал неге
сырттағы қар ерімейді? (Дала суық)
-
Неліктен сыртта
суық? (Күн жылытпайды.)
-
Күн жылытпайды
және аз... (жарық түсіреді.)
Ойын жаттығуы: «Сөйлемді
аяқта»
Балаларға қыстың белгілері бейнеленген суреттерді
көрсетіп, сөйлем құрастыруды ұсынады. Дефектолог
сөйлемдерді бастайды, ал балалар оларды
аяқтайды:

-
Бұл суретте бейнеленген...
(қыс).
-
Барлық жерде... (қар жатыр).
-
Қыста
күн... (жылытпайды).
-
Түн... (ұзақ),
ал күн... (қысқа).
-
Ағаштар... (жапырақсыз,
жалаңаш).
Қорытынды
бөлім
Ұйымдастырылған оқу қызметінде
өтілген материалды жинақтап,
қорытындылайды.