Ұзақ мерзімді
жоспардың тарауы: 10.3.Термодинамика
негіздері
Мектеп: №29 ЖББОМ
КММ
Күні: Мұғалімнің
аты-жөні: Авий
Жумагул
Сынып: 10
Қатысқандар:
Қатыспағандар:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
10.3.2.Идеал газ күй
теңдеуі
|
Сабақтың
мақсаты:
|
10.3.2.1Идеал газ күйінің негізгі
теңдеуін есептер шығаруда
қолдану;
|
Осы сабақта қол
жеткізілетін оқу
мақсаттары
|
Барлық
оқушылар:
Менделеев- Клапейрон теңдеуін
қорыту.
|
Оқушылардың
көпшілігі:
Менделеев-
Клапейрон теңдеуін есептер шығаруды
дағдыландыру.
|
Кейбір
оқушылар:
Идеал газдың тәуелділік
графигіне есептер шығару .
|
Бағалау
критерийлері
|
1.Менделеев-
Клапейрон теңдеуін қорытып
шығарады.
2.Менделеев-
Клапейрон теңдеуін қолданып есептер
шығарады.
3.Идеал газдың P(V), P(T),
T(V) тәуелділік графигін салады, есептер шығарады
.
|
Тілдік
мақсаттар
|
Тілдік
мақсат:
- Идеал газ күйінің негізгі
теңдеуінің негізгі ұғымдарын жазбаша ауызша
сипаттау;
Пәнге қатысты сөздік қор
мен терминдер:
Идеал
газ,Тығыздық,Концентрация,Көлем, Қысым,Күш,Кинетикалық
энергия,Жылдамдық, Джоуль, Паскаль, кПа,ГПа, моль градус,Цельсий
және т.б.
Жазылымға/айтылымға қажетті сөз
тіркестері
Идеал газ
дегеніміз....
Идеал газ күйінің негізгі
теңдеуі дегеніміз....
Газ молекуласының орташа
кинетикалық
энергиясы....
Біздің жасаған жұмысымыздың
нәтижесі/қорытындысы/талдауы
келесідей/төмендегідей.....
Жауабында
.......шығады.
|
Құндылықтарға
баулу
|
Оқушылар есептерге қолданатын
формулаларды түрлендіруде, шешімін табуда көп ойланулары арқылы
еңбек және шығармашылық, өмір бойы білім алу, ынтымақтастыққа
баулу.
|
Пәнаралық
байланыс
|
Есептер шығаруда амалдарды
орындауда математика пәнінен алған білімдерін қолданады, идеал газ
және оның атомдық құрылымы туралы біліктіліктері химия пәнін оқуда
қалыптасады.
|
Алдыңғы
білім
|
Термодинамикалық
параметрлер ұғымы, Температура және оны өлшеу
тәсілдері.
7-сыныптан кинетикалық энергия
ұғымы.
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
жаттығу түрлері
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
2 минут
8
минут
|
Ұйымдастыру
Топқа
бөлу: : «Қағаз қиындылары» арқылы 3
топқа бөлу.
І топ
«Қысым»
ІІ топ
«Көлем»
ІІІ топ
«Температура»
Ширату
жаттығулары : (W)
Белсенді
оқыту: «Екі
шеңбер»
-
Макроскоптық дене
дегеніміз не?
-
Макроскоптық
параметрлер дегеніміз
не?
-
Температураның
физикалық мағынасы
қандай?
Ынталандыру :
«Қошемет»
|
Қима
-қағаз
|
Сабақтың
ортасы
30
минут
|
Білім
дағдысы: Түсіну
Белсенді
оқыту: «Тірек
сызба»
-
тапсырма. (
G)
Оқушылар оқулықпен
жұмыс жасайды.
Менделеев- Клапейрон
теңдеуін қорытып шығарады. Әр топтан
бір оқушы қорытып шыққан теңдеулерін
қорғайды.
Кері байланыс:
«Түйіндеу
»
Білім
дағдысы: Қолдану
Белсенді
оқыту«Белгісізді тап» (Есептер
шығару)
-
тапсырма. ( G
)
-
Көлемі 33л ыдыстағы
температурасы 310К газдың
қысымы 160кПа. Газдың зат мөлшері
қаншаға тең?
-
Газ изотермалық түде
8л көлемнен 6л көлемге дейін сығылған.
ға артқан. Бастапқы
қысымды анықтаңдар.
-
Егер ыдыстың
қабырғасы 20 температурада
1568Н/см2
қысымға шыдайтын болса,
массасы 6,4кг оттегі бар баллонның ең кіші көлемі қандай болу
керек?
Критерий
|
Дескриптор
|
Зат
мөлшерінанықтайды.
|
-Зат мөлшерінің
Макроскоптық параметрлерін
біледі
|
-Зат мөлшерін
есептейді
|
Қысымды
анықтайды
|
-Тұрақты температура кезінде қысым мен көлем
көбейтіндісі тең болатынын
біледі
|
-Бастапқы қысымды
есептейді
|
Көлемді
анықтайды
|
-Молекулалық массасын
біледі
|
-Цельсий шкаласын Кельвин шкаласына
айналдырады
|
-Көлемді
анықтайды
|
Кері
байланыс:«Сэндвич»
Білім
дағдысы: Қолдану
Белсенді
оқыту: «Жеке тақта
»
3-тапсырма.(I)
Массасы20г гелий
көлемі 32л, қысымы4, Па болатын бірінші
күйден өте баяу түрде көлемі 9л,қысымы 15,5
105Па болатын күйге өтеді. Осы
процесс кезінде газ қандай ең үлкен температураға дейін
қызады.
Критерий
|
Дескриптор
|
Температураны
табу
|
-Менделеев-
Клапейрон теңдеуін біледі.Тәуелділік
грфигін салады
|
-Температураны
табады
|
Кері байланыс:
«Бір сөйлемдік
қорытынды»
|
10 сынып
оқулығы
10 сынып
оқулығы
|
Сабақтыңсоңы
5 минут
|
қорытындылау:
Белсенді
оқыту: «Тізбектелген
сұрақ»
Изотермалық
процесс үшін
Менделеев- Клапейрон
теңдеуі
Менделеев- Клапейрон
теңдеуі
Изохралық
процесс үшін
Менделеев- Клапейрон
теңдеуі
Изобаралы
процесс үшін
Менделеев- Клапейрон
теңдеуі
байланыс: Білім
ағашы
Үйге тапсырма
беру.Оқу, сұрақтарға жауап
беру.
9 - жаттығу
есептерін шығару (1,2,3,4).
|
|
Саралау сіз қандай
тәсілмен қолдау көрсетпексіз.Сіз басқаларға қарағанда қабілетті
оқушыларға қандай тапсырмалар
бересіз
|
Бағалау. Сіз
оқушылардың материалдарды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап
отырсыз
|
Денсаулық және
қауіпсіздік техникасын
сақтау
|
Сабақ бойынша
рефлексия
|
|
|