Бүгін сабақта біз дұрыс айтып
үйренген Р дыбысын Л дыбысынан ажыратуды
үйренеміз.
ІІІ. Артикуляциялық
жаттығкулар.
Балалар сендер ертегі
тыңдағанды ұнатасыңдар ма? Олай болса , мен сендерге ертегі айтып беремін.
Баяғы заманда екі ағайынды болыпты. Олар Рам мен Лам. Олар өте
көңілді балалар екен. Күнде таңертең ерте тұрып, терезеден
бастариын шыңғарып, көршілеріне күлімдеп қарайды екен. Екі
ағкайынды балалар ойын ойнпағканды ұнатады. Рам мына жаттығуларды
жасап, ойнайды екен:
«Тістерді
тазалау»
«Сылақшы»
-Ал Лам
болса, футбол ойнағанды жақсы көреді.
«Допты
кім қақпағка кіргізеді»
-Рам
әткеншек тебеді.
«Әткеншек»
-Рам мен
Лам бірге атқа отырыпта серуендейді.
«Ат
шабады»
-Олар
атпмен серуендеп жүріп орманнан тоқылдық
көреді.
«Тоқылдақ»
-Сосын
олар, орманнан саңырауқұлақтарды тереді.
«Саңырауқұлақ»
-Үйлеріне
келіп, қарындары ашқан соң тосаппен шай
ішеді.
«Тәтті
тосап»
-Рам мен
Лам шайларын ішіп болған соң, аулада жүрген күрке тауықты
көреді.
«Күрке
тауық»
-Лам күрке
тауық ауладан шығып кетпесін деп, қоршауды жауып
қояды.
«Қоршау
жасау»
Шатастыратын дыбыстардың артикуляцияларындағы
ұқсастық пен айырмашылықтарын анықтау және оларға сипаттама
беру.
Дыбыстарды таңбалармен
белгілеу.
Р дыбысын айт, енді Лт дыбысын
айт.
Р дыбысын айтқанда тіліміз, ерініміз қшандай
қалыпта, қай жерде тұрады? Ауа ағыны
қандай?
Л дыбысын
айтқанда тіліміз, ерніміз қандай қалыпта, қай жерде тұрады? Ауа
ағыны қандай?
-Ал енді
ағайынды Рам мен Лам дем алады. Рам ән айтады: р-р-р, ал Лам былай
ән айтты: л-л-л. Рам айтқан әнді қайтала? Ал Лам қай дыбысты айтты?
Бұл дыбыстардың айырмашылығы, ұқсастығы неде? (Баланың назары
дыбыстардың артикуляциясындағы ерекшеліктерге
аударылады).
|