Радиоактивті ыдырау заңы. Ядролық реакциялар.

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Радиоактивті ыдырау заңы. Ядролық реакциялар.

Материал туралы қысқаша түсінік
Жалпы білім беру мекемелеріне физика пәніне жарамды
Материалдың қысқаша нұсқасы

І.Жансүгіров атындағы Жетісу университетінің

«Zhansugurov College»





Оқу сабақтарының жоспары


Табиғи радиоактивтілік. Радиоактивті ыдырау заңы. Ядролық реакциялар. Ауыр ядролардық бөлінуі. Тізбекті ядролық реакция. Радиоактивті сәулелердің биологиялық әсері. Радиациядан қорғану. Ядролық реактор. Ядролық энергетика..


Модуль /пән атауы Физика

    

Дайындаған педагог Калибаева А

     

2024 жылғы "11" 12


      1.Жалпы мәліметтер

      Курс, оқу жылы, топ – 1 курс, 2024ж, 104-Шбқ

      Сабақ типі

Лекция

     2. Мақсаты, міндеттер

Жартылай ыдырау периоды ұғымын енгізу

- Радиоактивті ыдырау процессінің кездейсоқтық және спонтандылық

қасиетін анықтау

- Радиоактивті ыдырау заңының математикалық өрнегін қорыту

- Ыдырау заңына арналған сандық және графикалық есептер шығару

3.Күтілетін нәтижелер

Білу және түсіну:-Ыдырау заңының графигінің формасын біледі;

-Жартылай ыдырау периоды ұғымын түсінеді;

-Радиоактивті ыдырау процессінің кездейсоқтық және

спонтандылық қасиетін анықтайды;

Жоғарғы деңгей дағдылары:

-Ыдырау заңын қорыта алады;

-Ыдырау заңының графигіне талдау жасайды;     

4.Қажетті ресурстар

Слайдтар

5.Сабақтың барысы



Сабақ кезеңі

Балдық жүйемен бағалау

Оқытушының әрекеті

Студент

әрекеті


Ресурстар

Сабақ басы

Білу

50-54

Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен сәлемдесу, психологиялық көңіл – күйін смайликтер көмегімен анықтау

1)Ұйымдастыру кезеңі:

2)Оқушылармен сабақтың мақсатын қойып алу және күтілетін нәтижені нақтылау.

3)Терминологиямен жұмыс

Нуклидтердің, аттары мен Z, A, N жазылған және толықтыруды қажет ететін бос торкөздері бар кестелерді таратып, оқушылардың бұл терминдермен таныс екендігіне көз жеткізу керек.

- өз пікірлерін білдіреді.

Презентация

Сабақ ортасы


Ереже


Түсіну

55-59

60-64

65-69

Ядролық раекцияларда жұмыс парағымен жұмыс жүргізу кезінде барлық ядролық реакцияларды типтеріне байланысты классификациялауға болады – бөліну реакциясы, бірігу реакциясы немесе ядролық синтез, жасанды түрленулер, электронды қармап алу, альфа-ыдырау, бета-ыдырау, және т.б.


1)Өткен сабақтың материалын қайталау мақсатында, оқытуды бағалау үшін қалыптастырушы бағалау


2) Радиоактивті ыдыраудың негізгі заңының шынайылығын тексеру тексеру мақсатында кеңсе кнопкаларымен эксперименттік тапсырма орындалады



-сұрақтарға жауап береді

Презентация, қосымша

Қолдану


70-74

75-79

  • Радиоактивті ыдырау бұл – ядролық процесс.

  • Альфа-және бета ыдырауда атом саны өзгереді, басқа элементтің нуклиді пайда болатындай.

  • Гамма ыдырауы, қозған ядро энергияны бөліп қана шығарады.

  • Егер де нуклид қоздырылған күйде пайда болған болса, гамма ыдыраудан кейін бірнеше альфа- және бета ыдыраулар болады.


5)Ыдырау заңын қорыту: Мұғалім жартылай ыдырау периоды ұғымының физикалық мағынасы негізінде ыдырау заңын оқушылардың өзіне қорытуды ұсынады.

t = 0 → N=N0

t = T → N=N0 /2

t = 2T → N=N0 /4

t = 3T → N=N0 /8

t = 4T → N=N0/16

t = 5T → N=N0/32

…………………

t=nT → N=N0/2n

Осыдан:

6) Ыдырау заңының дұрыстығы мен эксперимент барысында алынған графиктің осы формулаға сәйкестігін анықтау үшін MS Excel-де график орындалады және сол арқылы дәлел келтіріледі.





Талдау

80-84

1. Литий изотопындағы протондар санын (Z) және нейтрондар санын (N) анықтаңыз.

А) Z = 3, N = 3.

B) Z = 7, N = 3.

C) Z = 3, N = 4.


2. Әлемде ең алғаш жаңа элемент пайда болатын ядролық реакцияны Резерфорд алды: . Резерфорд қандай элемент алды?

А) .

B) .

C) .


3. Фтор изотопындағы протондар санын (Z) және нейтрондар санын (N) анықтаңыз.

А) Z = 9, N = 19.

B) Z = 19, N = 9.

C) Z = 9, N = 10.


4. Ең алғаш рет элементтердің толық түрленулері реакциясында байқалды. Бұл қай элементтердің атомдары?

А) Сутектің.

B) Гелийдің.

C) Бериллийдің.



.


Сабақтың соңы

Бағалау

90-94

95-100



С абақ соңындар оқушылар кері байланыс береді.


Стикерге сабақ бойынша

нені жақсы және қандай сұрақ

туандағанын жазады

Білімланд бойынша оқу (магнит өрісі бөлімі бойынша)




Кері байла-ныс


«Бір минуттық рефлексия» әдісі

1.Осы сабақтағы мен үшін ең маңызды ақпарат_________

2.Әлі де маған мына жайттар түсініксіз_________________

3.Бүгінгі сабақтан түйгенім___________________________



     






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
11.12.2024
262
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі