Материалдар / Reading for pleasure

Reading for pleasure

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сыныпқа арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Қараша 2018
1512
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

OPEN LESSON: Reading for Pleasure

Date: 25.01.18.Teachername: Omarova I.R.
CLASS: 5ӘNumber present:absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non-fiction texts5.W7 use with some support appropriate layout at text level for a limited range of written genres on familiar general topics and some curricular topics
LessonobjectivesAll learners will be able to:


  • understand the main events in the story
  • say thank you and give reasons


  • Most learners will be able to:


  • read the story without support
  • understand the moral of the story
  • make some questions on the given story


  • Some learners will be able to:


  • understand most of the language in the story
  • answer the questions and give examples from the text
  • LanguageobjectivesUse vocabulary from the story to answer the questions
    ValuelinksRespect for self and others, academic honesty, Cooperation
    CrosscurricularlinkslinkLiterature
    ICT skillsProjector or Smart board for presenting pictures
    PreviouslearningCreativity
    Plan
    PlannedtimingsPlannedactivitiesResources
    Beginning0-3



    Middle3-8

    8-20

    Warm up:In order to create friendly atmosphere in class Teacher asks Students to make a circle and say thank you to each other. (W)
  • Reflecting on the previous lesson
  • Teacher shows some questions on the first part of the short story. Students discuss the questions in pairs.(P)
  • Setting the aims of the lesson
  • Reading skills:
  • Learners start reading the short storyGoldilocks and the Three Bears” (Part 2). (I,G)Differentiation: More motivated learners sit individually and read the story with no Teacher support. Less motivated learners make a circle and read the text with teacher together.Scaffolding: Learners have a vocabulary/pictionary of unknown words.








    PPP (1 slide)

    PPP (2 slide)Appendix 1









    Appendix 2


    20-35



    After reading: Teacher distributes short story quiz templates to each Student. They need to make questions on the short story and swap them with their classmates in order to answer them.Peer assessment: Once Learners finished the task they swap their cards in order to assess each other.Assessment criteria:-Student answers to questions correctly-Student justifies his/her answers by showing the number of the pageAppendix 3









    PPP (slide 3)
    End35-40
  • Teacher asks learners 1) how do you feel when a friend doesn’t say thank you for your help?e.g. unhappy, sad, lonely 2) why should people say sorry?
  • Teacher encourages Learners to reflect on the lesson “Two stars one wish”




  • Stickers
    Summary evaluationWhat two things went really well (consider both teaching and learning)?What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?













    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ