Материалдар / сабақ жоспары 1 сынып Сolours
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

сабақ жоспары 1 сынып Сolours

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушыларға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Ақпан 2021
409
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit:

All about me

Teacher name:

Ayapbergen Ainagul

Date:


Grade: 1

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Colours


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

UE3 use basic adjectives and coloursto say what someone/something is or has

L3 recognise the spoken form of a limited rangeof basic and everydayclassroom words

Lesson objectives

Learners will be able to:

Name the colours

Identify colours

Recognise and name the colours

Ask what colour it is

Name the colours and ask what colour it is without mistakes





Planned timings

Teacher's actions

Children`s actions

Assessment

Resources

10

minutes


ORGANISATION MOMENT:

Work with flashcards. Put up the flashcards on the board. Ask what are people say

Play the Hello song


Look the flashcards on the board and answer



Sing a song together







CD Track 03

20

minutes


MAIN PART

Put up the Pretty Colours poster on the board. Point to the colours, one at a time, and say them. Ask the pupils to take out their coloured pencils

Ask the pupils to raise their blue coloured pencil.



Play the CD.

-Let’s listen!

Set the scene by asking the pupils questions about what they can see in the pictures.

Audioscript: red, blue, green, yellow, purple, orange

Listen and colour.






Name a colour, e.g blue.





Raise their blue coloured pencil.

The pupils listen, point to the pictures and repeat the words









Listen and colour.


Critical assessment



Colours poster on the board





CD Track 10









CD Track 11




5

minutes

ENDING THE LESSON:

Draw a simple sketch of a traffic light on the board. Ask a pupil to come to the board and ask What colour is it? Put one of the circles you have prepared on the traffic light, e.g the green one. The rest of the class says: It’s green, go.

The pupil follows the instruction.

Feedback




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!