Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan



    Unit 1 Homes and away

    Unit of a long term plan unit1

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Homes 1

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    L1. Understanding sequence of supported classroom instructions

    S7. Use appropriate subject- specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    UE3. Use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives an a limited range of familiar general and curricular topics

    W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Name parts of yurt, understand vocabulary, describe places

    Most of learners will be able to:

    Understand specific vocabulary

    Assessment criteria

    Say topic words with clear pronunciation. Say expressions clearly

    describe places and objects use adjectives in degrees

    Language objective



    Yurt , shanyrak uwyk a carcass







    Values links

    To keep ,to increase and to hand down traditions and friendship between people

    Cross-curricular links

    Art

    Previous learning

    Review

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your 9planned activities)

    Resources

    Start


    Greetings,

    Good morning pupils! Who is on duty today? Who is absent?

    Teacher divides pupils in 2 groups with cards: “ Yurts’, “ Homes”





    Middle

    L1 Task 1 Listen to and repeat attentively after teacher : a bedroom, a dining room, bathroom, a living room, a toilet, a study,

    a round-shaped , a shanyrak , a kerege ,a uwyk

    L 1 Task 2 Match the pictures with the words

    Yurt is a round-shaped, it consists of three main parts and many other smaller parts. Three main 
    parts include Shanyrak – top of the Yurt, Kerege – walls carcass and Uwyk – a carcass 
    part from Kerege to the Shanyrak.

    Yurt usually does not have rooms in it, and it was a common practice to have a separate 
    YuYrt as a bedroom, separate one as a kitchen, guesthouse, etc as long as people could 
    afford that.



    Task 2 Find out which of these adjectives in positive degree, in comparative degree, in superlative degree

    1 A building is bigger than yurt.

    2. Yurt is smaller than a building.

    3. A house is modern.

    4. A living room is the most comfortable room in the house.

    5.Yurt is the oldest house.

    Descriptor: Learners find degrees of adjectives

    W3 Task 4 Write things you remember from the texts

    Yurt, kerege ,house ,shanurak .small ,beautiful ,modern

    Bedroom, living-room ,comfortable

    Descriptor: Pupils write names of rooms ,describe of house



    End

    Answer the question “ How can be a modern house?”





    Additional information






















    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check


    Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification olearning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of leaners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

    Use this section to record the techniques that you will use to assess what the learners have learned during the lesson.

    Health saving technologies.

    Using physical exercises and active activities.

    Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson.

    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?




    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


    Summary evaluation





    What two things went really well (consider both teaching and learning)?



    1:



    2:



    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?



    1:



    2:



    What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?












































    Short term plan



    Unit of a long term plan Unit 1

    School: B.Momyshuly

    Date:

    Teacher name: Akhmetova A

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Homes 2

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    S1. Provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics.

    S4. Respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics.

    W1. Plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics.

    UE14. Use prepositions to talk about and location: use prepositions like to describe things and about to denote topics: use prepositions of direction to, into, out of, from, towards on a limited range of familiar general and curriculum topics.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Understand specific information related to the target.

    • Pronounce and name some words, according to the topic.

    • Recognize the theme and grammar material;

    Most learners will be able to:

    • To write short sentences in a paragraph.

    • Answer the questions.

    • Do exercises with grammar material;

    Some learners will be able to:

    • Use prepositions to make sentences.

    • Speak about things in a room.

    Assessment criteria

    To ask simple questions to get information about rooms

    To develop the learners’ correct pronunciation of active vocabulary

    To put prepositions of directions in right order.

    To write and complete the sentences by putting names of the room


    Values links

    To respect each others opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland.

    Cross-curricular

    Links

    Kazakh and Russian

    Previous learning

    Learners have an information about rooms. New vocabulary according to the previous lesson. Define comparative and superlative adjectives.

    Can compare yurts with modern houses.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    1. Greeting. Teacher greets learners; learners respond to greeting and take their places.

    2. Happiness circle.

    Teacher greets and invites to stand in a circle and to greet each other. The teacher divided the class with the method of mosaic.

    1. S1 Brainstorming.

    Revision the previous lesson. Scrambled letters. You must make up some words and translate them into Kazakh.


    t, l, a, f –
    e, r, u, t, c, i, p –
    b, e, l, a, t –
    c, r, e, o, o, k –
    e, g, f, r, i, d –
    k, s, i, n –
    m, p, a, l –
    r, a, i, c, h –
    i, o, r, d, a –
    r, o, d, o –


    Flashcards

    PPT (slide – 1-2)



    Pictures




    Middle

    IV.S4. Working with new vocabulary.



    English


    Transcription

    Translation

    Desk

    [desk]


    жазу үстелі

    Chair

    [tʃɛː]


    Орындық

    Mirror

    [mɪrə]


    Айна

    Lamp

    [læmp]


    Шам

    Clock

    [klɒk]


    Сағат

    Table

    [teɪb(ə)l]


    Үстел

    Bed

    [bed]


    төсек

    Shelves

    [ʃɛlvz]


    Сөрелер

    chest of drawers

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Туяшева Нурсая Нурлановна
    31 Қаңтар 2022
    5557
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Сабақ жоспары: ҚМЖ 5-сынып ағылшын тілі

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Сабақ жоспары: ҚМЖ 5-сынып ағылшын тілі

    Материал туралы қысқаша түсінік
    ҚМЖ АҒЫЛШЫН. 5-сыныпқа арналған ағылшын тілінен қысқа мерзімді жоспар. 130 бұйрықты негізге ала отырып жасалған жоспар
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan



    Unit 1 Homes and away

    Unit of a long term plan unit1

    School:

    Date:

    Teacher name:

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Homes 1

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    L1. Understanding sequence of supported classroom instructions

    S7. Use appropriate subject- specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    UE3. Use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives an a limited range of familiar general and curricular topics

    W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    Name parts of yurt, understand vocabulary, describe places

    Most of learners will be able to:

    Understand specific vocabulary

    Assessment criteria

    Say topic words with clear pronunciation. Say expressions clearly

    describe places and objects use adjectives in degrees

    Language objective



    Yurt , shanyrak uwyk a carcass







    Values links

    To keep ,to increase and to hand down traditions and friendship between people

    Cross-curricular links

    Art

    Previous learning

    Review

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your 9planned activities)

    Resources

    Start


    Greetings,

    Good morning pupils! Who is on duty today? Who is absent?

    Teacher divides pupils in 2 groups with cards: “ Yurts’, “ Homes”





    Middle

    L1 Task 1 Listen to and repeat attentively after teacher : a bedroom, a dining room, bathroom, a living room, a toilet, a study,

    a round-shaped , a shanyrak , a kerege ,a uwyk

    L 1 Task 2 Match the pictures with the words

    Yurt is a round-shaped, it consists of three main parts and many other smaller parts. Three main 
    parts include Shanyrak – top of the Yurt, Kerege – walls carcass and Uwyk – a carcass 
    part from Kerege to the Shanyrak.

    Yurt usually does not have rooms in it, and it was a common practice to have a separate 
    YuYrt as a bedroom, separate one as a kitchen, guesthouse, etc as long as people could 
    afford that.



    Task 2 Find out which of these adjectives in positive degree, in comparative degree, in superlative degree

    1 A building is bigger than yurt.

    2. Yurt is smaller than a building.

    3. A house is modern.

    4. A living room is the most comfortable room in the house.

    5.Yurt is the oldest house.

    Descriptor: Learners find degrees of adjectives

    W3 Task 4 Write things you remember from the texts

    Yurt, kerege ,house ,shanurak .small ,beautiful ,modern

    Bedroom, living-room ,comfortable

    Descriptor: Pupils write names of rooms ,describe of house



    End

    Answer the question “ How can be a modern house?”





    Additional information






















    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check


    Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification olearning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of leaners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

    Use this section to record the techniques that you will use to assess what the learners have learned during the lesson.

    Health saving technologies.

    Using physical exercises and active activities.

    Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson.

    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?




    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


    Summary evaluation





    What two things went really well (consider both teaching and learning)?



    1:



    2:



    What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?



    1:



    2:



    What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?












































    Short term plan



    Unit of a long term plan Unit 1

    School: B.Momyshuly

    Date:

    Teacher name: Akhmetova A

    CLASS: 5

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Homes 2

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    S1. Provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics.

    S4. Respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics.

    W1. Plan, write, edit and proofread work at text level with support on a limited range of general and curricular topics.

    UE14. Use prepositions to talk about and location: use prepositions like to describe things and about to denote topics: use prepositions of direction to, into, out of, from, towards on a limited range of familiar general and curriculum topics.

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Understand specific information related to the target.

    • Pronounce and name some words, according to the topic.

    • Recognize the theme and grammar material;

    Most learners will be able to:

    • To write short sentences in a paragraph.

    • Answer the questions.

    • Do exercises with grammar material;

    Some learners will be able to:

    • Use prepositions to make sentences.

    • Speak about things in a room.

    Assessment criteria

    To ask simple questions to get information about rooms

    To develop the learners’ correct pronunciation of active vocabulary

    To put prepositions of directions in right order.

    To write and complete the sentences by putting names of the room


    Values links

    To respect each others opinion, to awake of their patriotic senses. To teach pupil to love our motherland.

    Cross-curricular

    Links

    Kazakh and Russian

    Previous learning

    Learners have an information about rooms. New vocabulary according to the previous lesson. Define comparative and superlative adjectives.

    Can compare yurts with modern houses.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    1. Greeting. Teacher greets learners; learners respond to greeting and take their places.

    2. Happiness circle.

    Teacher greets and invites to stand in a circle and to greet each other. The teacher divided the class with the method of mosaic.

    1. S1 Brainstorming.

    Revision the previous lesson. Scrambled letters. You must make up some words and translate them into Kazakh.


    t, l, a, f –
    e, r, u, t, c, i, p –
    b, e, l, a, t –
    c, r, e, o, o, k –
    e, g, f, r, i, d –
    k, s, i, n –
    m, p, a, l –
    r, a, i, c, h –
    i, o, r, d, a –
    r, o, d, o –


    Flashcards

    PPT (slide – 1-2)



    Pictures




    Middle

    IV.S4. Working with new vocabulary.



    English


    Transcription

    Translation

    Desk

    [desk]


    жазу үстелі

    Chair

    [tʃɛː]


    Орындық

    Mirror

    [mɪrə]


    Айна

    Lamp

    [læmp]


    Шам

    Clock

    [klɒk]


    Сағат

    Table

    [teɪb(ə)l]


    Үстел

    Bed

    [bed]


    төсек

    Shelves

    [ʃɛlvz]


    Сөрелер

    chest of drawers

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 5 сынып
    31.01.2022
    5557
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Туяшева Нурсая Нурлановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации