Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
| 8.2 А бөлім: Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатынастар | Мектеп: |
|
Күні: |
| Мұғалімнің аты- тегі : |
|
Сынып : |
| Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: |
Сабақтың тақырыбы: | Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының тригонометриялық функциялары |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) | 8.1.3.2тікбұрышты үшбұрыштың кабырғаларының қатынастары арқылы бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің анықтамаларын біледі; |
Сабақ мақсаттары:
| Барлық оқушылар үйренеді : |
| тікбұрышты үшбұрыштың кабырғаларының қатынастары арқылы бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің анықтамаларын біледі |
| Көпшілік оқушылар үйренеді: |
| тікбұрышты үшбұрыштың кабырғаларының қатынастары арқылы бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің анықтамаларын біледі және бұл анықтамаларды есеп шығару барысында қолданады |
| Кейбір оқушылар үйренеді: |
| тікбұрышты үшбұрыштың кабырғаларының қатынастары арқылы бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің анықтамаларын біледі және бұл анықтамаларды күрделі есеп шығару барысында қолданады |
Бағалау критерийлері | Егер төмендегі бағалау критерийлерін орындаса, оқушы оқу мақсатына жетеді Синустың, косинустың, тангенстін және котангенстін анықтамасын біледі;Сүйір бұрыштың тригонометриялық функциялары тікбұрышты үшбұрыштын қабырғаларының өлшемдерінен тәуелді емес екенін түсінеді;Әрбір тригонометриялық функцияға тапсырмалар орындайды |
Тілдік мақсаттар | Оқушылар:-тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусын, косинусын, тангенсін және котангенсін табуды түсіндіреді;- есептерді шешуде қандай да бір формуланың (теореманың) қолданысын негіздейді;- дәлелді пайымдау қадамдарын сипаттайды;- берілген бөлімнің пәндік лексикасын, символикасын және терминологиясын сауатты қолданады.Бөлім бойынша лексика және терминология:- тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышының синусы, косинусы, тангенсі және котангенсі;- бұрышқа іргелес жатқан катет;- бұрышқа қарсы жатқан катет;
|
Құндылықтарды дардамыту | Топпен, жұппен жұмыс істей білуге, ұжымдылыққа, шыдамдылыққа, жауапкершілікке, әділдікке, академиялық шынайлықа тәрбиелеу |
Жаһандық азаматтылыққа тәрбиелеу | Халықаралық әртүрлі дереккөздерінен алынған тапсырмаларды салыстыру және жан-жақтылығын түсіну. |
АКТ қолдану дағдылары | Интерактивтік құралдарды қолдану, интернет ресурстары |
Оқытудың өмірмен байланысы | Өмірде әртүрлі бағыттардағы есептеулерде практикалық қолданылуы |
Пәнаралық байланыстар | Ағылшін тілі, геометрия |
Бастапқы білім | Тікбұрышты үшбұрыш және оның элементтерінің анықтамалары туралы біледі. Тікбұрышты үшбұрыштар теңдігінің белгілері туралы біледі және оларды қолдану біліктілігі. Үшбұрыш теңсіздігі және үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштары арасындағы қатыстар туралы біледі. |
Сабақ барысы |
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
| Ресурстар |
Сабақтың басы3 мин
5 мин
6 мин
2 мин
5 мин
5 мин
9 мин
3 мин | 1.Ұйымдастыру кезеңіОқушылармен амандасу ,түгендеуСабақтың кезеңдерімен, мақсатымен, бағалау критерийлерімен таныстыру.
2.Жаңа материалды меңгерту
Берілген материалды меңгертуді bilimland.kz сайтының ресурстарын қолданудан бастауға болады.
Тікбұрышты үшбұрыштың кабырғаларының қатынастары арқылы бұрыштың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің анықтамалары беріледі.
Анықтама: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына іргелес жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы бұрыштың косинусы деп аталады.
Анықтама: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына қарсы жатқан катеттің гипотенузаға қатынасы осы бұрыштың синусы деп аталады.
Анықтама: Тікбұрышты үшбұрыштың сүйір бұрышына қарсы жатқан катеттің іргелес жатқан катетке қатынасы сол бұрыштың тангенсі деп аталады. sin α, cos α және tg α анықтамаларынан мынадай ережелер шығады:α бұрышына қарсы жатқан катет гипотенуза мен sin α-ның көбейтіндісіне тең; α бұрышына іргелес жатқан катет гипотенуза мен соs α-ның көбейтіндісіне тең; α бұрышына қарсы жатқан катет екінші катет пен tg α -ның көбейтіндісіне тең
3. Алынған білімдерін бекіту Сүйір бұрыштардың синус, косинус тангенс және котангенс анықтаңдар (ауызша) 4.Жұптық жұмыс.
1) Тікбұрышты үшбұрыштың катеттері 12 см және 5 см, гипотенузасы 13 см. Оның кіші бұрышының барлық тригонометриялық функцияларын табыңыз.
5.Практикалық жұмыс. (Топпен жұмыс)Таза қағаз бетіне сүйір бұрыш салыңыз;Бұрыштың бір қабырғасынан екі нүкте белгілеңіз;Белгіленген нүктелер арқылы бұрыштың екінші қабырғасына перпендикулярлар жүргізіңіз;Пайда болған үшбұрыштардың қабырғаларын өлшеп, алғашқы бұрыштың косинус, синустарын анықтаңыз;Қорытынды жасаңыз.
ТеоремаТригонометриялық функциялардың мәндері үшбұрыштың өлшемдеріне тәуелді емес
6.Есептер шығару ( Жеке жұмыс )Есеп №1
Есеп №2
Егер теңбүйірлі үшбұрыштың бүйір жағы 5 дм, табаны 6 дм, ал биіктігі 4 дм болса, төбесіндегі жарты бұрышының 1) косинусын; 2) синусын; 3) тангенсін; 4) котангенсін табыңдар.
7.Сабақты қорытындылау (Дескрипторлар бойынша оқушылар өздерін-өздері бағалайды )
| Презентация
Қосымша
Геометрия 8. Шыныбеков Ә.Н.Жалпы білім беретін мектептің 8 – сыныбына арналған оқулық. 2- басылымы. – Алматы: Атамұра, 2011. – 128 бет. ISBN 978-601-282-320-2
|
Сабақтың соңы2 мин | 8.Үй жүмысыАВС –тікбұрышты үшбұрыш , 1) ВС = 8, АВ = 17, АС = 15;2) ВС=21, АС= 20, АВ = 29;3) АС = 24, АВ = 25, СВ = 7А және В бұрыштарының синусын, косинусын және тангенсін табыңдар. 9.РефлексияОқушылар стикерлерге өз ойларын қалдырып жазып қалдырып кетеді
Мен түсіндім…Мен білемін… Мен үшін әлі қиын… Әсіресе маған ұнағаны…
| Қосымша |
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларғақандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? | Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? | Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы |
Оқушылар сабақ бойы жеке және жұппен жұмыс жасайды. Қабілеті жоғары оқушылар басқа оқушыларға көмектеседі.
| Өзін-өзі бағалау түрі қолданылады. Сабақта оқушылардың материалды меңгеру деңгейін тексеру үшін жеке жұмыс жасайды. | Сабақ басында оқушылар қауіпсіздік техникасымен таныстырылады. |
Сабақ бойынша рефлексия
Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме? Жеткізбесе, неліктен? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен? |
|
Жалпы баға
Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?1:
2:
Сабақтыжақсартуға не ықпалетеалады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?1:
2:
Сабақбарысындасыныптуралынемесежекелегеноқушылардыңжетістік/қиындықтарытуралыненібілдім, келесісабақтарда неге көңілбөлуқажет?
|