Сабақ
жоспары
Пәні: Логопедия
Пән
мұғалімі:
Сабақтың
тақырыбы: «Түтікше», «Төбешік»,
«Күрекше» артикуляциялық жаттығулар
Сабақтың
мақсаты:
-
Артикуляциялық
жаттығулар арқылы «л-р» дыбысын сөзде, буында дұрыс айтуға
машықтандыру, фонематикалық қабылдауын
дамыту
-
Ойын тапсырмалары арқылы
ойлау, танымдық процесстерін дамыту,ұсақ моторикасын
дамыту-түзету
-
Қызығушылық ояту,
зейінді, белсенді болуға тәрбелеу
Сабақ
барысы:
I.Ұйымдастыру
кезеңі.
1.
Кіріспе
Сәлемдесу тренингі /Жылулық
шеңбері/
2. Өткенді
қайталау
Үй жұмысын
тексеру
ІІ. Емдік
уқалау
Бет бұлшық еттерін босаңсытып,
ауыз қуысына арналған емдік уқалауды жасап, тілдің қимыл-қозғалысын
жақсарту.
ІІІ. Тыныспен
жұмыс
«Түтікше», «күрекше», (шар
үрлеу, сыбызғы ойыншықтарын үрлеу)
Мұрынмен терең дем алып,
ауыздан дем шығару.
Ауызбен терең дем алып,
мұрыннан дем шығару.
ІV. Артикуляциялық
жаттығулар (тапсырманың бағалануы)
Айна алдында мимикалық,
ерінге, тілге арналған жатығулар жасау. «Барабан», «ат шауып
келеді», «тіс тазалау», «футбол», «тәтті тосап», «грибок-гормошка»,
«заборчик-трубочка», «алтыбақан», «жылан», «блинчики», «тарақ»,
«шар», «тостағанша», «сылақшы», «маса», «сағат
тілі».
V.
Тапсырмалар
1-тапсырма. «Л-Р» дыбысының
артикуляциясы
«Л» дыбысы дұрыс шығуы
үшін тістердің арасы ашық тұруы керек, ал тіл ұшы тістің түбіне
немесе қызыл иегіне барып тіреледі.
«Р» дыбысының артикуляциясы-
тісіміздің арасы ашық , тіл ұшы альвеолаға көтеріледі, вибрация
жүреді, ауыздан салқын жел соғу керек.
-Тауық кімге
келді?
-Пілге
-Тауық пілге мұрнымен
түтікшені үрлетеді.
«Түтікше» -тіл ауыздан шығарылады да, түтікше
түріне енгізіледі. Жаттығуларды алдымен жайлап, айна алдында
жасалады, сонан соң біртіндеп жоғарырақ ырғаққа көшу керек. Әрбір
жаттығу 10 секундтан 6-8 рет
орындалады.
-Піл мен тауық жолға шығады.
Олар жолды білмейді. Сондықтан көмектесейік. Ол үшін келесі
тапсырмаларды орындаймыз.
2-тапсырма. «Л,р»
дыбысын дұрыс, анық айт.
-Түлкі оларды күліп қарсы алады.Қолында күрегі
бар.
«Күрекше»
-тіл босаңсытылады, жалпақ күйге енгізіледі
де, төменгі ерін үстіне қойылады. Осы қалыпта бірнеше секунд ұстап
тұру керек.
-Түлкі, піл, тауық үшеуі
жолға шығады. Жолда жазуларды кездестіреді, олар оқи алмайды. Қане,
балалар сендер оқып беріңдерші!
3-тапсырма.
«Мен бастаймын, сен
аяқта»
-Буындарға «л,р»
әріптерін қойып, оқимыз.
Ба
Ша
Ша
Сұ
Жа
Қа
Ма
Бо
Та
То
4-тапсырма. «Төртінші
артық»
-лақ, арыстан, қоян,
қасқыр -лаққа кездеседі.
VI.
Қорытынды. Белсенді қатысқан оқушыларды
мадақтау.
Үйге
тапсырма: айна алдында артикуляциялық
жаттығуын жасау, «Түтікше», «Төбешік», «Күрекше» артикуляциялық
жаттығуларын жасау.