Қызығушылықты ояту.
Сәбиге сәндi
үй,
Әжеге ән-күй.
(Бесiк)
-бесік жырын айтып
көргендеріңіз бар ма?
-бесік жыры қалай басталады?
Олай болса бесік жырын тыңдап
көрейік.
Видеоролик: «Бесік жыры»
туралы мультфильм
тамашалау
Ой қозғау:
- Балалар осы өлеңнің мына жолдарына назар аударайықшы.
Түн ұйқысын төрт бөліп,
Түнде бесік таянған - деген өлең жолын қалай түсінесіңдер?
- Бесікке кімді жатқызамыз?
- Сәби немесе бөпелерімізді ұйықтату үшін аналарымыз не
істейді?
- Олай болса, балалар, бүгінгі біздің өтетін тақырыбымыз Мағжан
Жұмабаевтың «Бесік жыры»
өлеңі.
Өлеңмен таныспас бұрын
бесік жыры туралы түсінік
берейік..
Бесік жыры — тұрмыс - салт
жырларының көне түрінің бірі. Бұл – әлемдегі ең тәтті, ең жұмсақ,
ең сүйікті әуен. Әлемде бесік жырын айтпайтын халық жоқ десе де
болады және бесік жырын барша халық ұлттық тәрбиенің кәусар бұлағы
деп таниды.
Дәстүрлі бесік жырлары ел
арасында ежелден айтылып, әбден қалыпқа түскен, барлық жерде мазмұн
желісі мен әуені өзгертілмей орындалатын жырлар. Олар: “Әлди, әлди,
ақ бөпем, Ақ бесікке жат, бөпем!” деген ана мейіріміне толы өлең
жолдарымен басталып, баланы жұбататын, алдандырып тәтті ұйқыға
батыратын шумақтарға
ұласады.
«Түсініп оқы»
айдары Оқушылар оқулықта берілген
бесік жырын оқып
шығыңдар.
Дескриптор
-оқушылар бесік жырын түсініп
оқиды
-ойша әуенге салуға
тырысады
Мағжан Жұмабаевтың өмірімен
таныстыру.
Қызметі: Алаш қозғалысының
қайраткері, ақын,
Туған күні: 25 маусым
1893
Туған жері: Солтүстік
Қазақстан облысы
Ұлты:
Қазақ
Қайтыс болған күні: 19 наурыз
1938 (44 жас)
Қайтыс болған жері
Алматы.
«Кім
зерек?»-ребусты шеш:-бесік
жыры
Дескриптор:
1. Иллюстрацияға сүйеніп
ребусты шешеді;
2. Бесіктің қасиеті туралы
әңгімелейді;
3. Бір-бірін тыңдап
толықтырады;
Сұрақ-жауап
айдары
Балалар,енді осы оқыған бесік
жырларына сай сұрақтар
құрайық
-
Дескриптор:
-сынып 3 топқа
бөлінеді
-әр топ шығарма бойынша 5
сұрақ дайындайды
-тапсырманы орындауға 4 мин
беріледі
-дайын сұрақтарын басқа
топтағы өзі қалаған бір сыныптасына
қояды
-егер ол дұрыс жауап берсе
топқа 1 ұпай қосылады
- көп сұрақтарға жауап берген
топ жеңеді
( Мысалы:-Баланың қалпағы
неден жасалған?
-Ана баласын қалай
еркелетті?....)
Топтық
жұмыс
Әр топ өздеріңізге
берілген тапсырмаларды мұқият
орындаңыздар
Дескриптор:
-сынып 3 топқа
бөлінеді
-әр топқа жеке тапсырма
беріледі
-тапсырманы орындауға 7 мин
беріледі
-тапсырманы сынып алдында
қорғайды
1-топ:Суретте кім бейнеленген?
Менің анам қандай жан?(«Анаға»байланысты жақсы сөзді айта отырып,
«Күннің шуағына» сөздерді
жапсыру)
2-топ: Бесікке байланысты тиым
сөздер,ырымдар?
3- топ:Ана мен балаға,бесікке
қатысты мақал-мәтелдер айтып
көрейік.
4 – топ:Сенің анаң саған
қандай жылы сөздер
айтады?
(Гүл пішініндегі қағазға
жазу,ана суретінің тұсына
ілу)
Сергіту
сәті
Ендеше балалар бесік жырын
тыңдап демалайық!
|