Сабақтың
басы:
5
минут
|
Сыныппен амандасамын,
түгендеймін, 3-топқа «мозайка» әдісі арқылы бөлемін. Жаңа сабақтың
тақырыбы мен оқу мақсаттарын, бағалау критерийлерін
таныстырамын.
«Ой
қозғау». Презентация суреттерге қарай
отырып,оқушылар сабақтың тақырыбын
анықтайды
Қандай мемлекет деп
ойлайсыздар? (слайд)
Бірінші дүниежүзілік соғыстан
жеңіліс тапты. Ел экономикасы өте әлсіреді. Соғыстың әскер саяси
нәтижелері одан да ауыр болды: империя құлады, еуропалық әскерлер
елді басып алуға кірісті. Батыс Еуропа мемлекеттері, бұл имперяның
өмір сүруіне нүкте қоюға тырысты. Бұл жобаны жүзеге асыру Англия,
Франция, Грекияға жүктелді.
|
Қағаз
қиындылары
|
Сабақтың
ортасы
30
минут
|
Жаңа сабақты
түсіндіру
Мұстафа Кемал
Ататүрік (1881-1938)
-
Грецияда туған. Бала кезінен
ғылымға деген керемет қабілеттері болған. Стамбул әскери
академиясын, содан кейін Бас штаб академиясын бітірді. Сирияда
(1905-1907) және Македонияда (1907-1909) әскери қызметте болған.
Жас Түрік қозғалысына қатысып, кейіннен одан
шықты.
-
Италия - түрік соғысының
(1911-1912) және Балқан соғысының (1912-1913) мүшесі. Бірінші
дүниежүзілік соғыс кезінде ең дарынды әскери жетекшілердің
бірі.
-
Тәуелсіз, еркін, күшті ұлттық
мемлекет құрудың жақтаушысы. 1923 жылдан 1938 жылға дейін Түркия
республикасының Президенті. 1923 жылы ол республикада бірқатар
радикалды өзерістерді жүзеге асырған Халықтық Республикалық
партияны қүрды. Мұстафа Кемал ұлт алдындағы ерекше қызметі үшін
Ататүрікке «Түріктердің атасы» деген ат
берді.
-
М. Кемалдың тұсында елде үлкен
өзерістер болды. Түркия капиталистік даму жолына
түсті.
Кемалдың басты ұстанымы
«Этатизм» болды. Бұл экономикада, әлеуметтік, саяси, мәдени, яғни
қоғамдық өмірдің барлық саласында белсенді мемлекеттік саясат
принципін жүргізу.
Кемализм
прнциптері:
-
Республикашылдық (басқарудың
республикалық формасына
адалдық)
-
Ұлтшылдық (түрік ұлтын
асқақтату)
-
Этатизм, лаицизм (дінді
мемлекеттік істерден және халық ағарту саласынан
бөлу)
-
Халықшылдық (түрік халқының
бірлігі, Түркияда таптық бөлініс пен тап тартысының болуын жоққа
шығару)
-
Төңкерісшілік (кемализм идеясы
мен реформаларына, азаттық үшін күрес прнциптеріне адал
болу)
М.Кемалдың
реформалары:
1. Саяси сала: 1922
ж.сұлтандық жойылып, 1923ж. Түркия республика болып жарияланды.
1923ж. Халықтық партия құрылды (Халықтық республикалық партия).
1924 ж. Діни билік халифат тоқтатылды. 1924 ж Конституция
қабылданды.
2. Әлеуметтік және мәдени
сала: 1928 ж. Сауатсыздықты жою (жалпы білім беру, латынға көшу,
жыл санаудың еуропалық нұсқасына көшу т.б.) 1934 ж. Ескі
лауазымдарды жою,жаңа ататек жазуға байланысты заң қабылданды.
Григориан күнтізбесіне көшу. Еуропалық киім киюді міндеттейтін заң
қабылданды.
3. Экономикалық сала: Этатизм
саясаты (экономикаға мемлекеттің араласуы, тәуелсіз экономика,
индустрияландыруды жетілдіру) 1927 ж. Өндірісті қолдану туралы заң
қабылданды. (Жаңа технологияларды енгізу үшін үлгілі фермаларды
құру). Бірінші индустриалды жоспарды (бес жылдық жоспар) енгізу.
1924ж. Іскерлік банк құрылды. 1930ж Түркияның Орталық банкі
құрылды.
Бекітуге арналған
тапсырмалар:
І топ: Мұстафа Кемалдың өмірі
туралы мәлімет (Xmind қосымшасы арқылы «Интеллект карта»
құрастыру)
Дескриптор:
М.Кемалдың өмір жағдайымен
танысады.
М.Кемалдың алға қойған
мақсатын анықтайды.
М.Кемалдың қоғамдағы орны
жайлы мысал келтіреді.
ІІ топ: Кемализм принциптерін
талдап, олардың ерекшеліктері мен мәнін анықтаңыздар және Этатизм
ұғымына анықтама беру(CANVA қосымшасы арқылы тапсырманы
презентацияға енгізу)
Дескриптор:
-
Кемализм принциптерінің
маңыздылығын анықтайды.
-
Этатизм ұғымына анықтама
береді.
-
Кемализм принциптерінің
ерекшеліктеріне тоқталады.
ІІІ топ: М.Кемалдың Түркияда
жүргізген реформаларының мәнін талқылау (GROW әдісі бойынша талдау
жасау)
G – реформаның
мақсаты
R- жүзеге
асуы
O-
мүмкіндіктері
W-
нәтижесі
Дескриптор:
-
Зайырлы мемлекеттің қалыптасуы
үшін реформалардың мақсатын
анықтайды.
-
Зайырлы мемлекеттің қалыптасуы
үшін реформалардың жүзеге асуын
сипаттайды.
-
Зайырлы мемлекеттің қалыптасуы
үшін реформалардың мүмкіндіктеріне мысал
келтіреді.
-
Зайырлы мемлекеттің қалыптасуы
үшін реформалардың нәтижесіне
тоқталады.
Бекіту сұрақтары: Тест
жұмысы
|
оқулық, үлестіріме
материалдар, маркерлер, Xmind және Canva
программалары
|