10 сынып №25 сабақ ____________________
Сабақтың тақырыбы: Термодинамикалық параметрлер. Температура және оның өлшеу тәсілдері.
Сабақтың мақсаты:
-
Білімділік мақсаты: Термодинамикалық шамалардың физикалы мағынасын ажырату туралы білім-білік дағдысын қалыптастыру.
-
Дамытушылық мақсаты: Оқушының білім-білігін дамыту. Салыстыра білу, керектіні таңдай білу, ең негізгіні есте сақтай білу қабілеттерін дамыту шараларын ұйымдастыру.
-
Тәрбиелік мақсаты: Оқушының білімге құштарлығының, еңбекке икемділігінің дамуына ықпал жасау.
Сабақтың түрі: лекциясабақ.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: баяндау, сұрақ-жауап, есеп шығару.
Сабақтың көрнекіліктері: плакат, термометр, сұйықтық, барометр, мензурка..
Сабақтың барысы:
І. ДК. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Сәлемдесу;
2. Оқушыларды түгендеу;
3. Сынып болмесінің тазалығын тексеру;
4. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру (жұмыс орны, отырыстары, сыртқы түрлері);
5. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ІІ. ДК. Үй тапсырмасын тексеру, қайталау.
А) теориялық білімдерін тексеру. Ә) практикалық тапсырмаларын тексеру. Б) есептерін тексеру
ІІІ.ДК Білімді жан-жақты тексеру./ ІV. ДК. Жаңа материалды қабылдауға әзірлік, мақсат қою.
Физикалық диктант.
1. Молекуланы сипаттайтын шамалардың аты, өлшем бірлігі және формулаларын жаз.
m0 - Mr - υ- N- d - M- NA- m-
2. Зат молекулаларының тартылыс және тебіліс күштерінің сипаты қандай? Олар неге тәуелді?
3. «Потенциалдық шұңқыр» деп нені айтады?
4. Кристалдық торлардың түрлерін атаңыздар.
V. ДК.Жаңа материалды меңгерту:
1. Термодинамикалық шамлар (P,V,T) туралы төменгі сынптан қалыптасқан білімдерін дамыту.
2. Ұғымдар: Жылулық жүйе; Жылулық тепе-теңдік; Макро және микропараметрлер; Физикалық құралдар (термометр, бараометр, мензурка)
3. Термометр және температуралық шкалалар (нүктелер)
4. Топтастыру. (кесте)
|
№ |
шкала |
Ғалымның аты-жөні |
Реперлік нүкте |
|
1 |
Фаренгейт |
1724 Фаренгейт (неміс) |
Мұздың еруі 320Г Судың қайнауы 2120Г |
|
2 |
Реомюр |
1730 Реомюр (фр) |
Мұздың еруі 00Р Судың қайнауы 800Р |
|
3 |
Цельсий |
1742 Цельсий (шв) |
Мұздың еруі 00Р Судың қайнауы 1000Р |
|
4 |
Абсалют температура |
1848 Кельвин (ағ) |
Мұздың еруі -2730Р Судың қайнауы -1730Р |
VІ. ДК. Оқытылып отырған оқу материалын қабылдаудағы оқушы түсінігін тексеру.
Оқушылардың білім-білік дағдысының қалыптасуын, өз ойын сауатты, мазмұнды баяндау қабілетін бағалау. §4.4 дайындық сұрақтарын талдау.
VІІ. ДК. Оқытылып отырған оқу материалын бекіту немесе дағдыландыру жұмыстарын жүргізу.
-
Температура-физикалық шама. Кестені толтыр:
|
1 |
Сөздің шығу. |
температура |
|
2 |
Сипаттау қасиеті |
Макроскопиялық жүйенің термодинамикалық тепе-теңдік күйі |
|
3 |
Нені анықтайды |
Жылулық күйдің 0-дік күйден ауытқуы, молекулалар қозғалысының орташа кинетикалық энергиясы |
|
4 |
Жеке жағдайлар |
Балқу температурасы, қайнау, критикалық температура |
|
5 |
Таңбасы |
Т |
|
6 |
Өлшем бірлігі |
Кельвин (К) |
|
7 |
Өлшеу тәсілі |
Тікелей |
|
8 |
Басқа шамалармен байланысы |
|
|
9 |
Өлшеу интервалы |
0<T<1015 |
|
10 |
Қолдану шекарасы |
Көп бөлшектен тұратын жүйе |
|
11 |
Анықтамасы |
Теипература-термодинамикалық жүйенің жылулық тепе-теңдік күйін сипаттайтын физикалық шама. |
|
12 |
Өлшеу құралы |
Термометр. |
VIІI.ДК. Бағалау. Үй тапсырмасын беру: §4.4. дайындық сұрақтары.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сабақтың тақырыбы: Термодинамикалық параметрлер. Температура және оның өлшеу тәсілдері. 10 сынып
Сабақтың тақырыбы: Термодинамикалық параметрлер. Температура және оның өлшеу тәсілдері. 10 сынып
10 сынып №25 сабақ ____________________
Сабақтың тақырыбы: Термодинамикалық параметрлер. Температура және оның өлшеу тәсілдері.
Сабақтың мақсаты:
-
Білімділік мақсаты: Термодинамикалық шамалардың физикалы мағынасын ажырату туралы білім-білік дағдысын қалыптастыру.
-
Дамытушылық мақсаты: Оқушының білім-білігін дамыту. Салыстыра білу, керектіні таңдай білу, ең негізгіні есте сақтай білу қабілеттерін дамыту шараларын ұйымдастыру.
-
Тәрбиелік мақсаты: Оқушының білімге құштарлығының, еңбекке икемділігінің дамуына ықпал жасау.
Сабақтың түрі: лекциясабақ.
Сабақтың әдіс-тәсілдері: баяндау, сұрақ-жауап, есеп шығару.
Сабақтың көрнекіліктері: плакат, термометр, сұйықтық, барометр, мензурка..
Сабақтың барысы:
І. ДК. Ұйымдастыру кезеңі:
1. Сәлемдесу;
2. Оқушыларды түгендеу;
3. Сынып болмесінің тазалығын тексеру;
4. Оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру (жұмыс орны, отырыстары, сыртқы түрлері);
5. Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ІІ. ДК. Үй тапсырмасын тексеру, қайталау.
А) теориялық білімдерін тексеру. Ә) практикалық тапсырмаларын тексеру. Б) есептерін тексеру
ІІІ.ДК Білімді жан-жақты тексеру./ ІV. ДК. Жаңа материалды қабылдауға әзірлік, мақсат қою.
Физикалық диктант.
1. Молекуланы сипаттайтын шамалардың аты, өлшем бірлігі және формулаларын жаз.
m0 - Mr - υ- N- d - M- NA- m-
2. Зат молекулаларының тартылыс және тебіліс күштерінің сипаты қандай? Олар неге тәуелді?
3. «Потенциалдық шұңқыр» деп нені айтады?
4. Кристалдық торлардың түрлерін атаңыздар.
V. ДК.Жаңа материалды меңгерту:
1. Термодинамикалық шамлар (P,V,T) туралы төменгі сынптан қалыптасқан білімдерін дамыту.
2. Ұғымдар: Жылулық жүйе; Жылулық тепе-теңдік; Макро және микропараметрлер; Физикалық құралдар (термометр, бараометр, мензурка)
3. Термометр және температуралық шкалалар (нүктелер)
4. Топтастыру. (кесте)
|
№ |
шкала |
Ғалымның аты-жөні |
Реперлік нүкте |
|
1 |
Фаренгейт |
1724 Фаренгейт (неміс) |
Мұздың еруі 320Г Судың қайнауы 2120Г |
|
2 |
Реомюр |
1730 Реомюр (фр) |
Мұздың еруі 00Р Судың қайнауы 800Р |
|
3 |
Цельсий |
1742 Цельсий (шв) |
Мұздың еруі 00Р Судың қайнауы 1000Р |
|
4 |
Абсалют температура |
1848 Кельвин (ағ) |
Мұздың еруі -2730Р Судың қайнауы -1730Р |
VІ. ДК. Оқытылып отырған оқу материалын қабылдаудағы оқушы түсінігін тексеру.
Оқушылардың білім-білік дағдысының қалыптасуын, өз ойын сауатты, мазмұнды баяндау қабілетін бағалау. §4.4 дайындық сұрақтарын талдау.
VІІ. ДК. Оқытылып отырған оқу материалын бекіту немесе дағдыландыру жұмыстарын жүргізу.
-
Температура-физикалық шама. Кестені толтыр:
|
1 |
Сөздің шығу. |
температура |
|
2 |
Сипаттау қасиеті |
Макроскопиялық жүйенің термодинамикалық тепе-теңдік күйі |
|
3 |
Нені анықтайды |
Жылулық күйдің 0-дік күйден ауытқуы, молекулалар қозғалысының орташа кинетикалық энергиясы |
|
4 |
Жеке жағдайлар |
Балқу температурасы, қайнау, критикалық температура |
|
5 |
Таңбасы |
Т |
|
6 |
Өлшем бірлігі |
Кельвин (К) |
|
7 |
Өлшеу тәсілі |
Тікелей |
|
8 |
Басқа шамалармен байланысы |
|
|
9 |
Өлшеу интервалы |
0<T<1015 |
|
10 |
Қолдану шекарасы |
Көп бөлшектен тұратын жүйе |
|
11 |
Анықтамасы |
Теипература-термодинамикалық жүйенің жылулық тепе-теңдік күйін сипаттайтын физикалық шама. |
|
12 |
Өлшеу құралы |
Термометр. |
VIІI.ДК. Бағалау. Үй тапсырмасын беру: §4.4. дайындық сұрақтары.
шағым қалдыра аласыз













