шахмат КТЖ 3 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

шахмат КТЖ 3 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
шахмат сабағынан жылдық жоспар, 34 сағаттан тұрады
Материалдың қысқаша нұсқасы







ТҮСІНДІРМЕ ЖАЗБА

Бастауыш мектепте оқу мақсаттарының басымдылығына байланысты түбегейлі өзгерістер орын алуда: бастауыш сынып оқушыларының тұлғалық қалыптасуына және олардың шығармашылық қабілеттерін барынша толық ашуға айтарлықтай ықпал ететін оқытудың дамытушылық қызметі бірінші орынға қойылады.

Балаларды оқытудың сауатты қойылған процесі шахматтық азам көптеген іске асыруға мүмкіндік береді позитивті отандық теоретиктер мен практиктердің идеялары – оқуды қуанышқа бөлеп, мүмкіндік береді үйрету балаларды мәжбүрлеусіз, білімге деген тұрақты қызығушылықты сақтауға, әртүрлілікті пайдалануға нысандар оқытудың Өзекті сәтпен сабақтардың айналады белсенділік өздері оқушыларды, қашан олар бақылайды, салыстырады, жіктейді, топтастырады, жасайды қорытындылар, заңдылықтарды анықтайды. Кезінде бұл көзделеді кең ойын-сауық материалдарын пайдалану, қосу сабақтар ойын жағдаяттары, дидактикалық материалдарды оқу ертегілердің, әңгімелер және т.б.

Бастауыш мектептегі шахмат балалардың көптеген психикалық процестері мен қабылдау, зейін, қиял, есте сақтау, ойлау, мінез-құлықты ерікті басқарудың бастапқы формалары сияқты қасиеттерінің жетілуіне оң әсер етеді.

Шахмат бойынша өз табиғаты бойынша, ең алдымен, ойын болып қала береді. Ал бала, әсіресе оқытудың басында, қабылдайды олардың дәл қалай ойын. Шахмат, біріктіруші өз ішінде сондай-ақ элементтер ғылымдар және өнер, мүмкін жылы әзірлеу оқушыларды бұл қасиеттер көбірек тиімді, немен басқалар түрлері спорттың. Қалыптасуы осы қасиеттерге мұқтаж, әрине, ішінде уәждемелер, а-да шахматта кез келген зақымдану және қалпына келтірілгендер -дан оның сабақтар балада жасауға қабілетті ең мықтыларға ынталандыру өз бойында белгілі бір қасиеттерді дамытуға мінездің.

Шахмат бұл емес тек қана ойын, балаларға жеткізетін көп қуаныш, ләззат, бірақ және пәрменді тиімді құрал олардың психикалық даму, іс-әрекеттің ішкі жоспарын қалыптастыру - әрекет ету қабілеті ақыл-ой.

Ойын жылы шахмат көрнекі-бейнелі ойлауды дамытады, пайда болуына ықпал етеді логикалық ойлау, табандылыққа, зейінділікке, мақсаттылыққа тәрбиелейді. Бала, білім алушы бұл ойын арқылы ол жинақталып, өзін-өзі сынай бастайды, өз бетінше дағдыланады ойлану, қабылдау шешімдер, соңына дейін күресіңіз, емес кезінде түңілу сәтсіздіктер туралы.

Шахматтық ойындар дамиды мұндай кешен ең маңызды қасиеттердің бірі, бұл бұрыннан бар пор сатып алды ерекше әлеуметтік маңыздылық – бұл бір -дан ең көп үздіктердің және қызықты түрлердің бос уақытты өткізу, адамзат ойлап тапқан кез келген нәрсе.

Сондықтан осы бағдарламаның өзектілігі ол оқушылардың танымдық іс-әрекетінің белсенді түрлеріне деген қажеттіліктерін қанағаттандыра отырып, олардың бос уақытын мазмұнды ұйымдастыруға бағытталғандығынан тұрады.

Заманауи тұжырымдаманың орталығында жалпы білім беруде баланың жеке басын дамыту, қалыптастыру идеясы жатыр оның шығармашылық қабілеттерін дамыту, тәрбие маңызды тұлғалық қасиеттерді қалыптастыру. Барлығына осы және көп нәрсеге басқасына ықпал етеді үдеріс ойнауға үйрету шахмат.

Бағдарламаның мақсаты:

Оқушылардың тұлғалық және интеллектуалдық дамуына жағдай жасау, шахмат ойынын үйрету арқылы жалпы мәдениетті қалыптастыру.

Міндеттер:

  • қалыптасуы мен дамуы үшін жағдайлар жасау негізгі құзыреттердің бар болуы оқушыларды (коммуникативтік, зияткерлік, әлеуметтік);

  • ойлаудың әмбебап тәсілдерін қалыптастыру іс-әрекет (абстрактілі-логикалық ойлау, есте сақтау), назар аударыңыз, шығармашылық қиялын, логикалық ой-өрістерін шығара білуін дамыту. операциялар).

  • Тәрбиелеу салауатты өмір салтына қажеттілік өмірдің.

ПӘНДІ МЕҢГЕРУДІҢ ЖОСПАРЛАНҒАН ПӘНДІК НӘТИЖЕЛЕРІ

  • Тұлғалық, интеллектуалдық және әлеуметтік өсу баланың дамуы, дамуы коммуникативтік қабілеттерін дамыту, бастамашылықтар, толеранттылық, дербестік.

  • Теориялық білім мен практикалық дағдыларды меңгеру шахматтық ойында.

  • Меңгеру жаңа іс-әрекет түрлері (дидактикалық ойындар мен тапсырмалар, ойын жаттығулары, жарыстар).

Ақырғы нәтижесімен оқыту ойнау қабілеті болып саналады бойынша қағидаларға шахматтық партияны басынан аяғына дейін. Бұл белгілі бір білім күші мен қолдану қабілетін болжайды оларды тәжірибеде.

Осы бағдарламаны зерделеу нәтижесінде білім алушылар пәндік нәтижелерді қалыптастыруға мүмкіндік алады:

білу шахматтық терминдер: ақ және қара өріс, көлденең, тік, диагональ, орталық, серіктестер, бастапқы позиция, ақ, қара, барысы, алу, шах, мат, пат, тең ойын;

 атауларын білу шахматтық фигуралардың: қайық, піл, патшайым, жылқы, пешка, патша,

 білу ережелер жүрістің және алу әрбір фигурамен;

 диагональды, вертикалды ажырату, көлденең;

 заттарды, құбылыстарды өзара салыстыру;

жалпылау, күрделі емес жұмыстарды орындау қорытындылар;

істей білу қарапайым комбинацияларды жүргізу;

істей білу шабуылды жоспарлау арналған фигуралар қарсыластың, ұйымдастыру қорғауды өз фигураларының;

істей білу бағдарлану арналған шахмат тақтасында, жылы шахматтық белгілер;

 анықтау жүйелілік оқиғалар;

 заңдылықтарды анықтау және жүргізу ұқсастықтар.


ОҚУ ПӘНІНІҢ МАЗМҰНЫ

I.Шахмат тақтасы

Шахмат патшалығымен алғашқы танысу. Шахмат тақтасы. Ақ және қара

өрістер. Көлденең, тік, диагональ. Шахмат тақтасының ортасы.


"Көлденең". Екі ойыншы кезек-кезек шахмат тақтасының көлденең сызықтарының бірін текшелермен (кесектермен, пешкалармен және т.б.) толтырады.

"Тік". Дәл солай, бірақ шахмат тақтасының тік сызықтарының бірі толтырылады

тақталар.

"Диагональ". Дәл солай, бірақ ол шахмат тақтасының диагональдарынан толтырылады.

    1. Шахматтық фигуралар

Ақ фигуралар. Қара фигуралар. Жартас, епископ, патшайым, рыцарь, пешка, патша. Фигуралардың салыстырмалы күші. Шахмат фигураларының құндылығы (К, С = 3, Л = 5, Ф = 9).


"Сиқырлы дорба". Мөлдір емес күйде қапшықта бойынша кезек жасырынып жүр барлығы шахматтық фигуралар, әрқайсысы -дан оқушыларды тырысады арналған сезіну анықтау, қандай фигура жасырын.

"Тап". Мұғалім фигуралардың бірін ауызша сипаттайды, балалар оның қандай фигура екенін болжауы керек.

"Құпия фигура". Барлық фигуралар үстел үстінде қатар тұрады, балалар кезекпен қоңырау шалады алдын ала таңдалған құпиядан басқа барлық шахмат фигуралары; бұл фигураның атауының орнына "Құпия" деп айту керек.

"Тап". Мұғалім фигуралардың бірін өз-өзіне болжайды, ал балалар қай фигураның жасырылғанын болжауға тырысады.


"Жалпы не бар?". Педагог екі алады шахматтық фигуралар, ал балалар бір-біріне ұқсайтынын айтады дос арналған фигураның досы, олардың айырмашылығы неде (түсі,нысаны).

"Үлкен және кіші". Мұғалім үстелге алты түрлі фигураны қояды. Балалар бір-бірден шығып, ең биік фигураны атайды да, оны бір жаққа қояды. Көп ұзамай барлық фигуралар биіктікке қарай орналасады.

"Кім мықты?". Мұғалім балаларға екі фигураны көрсетіп: "Қай фигура мықты?" - деп сұрайды. Неше ұпайға?".

"Екі әскер де тең". Мұғалім үстелге бірден беске дейін фигуралар қояды және балалардан мұғалім мен оқушының әскеріндегі ұпайлардың қосындысы тең болатындай етіп басқа фигуралар жиынтығын тақталарына орналастыруды сұрайды.

    1. Бастапқы орналастыру фигуралардың

Бастапқы позиция (бастапқы позиция). Фигуралардың әрқайсысының бастапқы қалпында орналасуы; ереже "Әр патшайым өз түсін жақсы көреді". Көлденең, тік, диагональдар мен фигуралардың бастапқы орналасуы арасындағы байланыс.


"Сөмке". Оқушылар бойынша біреуінен шығарады -дан қапшықтың шахматтық фигуралар және бастауышты біртіндеп орналастырыңыз позицияны ұстанады.

"Иә, жоқ па?". Мұғалім екі шахмат фигурасын алады, ал балалар бұл фигуралар бастапқы қалпында қатар тұрған-тұрмағанына жауап береді.

"Есінеме!". Мұғалім бастапқы ұстаным туралы қандай да бір сөз тіркесін айтады, мысалы:

"Қайық ішінде тұр бұрышта", және біреуге лақтырады -дан оқушылардың доп; егер мәлімдеме шын болса, онда доп керек ұстау.

    1. Жүрістер және алыпфигуралар саны

Ережелер жүрістің және алу әрбір -дан фигуралар. Ойын "арналған жою». Ақ және қара дала пілдері, бір түсті және түрлі-түсті пілдер. Сапа. Өкпе және ауыр фигуралар. Қайықты, атты, пілдік, патшайымдық және корольдік қолшоқпарлар. Алу арналған өткелде. Түрлендіру қолшоқпарлар.


"Ойын жоюға" – ең маңызды ойын курстың. Дәл мұнда барлық артықшылықтар шахматтан бастайды "жұмыс істеу" арналған оқушыныңқалыптасады ішкі іс-қимыл жоспары, аналитикалық-синтетикалық функциясы ойлау және т.б. Педагог бірге ойнайды оқушылармен саны шектеулі фигуралардың (жиірек барлығы фигура қарсы фигуралар); сол жеңеді, кімдер барлығын жеңеді фигуралар қарсыластың.

"Бір далада жауынгер". Ақ фигура барлық қараларды жеңуі керек фигуралар, орналасқан арналған шахматтық тақтаға, жойып әрқайсысына жүріспен бойынша фигураға (қара фигуралар сиқырланған, қозғалмайтын болып саналады).

"Лабиринт". Ақ кесек шахмат тақтасының белгілі бір алаңына "миналанған" алаңдарда тұрмай және олардың үстінен секірмей жетуі керек.

"Күзетшілерден айласын асырыңыз". Ақ фигура белгілі бір деңгейге жетуі керек жасушалар шахматтық тақталар, емес айнала отырып арналған "миналанған" өрістер және арналған өрістер, орналасқан астында соққымен қара нәсілділер фигуралар.

"Күзетшілерді шеш". Ақ фигура барлық қара фигураларды жеңуі керек; шахмат тақтасы арқылы қозғалудың мұндай жолы ешқашан қара фигуралардың шайқасына түспеу үшін таңдалады.

"Ең қысқа жол". Ең аз сан үшін жүрістер ақ фигура белгілі бір деңгейге жетуі керек жасушалар шахматтық тақталар.

"Басып алу бақылау өрістер". Ойын фигурамен қарсы фигуралар жүргізілуде емес арналған жою, ал с өзінің мақсатын қою мақсатымен фигураны арналған белгілі бір өріс. Кезінде бұл ретте тыйым салынады қою фигуралар арналған өрістер, орналасқан астында соққымен фигуралар қарсыластың.

"Бақылау алаңын қорғау". Бұл ойын алдыңғы ойынға ұқсас, бірақ екі жақ та дәл ойнаған кезде оның жеңімпазы болмайды.

"Шабуыл жау фигурасының". Ақ фигура тиіс үшін бір барысы шабуылға арналған қара фигураны, бірақ сонымен, үшін емес болып шығу ұрып тастаймыз.

"Қос соққы". Ақ фигурамен бір уақытта екі қара фигураға шабуыл жасау керек, бірақ ұрыс астында қалмас үшін.

"Алу". -дан бірнеше ықтимал қабылдауларды таңдау керек үздік – ұру қорғалмаған фигураны.

"Қорғау". Тұрған екіншісін бір ақ фигурамен қорғау керек астында ұрыспен.

    1. Мақсат шахматтық партиялар

Шах. Туралы түсінік шахе. Қорғау бастап шахтың. Мат – мақсат шахматтық партиялар. Жалғыздың күңгірттенуі патшаның. Міндеттер арналған бір мат барысы. Пат. Тең ойын. Пат және басқа жағдайлар тең нәтижемен. Бір мат барысы. Ұзын және қысқа кастинг және оның ережелер.

Дидактикалық ойындар.

"Шах немесе шах емес". Шәкірттер патшаның тексеруде тұрғанын немесе тұрмағанын анықтауы керек бірқатар позициялар келтірілген.

"Тексеруді жарияла". Қарсыластың патшасына тексеруді жариялау қажет.

"Бес шах". Бес ақ фигураның әрқайсысы қара патшаға тексеріс жариялауы керек.

"Шахтан қорғаныс". Ақ патша өзін тексеруден қорғауы керек.

"Мат немесе мат емес". Шәкірттер төсеніштің қара патшаға берілгенін анықтауы керек бірқатар позициялар келтірілген.

"Мат бір жүрісте". Талап етіледі жау патшасына бір уақытта жұбайын жариялау барысы.

"Кастинг". Оқушылар анықтауы керек бірқатар позициялар келтірілген: құлыптауға болады ма, жоқ па.

    1. Ойын барлығымен фбастапқы қалыптан игуралармен

Шахматтық партия. Басталуы шахматтық партиялар. Туралы түсініктер, қалай бастау шахматтық партияға. Қысқа шахматтық партиялар.


Бірінші курстың соңына қарай балалар міндетті түрде білу:

  • Шахметтіктер терминдер: ақ және қара өріс, көлденең, тік, диагональ, орталық, серіктестер, партия; бастапқы позиция (бастапқы позиция), ақ, қара, барысы, алу, ұрыс астында тұру, алу арналған өту, кастинг (ұзын және қысқа); шах, мат, пат,тең ойын;

  • атаулар шахматтық фигуралардың: қайық, піл, патшайым, жылқы, пешка, патша, ережелер жүрістің және алу әрбір фигуралар.

Бірінші курстың соңына қарай балалар міндетті түрде істей білу:

  • бағдарлану арналған шахматтық тақтаға;

  • ойнау әрбір фигурамен жеке және жиынтықта бірге басқалармен фигуралармен онсыз

бұзушылықтар қағидаларын шахматтық кодекстің;

  • дұрыс тақтаны орналастыру серіктестер арасында және бастапқысын дұрыс орналастыру ұстанымын;

  • көлденең, тік және аражігін ажырату қиғаш;

  • құлыпқа салу;

  • жариялауға шах,төсеніш;

  • шешу бастауыш міндеттер арналған бір мат барысы.




КҮНТІЗБЕЛІК-ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАР

Сыныбы: 3

Барлығы: 34 сағат, аптасына 1 сағат



р/с

Күні жоспар бойынша

Сағат саны

Тақырып сабақтар

Қысқаша мазмұны сабақтар

Ортақ тақырыптар

I. ШАХМАТ ТАҚТАСЫ (4 сағат)

1.

04.09

1

Шахмат патшалығымен алғашқы танысу. Шахматтық тақта.

Оқылым-сахналау дидактикалық ертегілер "Шахматтың таңғажайып оқиғалары тақталар".

Шахмат тақтасымен танысу. Ақ және қара өрістер. Шахмат тақтасындағы ақ және қара өрістердің кезектесуі. Шахмат тақтасы мен шахмат алаңдарының пішіні төртбұрышты.

"Мақтаншақ котята" дидактикалық ертегісін оқу-сахналау.

Мұғаліммен танысу және сыныптастарымен.

Диалогқа түсе білу.


Қажеттілікті жүзеге асыратын мотивті қалыптастыру

әлеуметтік маңызы бар және әлеуметтік бағаланатын қызметтің.


Ынтымақтастық пен достыққа дайындықты дамыту.


Салауатты өмір салтына деген көзқарасты қалыптастыру.

Қалыптасуы әлеуметтік мотивтердің болуы.





2.

11.09

1

Шахмат алаңындағы көлденең және тігінен сызықтар.

Серіктестер арасындағы тақтаның орналасуы. Көлденең сызық.

Көлденеңдегі өрістер саны. Тақтадағы контур сызықтарының саны. Тік сызық. Тігінен өрістер саны. Тақтадағы вертикальдар саны. Көлденең және тігінен ауыспалы қара және ақ өрістер.

Дидактикалық тапсырмалар мен ойындар "Көлденең", "Тік".

3.

18.09

1

Шахмат алаңындағы сызықтар

тақтаға. Диагональдар бойынша.

Диагональ бойынша. Диагональ мен көлденең және тіктің айырмашылығы.

Диагональдағы өрістер саны. Үлкен ақ және үлкен қара диагональдар. Қысқа диагональдар.

И.Г.Сухиннің кітабынан оқу-сахналанған дидактикалық ертегі

"Шахмат еліндегі шытырман оқиғалар". Дидактикалық тапсырмалар мен "Диагональ" ойындары.

4.

25.09

1

Орталық шахматтық тақталар.

Орталық. Орталықтың нысаны. Орталықтағы өрістер саны. Тақтаның ортасындағы ақ-қара жиектердің орналасуы.

II.ШАХМАТТЫҚ ФИГУРАЛАР (2сағат)






5

02.10

1

Шахматтық фигуралар.

Ақ және қара фигуралар. Жартас, епископ, патшайым, рыцарь, пешка, патша.

Дидактикалық тапсырмалар мен ойындар "Сиқырлы дорба", "Тап",

"Құпия тұлға", "Жалпыға ортақ нәрсе", "Болм

алқызыл".

6

09.10

1

Фигуралардың салыстырмалы күші

Шахмат фигураларының салыстырмалы күші. Шахмат фигураларының құндылығы (К, С = 3, Л = 5, Ф = 9).

Дидактикалық тапсырмалар мен ойындар "Кім мықты?", "Екі әскер тең"

ФИГУРАЛАРДЫҢ БАСТАПҚЫ ОРНАЛАСУЫ (1 сағат)




7

16.10

1

Бастапқы позиция.

Шахмат ойынының алдында фигураларды орналастыру. Ереже: "Әр уәзір өз түсін жақсы көреді". Көлденең, тік, диагональдар мен фигуралардың бастапқы орналасуы арасындағы байланыс.

Дидактикалық тапсырмалар мен ойындар "Дорба", "Иә немесе жоқ", "Доп".

Бағдарлау арналған

назар аудару себептердің

жетістіктер

қызметтің түрлері.

IV. ҚОЗҒАЛЫСТАР Және АЛУ ФИГУРАЛАРДЫҢ (16 сағат)

8

23.10

1

Тура (ладья)

Қайықтың бастапқы қалпындағы орны. Қайықтың жүрісі. Алу.

Дидактикалық ойындар мен тапсырмалар "Лабиринт", "Күзетшілерден айласын асырыңыз",

"Далада жалғыз жауынгер", "Ең қысқа жол".

Оқытушылық жағынан дамыту-

танымдық

жаңаға деген қызығушылық

9

05.11

1

Тура (ладья)

Дидактикалық ойындар "Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны", "Ұтқырлықты шектеу"


материалға және тәсілдерге

шешімдерінанованың

міндеттер.

10

12.11

1

Піл.

Пілдің бастапқы қалпындағы орны. Пілдің қозғалысы. Алу. Ақ дала және қара дала пілдері. Түрлі-түсті және бір түсті пілдер. Сапа. Жеңіл және ауыр фигура.

Дидактикалық тапсырмалар "Лабиринт", "Күзетшілерден айласын асырыңыз", "Далада бір жауынгер", "Ең қысқа жол".


Түсіну

мүмкіндіктер

ржеке тұлғалар позициялар мен

Тұпай көру арналған

11

19.11

1

Піл.

Дидактикалық ойындар "Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны" (пілге қарсы піл, екі пілге қарсы екі), "Ұтқырлықты шектеу".

қандай да бір пән және

сұрақ.

12

26.11

1

Тура (ладья) қарсы піл.

"Ұрыс астында тұру" термині.

Дидактикалық тапсырмалар "Күзетшілерден озып кет", "Күзетшілерді шеш",

"Жау фигурасына шабуыл", "Қос ереуіл", "Басып алу",

"Қорғаныс", "Фигураны ұту".

Дидактикалық ойындар "Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау",

"Жою ойыны", "Ұтқырлықты шектеу".


Іскерліктер

келісу,

бару жалпы

шешім.

13

03.12

1

Уәзір

Уәзірдің бастапқы қалпындағы орны. Уәзірдің қозғалысы. Алу. Уәзір –мықты фигура. Дидактикалық тапсырмалар "Лабиринт", "Күзетшілерден айласын асырыңыз", "Далада бір жауынгер", "Ең қысқа жол".



14

10.12

1

Уәзір

Дидактикалық ойындар "Басып алу бақылау өрістер", "Қорғау

бақылау алаңы", "Жою ойыны" (патшайым мен патшайымға қарсы),

"Шектеу ұтқырлықты дамыту".



Мақсат қою білім алушылардың бұрыннан білетіні мен меңгергені мен әлі белгісіз нәрселердің арақатынасына негізделген оқу міндетін қою ретінде.



Пән мен мәселе бойынша әртүрлі ұстанымдар мен көзқарастардың мүмкіндігін түсіну.




Келіссөздер жүргізе білу, ортақ шешім таба білу.

15

17.12

1

Уәзір мен пілге қарсы уәзір

Дидактикалық тапсырмалар "Күзетшілерден озып кет", "Күзетшілерді шеш",

"Жау фигурасына шабуыл", "Қос ереуіл", "Басып алу",

"Фигураны ұтып ал".

Дидактикалық ойындар "Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны" "Ұтқырлықты шектеу".

16

24.12

1

Ат .

Жылқының бастапқы қалпындағы орны. Аттың жүрісі. Алу. Ат – жеңіл салмақты фигура.

Дидактикалық тапсырмалар "Лабиринт", "Күзетшілерден айласын асырыңыз", "Далада бір жауынгер", "Ең қысқа жол".

17

14.01

1

Ат

"Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны" дидактикалық ойындары

"Шектеу ұтқырлықты дамыту".

18

21.01

1

Ат қарсы уәзірге, пілге, Тура (ладья) .

Дидактикалық тапсырмалар "Күзетшілерден озып кет", "Күзетшілерді шеш",

"Жау фигурасына шабуыл", "Қос ереуіл", "Басып алу",

"Қорғаныс", "Фигураны ұту".

"Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны" дидактикалық ойындары

"Шектеу ұтқырлықты дамыту".

19

28.01

1

Сарбаз .

Пешкаларды бастапқы қалыпта орналастырыңыз. Қайық, рыцарь, піл, патшайым, патша пешкалары. Ломбардтың қозғалысы. Алу. Өткелде алу. Пешканы айналдыру.

Дидактикалық тапсырмалар "Лабиринт", "Далада бір жауынгер".

20

04.02

1

Сарбаз .

Дидактикалық ойындар "Ойын арналған жою" "Ұтқырлықты шектеу".




21

11.02


Сарбаз қарсы

Дидактикалық тапсырмалар "Күзетшілерден айласын асырыңыз", "Шабуыл





Тура (ладья), атқа, пілге

жау фигурасының", "Қос соққы", "Басып алу", "Қорғаныс",

"Фигураны ұтып ал".

Дидактикалық ойындар "Ойын арналған жою" "Ұтқырлықты шектеу.

Іскерліктер

өз ұсынысыңызды дәлелдеу, сендіру және дәлелдеу.




Мұғаліммен ынтымақтастыққа дайындығын дамыту.







Қажеттілікті қалыптастыру

құқық негіздерін жүзеге асыру

мінез-құлық іс-әрекеттерде және қызметтің түрлері берілу.




Іс-әрекеттің тұрақты оқу-танымдық мотивациясын қалыптастыру.

22

18.02

1

Патша.

Патшаның бастапқы позициядағы орны. Патшаның кезегі. Алу. Патша соққыға жығылмайды, бірақ оны ұрысқа да қоюға болмайды.

Дидактикалық тапсырмалар "Лабиринт", "Күзетшілерден айласын асырыңыз", "Далада бір жауынгер", "Ең қысқа жол".

Дидактикалық ойын "Жою ойыны" (король патшаға қарсы).

Оқылым-сахналау "Лена, Оля және Баба Яга" ертегілері

23

25.02

1

Патша қарсы басқа фигураларға.

Дидактикалық тапсырмалар "Күзетшілерден озып кет", "Күзетшілерді шеш",

"Жау фигурасына шабуыл", "Қос соққы", "Басып алу".

Дидактикалық ойындар "Бақылау алаңын басып алу", "Бақылау алаңын қорғау", "Жою ойыны", "Ұтқырлықты шектеу".




V. ШАХМАТ ОЙЫНЫНЫҢ МАҚСАТЫ

(6 сағат)

24

04.03

1

Шах.

Шах – патшаға төнген қауіп. Шах патшайым, қайық, епископ, рыцарь, пешка. Тексеруден қорғау (3 әдіс).

"Шах немесе шах емес", "Дай шах", "Бес шах", "Шахтан қорғану" дидактикалық тапсырмалары.

25

11.03

1

Шах.

Ашық (ашылған) шах. Қос шах.

Дидактикалық тапсырмалар "Ашық тексеріс бер", "Қос тексеріс бер"; фигуралармен бастапқы позициядан бірінші тексеруге дейін ойнау.

26

18.03

1

Мат.

Мат – ойынның мақсаты. Патшайыммен, қайықпен, епископпен, пешкамен мат.

Бір жүрісте төсеніш. Патшайым, қайық, епископ, рыцарь, пешкамен бір жүрісте мат.

Дидактикалық тапсырмалар "Мат немесе мат емес", "Бір жүрістегі мат".

27

01.04

1

Мат.

Бір айналымдағы мат: фигуралар саны көп күрделі мысалдар.

Дидактикалық тапсырма "Бір жүрісте мат бер".


28

08.04

1

Тең ойын. Пат.

Пат. Пат пен матаның айырмашылығы. Ұтыс ойынының нұсқалары. Тығырыққа тірелгендердің мысалдары

жағдайлардың.

Дидактикалық тапсырма "Пат немесе пат емес", "Пат немесе мат.

Іскерліктер

өзінің және серіктестің әрекеттерін бақылау




Келіссөздер жүргізе білу и. келуге жалпы бірлескен шешімменқызметтің атауы,

оның ішінде мүдделер қақтығысы жағдайында.

29

15.04

1

Қорғаныс (рокировка)

Ұзын және қысқа қорғаныс (рокировка). Қорғаныс (рокировка) ережелері.

Дидактикалық "Кастинг" тапсырмасы.

VI. ОЙЫН БАРЛЫҚ ФИГУРАЛАРМЕН -ДАН БАСТАУЫШ ЕРЕЖЕЛЕР (3сағат)

30

22.04

1

Шахматтық партия.

Бастапқы позициядан бастап барлық фигуралармен ойнау (шахматты қалай жақсы бастау керектігі туралы түсініксіз партияға).

Дидактикалық Екі" ойыны барысы".

31

29.04

1

Шахматтық партия.

Принциптер туралы ең жалпы ұсыныстар дебютті ойнау. Бастапқы позициядан бастап барлық фигуралармен ойнау.

32

06.05

1

Шахматтық партия.

Қысқа партияларды көрсету. Бастапқыдан бастап барлық фигуралармен ойнау

ережелер.

VII.ЖАЛПЫЛАУ ( 1 сағат) 2 сағат

33

13.05

1

Қайталау материалдың.

Қайталау негізгі сұрақтар курстың.

34

20.05

1

Қайталау материалдың.

Қайталау негізгі сұрақтар курстың.


Shape1






Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
04.12.2024
307
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі