2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Шартты операторлар және циклдар

Шартты операторлар және циклдар

Материал туралы қысқаша түсінік
PYTHON программасындағы шартты операторлар мен циклдар туралы
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Қазақстан Республикасы
Оқу
-ағарту министрлігі
2022 жылдың 27 тамыздағы
№ 382 бұйрығына
8- қосымша
Тексерілді/Проверено _____________________

Қаскелең Гуманитарлы – Техникалық колледж

Оқу сабағының жоспары

План учебных занятий

(теориялық оқыту) (теоретическое обучение)

Сабақтың тақырыбы:

Тема урока:

Шартты операторлар және циклдар


Модуль /пән атауы:

Наименование модуля /дисциплины:

КМ 3. Бағдарламалық қамтамасыздандырудың бағдарламалық кодын жасау

Бағдарламалау

Оқытушы __Джалгасова Н.Т. дайындады 2025 жылғы « 18 » ақпан




__________

Жалпы мәліметтер

Общие сведения

Курс, топ:



АЖ-2




Сабақтың түрі

Тип урока

Квест-сабақ

Осы сабақта қолжеткізілетін мақсаттары

Басқару құрылымдарын, шартты операторларды және циклдарды түсіндіру және оларды бағдарламалау тілінде қолдану.

Мақсаты :

Цель:

Бағдарламалық қамтамасыздандырудың кодының есептерін рәсімдеу және алгоритмдеу әдістерін, тәсілдерін қолдану

Барлық оқушылар: Шартты операторлар мен циклдардың негізгі түсініктерін анықтайды.

Көптеген оқушылар: Шартты операторлар мен циклдардың жұмыс принципін түсіндіреді және мысалдар келтіреді.

Кейбір оқушылар: Шартты операторлар мен циклдардың әртүрлі түрлерін салыстырады және олардың қолдану ерекшеліктерін талдайды.


Бағалау критерийі




Өлшемдер

Ұпайлардың мазмұнды пайызы

Дәстүрлі жүйе бойынша бағалау

Білу + түсіну:

(өткенді еске түсіру)

0-26

«3»

Қолдану + талдау + синтез:

Тапсырма 1,2,3,4

26-100

«3»,«4», «5»

Бағалау:




Қажетті ресурстар

Необходимые ресурсы

Оқулық, презентация, үлестірмелі парақша, арнайы жабдықталған кабинет.

Учебник, презентация, раздаточный лист, специально оборудованный кабинет.


Сабақтың барысы / Ход урока

Сабақтың кезеңі/уақыты

Этап/время урока

Педагогтің әрекеті

Действия педагога

Білім алушылардың әрекеті

Действия обучающихся

Бағалау

Оценка

Ресурстар

Ресурсы

Ұйымдас-тыру

Организация
3 мин

Білім алушыларды түгендеп, сыртқы көріністеріне назар аудару, сабаққа дайындықтарын тексеру.

Топқа бөлемін (randomus ) сайтты арқылы.

1-топ Басқару операторлары

2-топ Шартты операторлар

3- топ Циклдар


Білім алушылар керекті құралдары мен жұмыс дәптерін әзірлеп, сабаққа дайындалады.

Топтарға бөлінеді




Дәптер,

қалам,

қарандаш

Өткен тақырып-қа шолу

Обзор прошлой темы
5 мин

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты, бағалау критерийлерімен таныстырамын.

Топтық жұмысты ұйымдастырамын.

Өткен тақырыпты қайталау.
Wordwoll бағдарламасы арқылы.







Студенттер тапсырмаларды мұқият орындап, дұрыс жауап таңдауға тырысады. Барлық сұрақтарға толық жауап берді. Көптеген сұрақтарға жауап берді, бірақ кейбіреулері қате болды. Сұрақтардың барлығына дұрыс жауап беруге тырысып, жоғары нәтижеге қол жеткізді.



Бағалау критерийлері: сабақ барысында белсенділікпен қатысып, берілген тапсырманы орындаған білім алушылар осы төрт балдық жүйенің екі цифрлық баламасына сәйкес бағаланады

С 65-69, С-60-64,

D+55-59, D 50-54

Қанағаттанарлық

В+ 85-89, В 80-84,

В- 75-79

С+ 70-74

жақсы

А 95-100, А- 90-94

өте жақсы

Дескриптор:

Егер білім алушы сұраққа дұрыс жауап берсе ,келесі сұраққа жауап береді.

Дұрыс жауап бере алмаған жағдайда қайта жауап беру мүмкіндігін алады

Жалпы балл 26

1-4 сұрақ 15б

5-10 сұрақ 20б

11-13 сұрақ 26б

ұпайларын еншілейді.




https://wordwall.net/ru/resource/86145299

үлестірме қағаздар




Жаңа білімді игеру

Освоение новых знаний

10 мин

«ПАЗЛ» әдісі арқылы. Жаңа тақырыпты ашады.


Жаңа тақырыпты бейне арқылы таныстыру.




Пазлдағы сұрақтарға жауап береді







Студенттер бейне материал арқылы түсінеді және презентация.





Ауызша бағалау. Құптау сөздері











https://youtu.be/Pav6h9dL6oo?si=I4tOpuDwFD61nGcQ


MS. PowerPoint













1- Кезең
5 мин


Жаңа материалға байланысты тапсырмалар орындайды.


1 Кезең - «Желілер әлеміндегі жарыс»

1. Циклдар («for», «while», «do-while») белгілі бір шарт орындалғанша қайталанатын код блогын іске қосады.

2. If-else операторы тек бір ғана шартты тексереді.

3. For және while циклдары міндетті түрде шартты орындауға тиіс.

4. For циклі қайталану саны белгілі болғанда қолданылады

5. Break және continue операторлары циклдарға әсер етпейді.

6. While циклі шарт жалған болғанға дейін жұмыс істейді.

7. If шартты операторы тек бүтін сандармен жұмыс істейді.

8. Сontinue операторы циклден толық шығарады.








1 Кезең бойынша

білім алушылар жаңа тақырыпты игеруге арналған тапсырмаларды орындайды . оқулықпен жұмыс жасайды , жауап береді, қатемен жұмыс жасайды




















Бағалау дескрипторы:
Сұрақтарға дұрыс және бұрыс қағаздары арқылы жауап береді. Жылдамдық пен зеректік көрсетуі керек.

Жалпы -9 балл

1-3 сұрақ 3 б

4-6 сұрақ 7 б

7-8 сұрақ 9 б















MS. PowerPoint бойынша презентация



Үлестірмелі қағаздар




2-
Кезең
10 мин


2 кезең «ARDUINO әлемнің қақпасы»

Әр топқа Arduino беріледі.

Кодты жазған кезде циклдар қолдануы керек.

Әуен ойнап тұрғанда топтар құрастырады.

Әуен тоқтаған сәтте барлық студенттер тоқтап, қолдарын көтеруі керек

Қайта басталғанда студенттер жасауды қайта жалғастырады



























2 кезең бойынша: білім алушылар бекіту тапсырмаларын орындайды. Arduino арқылы код жазу кезінде циклдарды қолдану керек. Ардуино құралдары бойынша бағдаршам құрады.































Бағалау дескрипторы:
Жалпы 25 балл

Дұрыстығы (15 балл):

Жылдамдығы (1-10 балл):

Қозғалған немесе ережені бұзғандар -1 балл алынады




Ардуино,
д
әптер,
қалам,
ручка,
ноутбук,


3- Кезең
5 мин

3 кезең «Кодталған пішіндер»
Оқушылар берілген Python кодын жазып, пішін шығаратын бағдарлама құрастырады.

Код жұмыс істегеннен кейін экранда шыққан пішінді қағазға салу және қолдағы құралмен (ручка) нақтылап ойып шығару керек.

Белгіленген уақыт ішінде қолдарындағы қалам (ручка) арқылы қағазды "Игра в кальмардағыдай" пішінге сәйкес етіп ойып шығарады

3 кезең
Python кодын жазады:

Берілген кодты Python ортада жазады.

Кодты іске қосып, экранда қандай пішін пайда болатынын бақылайды.

Пішінді қағазға көшіреді:

Экранда пайда болған пішінді қағаз бетіне сызады.



Бағалау дескрипторы:
жылдамдылық пен жұмыс жасайды
Жалпы 20 балл

-Кодтың дұрыстығы 10 балл

-Пішінді ойып шығару 0-5 балл

-Уақытты тиімді пайдалану 1-5 балл

Үлестірмелі, қағаздар,
дәптер ,

презентация

4- Кезең
5 мин

4-кезең «Циклдар көпірі»
Студенттер циклдарда жазылған кесте кодын талдайды. Әр қораптың үстінде екі жауап жазылады (бірі дұрыс, бірі қате).

Кодтың ішінен кестедегі бағандар санын және жолдар санын анықтайды.

Дұрыс жауапты таңдап, көпірдегі қораптың сәйкес жағына аяқ басады.
Дұрыс жауапты – қорап берік, әрі қарай өтуге болады.

Қате жауапты – қорап "сынып", ойыншы "құлайды".

Циклдар арқылы жазылған кесте кодын талдайды:

Кодтың ішінде қандай циклдар бар екенін қарайды (for немесе while).

Кестенің бағандар және жолдар саны қалай анықталатынын зерттейді.

Кестенің параметрлерін анықтайды:

Кодтың ішінде range(), print(), \t немесе басқа құрылымдарды пайдаланып, кестенің бағандары мен жолдарын есептейді.

Нақты қанша жол және қанша баған бар екенін анықтайды.

Бағалау дескрипторы:
Жалпы балл 20

- Әр есепке 0-2 балл

-Уақытты тиімді пайдалану 1-10 балл

Көпір, қағаздар, есептер,

Кері байланыс

2 мин





Үй тапсырмасы

Домашнее задание

1-тапсырма: 1-ден 100-ге дейінгі жұп сандарды шығару (while цикл)

Берілгені:
1-ден 100-ге дейінгі жұп сандарды while циклі арқылы шығару керек.
2-тапсырма: Факториал есептеу (for цикл)

Берілгені:
Пайдаланушы N санын енгізеді. Бағдарлама N! (факториалын) есептейді.
3-тапсырма: Пайдаланушы құпия сөзді дұрыс енгізгенше сұрау

Берілгені:
Бағдарлама "1234" деген құпия сөзді тексеруі керек. Пайдаланушы дұрыс құпия сөз енгізгенше сұрап отырады.














Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау шкаласы


Бағалаудың әріптік жүйесі

Сандық эквивалент

Ұпайлардың мазмұнды пайызы

Дәстүрлі жүйе бойынша бағалау

A

4,00

95-100

Өте жақсы

A-

3,67

90-94

B+

3,33

85-89

Жақсы

B

3,00

80-84

B-

2,67

75-79

C+

2,33

70-74

C

2,00

65-69

Қанағаттанарлық

C-

1,67

60-64

D+

1,33

55-59

D

1,00

50-54

F

0,00

0-49

Қанағаттанарлықсыз



18 Ақпан 2025
79
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі