Материалдар / СЦЕНАРИЙГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН КОД ЖАЗУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ АЛГОРИТМДІК ЖӘНЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМЫТУ

СЦЕНАРИЙГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН КОД ЖАЗУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ АЛГОРИТМДІК ЖӘНЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМЫТУ

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл мақалада 8-сыныпқа арналған «Сценарий бойынша код жазу» атты авторлық бағдарламаның мазмұны мен ғылыми-әдістемелік негіздері сипатталады. Бағдарлама оқушылардың алгоритмдік, логикалық және шығармашылық ойлау қабілетін дамытуды көздейді. Python және Scratch тілдерін қолдану арқылы оқушылар күнделікті өмірге негізделген сценарийлер бойынша код жазады, жобалар дайындайды және оларды таныстырады. Мақалада бағдарламаның өзектілігі, жаңашылдығы мен тиімділігі ашылып, тәжірибелік нәтижелері талданады.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

СЦЕНАРИЙГЕ НЕГІЗДЕЛГЕН КОД ЖАЗУ АРҚЫЛЫ ОҚУШЫЛАРДЫҢ АЛГОРИТМДІК ЖӘНЕ ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ ОЙЛАУЫН ДАМЫТУ

Какенова Шолпан Чаймуратовна,
Информатика пәні мұғалімі,
Ақмола облысы, Целиноград ауданы, Талапкер ауылының «IT мектеп-лицейі»

Түйін

Бұл мақалада 8-сыныпқа арналған «Сценарий бойынша код жазу» атты авторлық бағдарламаның мазмұны мен ғылыми-әдістемелік негіздері сипатталады. Бағдарлама оқушылардың алгоритмдік, логикалық және шығармашылық ойлау қабілетін дамытуды көздейді. Python және Scratch тілдерін қолдану арқылы оқушылар күнделікті өмірге негізделген сценарийлер бойынша код жазады, жобалар дайындайды және оларды таныстырады. Мақалада бағдарламаның өзектілігі, жаңашылдығы мен тиімділігі ашылып, тәжірибелік нәтижелері талданады.

Кіріспе

Қазіргі білім беру жүйесі оқушыны тек білім алушы емес, өздігінен шешім қабылдай алатын, технологияны меңгерген тұлға ретінде қалыптастыруды талап етеді. Осы орайда алгоритмдік және жобалық ойлауды дамыту басты міндеттердің бірі болып отыр. Бағдарламалау дағдылары тек ІТ саласы үшін ғана емес, сонымен қатар барлық пәндерге кросс-құзыреттілік ретінде қажет.

Зерттеу мақсаты

Оқушылардың сценарийге негізделген жобалар арқылы код жазуға қызығушылығын арттырып, логикалық және алгоритмдік ойлауын дамыту жолдарын анықтау.

Әдіснамалық негіз

Бағдарлама Блум таксономиясы, жобалау технологиясы, проблемалық және саралап оқыту тәсілдері негізінде құрастырылған. Интерактивті құралдар (Replit, Scratch, Canva, Python IDE), визуалды модельдеу, жұптық және жеке кодтау әдістері қолданылады.

Жұмыстың өзектілігі

  • ХХІ ғасыр дағдыларына сай цифрлық және алгоритмдік сауаттылықты ерте жастан қалыптастыру;

  • Scratch визуалды ортасында және Python мәтіндік тілінде сценарийге негізделген жобалар құру арқылы оқушылардың логикалық ойлауын дамыту;

  • «Problem solving» және «Creative coding» бағытында оқушыларды болашақ ІТ-дағдыларымен қамтамасыз ету.

Негізгі мазмұн

Бағдарламаның құрылымы:

  1. Сценарий және алгоритм негіздері
    – алгоритм ұғымы, блок-схема құрастыру, псевдокодпен танысу

  2. Scratch ортасы
    – сахна және кейіпкерді басқару, қозғалыс, шартты әрекеттер, ойын және анимация

  3. Python тілі
    – шартты операторлар, циклдер, функциялар, мәтінмен жұмыс, графикалық интерфейс

  4. Практикалық жобалар
    – калькулятор, викторина, күнтізбе, жеке көмекші сияқты қосымшалар

  5. Жобалық жұмыс
    – өз идеясын сценарийге айналдырып, толық жоба ретінде қорғау

Жаңашылдығы

  • Scratch және Python-ды қатар қолдану – визуалды және мәтіндік кодтаудың өзара байланысын көруге мүмкіндік береді.

  • Сценарий логикасына негізделген тәсіл – өмірлік жағдаяттарды бағдарламалау арқылы оқушыны белсенді ойлауға жетелейді.

  • Бағдарламада «Pair Programming», «Debug & Fix», «Flowchart-Mind Map» сияқты заманауи әдістер ендірілген.

Нәтижелер

Бағдарлама апробациясы нәтижесінде оқушылар:

  • Scratch-та қарапайым ойын мен анимация құруды меңгерді;

  • Python тілінде шарттар, циклдер мен функцияларды қолдана отырып жобалар жасады;

  • Қателерді түзетуді (debugging) және кодты тестілеуді үйренді;

  • Шығармашылық жобаларын аудиторияда қорғауға машықтанды.

Қорытынды

«Сценарий бойынша код жазу» бағдарламасы оқушыны код жазушы ғана емес, ойлау қабілеті дамыған, креативті ІТ-тұлға ретінде тәрбиелеуге бағытталған. Мұғалім үшін – әдістемелік құрал, оқушы үшін – цифрлық ортада өзін еркін көрсету мүмкіндігі.

Пайдаланылған әдебиеттер

  1. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңы, 2007.

  2. ҚР БҒМ. Орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты, 2022.

  3. Python.org – ресми тілдік платформа.

  4. Scratch.mit.edu – визуалды бағдарламалау ортасы.

  5. UNESCO ICT Competency Framework for Teachers, 2021.

  6. Anderson, L.W., Krathwohl, D.R. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing.



18 Маусым 2025
51
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі