Сел-табиғи апат!

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Сел-табиғи апат!

Материал туралы қысқаша түсінік
Сел-табиғи апат! Балаларға сел туралы түсінік беру.Қауіпсіздік белгілерімен таныстыру
Материалдың қысқаша нұсқасы



ЖШС «Кішкентай данышпан» бөбекжай - балабақшасы







Бекітемін:

«Кішкентай данышпан» б/б-ның

меңгерушісі: У.К.Ешенкулова






Тақырыбы:

«Сел – табиғи апат!»



Тәрбиеші: Қалдыбаева А.Ж
















Шымкент 2025-2026 оқу жы

Тақырыбы: Сел – табиғи апат

Білім беру салалары:

  • Таным

  • Қатынас

  • Қоршаған ортамен танысу

  • Әлеумет

  • Шығармашылық

Бөлімі: Танымдық-экологиялық тәрбие

Мақсаты:
Балаларға сел құбылысы туралы түсінік беру; оның пайда болу себептерін, адамдар мен табиғатқа тигізетін әсерін түсіндіру; төтенше жағдай кезінде өздерін қалай ұстау керектігін үйрету. Табиғатты қорғауға, қоршаған ортаға қамқорлықпен қарауға тәрбиелеу.

? Міндеттері:

  1. Білімдік:

    • Табиғи апаттардың түрлерін (сел, жер сілкінісі, су тасқыны, дауыл) ажырата білуге үйрету.

    • Селдің пайда болу себептерін түсіндіру.

  2. Дамытушылық:

    • Байқағыштық, логикалық ойлау және себеп-салдарлық байланыс орнату қабілеттерін дамыту.

    • Сөздік қорын табиғат құбылыстарына қатысты жаңа сөздермен толықтыру (сел, тасқын, апат, қауіпсіздік).

  3. Тәрбиелік:

    • Табиғатты қорғауға, суды үнемдеуге, үлкендердің ескертуін тыңдауға тәрбиелеу.

    • Апат жағдайында өз өміріне жауапкершілікпен қарау сезімін қалыптастыру

? Қажетті көрнекіліктер мен материалдар:

  • Селдің бейнесі бейнеленген суреттер мен бейнежазба

  • Карта немесе макет (тау, өзен, ауыл бейнесінде)

  • Құм, су, тас (тәжірибе үшін)

  • Қауіпсіздік белгілерінің суреттері

  • Балаларға арналған бояу құралдары мен қағаз

?Оқу іс-әрекетінің барысы

I. Ұйымдастыру кезеңі (2–3 мин)

Мақсаты: Балалардың назарын шоғырландыру, сабаққа қызығушылығын арттыру.

Тәрбиешінің сөзі:
– Сәлеметсіңдер ме, балалар!
Бүгін біз табиғаттағы ерекше бір құбылыс –
селмен танысамыз.

Психологиялық жаттығу:
«Жылы күн нұр төгеді,
Бәрі күліп жүреді.
Жақсы ой мен жақсы іс,
Біздің жүрекке енеді!»

II. Кіріспе бөлім (5–7 мин)

Мақсаты: Балалардың тақырыпқа қызығушылығын ояту, алдын ала білімдерін анықтау.

Сұрақтар арқылы әңгіме:

  • Табиғатта қандай құбылыстар болады?

  • Нөсер жаңбыр жауса не болады?

  • Таудан аққан судың күші қандай?

Бейнематериал көрсету:
Тау арасындағы сел бейнесі (1–2 минут).

Тәрбиешінің түсіндіруі:
– Міне, балалар, таудан төмен қарай күшпен аққан бұл суды
сел деп атаймыз.
– Селдің құрамында су, тас, балшық және топырақ болады.
– Ол таудағы жаңбыр мен мұздың еруінен пайда болады.

II. Негізгі бөлім (10–15 мин)

1. Түсіндіру және тәжірибе жасау

Тәрбиеші:
– Қане, тәжірибе жасап көрейік.
(Құмнан «тау» жасап, үстінен су құяды. Судың құмды ағызып кететінін көрсетеді.)

Қорытынды:
– Көрдіңдер ме, судың ағысы қатты болса, жер мен тасты ағызып кетеді. Бұл – сел.

2. Селдің салдары туралы әңгіме

  • Үйлер мен жолдарды бұзады;

  • Адамдарға және жануарларға қауіп төндіреді;

  • Ағаштар мен өсімдіктерге зиян келтіреді.

3. Қауіпсіздік ережелері

Тәрбиеші:
– Егер сел болса, не істеу керек?
Балалардың жауаптарын тыңдау.

Тәрбиеші толықтырады:
Таудан, өзеннен алыс жүру керек;
Үлкендердің айтқанын тыңдау;
Қауіпсіз жерге көшу;
Су мен электрден абай болу.

? Селден қорғану жолдары

? 1. Селдің алдын алу

  • Таулы және өзен маңында үй немесе лагерь салмау.

  • Тауда серуендегенде, өзен аңғарынан, қия жартастардан алыс жүру.

  • Орманды, ағаштарды сақтау – ағаштар селдің күшін әлсіретеді.

  • Су арналарын, арықтарды қоқыстан тазалау (судың бөгелуіне жол бермеу).

  • Жергілікті төтенше жағдай қызметінің ескертуін тыңдау.

⚠️ 2. Сел қаупі төнген кезде

  • Радио, теледидар немесе телефон арқылы төтенше жағдай туралы хабарды тыңдау.

  • Қажетті заттарды (құжаттар, дәрі-дәрмек, су, азық-түлік, жылы киім) дайындап қою.

  • Таудан, өзеннен, жарқабақтан алыс жүру.

  • Балалар мен қарт адамдарды қауіпсіз жерге (биік төбе, арнайы пункт) көшіру

? 3. Сел басталған сәтте

  • Төменгі жерлерден тез кету, өйткені сел алдымен төменгі аймақтарға жетеді.

  • Жоғары, берік жерге шығу (тау бөктері, биік ғимараттың жоғарғы қабаты).

  • Суға түспеу, көпір мен жол бойында тұрмау.

  • Егер сел кенет басталса, ағашқа, үлкен тасқа немесе берік затқа шығып, ұстап тұру.

  • Электр бағандарына, металл заттарға жақындамау.

? 4. Селден кейін

  • Үйге бірден кірмеу, себебі топырақ пен қабырғалар босап қалуы мүмкін.

  • Электр, газ және суды тексеріп, қауіпсіз екеніне көз жеткізу.

  • Төтенше жағдай қызметкерлерінің нұсқауын орындау.

  • Жарақат алғандарға көмек көрсету немесе жедел жәрдем шақыру.

? Балаларға арналған жеңіл түсіндірме:

  • Сел болса, тауға, өзенге баруға болмайды.

  • Үлкендердің айтқанын міндетті түрде орындау керек.

  • Биік жерге шық — қауіпсіз жер сол.

  • Бөтен суға түспе, көпірге жақындама.

  • Үйде тыныш бол, радио мен телефоннан хабар тыңда

? Қауіпсіздік сөмкесі

  • Құжаттардың көшірмесі

  • Алғашқы көмек қобдишасы

  • Су, жеңіл тамақ

  • Фонарик, батарея

  • Телефон, қуаттау құрылғысы

  • Киім және жылы көрпе

4. Сергіту сәті (2–3 мин)

Қимыл-қозғалыс ойыны:
“Жаңбыр жауды, сел ақты,
Тастар домалап барады.
Біз биік жерге шығайық,
Қауіпсіз жерді табайық!”

(Балалар жаңбыр жауғанда жүгіріп, «биік жерге» – кілемнің шетіне тұрады.)

IV. Бекіту бөлімі (5–7 мин)

Сұрақ-жауап:

  • Сел деген не?

  • Ол неден пайда болады?

  • Сел кезінде не істеу керек?

Сөздік жұмыс:

  • Сел, тасқын, апат, қауіпсіздік, құтқарушы сөздерін қайталау.

Дидактикалық ойын:
?
«Қай сурет артық?»
(Табиғат көріністері бар суреттердің ішінен апатқа жататын — сел бейнесін табу.)

V. Қорытынды (3–5 мин)

Қорытындылау:
– Бүгін біз не туралы білдік?
– Сел қандай табиғи құбылыс?
– Біз не істеуіміз керек?

Тәрбиешінің сөзі:
– Табиғат бізге өмір сыйлайды. Біз оны аялауымыз керек!

? Күтілетін нәтижелер:

  • Біледі: Селдің не екенін, пайда болу себептерін.

  • Түсінеді: Селдің адам мен табиғатқа қауіптілігін.

  • Қолдана алады: Қауіпсіздік ережелерін сақтай алады.

  • Тәрбиеленеді: Табиғатты қорғауға және жауапкершілікке



Picture 7



















Picture 8

































Picture 6

Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.11.2025
26
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі